Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez tamburyn » 11 mar 2014, 14:10

ZOOMik napisał(a):
tamburyn napisał(a):Dżizas krajst, ten olej został mi polecony przez poważaną tutaj osobę :|
Z tego co patrzę to uniwersalny olej. Zarówno do benzyny jak i silników diesla.
Niemniej fakt jest jaki jest- po 5 miesiącach zaczyna go ubywać w zbyt szybkim tempie.

Nie specjalnie mnie interesuje, kto Ci go polecił, jak bardzo jest poważany i co nim kierowało – ja bym Ci tego oleju nie rekomendował do Twojej Mazdy. Co więcej, gdybyś wcześniej wiedział „o co kaman” to sięgnąłbyś do instrukcji obsługi, w której masz napisane czarno na białym, jakiej specyfikacji olej lać i tym samym raczej nie dałbyś się namówić na tego Millersa. Owszem jest on, jak to nazwałeś „uniwersalny”, ale norma C3 jednoznacznie wskazuje, do czego jest przede wszystkim przeznaczony i co chroni, by najmniej nie silnik Twojego autka, lecz dpf, którego nie masz. Zwiększony „apetyt” na olej może, ale nie musi mieć akurat związku z ta oliwą – zmienisz na właściwy to zobaczysz.


Piękne "kfiotki".
Pójdę na łatwiznę i zapytam/poproszę o sugestie co wlać teraz?
Przeglądałem ten wątek wiele razy (też przed zakupem Millersa) ale jest tego tyle, że mam kociokwik.

marcin255 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):No i proszę…ja się opisałem i na darmo Marcin, API zostawmy w spokoju –patrzymy przede wszystkim na normy ACEA. Olej może i nie jest zły, ale do Diesli z dpf a nie do jego auta.

Nie zgadzam się Mobile ESP jest do diesli z DPF a świetnie sprawdza się w benzynach


ja byłem bardzo zadowolony z tego jak zachowuje się silnik na tym Millersie,
tylko to szybkie ubywanie ostatnio ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 11 mar 2014, 15:20

0,3 l na 600km to bezwzględnie nie jest dobra wiadomość, nawet na bardzo krótkich odcinkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 11 mar 2014, 15:44

CLAU napisał(a):0,3 l na 600km to bezwzględnie nie jest dobra wiadomość, nawet na bardzo krótkich odcinkach.


dlatego muszę czym prędzej zrobić płukankę i wymienić olej,
olej jest wręcz czarny, nie mam pojęcia co się z nim dzieje i dlaczego ubyło go tak dużo w tak krótkim czasie,

najbardziej rozbraja mnie fakt, że wszystkie problemy zaczęły się po wymianie akumulatora <glupek2>

proszę, podrzućcie pomysła co konkretnego wlać tym razem,
stresuję się dosyć mocno i ciśnienie mam straszne na wymianę tego oleju jak najszybciej ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 11 mar 2014, 15:48

Ja Ci polecę najgorsze szczochy jakie tylko są czyli Dexelię, którą leję do swojego 2.0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez ZOOMik » 11 mar 2014, 20:27

marcin255 napisał(a):Nie zgadzam się Mobile ESP jest do diesli z DPF a świetnie sprawdza się w benzynach

Ten olej nie jest najgorszy i nie przeczę, że da się na nim jeździć, ale w tym przypadku lepiej stosować takie, które nie nadają się do Diesli z dpf – takie jest moje zdanie i...Mazdy ;) A Ty jak chcesz to oczywiście możesz sobie lać, co tam tylko chcesz i uważasz. Nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać, bo szkoda czasu i nerwów. Wszyscy doskonale wiemy, jak wyglądają i czym się kończą wszelkie dyskusje w wątkach olejowych <klotnia>

tamburyn napisał(a):
CLAU napisał(a):0,3 l na 600km to bezwzględnie nie jest dobra wiadomość, nawet na bardzo krótkich odcinkach.


dlatego muszę czym prędzej zrobić płukankę i wymienić olej,
olej jest wręcz czarny, nie mam pojęcia co się z nim dzieje i dlaczego ubyło go tak dużo w tak krótkim czasie,

najbardziej rozbraja mnie fakt, że wszystkie problemy zaczęły się po wymianie akumulatora <glupek2>

proszę, podrzućcie pomysła co konkretnego wlać tym razem,
stresuję się dosyć mocno i ciśnienie mam straszne na wymianę tego oleju jak najszybciej ;/

Na tym etapie ja bym nie wlewał niczego wyszukanego za kupę $ , bo to bez sensu i być może tylko wywalisz kasę w błoto. Wypadałoby najpierw ustalić przyczynę a biorąc pod uwagę ilość oleju i dystans, na jakim „wyparował” to problem zdaje się leżeć zupełnie gdzie indziej. Wybierz sobie jakiś olej – teraz już wiesz czego szukać albo jak wolisz posłuchaj Kolegi Marcina i zafunduj Mobil1 ESP Formula 5W30 :P

CLAU napisał(a):Ja Ci polecę najgorsze szczochy jakie tylko są czyli Dexelię, którą leję do swojego 2.0.

Nie jest to jakieś nadzwyczajne oleum, ale żeby zaraz najgorsze szczochy, co to to nie <cisza>
Zapewne nie wszyscy wiedzą, ale Dexelia Ultra 5W30 = Elf Evolution SXR 5W30.
Jest to olej "lekkobieżny" w klasie A5/B5, czyli jednej z dopuszczonych/zalecanych przez Mazdę. Tego rodzaju oleje (nie tylko ten konkretny) z uwagi na niższą lepkość/mniejsze opory, ułatwiają rozruchy „na zimno” i są paliwooszczędne. Przeznaczone dla normalnie użytkujących auta, zwłaszcza godne polecenia osobom, które jeżdżą głównie na krótkich dystansach+częste rozruchy. Natomiast gorzej spisują się w wysokich temp./dużych obciążeniach, dlatego odradzam je zwolennikom „pałowania” i „upalania” – tacy, co katują swoje auta niech szukają oliwy w drugiej z wymienionych w specyfikacji klas, A3 (z wyższym HTHS).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez marcin255 » 11 mar 2014, 20:30

ZOOMik napisał(a): posłuchaj Kolegi Marcina i zafunduj Mobil1 ESP Formula 5W30

Nic takiego nie pisałem , zresztą ten olej co ma wlany nie różni się od ESP więc może w kierunku 3000 X1 FE , Dexelia ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 11 mar 2014, 21:04

Zoomik, to było pisane na przekór tym, którzy uważają Dexelię jako syf, a jest tu trochę takich osób i ok, mogą mieć takie zdanie.

Ja tam nic do tego oleju nie mam, 90% mazd na świecie na nim jezdziło i dalej jezdzi więc i mi on pasuje jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Madziek » 11 mar 2014, 23:24

Witam
Czytam ten wątek już od dłuższego czasu i mam coraz większy mętlik w głowie, a informacji odnośnie oleju do aut z LPG nie namierzyłem :( .
Mam pytanie do Was który olej będzie lepszy do mazdy jak w opisie przy gazie LPG i ciężkiej nodze: valvo 5W40 SynPower czy valvo 5W30 SynPower. Obecnie zalany jest valvo 5W40 Maxlife i na 10 tyś km bierze ok. 1 litra oleju (wiem, że to nie dużo w porównaniu z innymi mazdami). Autko ma ok. 200 tyś km na liczniku. Chcę zalać 5W30 ale boję się, że latem w upałach z LPG i w korku olej ten może nie wyrabiać (a nie chciałbym przytrzeć silnika) ale jeśli się mylę to mnie wyprowadźcie z błędu.
Jestem też ciekaw czy ktoś z Was miał do czynienia z płukanką silnika Valvoline http://allegro.pl/valvoline-czysci-silnik-plukanka-engine-flush-0-35-i3970059271.html chcę ją zastosować przed zmianą oleju.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez tamburyn » 11 mar 2014, 23:41

CLAU napisał(a):Ja Ci polecę najgorsze szczochy jakie tylko są czyli Dexelię, którą leję do swojego 2.0.

ZOOMik napisał(a):Na tym etapie ja bym nie wlewał niczego wyszukanego za kupę $ , bo to bez sensu i być może tylko wywalisz kasę w błoto. Wypadałoby najpierw ustalić przyczynę a biorąc pod uwagę ilość oleju i dystans, na jakim „wyparował” to problem zdaje się leżeć zupełnie gdzie indziej. Wybierz sobie jakiś olej – teraz już wiesz czego szukać


Ten Elf, o którym wspomniałeś (że to to samo co Dexelia będzie ok? Tzn z opisu wynika, że to czego potrzebuję <glupek2>

W sumie to nie rozumiem swojego samochodu. W ogóle.
Kwestia temperatury na zewnątrz czy jak?
Wyszedłem z pracy, otwieram maskę, wyciagam bagnet, przecieram, ponawiam zabieg i voila- prawie max i bagnet lekko upaprany jeszcze od góry.
W sobotę rano było lekko ponad minimum, dlatego dolałem ostatnie 0,3l. Od dolnej do górnej kreski jest 0,75, dlatego niemożliwe jest, żeby po dolewce 0,3 z minimum wyszedł prawie max. Co do jasnej ciasnej?
Zakładając, że dzisiejszy wynik jest miarodajny, to silnik jednak nie spalił tych 0,3l na 600km.
Jutro z rana kolejny pomiar, bo mi zdeczka zryło beret.

Pomiary oczywiście na względnie poziomym terenie (może odchylenia rzędu 5 stopni max) i po kilku godzinach do zgaszenia silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez ZOOMik » 12 mar 2014, 00:34

He, he, widzę, że niektórzy muszą się jeszcze nauczyć jak prawidłowo sprawdzać olej – zapraszam do FAQ w dziale 3BL albo proszę zajrzeć do instrukcji obsługi :P
Tamburyn, Ty nie szukaj miodu tylko jak musisz wymienić to weź tego Elfa – biorąc pod uwagę jego parametry i cenę 100 zł/5L to naprawdę nie ma się do czego specjalnie przyczepić a są oleje gorsze i droższe od niego.

Madziek,
Jeśli możesz zacytuj, co (chodzi mi o specyfikacje) na temat oleju do Twojej Mazdy napisał w instrukcji obsługi producent.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez marcin255 » 12 mar 2014, 06:54

tamburyn napisał(a):W sobotę rano było lekko ponad minimum, dlatego dolałem ostatnie 0,3l. Od dolnej do górnej kreski jest 0,75, dlatego niemożliwe jest, żeby po dolewce 0,3 z minimum wyszedł prawie max. Co do jasnej ciasnej?

Ja mam tak często pokazuje połowę dolewam 100 ml ze strachu i mam równiutko max , doszedłem do wniosku , że chyba trzeba wyciągnąć średnią z 3 pomiarów :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lucxxx » 12 mar 2014, 08:48

Madziek napisał(a):Witam
Czytam ten wątek już od dłuższego czasu i mam coraz większy mętlik w głowie, a informacji odnośnie oleju do aut z LPG nie namierzyłem :( .
Mam pytanie do Was który olej będzie lepszy do mazdy jak w opisie przy gazie LPG i ciężkiej nodze: valvo 5W40 SynPower czy valvo 5W30 SynPower. Obecnie zalany jest valvo 5W40 Maxlife i na 10 tyś km bierze ok. 1 litra oleju (wiem, że to nie dużo w porównaniu z innymi mazdami). Autko ma ok. 200 tyś km na liczniku. Chcę zalać 5W30 ale boję się, że latem w upałach z LPG i w korku olej ten może nie wyrabiać (a nie chciałbym przytrzeć silnika) ale jeśli się mylę to mnie wyprowadźcie z błędu.
Jestem też ciekaw czy ktoś z Was miał do czynienia z płukanką silnika Valvoline http://allegro.pl/valvoline-czysci-silnik-plukanka-engine-flush-0-35-i3970059271.html chcę ją zastosować przed zmianą oleju.


podbijam pytanie bo mam podobnego dylemata....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez damage.inc » 12 mar 2014, 10:46

U mnie na maxlife 5W40 znikało około 1l/10tyś. km, po zmianie na 5W30 Amsoil – brak zużycia oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez siemek55 » 12 mar 2014, 11:53

którego AMS'a lejesz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez tomex2000 » 12 mar 2014, 12:10

Witajcie,
Chciałbym sam wymienić olej w mojej Mazdzie 3 2.0 2005r, macie może jakąś instrukcje co i jak bo wcześniej wymieniałem tylko w corsie B i nie wiem czy sobie poradzę, bez żadnej pomocy.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 18:44
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 3 2.0 150KM TOP SPORT 2005

Postprzez ZOOMik » 12 mar 2014, 15:17

ZOOMik napisał(a):Madziek,
Jeśli możesz zacytuj, co (chodzi mi o specyfikacje) na temat oleju do Twojej Mazdy napisał w instrukcji obsługi producent.

Dobra już nie trzeba, znalazłem…w tamtych czasach nie było aż takich dylematów jak teraz ;)
SAE 5W30 lub 10W30 (w zależności od temperatur, w jakich eksploatowane będzie auto)
API SG, SH lub SJ
Jak widać wymagań ten silnik wygórowanych nie ma.
Ja bym raczej pozostał przy tym Valvoline, na którym jeździsz obecnie no chyba, że lubisz eksperymentować :)

tomex2000 napisał(a):Witajcie,
Chciałbym sam wymienić olej w mojej Mazdzie 3 2.0 2005r, macie może jakąś instrukcje co i jak bo wcześniej wymieniałem tylko w corsie B i nie wiem czy sobie poradzę, bez żadnej pomocy.

pozdrawiam



Może być? :)
Na przyszłość z takimi pytaniami to działu 3BK, choć nie wiem, bo nie śledzę, czy tamtejsze bractwo ma gdzieś akurat taki tutorial. W razie problemów z wymianą zapytania kieruj już tam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CLAU » 12 mar 2014, 19:48

tomex2000 napisał(a):Witajcie,
Chciałbym sam wymienić olej w mojej Mazdzie 3 2.0 2005r, macie może jakąś instrukcje co i jak bo wcześniej wymieniałem tylko w corsie B i nie wiem czy sobie poradzę, bez żadnej pomocy.

pozdrawiam


Opis wymiany jest zawarty w service manualu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez oemauto » 12 mar 2014, 20:19

tamburyn napisał(a):W październiku 2013r. zalałem: MILLERS C3 5W30 XF LONGLIFEDosyć szybko zrobił się czarny, a od mniej więcej 2 miesięcy zaczyna go prędko ubywać. Silnik chodzi czysto, ale tempo w jakiś pozbywa się oleju jest zastraszające. Olej zrobił się czarny i bardzo rzadki.


Tak, jak już napisano: to nie olej do Twojego auta i sposobu użytkowania.
Tu bym zalecił coś bardziej lekkobieżnego. Może nawet A5, choć wśród A3 też można by znaleźć.

XF5w30 c3 ma dość duży pakiet detergentów i jeśli nie używałeś płukanki przed wymianą, to nie widzę nic dziwnego w zmianie koloru oleju.

Ja używam u siebie serii Trident (akurat 5w40 full saps) i jestem bardzo zadowolony.
I dla przykładu trident 5w30: http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=371 jest olejem lekkobieżnym (wśród A3) i według mnie byłby lepszym wyborem spod tego znaku niż C3.
Jeszcze lepszym byłby: http://sklep.oemauto.pl/product.php?id_product=407 ale jednocześnie droższym.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez CLAU » 12 mar 2014, 20:57

Nie chce robić antyreklamy produktu, ale coraz częściej ludziom Millers się nie sprawdza. Na forum Mazdy MPS do 2.3 DISI to się okazało, że już w ogóle jest znienawidzony. Millers im ubywa, inne oleje nie ubywają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez damage.inc » 12 mar 2014, 21:57

CLAU napisał(a):Nie chce robić antyreklamy produktu, ale coraz częściej ludziom Millers się nie sprawdza. Na forum Mazdy MPS do 2.3 DISI to się okazało, że już w ogóle jest znienawidzony. Millers im ubywa, inne oleje nie ubywają.


A jaki olej zalewają, a o jakim mówi manual?

Czasem czytam mps forum i wydaje mi się że była mowa o 5w40, a jeśli dobrze pamiętam to manual zaleca 5w30.

oemauto.pl napisał(a):Tak, jak już napisano: to nie olej do Twojego auta i sposobu użytkowania.
Tu bym zalecił coś bardziej lekkobieżnego. Może nawet A5, choć wśród A3 też można by znaleźć.


Polecasz oleje które sprzedajesz? Nic nie mam do Millersa, ale trochę zalatuje mi to kryptoreklamą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki