Akumulatory
Heh, akuelektroeuforia...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Mi akurat strona Varty dobrała, a potem Allegro. Zaoszczędziłem 100 zeta To w ogóle jest historia, bo po zamówieniu zadzwonił do mnie qrier i powiedział, że ma dla mnie aku i zaraz będzie, na co ja mu, żeby nie wnosił mi go na 8 piętro, tylko poczekał, bo zaraz pojadę sobie go włożyć. I zobaczyłem rozpieprzone opakowanie do aku, takie styropianowe, z którego wystawał kawałek akumulatora. Opada mi szczena, a qrier na to, że sprawdzał, czy gdzieś nie wylał w transporcie i że jest na jego oko OK . Na szczęście było, a oryginalny aku z Hiroshimy oryginalnie wkładany zachowałem sobie na pamiątkę – stoi u mnie w szafie
witam, mam pytanie odnośnie akumulatora do mazdy 2 (1.4 CD) DY, mój akumulator niestety odmówił posłuszeństwa. Byłem zorientować się w cenach i jedyne co polecają to 72ah centra lub bosh w cenie 400-450zł, aktualnie jest w niej 60ah 590A, jakiej firmy polecacie? Czy warto kupić znacznie tańszy akumulator nowy ale produkowany w 2012r ?
co myślicie o tych:
1) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 94296.html
2) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-1 ... 39107.html
3) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s400 ... 67298.html
4) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 45901.html
5) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-6 ... 67421.html
Pierwsze 3 znacznie tańsze ale produkcja 2012r, natomiast 2 ostatnie droższe ale 2013r. Który wybrać?
co myślicie o tych:
1) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 94296.html
2) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-1 ... 39107.html
3) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s400 ... 67298.html
4) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 45901.html
5) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-6 ... 67421.html
Pierwsze 3 znacznie tańsze ale produkcja 2012r, natomiast 2 ostatnie droższe ale 2013r. Który wybrać?
- Od: 16 sie 2012, 23:09
- Posty: 21
- Skąd: Częstochowa
- Auto: mazda 2 DY, 1.4 CiTD 68KM, 2004r.
Wszystko co się psuje jest dla Was g.wnem...
Mazda też? No bo miałem i się zepsuła, ojejku!
Bosch'a S4 użytkuję chyba piąty rok. Bezproblemowo.
Mazda też? No bo miałem i się zepsuła, ojejku!
Bosch'a S4 użytkuję chyba piąty rok. Bezproblemowo.
Każdy akumulator może być gówniany, wszystko zależy od partii [szczęścia kupującego ]
Ja się zraziłem do Centry Futury, pierwsza mi padła po 33 miesiącach [zwarte dwie cele] a druga po około 40 mc, tej drugiej już się nie dało oddać na gwarancji.
W tej chwili lepiej trzyma jakiś stary niemiecki akumulator do którego musiałem dolać około 2 litrów wody
Ja się zraziłem do Centry Futury, pierwsza mi padła po 33 miesiącach [zwarte dwie cele] a druga po około 40 mc, tej drugiej już się nie dało oddać na gwarancji.
W tej chwili lepiej trzyma jakiś stary niemiecki akumulator do którego musiałem dolać około 2 litrów wody
Pytanie a czy mazda 323F a konkretnie alternator da radę ładować aku z prądem zmiennym wyższym niż np 390?
-
cross
Tez nie rozumiem o co chodzi ale i tak alternator laduje strategia stalego napiecia.
-
Przemek323c
W tym tygodniu miałem niemiłą przygodę.
W poniedziałek włączyłem webasto na 30-45 minut, żeby lód z szyb mi odpuścił. Wsiadłem, odpaliłem normalnie, pojechałem, wróciłem. We wtorek szyby znów mocno zamarzły, więc włączyłem webasto na 45-60 minut. Po tym wszystkim wsiadłem, przekręcam kluczyk, rozrusznik zakręcił 3 razy i wskazówki zaczęły wariować.
Kolega użyczył mi prądu na rozruch i we wtorek przejechałem kilkanaście km na samych światłach i malutkim nawiewie, żeby podładować aku. W środę wyjąłem bezpiecznik od webasto (żeby się nie włączyło razem z silnikiem) i przejechałem łącznie około 100 km na samych światłach i wentylacji. Wczoraj wsadziłem już bezpiecznik i auto odpala normalnie.
Natomiast znalazłem w książce serwisowej wydruk z ASO mazdy w Niemczech z informacją, że akumulator był wymieniany 11/2007 (czyli ma już 6 lat!). Podane jest jego oznaczenie: AM22-18-520 9B Wklepałem w google to oznaczenie i trafiłem na takiego pdf-a: http://mazda-mpower.co.uk/reference/aft ... EFINAL.pdf Co prawda, w tym dokumencie oznaczenie różni się literą na końcu (jest "D" zamiast "B"), jednak wynika z tego, że mam wsadzony aku, który nadaje się do silników 2.0 i 2.3 benzyna. Z kolei do diesla powinien być wsadzony aku o innym symbolu i pojemności 95Ah i prądzie rozr. 680A.
Drugi wynik wyszukiwania w google dał mi takie coś: http://www.fox.rzeszow.pl/AKUMULATOR-75 ... 90%29.aspx (w opisie produktu jest symbol – identyczny ze znajdującym się w dokumencie z ASO).
Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik:
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.
Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah? Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.
Dorzucam jeszcze to:
W poniedziałek włączyłem webasto na 30-45 minut, żeby lód z szyb mi odpuścił. Wsiadłem, odpaliłem normalnie, pojechałem, wróciłem. We wtorek szyby znów mocno zamarzły, więc włączyłem webasto na 45-60 minut. Po tym wszystkim wsiadłem, przekręcam kluczyk, rozrusznik zakręcił 3 razy i wskazówki zaczęły wariować.
Kolega użyczył mi prądu na rozruch i we wtorek przejechałem kilkanaście km na samych światłach i malutkim nawiewie, żeby podładować aku. W środę wyjąłem bezpiecznik od webasto (żeby się nie włączyło razem z silnikiem) i przejechałem łącznie około 100 km na samych światłach i wentylacji. Wczoraj wsadziłem już bezpiecznik i auto odpala normalnie.
Natomiast znalazłem w książce serwisowej wydruk z ASO mazdy w Niemczech z informacją, że akumulator był wymieniany 11/2007 (czyli ma już 6 lat!). Podane jest jego oznaczenie: AM22-18-520 9B Wklepałem w google to oznaczenie i trafiłem na takiego pdf-a: http://mazda-mpower.co.uk/reference/aft ... EFINAL.pdf Co prawda, w tym dokumencie oznaczenie różni się literą na końcu (jest "D" zamiast "B"), jednak wynika z tego, że mam wsadzony aku, który nadaje się do silników 2.0 i 2.3 benzyna. Z kolei do diesla powinien być wsadzony aku o innym symbolu i pojemności 95Ah i prądzie rozr. 680A.
Drugi wynik wyszukiwania w google dał mi takie coś: http://www.fox.rzeszow.pl/AKUMULATOR-75 ... 90%29.aspx (w opisie produktu jest symbol – identyczny ze znajdującym się w dokumencie z ASO).
Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik:
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.
Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah? Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.
Dorzucam jeszcze to:
kubsztyk napisał(a):Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik: Obrazek
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.
Czy warto?! Akumulator ma być naładowany
Prostownik ze zdjęcia to najprostszy model, bez żadnych regulacji i „prądowo” trochę nawet za mały do tego aku, co masz. Spokojnie możesz podłączyć i ładować. Najlepiej robić to w garażu lub piwnicy w ostateczności w domu – ważne, żeby pomieszczenie było wentylowane.
kubsztyk napisał(a):Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah?
95Ah
kubsztyk napisał(a):Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.
W takich warunkach eksploatacji, to jaki akumulator by to nie był i tak okresowe doładowywanie będzie konieczne – zaopatrz się w prostownik.
ZOOMik napisał(a):95Ah
A po co ? Przeciez zalecany jest max 70 AH ?
ZOOMik napisał(a):W takich warunkach eksploatacji, to jaki akumulator by to nie był i tak okresowe doładowywanie będzie konieczne – zaopatrz się w prostownik.
Zdecydowanie. A przy 95 Ah – doladowywanie codziennie.
tom_ek66 napisał(a):ZOOMik napisał(a):95Ah
A po co ? Przeciez zalecany jest max 70 AH ?
W instrukcji pojemność 70Ah jest podawana przy 5-cio godzinnym prądzie rozładowania, natomiast akumulatory w Europie mają pojemność podawaną przy 20-godzinnym prądzie rozładowania. Poza tym aku 70Ah nie będzie posiadał dostatecznego prądu rozruchowego – różnica pomiędzy 70-90Ah może wynosić nawet 200A.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2014, 13:40 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki