Jaki olej wybrać?
witam. kopiłem niedawno Mazdę 626 1,8 z 93 roku ma ona przejechane 263 tysiące. mam pytanko odnośnie oleju. chciałbym wymienić olej w silniku i nie bardzo wiem jaki byłby najlepszy. podobno ostatnio był wlewany półsyntetyk. proszę o pomoc
-
granacikus
To nic dziwnego, bo Dexelia na odwrocie na etykiecie ma malym drukiem wzmianke o Totalu... Stąd też Dexelia 5W30 = Elf SXR 5W30, bo Elf należy do Totala. Widać zatem, że Total zarabia podwójnie sprzedając ten sam towar pod dwiema różnymi markami 
A ja tam zalewam olejem z UK i sobie chwalę. Nazwa wyśmiana tutaj przez zwolenników produktów mocno reklamowanych na polskim rynku ,a wiadomo,że za reklamę płacą konsumenci ,ja wolę zapłacić za produkt .
-
rajtkezjusz
Czy mozna ufac "Certyfikowanym sprzedawcom Valvoline" ktorzy sa podani na stronie producenta tego oleju? Znalazlem niby pewny sklep: http://www.valvoline.sklep.pl/ ale zastanawia mnie ze w tym sklepie internetowym baniak 4L oleju SynPower jest 50 zl tanszy niz w sklepie u mnie w miescie. Czy ktos zna ten sklep albo moze mi polecic pewniaka skad moge brac Valvoline'a?
Używać to napewno ktoś używał, ale jakie są opinie, bo opinie są bardzo porozrzucane na temat tych preparatów:
Ceramizer http://www.ceramizer.pl/
Modyfikator plus http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika
Sądzicie, że warto spróbować ? Zaszkodzić nie powinno, ale czy pomoże? Obecnie nie chodzi mi o mojego X-traila w dieslu, ale o benzynę?
Ceramizer http://www.ceramizer.pl/
Modyfikator plus http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika
Sądzicie, że warto spróbować ? Zaszkodzić nie powinno, ale czy pomoże? Obecnie nie chodzi mi o mojego X-traila w dieslu, ale o benzynę?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
talk_about85 napisał(a):Czy mozna ufac "Certyfikowanym sprzedawcom Valvoline" ktorzy sa podani na stronie producenta tego oleju? Znalazlem niby pewny sklep: http://www.valvoline.sklep.pl/ ale zastanawia mnie ze w tym sklepie internetowym baniak 4L oleju SynPower jest 50 zl tanszy niz w sklepie u mnie w miescie. Czy ktos zna ten sklep albo moze mi polecic pewniaka skad moge brac Valvoline'a?
Znam i mogę polecić.

Dziekuje za info
. Swoja droga powiem Wam ze 133 zl za VALVOLINE SynPower Xtreme ENV C2 5W30 4L to juz lepszej ceny miec nie mozna. Z tego co sie dowiedzialem od jakichs 6 miesiecy weszla nowa seria Xtreme ale na szybko czytalem karty charakterystyki to z poprzednikiem zmienila sie tylko nazwa i opakowanie. Mimo wszystko jest to dalej swietny olej do silnikow koncernu Peugeot-Citroën i Mazdy 3
.

Fans napisał(a):Używać to napewno ktoś używał, ale jakie są opinie, bo opinie są bardzo porozrzucane na temat tych preparatów:
Odnośnie ceramizerów viewtopic.php?f=97&t=794&
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Witam, jako że ostatnio stałem się posiadaczem Mazdy 6 właśnie skończyłem czytać temat o olejach. Po lekturze byłem nastawiony na wymianę oleju na LM, Valvoline tudzież Amsola. Niestety kraj w którym przebywam jest dość słabo zorientowany w temacie olejów, króluje Castrol albo wynalazek zwany Carlube. W związku z tym moim pomysłem był zakup w bodajże w jedynym sklepie online który posiada w swoim katalogu w.w. oleje. Niestety przeoczyłem ,że sklep ma przerwę wakacyjną. Stoję teraz przed dylematem, ponieważ serwis mam we wtorek a po tym terminie mój mechanik również robi sobie przerwę. Jedynie co mogę jeszcze dorwać w poniedziałek to
Mobil 5w30 3000 ewentualnie zamówić Total Quartz 9000 i liczyć na dostawę we wtorek.
Mazda ma aktualnie 170tyś. km, brak informacji o ostatnio lanych olejach, prawdopodobnie od ostatnich parę serwisów był lany pół syntetyk. Wycieków brak, silnik czysty, chodzi tylko trochę glosno. Autko głòwnie używane w mieście na krótkich odcinkach, od czasu do czasu jakaś wycieczka za miasto. Lać pełen syntetyk? Ze mnie noga motoryzacyjna a mechanik cały czas uparcie stoi przy połówce. Auto zapewne będzie przejściowe do kolejnej wymiany za jakiś rok ale chciałbym zadbać o nie odpowiednio.
Z góry podziękował za poradę.
Mobil 5w30 3000 ewentualnie zamówić Total Quartz 9000 i liczyć na dostawę we wtorek.
Mazda ma aktualnie 170tyś. km, brak informacji o ostatnio lanych olejach, prawdopodobnie od ostatnich parę serwisów był lany pół syntetyk. Wycieków brak, silnik czysty, chodzi tylko trochę glosno. Autko głòwnie używane w mieście na krótkich odcinkach, od czasu do czasu jakaś wycieczka za miasto. Lać pełen syntetyk? Ze mnie noga motoryzacyjna a mechanik cały czas uparcie stoi przy połówce. Auto zapewne będzie przejściowe do kolejnej wymiany za jakiś rok ale chciałbym zadbać o nie odpowiednio.
Z góry podziękował za poradę.
Po pierwsze to nie śpiesz się, mechanik wróci to wtedy sięz nim umów, w międzyczasie zamów to co Ci pasuje.
Druga sprawa, mechanik to osioł jeżeli na siłę poleca półsyntetyk. Nie ma do tego żadnych podstaw.
Druga sprawa, mechanik to osioł jeżeli na siłę poleca półsyntetyk. Nie ma do tego żadnych podstaw.
Mechanik trochę czasem uparty jak osioł ale i tak w porównaniu do irlandzkich wykonuje porzadną robotę.
Wiem ,że nie powinienem się spieszyć kwestia że musialbym czekać kolejny miesiąc na serwis czego szczerze wolalbym uniknąć. Ten Total aż tak tragiczny w porównaniu do wymienionych wcześniej?
Wiem ,że nie powinienem się spieszyć kwestia że musialbym czekać kolejny miesiąc na serwis czego szczerze wolalbym uniknąć. Ten Total aż tak tragiczny w porównaniu do wymienionych wcześniej?
Nie jest, ważne aby spełniał normę i taką spełnia i ważne aby stosować to co jest wymagane/przeznaczone do tego konkretnego silnika a nie wg fanaberii mechaników, którzy najchętniej zalewali by 10w40 do starego fiata, średno młodej mazdy i nowego mercedesa sls.
jesli nie bierze oleju i nie znika on w nieszczelnościach,to po kiego grzyba lać 10W-40? Mi mechanik mówił,że jak najdłużej się da ,to lać syntetyk ,na semi przyjdzie czas. Na swoim mam nakręcone ponad 215 tys i ciągle syntetyk ,ubywa tyle co powinno,czyli do 0.7l na 15 tys km,jedyna zmiana ,ze zalałem zamiast 5W-40 zamiast 5W-30 i tyle.
-
rajtkezjusz
Podziękował. 5w30 na pewno wyląduje. O dziwo widzę , że może uda mi się dorwać motula albo lm chociaż cena trochę kosmiczna, 5L od 50€. Jeszcze tylko kwestia bo z tego co widze to jak z klasą a3 a a5 wygląda? Przepraszam za kolejne pytanie ale po przeczytaniu tego tematu jakoś wiedzy mi nie przybyło.
A1 to standard, A3 to podwyższona ochrona, A5 to lekkobieżność (paliwooszczędność) przy nieco gorszej ochronie w krytycznych warunkach, aczkolwiek niekoniecznie (bo to niby podwyższony standard w stosunku do A3), ponadto norma dedykowana do silników ciasno pasowanych, czyli japońskich, a także Ford
Jak jeździsz normalnie, to bierz z normą A5, a jeśli rozpędzanie auta odbywa się non-stop w granicach 3-4 tys. obr./min lub więcej i często mocno wciskasz gaz to bierz A3.
Jak jeździsz normalnie, to bierz z normą A5, a jeśli rozpędzanie auta odbywa się non-stop w granicach 3-4 tys. obr./min lub więcej i często mocno wciskasz gaz to bierz A3.
Różnica miedzy A1, A5 a A3/B3 jest po prostu taka że te drugie mają większe opory wewnętrzne "ciężej" jest przepompować olej A3 niż A5 który zalicza się do olejów tzw. lekkobieżnych.
Oleje A5 szybciej są pompowane szybciej dojdą do węzłów tarcia.
Silnik wykaże mniejsze opory do przepompowania takiego oleju .
Silniki Mazdy są przystosowane do oleju klasy 5W30, 10W30 tylko w naszym kraju jest to tak ciężkie do przeforsowania i trzeba lać 10W40 i to najtansze minerały z Trzebini .....
Oleje A5 szybciej są pompowane szybciej dojdą do węzłów tarcia.
Silnik wykaże mniejsze opory do przepompowania takiego oleju .
Silniki Mazdy są przystosowane do oleju klasy 5W30, 10W30 tylko w naszym kraju jest to tak ciężkie do przeforsowania i trzeba lać 10W40 i to najtansze minerały z Trzebini .....
Znaczy się, zajeżdżam teraz swój silnik olejem marki A***** o lepkości SAE 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 
Kinematic Viscosity @ 100ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................. 13.6
Kinematic Viscosity @ 40ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................... 83.3

Kinematic Viscosity @ 100ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................. 13.6
Kinematic Viscosity @ 40ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................... 83.3
Patrz na HTHS silniki mazdy starsze powinny mieć HTHS powyżej 3.5 ,żadne FE o HTHS poniżej 3.5 , oleje
A3 mają HTHS powyżej 3.5
A3 mają HTHS powyżej 3.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki