marcin255 napisał(a):Dużo dobrego czytam o Mobil New Life 0 w 40 , konfigurator w DE i UK zaleca go do M3 BK 2.0 Benz.
Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)
w temp. 40ºC 75
w temp. 100º C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3,8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11,8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85
Jakoś tak się przyjęło ,że do Mazdy lejemy oleje o HTHS < 3.5 choć norma A3 ( silniki luźno spasowane ) mówi o HTHS > 3.5
chcę zalać ten olej przy następnej wymianie , niby oleje w tej samej klasie ale Mobil super 3000 XE nie ubywał teraz zalałem 3000 X1 FE i niestety jego trochę ubywa .
Co o tym oleju myślicie ? Ewentualnie z HTHS 3.58 Mobil ESP 5W30 ?
Mobil 1 New Life 0W-40 to dobry olej w swojej klasie, ale jego lepkość wg SAE nie jest wśród rekomendowanych przez Mazdę i osobiście nie widzę potrzeby „poprawiania” producenta w tym względzie. Jeśli jednak z jakichś powodów chcesz go zastosować to lej – silnik to jakoś przeżyje

Mazda dopuszcza zarówno oleje klasy ACEA A3 jak i A5, co jest nieco dziwne. Czynnikiem determinującym wybór mogą być warunki, w jakich będzie głównie eksploatowane auto. Jeśli mamy ciężką nogę, ochrona silnika staje się priorytetem powinniśmy szukać raczej oleju spełniającego pierwszą z wymienionych klas. Drugą zaś, bardziej mogą zainteresować się kierowcy bez rajdowych zapędów a już obowiązkowo preferujący eco driving
Mobil Super 3000 XE (C3, czyli odpowiednik A3/B3 tyle, że Mid SAPS) nie jest w tej samej klasie, co Mobil Super 3000 X1 Formula FE (A5/B5). Ten ostatni może Ci ubywać zwłaszcza, jeśli silnik już swoje przeszedł, bo ma mniejszą lepkość (jest „rzadszy”) – to olej „paliwooszczędny” (Fuell Economy).
Mobil 1 Formula ESP 5W30 należy do grupy olejów „Emission System Protection” i jak już Ci pisałem wcześniej, przede wszystkim do Diesli z DPF.
buczos napisał(a):Czy ktoś jest w stanie potwierdzić negatywne skutki używania oleju C3 zamiast A3/A5 na silniku?
A czy musisz lać olej C3, skoro na rynku nie brakuje dobrych produktów w wyznaczonej przez producenta dla tego silnika klasie A3 lub A5?
buczos napisał(a):Troche się zmartwiłem, nie powiem...
Niepotrzebnie, nic się nie stało

buczos napisał(a):X-clean+ ma klasę C3 i HTHS= 3.6 mPa.s więc chyba taki zły nie jest
Ani jeden ani drugi parametr nie mówi czy olej jest dobry czy zły.
buczos napisał(a):Moim zdaniem, nie ma sensu się doktoryzować nad olejami... póki mi go nie bierze to jestem spokojny...
Gdzieś to już czytałem, ale w takim razie po co zadajesz te wszystkie pytania?

oemauto.pl napisał(a):Natomiast klasa A5 niejako wyklucza się z C3.
A tam gdzie olej MUSI być A5, używanie A3/C3 w dłuższym okresie może być katastrofalne.
Aż takim czarnowidzem to bym nie był, ale to prawda te klasy niejako wykluczają się wzajemnie, dlatego dziwią mnie trochę, o czym już wspomniałem wcześniej, wytyczne Mazdy dopuszczające obie. Osobiście, mimo wszystko, bardziej skłaniałbym się ku A5 i taki też leję. Bądź co bądź taką też spełnia dedykowana przez samego producenta Dexelia
