Jaki olej wybrać?
Pytanie tylko, czy energooszczędny Elf SXR 5W30 z normą A5/B5 jest trafnym wyborem do (ponoć) "olejożernego" silnika 2.3. Nie wiem, czy do tego silnika nie pasuje bardziej norma ACEA A3/B3. Choć instrukcja ogólnie do benzyniaków 1.8-2.3 dopuszcza normę ACEA A1 lub A3. Swoją drogą, instrukcja zezwala też na stosowanie oleju SAE 5W20 API SL. Próbował tu ktoś jazdy na takim oleju? Z tego, co się orientuję to hondziarze i posiadacze toyot wlewają często olej 5W20.
kubsztyk napisał(a):Pytanie tylko, czy energooszczędny Elf SXR 5W30 z normą A5/B5 jest trafnym wyborem do (ponoć) "olejożernego" silnika 2.3. Nie wiem, czy do tego silnika nie pasuje bardziej norma ACEA A3/B3. Choć instrukcja ogólnie do benzyniaków 1.8-2.3 dopuszcza normę ACEA A1 lub A3. Swoją drogą, instrukcja zezwala też na stosowanie oleju SAE 5W20 API SL. Próbował tu ktoś jazdy na takim oleju? Z tego, co się orientuję to hondziarze i posiadacze toyot wlewają często olej 5W20.
ja lalem przed zalozeniem lpg 5w20 nic zlego sie nie dzialo, ubytkow tez nie bylo
Fred.X napisał(a):wg Ciebie , wg innych to Elf jest gorszym produktemZOOMik napisał(a):Może być też „zamiennik” od Totala, jeśli ktoś woli
Bzdura! To są „bliźniacze” produkty – oleje brandowane, jako Elf mają swoje odpowiedniki pod marką Total.
Dominator napisał(a):Tak czy owak obydwa zapewne polsyntetyki HC. Czyli szalu nima.
Zważywszy na cenę czego się spodziewałeś?

bzdurę kolego właśnie napisałesZOOMik napisał(a):Bzdura! To są „bliźniacze” produkty – oleje brandowane, jako Elf mają swoje odpowiedniki pod marką Total.
Total wziął do spółki upadający na rynku Elf w 2000 r
Dopisano 1 maja 2015, 20:11:
Total założony został w 1924 r. jako Compagnie française des pétroles (CFP) przez rząd francuski. CFP miała być narodową spółką z branży naftowej. Jednak od początku jej istnienia silnie zaangażowany był w nią kapitał prywatny. CFP przejęła 23% udziałów w Turkish Petroleum Company (w 1929 r. przemianowana na Iraq Petroleum Company), które wcześniej były w posiadaniu niemieckich banków, a które zostały przyznane Francji na konferencji w San Remo w 1920 r. W 1985 r. spółka CFP zmienia nazwę na Total CFP. W 1991 r. nazwa przedsiębiorstwa ulega skróceniu do Total. Po przejęciu belgijskiego koncernu Petrofina, spółka przybiera nazwę TotalFina, a po włączeniu do grupy spółki Elf Aquitaine w 2000 r., nazwę TotalFinaElf. Spółka powraca do prostej nazwy Total w 2003 r.
Dopisano 1 maja 2015, 20:14:
Więc chyba jednak Elf to taka skoda a Total to takie Audi
Dopisano 1 maja 2015, 21:08:
Po za tym Zoomik nie mamy o co sie sprzeczac , bo udowadnianie , który olej jest lepszy to jak wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą
Regularna wymiana w miare dobrego oleju ze sprawdzonego źródła i tyle

Cześć,
Mazda 323F 1.5 z LPG, przebieg 264 tys. Remont silnika 9 tys. km temu i zalano go Castrolem 10W40 z beczki. Powinienem znów wlać Castrola, lepiej wlać coś innego 10W40 np. Elf, czy lepiej coś co zalecane jest w instrukcji 10W30 lub 5W30?
Pozdr,
K
Mazda 323F 1.5 z LPG, przebieg 264 tys. Remont silnika 9 tys. km temu i zalano go Castrolem 10W40 z beczki. Powinienem znów wlać Castrola, lepiej wlać coś innego 10W40 np. Elf, czy lepiej coś co zalecane jest w instrukcji 10W30 lub 5W30?
Pozdr,
K
- Od: 6 sty 2012, 22:57
- Posty: 84
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG
wtsz napisał(a):Przyszedł czas na zmianę i z Motula przechodzę na Eneosa premium hiper. Parametry niezłe. Cena taka sama i japoński. Podobno![]()
http://www.eneosoil.pl/files/1421854717_PDS%20ENEOS%20Premium%20Hyper%205W30%20-%20PL.pdf
Jeśli ktoś używa prosze o opinie.
Przeszedłem na Eneos sustina 5 w 30 ok 5 tys km temu. Jak narazie wszysko w najlepszym prządku. Nie pobiera narazie ani grama. wcześniej jeżdziłem na Mobilu i po ok 12 000 km jak zalane było do górnej granicy normy tak przy wymianie było ok 3/4 normy wiec też było dobrze. Zobaczymy jak bedzie przy kolejnej wymianie
elkanguro napisał(a):Cześć,
Mazda 323F 1.5 z LPG, przebieg 264 tys. Remont silnika 9 tys. km temu i zalano go Castrolem 10W40 z beczki. Powinienem znów wlać Castrola, lepiej wlać coś innego 10W40 np. Elf, czy lepiej coś co zalecane jest w instrukcji 10W30 lub 5W30?
Pozdr,
K
Zalej 5w30 jakiej dobrej marki . Elf to syf , silnik klekota na zimny jak diesel...
Wlej Valvoline albo Eneosa
Dopisano 10 maja 2015, 11:27:
Aaa mam cos od castrola
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Zalej 5w30 jakiej dobrej marki . Elf to syf , silnik klekota na zimny jak diesel...
Wlej Valvoline albo Eneosa
No właśnie ja u siebie zalałem Valvoline 10w30 ( w chwili swapu ) i silnik na zimnym po 300km klepie jak diesel po rozgrzaniu też klepie, ale trochę mniej.
Dodam tyle że KL w dawcy przez jakieś 2 lata ( nie wymieniany ) jeździł na Castrolu i było o wiele ciszej niż na tym Valvoline.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1840 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki