Akumulatory

Postprzez tadziomaru1 » 1 lis 2013, 23:30

Heh, akuelektroeuforia... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VPM » 1 lis 2013, 23:32

w każdym punkcie gdzie sprzedają aku to dobiorą do samochodu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Lucky » 2 lis 2013, 01:29

Mi akurat strona Varty dobrała, a potem Allegro. Zaoszczędziłem 100 zeta :) To w ogóle jest historia, bo po zamówieniu zadzwonił do mnie qrier i powiedział, że ma dla mnie aku i zaraz będzie, na co ja mu, żeby nie wnosił mi go na 8 piętro, tylko poczekał, bo zaraz pojadę sobie go włożyć. I zobaczyłem rozpieprzone opakowanie do aku, takie styropianowe, z którego wystawał kawałek akumulatora. Opada mi szczena, a qrier na to, że sprawdzał, czy gdzieś nie wylał w transporcie i że jest na jego oko OK hahaha . Na szczęście było, a oryginalny aku z Hiroshimy oryginalnie wkładany zachowałem sobie na pamiątkę – stoi u mnie w szafie <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2013, 22:52

U mnie aktualnie Yuasa 100Ah i chyba 900A ale to siedzie w s60 2.4 D5 AT więc musi być spora ;–). Jak na razie OK.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez zubrstw » 14 lis 2013, 20:58

witam, mam pytanie odnośnie akumulatora do mazdy 2 (1.4 CD) DY, mój akumulator niestety odmówił posłuszeństwa. Byłem zorientować się w cenach i jedyne co polecają to 72ah centra lub bosh w cenie 400-450zł, aktualnie jest w niej 60ah 590A, jakiej firmy polecacie? Czy warto kupić znacznie tańszy akumulator nowy ale produkowany w 2012r ?
co myślicie o tych:
1) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 94296.html
2) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-1 ... 39107.html
3) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s400 ... 67298.html
4) http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 45901.html
5) http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-6 ... 67421.html
Pierwsze 3 znacznie tańsze ale produkcja 2012r, natomiast 2 ostatnie droższe ale 2013r. Który wybrać?
Początkujący
 
Od: 16 sie 2012, 23:09
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: mazda 2 DY, 1.4 CiTD 68KM, 2004r.

Postprzez pete14 » 15 lis 2013, 01:49

bosch silver to badziewie.
padł mi po roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Hubix » 15 lis 2013, 09:51

Ja jak kupiłem autko to był już ZAP Sznajder. 3,5 roku u mnie i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez VPM » 15 lis 2013, 19:01

niebieski bosch tez badziewie zawsze miałem sznajdera i było oki a teraz podkusiło mnie na bosch i żałuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Grzyby » 15 lis 2013, 21:41

Wszystko co się psuje jest dla Was g.wnem...
Mazda też? No bo miałem i się zepsuła, ojejku!

Bosch'a S4 użytkuję chyba piąty rok. Bezproblemowo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zubrstw » 18 lis 2013, 11:06

sugerując się opinią na forum i na innych forach wybór padł na bosch S5 60Ah :)
Początkujący
 
Od: 16 sie 2012, 23:09
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: mazda 2 DY, 1.4 CiTD 68KM, 2004r.

Postprzez Siw-y » 19 lis 2013, 10:11

Każdy akumulator może być gówniany, wszystko zależy od partii [szczęścia kupującego ;) ]
Ja się zraziłem do Centry Futury, pierwsza mi padła po 33 miesiącach [zwarte dwie cele] a druga po około 40 mc, tej drugiej już się nie dało oddać na gwarancji.
W tej chwili lepiej trzyma jakiś stary niemiecki akumulator do którego musiałem dolać około 2 litrów wody <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez cross » 26 lis 2013, 23:46

Pytanie a czy mazda 323F a konkretnie alternator da radę ładować aku z prądem zmiennym wyższym niż np 390?
cross
 

Postprzez Siw-y » 27 lis 2013, 01:36

390 czego?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hubix » 27 lis 2013, 01:45

cross napisał(a):Pytanie a czy mazda 323F a konkretnie alternator da radę ładować aku z prądem zmiennym wyższym niż np 390?


Zbyt lakonicznie opisane pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Przemek323c » 27 lis 2013, 10:13

Tez nie rozumiem o co chodzi ale i tak alternator laduje strategia stalego napiecia.
Przemek323c
 

Postprzez Hubix » 27 lis 2013, 10:46

Prądnica też ładuje stałym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 25 sty 2014, 17:00

W tym tygodniu miałem niemiłą przygodę.
W poniedziałek włączyłem webasto na 30-45 minut, żeby lód z szyb mi odpuścił. Wsiadłem, odpaliłem normalnie, pojechałem, wróciłem. We wtorek szyby znów mocno zamarzły, więc włączyłem webasto na 45-60 minut. Po tym wszystkim wsiadłem, przekręcam kluczyk, rozrusznik zakręcił 3 razy i wskazówki zaczęły wariować.
Kolega użyczył mi prądu na rozruch i we wtorek przejechałem kilkanaście km na samych światłach i malutkim nawiewie, żeby podładować aku. W środę wyjąłem bezpiecznik od webasto (żeby się nie włączyło razem z silnikiem) i przejechałem łącznie około 100 km na samych światłach i wentylacji. Wczoraj wsadziłem już bezpiecznik i auto odpala normalnie.
Natomiast znalazłem w książce serwisowej wydruk z ASO mazdy w Niemczech z informacją, że akumulator był wymieniany 11/2007 (czyli ma już 6 lat!). Podane jest jego oznaczenie: AM22-18-520 9B Wklepałem w google to oznaczenie i trafiłem na takiego pdf-a: http://mazda-mpower.co.uk/reference/aft ... EFINAL.pdf Co prawda, w tym dokumencie oznaczenie różni się literą na końcu (jest "D" zamiast "B"), jednak wynika z tego, że mam wsadzony aku, który nadaje się do silników 2.0 i 2.3 benzyna. Z kolei do diesla powinien być wsadzony aku o innym symbolu i pojemności 95Ah i prądzie rozr. 680A.
Obrazek
Drugi wynik wyszukiwania w google dał mi takie coś: http://www.fox.rzeszow.pl/AKUMULATOR-75 ... 90%29.aspx (w opisie produktu jest symbol – identyczny ze znajdującym się w dokumencie z ASO).
Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik: Obrazek
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.
Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah? Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.
Dorzucam jeszcze to:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ZOOMik » 31 sty 2014, 23:44

kubsztyk napisał(a):Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik: Obrazek
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.

Czy warto?! Akumulator ma być naładowany :)
Prostownik ze zdjęcia to najprostszy model, bez żadnych regulacji i „prądowo” trochę nawet za mały do tego aku, co masz. Spokojnie możesz podłączyć i ładować. Najlepiej robić to w garażu lub piwnicy w ostateczności w domu – ważne, żeby pomieszczenie było wentylowane.

kubsztyk napisał(a):Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah?

95Ah

kubsztyk napisał(a):Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.

W takich warunkach eksploatacji, to jaki akumulator by to nie był i tak okresowe doładowywanie będzie konieczne – zaopatrz się w prostownik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez tom_ek66 » 3 lut 2014, 16:31

ZOOMik napisał(a):95Ah


A po co ? Przeciez zalecany jest max 70 AH ?


ZOOMik napisał(a):W takich warunkach eksploatacji, to jaki akumulator by to nie był i tak okresowe doładowywanie będzie konieczne – zaopatrz się w prostownik.


Zdecydowanie. A przy 95 Ah – doladowywanie codziennie.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez kubsztyk » 3 lut 2014, 21:52

tom_ek66 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):95Ah


A po co ? Przeciez zalecany jest max 70 AH ?

W instrukcji pojemność 70Ah jest podawana przy 5-cio godzinnym prądzie rozładowania, natomiast akumulatory w Europie mają pojemność podawaną przy 20-godzinnym prądzie rozładowania. Poza tym aku 70Ah nie będzie posiadał dostatecznego prądu rozruchowego – różnica pomiędzy 70-90Ah może wynosić nawet 200A.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2014, 13:40 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki