Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Tomek1983 » 6 cze 2014, 20:06

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez granacikus » 7 cze 2014, 14:35

witam. kopiłem niedawno Mazdę 626 1,8 z 93 roku ma ona przejechane 263 tysiące. mam pytanko odnośnie oleju. chciałbym wymienić olej w silniku i nie bardzo wiem jaki byłby najlepszy. podobno ostatnio był wlewany półsyntetyk. proszę o pomoc
granacikus
 

Postprzez sacrifek » 14 cze 2014, 14:16

jakby ktoś jeszcze nie wiedział to Dexelia Ultra DPF 5W30 ma identyczny skład i właściwości jak TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 :P
Początkujący
 
Od: 2 cze 2014, 03:05
Posty: 14
Auto: mazda 6, diesel 2.0, 2006

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2014, 16:07

To nic dziwnego, bo Dexelia na odwrocie na etykiecie ma malym drukiem wzmianke o Totalu... Stąd też Dexelia 5W30 = Elf SXR 5W30, bo Elf należy do Totala. Widać zatem, że Total zarabia podwójnie sprzedając ten sam towar pod dwiema różnymi markami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rajtkezjusz » 14 cze 2014, 17:45

A ja tam zalewam olejem z UK i sobie chwalę. Nazwa wyśmiana tutaj przez zwolenników produktów mocno reklamowanych na polskim rynku ,a wiadomo,że za reklamę płacą konsumenci ,ja wolę zapłacić za produkt .
rajtkezjusz
 

Postprzez talk_about85 » 14 cze 2014, 19:40

Czy mozna ufac "Certyfikowanym sprzedawcom Valvoline" ktorzy sa podani na stronie producenta tego oleju? Znalazlem niby pewny sklep: http://www.valvoline.sklep.pl/ ale zastanawia mnie ze w tym sklepie internetowym baniak 4L oleju SynPower jest 50 zl tanszy niz w sklepie u mnie w miescie. Czy ktos zna ten sklep albo moze mi polecic pewniaka skad moge brac Valvoline'a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Fans » 14 cze 2014, 20:55

Używać to napewno ktoś używał, ale jakie są opinie, bo opinie są bardzo porozrzucane na temat tych preparatów:

Ceramizer http://www.ceramizer.pl/

Modyfikator plus http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika

Sądzicie, że warto spróbować ? Zaszkodzić nie powinno, ale czy pomoże? Obecnie nie chodzi mi o mojego X-traila w dieslu, ale o benzynę?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez ZOOMik » 15 cze 2014, 00:19

talk_about85 napisał(a):Czy mozna ufac "Certyfikowanym sprzedawcom Valvoline" ktorzy sa podani na stronie producenta tego oleju? Znalazlem niby pewny sklep: http://www.valvoline.sklep.pl/ ale zastanawia mnie ze w tym sklepie internetowym baniak 4L oleju SynPower jest 50 zl tanszy niz w sklepie u mnie w miescie. Czy ktos zna ten sklep albo moze mi polecic pewniaka skad moge brac Valvoline'a?

Znam i mogę polecić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez talk_about85 » 15 cze 2014, 08:20

Dziekuje za info <spoko>. Swoja droga powiem Wam ze 133 zl za VALVOLINE SynPower Xtreme ENV C2 5W30 4L to juz lepszej ceny miec nie mozna. Z tego co sie dowiedzialem od jakichs 6 miesiecy weszla nowa seria Xtreme ale na szybko czytalem karty charakterystyki to z poprzednikiem zmienila sie tylko nazwa i opakowanie. Mimo wszystko jest to dalej swietny olej do silnikow koncernu Peugeot-Citroën i Mazdy 3 :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Szyna » 15 cze 2014, 12:27

Fans napisał(a):Używać to napewno ktoś używał, ale jakie są opinie, bo opinie są bardzo porozrzucane na temat tych preparatów:

Odnośnie ceramizerów viewtopic.php?f=97&t=794&
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Yoshik » 28 cze 2014, 17:28

Witam, jako że ostatnio stałem się posiadaczem Mazdy 6 właśnie skończyłem czytać temat o olejach. Po lekturze byłem nastawiony na wymianę oleju na LM, Valvoline tudzież Amsola. Niestety kraj w którym przebywam jest dość słabo zorientowany w temacie olejów, króluje Castrol albo wynalazek zwany Carlube. W związku z tym moim pomysłem był zakup w bodajże w jedynym sklepie online który posiada w swoim katalogu w.w. oleje. Niestety przeoczyłem ,że sklep ma przerwę wakacyjną. Stoję teraz przed dylematem, ponieważ serwis mam we wtorek a po tym terminie mój mechanik również robi sobie przerwę. Jedynie co mogę jeszcze dorwać w poniedziałek to
Mobil 5w30 3000 ewentualnie zamówić Total Quartz 9000 i liczyć na dostawę we wtorek.
Mazda ma aktualnie 170tyś. km, brak informacji o ostatnio lanych olejach, prawdopodobnie od ostatnich parę serwisów był lany pół syntetyk. Wycieków brak, silnik czysty, chodzi tylko trochę glosno. Autko głòwnie używane w mieście na krótkich odcinkach, od czasu do czasu jakaś wycieczka za miasto. Lać pełen syntetyk? Ze mnie noga motoryzacyjna a mechanik cały czas uparcie stoi przy połówce. Auto zapewne będzie przejściowe do kolejnej wymiany za jakiś rok ale chciałbym zadbać o nie odpowiednio.
Z góry podziękował za poradę.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2014, 10:46
Posty: 15 (4/0)
Auto: Mazda 6 1.8L 2004

Postprzez CLAU » 28 cze 2014, 17:49

Po pierwsze to nie śpiesz się, mechanik wróci to wtedy sięz nim umów, w międzyczasie zamów to co Ci pasuje.

Druga sprawa, mechanik to osioł jeżeli na siłę poleca półsyntetyk. Nie ma do tego żadnych podstaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Yoshik » 28 cze 2014, 18:37

Mechanik trochę czasem uparty jak osioł ale i tak w porównaniu do irlandzkich wykonuje porzadną robotę.
Wiem ,że nie powinienem się spieszyć kwestia że musialbym czekać kolejny miesiąc na serwis czego szczerze wolalbym uniknąć. Ten Total aż tak tragiczny w porównaniu do wymienionych wcześniej?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2014, 10:46
Posty: 15 (4/0)
Auto: Mazda 6 1.8L 2004

Postprzez CLAU » 28 cze 2014, 18:52

Nie jest, ważne aby spełniał normę i taką spełnia i ważne aby stosować to co jest wymagane/przeznaczone do tego konkretnego silnika a nie wg fanaberii mechaników, którzy najchętniej zalewali by 10w40 do starego fiata, średno młodej mazdy i nowego mercedesa sls.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rajtkezjusz » 28 cze 2014, 19:26

jesli nie bierze oleju i nie znika on w nieszczelnościach,to po kiego grzyba lać 10W-40? Mi mechanik mówił,że jak najdłużej się da ,to lać syntetyk ,na semi przyjdzie czas. Na swoim mam nakręcone ponad 215 tys i ciągle syntetyk ,ubywa tyle co powinno,czyli do 0.7l na 15 tys km,jedyna zmiana ,ze zalałem zamiast 5W-40 zamiast 5W-30 i tyle.
rajtkezjusz
 

Postprzez Yoshik » 28 cze 2014, 22:18

Podziękował. 5w30 na pewno wyląduje. O dziwo widzę , że może uda mi się dorwać motula albo lm chociaż cena trochę kosmiczna, 5L od 50€. Jeszcze tylko kwestia bo z tego co widze to jak z klasą a3 a a5 wygląda? Przepraszam za kolejne pytanie ale po przeczytaniu tego tematu jakoś wiedzy mi nie przybyło.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2014, 10:46
Posty: 15 (4/0)
Auto: Mazda 6 1.8L 2004

Postprzez kubsztyk » 29 cze 2014, 00:46

A1 to standard, A3 to podwyższona ochrona, A5 to lekkobieżność (paliwooszczędność) przy nieco gorszej ochronie w krytycznych warunkach, aczkolwiek niekoniecznie (bo to niby podwyższony standard w stosunku do A3), ponadto norma dedykowana do silników ciasno pasowanych, czyli japońskich, a także Ford
Jak jeździsz normalnie, to bierz z normą A5, a jeśli rozpędzanie auta odbywa się non-stop w granicach 3-4 tys. obr./min lub więcej i często mocno wciskasz gaz to bierz A3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Croom » 12 lip 2014, 11:10

Różnica miedzy A1, A5 a A3/B3 jest po prostu taka że te drugie mają większe opory wewnętrzne "ciężej" jest przepompować olej A3 niż A5 który zalicza się do olejów tzw. lekkobieżnych.
Oleje A5 szybciej są pompowane szybciej dojdą do węzłów tarcia.
Silnik wykaże mniejsze opory do przepompowania takiego oleju .

Silniki Mazdy są przystosowane do oleju klasy 5W30, 10W30 tylko w naszym kraju jest to tak ciężkie do przeforsowania i trzeba lać 10W40 i to najtansze minerały z Trzebini .....
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez kubsztyk » 12 lip 2014, 11:47

Znaczy się, zajeżdżam teraz swój silnik olejem marki A***** o lepkości SAE 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 :(
Kinematic Viscosity @ 100ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................. 13.6
Kinematic Viscosity @ 40ºC, cSt (ASTM D 445) ................................................................................................................................... 83.3

:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 12 lip 2014, 12:06

Patrz na HTHS silniki mazdy starsze powinny mieć HTHS powyżej 3.5 ,żadne FE o HTHS poniżej 3.5 , oleje
A3 mają HTHS powyżej 3.5
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki