Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez maziadm » 14 kwi 2014, 08:51

siemek55 napisał(a):IMO jeżeli nic złego się dzieje z silnikiem na danym oleju to nie kombinujmy.
<spoko> Właśnie, choćby był to kujawski z domieszką ryżowego na wysokie temperatury i kapką lnianego bo wiadomo, że omego3 rządzi.

Oczywiście są takie których należy się wystrzegać jak np. osławiony castrol. Czy też takie gdzie interwał wymiany skrócić do niezbędnego minimum, np. taki motul sport to maks 3-4mce i zmiana.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Glunek » 14 kwi 2014, 12:29

Witam.
Czy zmiana oleju Dexelia(mazda) 5w30 na Castrol edge 5w30 nie wplynie negatywnie na prace mojego silnika?(mazda 1.6 CITD 2004R)
dodam ze dotychczas byl zawsze lany olej mazdy.
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 12:06
Posty: 13
Skąd: Tłuchowo kuj-pom
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD Common rail
2004 rok

Postprzez Beny » 14 kwi 2014, 12:48

A dlaczego chcesz zmienić firmę? Coś się dzieje z silnikiem na dexeli?
Przeglądnij forum jest duży temat o olejach tam powinieneś zadać to pytanie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Glunek » 14 kwi 2014, 12:51

nie no nie dzieje sie nic.
Ale te oleje mazdy sa po 5 L
a Castrole tez chyba sa dobre do tych silnikow i sa w opakowaniu 4l. Troszke cena tez jest niższa.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 12:06
Posty: 13
Skąd: Tłuchowo kuj-pom
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD Common rail
2004 rok

Postprzez pete14 » 14 kwi 2014, 17:49

mój jeździł zawsze na dexelii.
jak kupiłem zalewany elfem.
626 RF2A jeździła tylko na shellu jak ją miałem (80-150tkm) i było git.
teraz eksperymentalnie przepłaciłem za motula.
nie wiem po co jak mogłem mieć shella za pół jego ceny <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez buczos » 14 kwi 2014, 21:33

generalnie w stosunku do castrola jak i dexelii można się natknąć na negatywne opinie.
Ja bym polecał coś droższego...
Glunek napisał(a):Troszke cena tez jest niższa.

Polecam nie sugerować się ceną. Można się nadziać na "podróbki". Chyba że lubisz ryzykować :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Hubix » 14 kwi 2014, 22:38

ZOOMik napisał(a):Nie ma. Zmiennych, które w praktyce wpływają na zużycie silnika (poza olejem) jest tyle, że to praktycznie niemożliwe do ustalenia nawet, jeśli ktoś chciałby się podjąć wykonania takich testów. Tak na prawdę większy wpływ na przedłużenie żywotności silnika masz sam, jako użytkownik w zakresie, np. poprawy warunków/sposobu eksploatacji auta, niż stosując tą czy inną markę oleju.


Kolego tu na forum ktoś po zmianie oleju widział nawet różnicę w osiągach.

Mówił, że samochód lepiej "ciągnie od dołu", ale mu więcej pali na tym oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ZOOMik » 14 kwi 2014, 23:33

W „lepsze zbieranie” przy jednoczesnym wzroście apetytu na paliwo, za sprawą oleju, jakoś trudno mi uwierzyć – już nawet nie pytam jak to mierzył ;) Natomiast, zmiana lepkości, np. z 10W40 na 5W30 może przynieść ciut lepsze osiągi i niższe spalanie – to akurat normalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez marcin255 » 15 kwi 2014, 00:40

Dużo dobrego czytam o Mobil New Life 0 w 40 , konfigurator w DE i UK zaleca go do M3 BK 2.0 Benz.
Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)
w temp. 40ºC 75
w temp. 100º C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3,8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11,8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85

Jakoś tak się przyjęło ,że do Mazdy lejemy oleje o HTHS < 3.5 choć norma A3 ( silniki luźno spasowane ) mówi o HTHS > 3.5
chcę zalać ten olej przy następnej wymianie , niby oleje w tej samej klasie ale Mobil super 3000 XE nie ubywał teraz zalałem 3000 X1 FE i niestety jego trochę ubywa .
Co o tym oleju myślicie ? Ewentualnie z HTHS 3.58 Mobil ESP 5W30 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Hubix » 17 kwi 2014, 22:23

Ja jeździłem na Mobilu XE 3000 5W30, wlałem Petro Canadę i nie widzę żadnej różnicy :(

Auto ma takiego samego kopa, tyle samo pali nawet !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez buczos » 18 kwi 2014, 12:16

Generalnie dopiero teraz sobie uświadomiłem, że śmigam na motulu z klasą c3 – shit!. Ubywania oleju nie zauważyłem (od wymiany do wymiany (10-12tys.km) może pół litra doleję . Czy ktoś jest w stanie potwierdzić negatywne skutki używania oleju C3 zamiast A3/A5 na silniku? Niedawno wymieniałem olej i zastanawiam się czy rzeczywiście trzeba natychmiastowo wymienić na olej z zalecaną klasą czy pojeździć pół roku i przy następnej wymianie...
Troche się zmartwiłem, nie powiem...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez matthies » 18 kwi 2014, 12:24

buczos napisał(a):Ubywania oleju nie zauważyłem (od wymiany do wymiany (10-12tys.km) może pół litra doleję

wiesz że to zdanie przeczy samo sobie ;)
Jeżeli brak ci pół roku do wymiany, to ja bym dojeździł, najważniejsze że jakaś oliwa w ogóle jest.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez buczos » 18 kwi 2014, 14:24

i chyba tak zrobię... Średnio olej wymieniam dwa razy do roku co 10 tys km. Przy następnej wymianie spróbuje może ELF'a sxr 5w30 lub jakiegoś mobila.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Dominator » 18 kwi 2014, 17:01

Buczos, smie twierdzic iz motul na ktorym jezdzisz bedzie lepszy anizeli wspomniany elf.. Sam uzytkuje mx-a na x-cleanie i wszystko ok <faja>
Co takiego zlego w klasie C3??
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez buczos » 18 kwi 2014, 19:35

Generalnie dzisiaj trochę poczytałem ten wątek i w przypadku mojego silnika zalecany jest ACEA A3/A5...
Ale jaka jest dokładnie różnica i czy C3 może w jakikolwiek sposób negatywnie wpłynąć na działanie silnika w przypadku gdy producent zaleca klasę ACEA A3-A5, tego nie wiem i wydaje mi się, że nikt badań porównawczych pomiędzy zużyciem silnika na jednym czy drugim oleju nie robił...
X-clean+ ma klasę C3 i HTHS= 3.6 mPa.s więc chyba taki zły nie jest :)

dane z wiki:
A1/B1 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do silników o „ciasnym spasowaniu” (nowe samochody japońskie i amerykańskie);
A3/B3 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” (samochody europejskie oraz starsze samochody japońskie i amerykańskie) poza silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
A5/B5 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”;
C1 – oleje do silników wymagających lowSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C2 – oleje do silników wymagających midSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C4 – oleje do silników wymagających lowSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
E4, E6, E7 i E9 – klasyfikacja uzależniona jest przede wszystkim od spełnianych przez pojazd norm emisji spalin oraz interwałów wymiany oleju.


Moim zdaniem, nie ma sensu się doktoryzować nad olejami... póki mi go nie bierze to jestem spokojny... pozostaje jeszcze kwestia ceny... motul kosztuje 180-200zł, a elf lub mobil a3-a5 100-130zł...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez oemauto » 18 kwi 2014, 20:38

Oleje klasy C3 zawierają w sobie A3/B4 (w znakomitej większości).
Dlatego można je używać w silnikach, gdzie wymagane jest A3 czy B4.
Natomiast klasa A5 niejako wyklucza się z C3.
A tam gdzie olej MUSI być A5, używanie A3/C3 w dłuższym okresie może być katastrofalne.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez buczos » 18 kwi 2014, 21:00

oemauto.pl napisał(a):A tam gdzie olej MUSI być A5, używanie A3/C3 w dłuższym okresie może być katastrofalne.

a możesz powiedzieć dlaczego?? co się dokładnie dzieje? czy mógłby ktoś w jasny sposób to wytłumaczyć? Spalanie oleju C3 powoduje większy "nagar" czy szybciej się film olejowy zrywa po x h pracy etc?
Generalnie ciekawy temat :)
znalazłem jakieś spec'i => http://www.infineum.com/ACEA/ACEA%202012.pdf znajdę chwilę to poczytam i porównam :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez ZOOMik » 19 kwi 2014, 00:30

marcin255 napisał(a):Dużo dobrego czytam o Mobil New Life 0 w 40 , konfigurator w DE i UK zaleca go do M3 BK 2.0 Benz.
Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)
w temp. 40ºC 75
w temp. 100º C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3,8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11,8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85

Jakoś tak się przyjęło ,że do Mazdy lejemy oleje o HTHS < 3.5 choć norma A3 ( silniki luźno spasowane ) mówi o HTHS > 3.5
chcę zalać ten olej przy następnej wymianie , niby oleje w tej samej klasie ale Mobil super 3000 XE nie ubywał teraz zalałem 3000 X1 FE i niestety jego trochę ubywa .
Co o tym oleju myślicie ? Ewentualnie z HTHS 3.58 Mobil ESP 5W30 ?

Mobil 1 New Life 0W-40 to dobry olej w swojej klasie, ale jego lepkość wg SAE nie jest wśród rekomendowanych przez Mazdę i osobiście nie widzę potrzeby „poprawiania” producenta w tym względzie. Jeśli jednak z jakichś powodów chcesz go zastosować to lej – silnik to jakoś przeżyje ;)

Mazda dopuszcza zarówno oleje klasy ACEA A3 jak i A5, co jest nieco dziwne. Czynnikiem determinującym wybór mogą być warunki, w jakich będzie głównie eksploatowane auto. Jeśli mamy ciężką nogę, ochrona silnika staje się priorytetem powinniśmy szukać raczej oleju spełniającego pierwszą z wymienionych klas. Drugą zaś, bardziej mogą zainteresować się kierowcy bez rajdowych zapędów a już obowiązkowo preferujący eco driving ;)

Mobil Super 3000 XE (C3, czyli odpowiednik A3/B3 tyle, że Mid SAPS) nie jest w tej samej klasie, co Mobil Super 3000 X1 Formula FE (A5/B5). Ten ostatni może Ci ubywać zwłaszcza, jeśli silnik już swoje przeszedł, bo ma mniejszą lepkość (jest „rzadszy”) – to olej „paliwooszczędny” (Fuell Economy).

Mobil 1 Formula ESP 5W30 należy do grupy olejów „Emission System Protection” i jak już Ci pisałem wcześniej, przede wszystkim do Diesli z DPF.

buczos napisał(a):Czy ktoś jest w stanie potwierdzić negatywne skutki używania oleju C3 zamiast A3/A5 na silniku?

A czy musisz lać olej C3, skoro na rynku nie brakuje dobrych produktów w wyznaczonej przez producenta dla tego silnika klasie A3 lub A5?
buczos napisał(a):Troche się zmartwiłem, nie powiem...

Niepotrzebnie, nic się nie stało :)

buczos napisał(a):X-clean+ ma klasę C3 i HTHS= 3.6 mPa.s więc chyba taki zły nie jest

Ani jeden ani drugi parametr nie mówi czy olej jest dobry czy zły.

buczos napisał(a):Moim zdaniem, nie ma sensu się doktoryzować nad olejami... póki mi go nie bierze to jestem spokojny...

Gdzieś to już czytałem, ale w takim razie po co zadajesz te wszystkie pytania? ;)

oemauto.pl napisał(a):Natomiast klasa A5 niejako wyklucza się z C3.
A tam gdzie olej MUSI być A5, używanie A3/C3 w dłuższym okresie może być katastrofalne.

Aż takim czarnowidzem to bym nie był, ale to prawda te klasy niejako wykluczają się wzajemnie, dlatego dziwią mnie trochę, o czym już wspomniałem wcześniej, wytyczne Mazdy dopuszczające obie. Osobiście, mimo wszystko, bardziej skłaniałbym się ku A5 i taki też leję. Bądź co bądź taką też spełnia dedykowana przez samego producenta Dexelia :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez oemauto » 19 kwi 2014, 00:31

Wyższa lepkość wysokotemperaturowa olejów A3/B4/C3 powoduje w silnikach obliczonych pod A5 zwiększoną temperaturę pracy. Dlatego po tych olejach pozostaje większa ilość depozytów. W ekstremalnych sytuacjach zatykają one kanały olejowe. Co dalej, chyba nie trzeba tłumaczyć...;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez marcin255 » 19 kwi 2014, 01:14

ZOOMik napisał(a):Mazda dopuszcza zarówno oleje klasy ACEA A3 jak i A5,

właśnie nie jest napisane A3 lub A5 lecz A3/A5 nie wiem czy jest taka klasa bo A3 do luźno a A5 do ciasno spasowanych więc to to się wyklucza , pytam o new life bo ma jasno sprecyzowane A3 i wysokie HTHS , osobiście wolę wyższe HTHS niż oszczędność 100 ml paliwa , esp jest " wskazany " do diesla ale nie zaszkodzi silnikowi benzynowemu na + jest 5w30 , jest na bazie syntetycznej ( jak new life ) i ma HTHS ok 3.6

Dopisano sobota, 19 kwietnia 2014, 01:20:

buczos napisał(a):Bądź co bądź taką też spełnia dedykowana przez samego producenta Dexelia :)

właśnie dexelia spełnia A3/A5 a Np. Mobil 300 X1 Fe tylko A5

Hubix napisał(a):Ja jeździłem na Mobilu XE 3000 5W30, wlałem Petro Canadę i nie widzę żadnej różnicy :(

Auto ma takiego samego kopa, tyle samo pali nawet !

piszesz takie coś już nie wiem który raz , myślę ,że wszyscy już wiemy ,że nie widzisz różnicy w tym jaki olej lejesz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki