Jaki olej wybrać?
A tak zupełnie na poważnie – a jak mamy sprawdzić czy jest lepszy i co to znaczy lepszy, ma dawać +15KM ? Jego kolor ma być ładniejszy przed wlaniem albo design pudełka ? Chcesz to go kup, pojawił się niedawno więc nie bardzo wiadomo czego oczekujesz.
Mogę rzucić monetą – wypadło że Eneos jest lepszy. Ale nie wiem od czego.
Mogę rzucić monetą – wypadło że Eneos jest lepszy. Ale nie wiem od czego.
Migo napisał(a):Panowie potrzebuje porady im bardziej się zagłębiam w tematykę smarowania tym mniej wiem... Ale do rzeczy nabyłem 6 1,8 z 2003 która śmiga na 10W40 teraz ma nakulane 167K KM i czas na wymianę, jednak nie wiem czy silnik coś podjada bo mam ja od tygodnia... Pytanie czy zostać przy dexelia 10W40 czy może coś innego ?
Mazda zaleca do Twojego auta dwa swoje oleje firmowe – Dexelie 10W40, na której właśnie jeździsz oraz Dexelie Ultra 5W30, która to jest lepszym wyborem. Ja bym zmienił i zobaczył jak zareaguje na to silnik – nie powinno się nic negatywnego dziać, wręcz przeciwnie. Propozycji olejów możliwych do zastosowania już trochę tu padło, więc po lekturze tego wątku coś zapewne wybierzesz, jeśli oczywiście w ogóle zdecydujesz się na zmianę
Hubix napisał(a):KTÓRY OLEJ JEST LEPSZY:
PETRO CANADA CZY ENEOS
A które oleje, konkretnie, masz na myśli, bo każdy z tych producentów ma ich sporo w ofercie?

Bardzo źle się przyjrzałeś ankiecie, ale to bardzo źle.
Chyba, że chodzi o marketing, to przepraszam.
Czy Amsoil jest takim super olejem? Nie wiem. Przejechałem 5000km na tym oleju i nie zauważyłem jakichś cudów i magii. Może dlatego, że popełniłem błąd (patrząc z perspektywy czasu) i wlałem European Car Formula Full Saps o lepkości 5W40, zamiast 5W30.
Na pewno przy następnej wymianie powrócę do lepkości 5W30, a czy będzie to Amsoil np. Heavy Duty Diesel, czy też Valvoline Synpower lub Maxlife, czy Liqui Moly albo nawet Elf/Total – to jeszcze mam czas na zastanowienie.
Chyba, że chodzi o marketing, to przepraszam.
Czy Amsoil jest takim super olejem? Nie wiem. Przejechałem 5000km na tym oleju i nie zauważyłem jakichś cudów i magii. Może dlatego, że popełniłem błąd (patrząc z perspektywy czasu) i wlałem European Car Formula Full Saps o lepkości 5W40, zamiast 5W30.
Na pewno przy następnej wymianie powrócę do lepkości 5W30, a czy będzie to Amsoil np. Heavy Duty Diesel, czy też Valvoline Synpower lub Maxlife, czy Liqui Moly albo nawet Elf/Total – to jeszcze mam czas na zastanowienie.
Każdy z tych które wymieniłeś będzie super. Nie ma co dorabiać dziwnych teorii. Odpowiednia lepkość i oryginalny olej A nie jakiś wynalazek rozlany w szopie u Pana Kazia.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
makovic napisał(a):Bez obrazy dla wszystkich Kazików :–)
No! Ja tam nic w szopie nie rozlewam. Może dlatego, że nie mam szopy?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
kubsztyk napisał(a):Chyba, że chodzi o marketing...
A jakże i dobrze, że Wojtek zareagował…kolejny dobrodziej zarejestrował się po to, aby reklamować sklep, w którym „przypadkiem” Amsoil’em handluje – to jaki ma być ten olej, zły?

Hubix napisał(a):Chodzi mi o uzasadnienie, oraz co da mi lanie jednego a nie drugiego.
Jeden z nich uszczupli Ci bardziej portfel i nic poza tym

Dzisiaj zalałem ENEOS premium hyper 5w40
chodzi dokładnie tak samo jak na shellu i valvo
chodzi dokładnie tak samo jak na shellu i valvo
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A ja z takiej beczki.
Praktycznie jestem zdecydowany na olej Valvoline, czytałem bardzo dobre opinie na jego temat i spróbuje czegoś nie oryginalnego.
Jedynie pytanie w tej kwestii, SynPower czy MaxLife?
Przebieg samochodu 114tyś km.
Praktycznie jestem zdecydowany na olej Valvoline, czytałem bardzo dobre opinie na jego temat i spróbuje czegoś nie oryginalnego.
Jedynie pytanie w tej kwestii, SynPower czy MaxLife?
Przebieg samochodu 114tyś km.
- Od: 3 mar 2013, 01:33
- Posty: 171
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 GY 147KM
No aż się podepnę do powyższego pytania, tak przyszłościowo. Z tym, że u mnie diesel, ~230 tys. km przebiegu.
A na Twoim miejscu, jeśli to realny przebieg, no i rocznik 2007, to bym lał Synpower bez zastanowienia, tylko odpowiednią "odmianę".
A na Twoim miejscu, jeśli to realny przebieg, no i rocznik 2007, to bym lał Synpower bez zastanowienia, tylko odpowiednią "odmianę".
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki