Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez kburza » 21 maja 2013, 22:52

Widzę że na tamat Mikody jest ostro więc się podłączę i jeżeli chodzi o stal z której sa wykonane nie powala, ale nawet na ori zaciskach x6 z tymi tarczami hamuje o 150 % skuteczniej niż na zwykłych tarczach bo ciepło jest odprowadzane szybciej i tarcza się nie przegrzewa więc skuteczność rośnie.
A co do lansu pod tesco to taka tarcza musiała by być dużo większa żeby sie w oczy rzucała, a ja kupiłem dla testu bo poprzednie tarcze to były porażką i wolałem dołożyć i nie żałuję decyzji i moge polecić z czystym sumieniem. <spoko>

Minusem jest to że klocki się szybciej zużywają i właśnie pytanie jakie klocki byście polecali dziś pytałem w sklepie o klocki to koleś że na takiego rodzaju tarcze (nacinane, nawiercane) firma HART Sport wydała klocki nowej serii i nie wiem co to warte jest :D żeby nie piszczały jak w PKS'ie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 21:59
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Xedos 6, 1.6 16V 115 KM

Postprzez CLAU » 22 maja 2013, 10:07

Czyli jak auto standardowo hamuje na długości 40m to po tym jak założyłeś Mikody nagle hamujesz w 20m ? Komu ty te bajki chcesz opowiadać o odprowadzaniu czegokolwiek ? To taki typowy syndrom wmawiania sobie, ze się kopiło, wydało pieniążki wiec jest lepiej na 100%.
Tym swoim xedosem z silnikiem jedensześć startujesz w KJSach i gonisz auto na oesie, że masz takie konkretne dane i testowałeś te Mikody ? Bo ja jeździłem i goniłem autko na torze i dalej twierdze, że Mikoda to syf.


Jak dobrze kojarzę, to tak samo gadają ci co instalują elektryczne turbo, wlewają ceramizery/motodoktory, montują magnetyzery, i zakładają zenony 8000k bo niby "mocniej" świecą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kburza » 22 maja 2013, 14:50

nie mówię że na 20 metrach ale siła skuteczna hamowania jest wyższa bo jak przykładowo z prędkości 150 km/h do zera się hamuje na ori tarczach to sinieją i pod koniec hamowania żebyś deptał hamulec opór w podłogę już hamulce nie są tak skuteczne bo się przegrzewają a te mimo że są jak to mówisz "syfem" dają rade i nie przestają hamować więc się nie bulwersuj za bardzo bo tylko mówię jakie są odczucia w xedosie lepiej dać 150 za taką tarcze co wyhamuje samochód niż 100 za taka co po paru razach jest fioletowa i do wyrzucenia. A jak szukasz profesjonalnych tarcz na 20 m hamowania to kup sobie zaciski z tarczami od porsche bądź też SLR McLaren i na KJSach będziesz PRO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 21:59
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Xedos 6, 1.6 16V 115 KM

Postprzez CLAU » 22 maja 2013, 16:18

Może jak kupujesz jakieś badziewie za 100zł to tak masz, ale ja na standardowych tarczach ATE zarówno w Mazdzie, jak i A6 3.0TDi miałem kilka hamowań awaryjnych na autostradzie z dużo większej prędkości i tarcze nie są do wyrzucenia a i w salonie nawet mi nie oferowali, ze dadzą nie wiadomo jakie tarcze tylko prosty zacisk i prosta tarcza, która wytrzymuje duże przebiegi jak jeżdże w delegacje więc tymbardziej z doświadczenia i bezpośredniego porównania wiem, że kupno Mikody to strata pieniędzy.

Odnosze wrażenie, że twierdzisz, że te tarcze są lepsze niż standardowe a ja znowu mówię, że żąden japoński czy niemiecki konstruktor nie jest na tyle oszczędny i głupi aby do niemałych samochodów projektować tarczę, które nie wytrzymają kilku awaryjnych hamowań więc już nie przesadzajmy od tej nadzwyczajnej sprawności Mikody bo to bajka jest.
A wątki o jej psuciu i prezede wszystkim producencie, który się wypina na nowe, popekane tarcze tylko potwierdza, że robią tarcze/świecidełka aby się nachapać a potem jak coś źle to szukajądziury w całym aby tylko nie uznać gwarancji. Mieliby chociaż honor wymienić tarcze za raptem 300zł a nie odstawiać cyrki bo robią tarcze z badziewnych materiałów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kburza » 22 maja 2013, 21:45

Ok nie zrozumieliśmy się do końca, nie twierdze że mikoda jest super i naj naj, lecz jeżeli pójdę do ASO i poproszę o ori tarczę to wiem że taka made in japan ori powinna być lepsza i napewno droższa niż komplet mikody :D ,czkolwiek nie wiem bo nie wybieram się tam po takie rzeczy :D

A jeżeli biorę sklepy detaliczne czy inne na allegro to te tarcze mają o 40% gorsze parametry po zamontowaniu do auta bo już miałem okazje jeździć i hamować 4 rodzajami tarcz z przedziału cenowego od 100 do 180 za sztukę i te mikody, mimo że może bardziej postawili na wygląd niż na jakość tego materiału, te durne nacinki, i głównie nawiercenie tarczy poprawia jakość i czułość hamulców bo dobrze odprowadzają ciepło.

[/A wątki o jej psuciu i prezede wszystkim producencie, który się wypina na nowe, popekane tarcze tylko potwierdza, że robią tarcze/świecidełka aby się nachapać a potem jak coś źle to szukajądziury w całym aby tylko nie uznać gwarancji. Mieliby chociaż honor wymienić tarcze za raptem 300zł a nie odstawiać cyrki bo robią tarcze z badziewnych materiałów.


Tutaj to nie wiem mi jeszcze nie pękły(na szczęście), a nawet jak pękną to gwarancji raczej nie uznają :D a materiał niestety nie jest najlepszy to muszę przyznać i jak ktoś naprawde robi dziennie sporo km to 2 lata i raczej po tarczach ale dla normalnego użytkownika taka tarcza wystarczy droga nie jest i zdaje egzamin jeżeli chodzi o hamowanie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 21:59
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Xedos 6, 1.6 16V 115 KM

Postprzez Bounty » 9 cze 2013, 13:22

Witam :)
Szukam pomocy w doborze tarcz i klocków hamulcowych i ewentualnie fajnych zacisków i to jeszcze wszystko w przyzwoitej cenie.
Nie za bardzo w tym temacie jestem ogarnięty więc prosze bardzo o pomoc :)

pozdrawiam
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez grekus300 » 9 cze 2013, 21:15

witam ja tam kupiłem sobie bosha i takimi bede hamował <czarodziej> <spoko>
Początkujący
 
Od: 15 lip 2012, 12:01
Posty: 8
Auto: Mazda6 2,0D 2003 kombi

Postprzez Bounty » 9 cze 2013, 22:54

A takie zeby w sam raz do MX6 2,5 pasowaly najlepiej ?? ;d
No i cene gra tu główną rolę :(
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez grekus300 » 11 cze 2013, 23:07

textar chwala ludzie
Początkujący
 
Od: 15 lip 2012, 12:01
Posty: 8
Auto: Mazda6 2,0D 2003 kombi

Postprzez Dejw » 12 lip 2013, 07:48

Czeka mnie wymiana tarcze + klocki. Znalazłem brembo za 150zł za komplet. Czy to nie wałek jakiś http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-2 ... 16655.html ?? Do tego klocki ATE za 59zł. Czy lepiej kupić zestaw tarcze TRW/ATE+ klocki TRW/ATE za 300zł? Te brembo coś dziwnie tanie a napisane wyraźnie, że cena za komplet.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez CLAU » 12 lip 2013, 09:37

Polskie Brembo – są mocno przeciętne i to nie to co produkowane za granicą. So to najzwyklejsze stalówki jakie tylko mogą być i ani odrobiny więcej. Lepiej kupić trw lub ate.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez miki84 » 24 lip 2013, 22:35

Możecie polecić jakieś klocki na przód i tył do Mazdy 323F Ba V6 GT?
Chodzi o to żeby w miarę dobrze hamowały i nie pyliły za bardzo. Mile widziane linki do stron gdzie będę mógł je zamówić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 23:37
Posty: 12
Skąd: Mońki
Auto: Mazda 323F 2.5 KL-ze

Postprzez tadziomaru1 » 26 lip 2013, 22:26

miki84 napisał(a): Mile widziane linki do stron gdzie będę mógł je zamówić.

Nie, nie fatyguj się, jeszcze chętnie zawieziemy te klocki i założymy <spoko>
Przeczytaj wątek od początku to będziesz wiedział co ludzie polecają i zakładają, nie sądzę aby Twoja mazda była jakimś ósmym cudem świata i wymagała specjalnej konsultacji. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez miki84 » 27 lip 2013, 11:21

tadziomaru1 napisał(a):Nie, nie fatyguj się, jeszcze chętnie zawieziemy te klocki i założymy <spoko>
Przeczytaj wątek od początku to będziesz wiedział co ludzie polecają i zakładają, nie sądzę aby Twoja mazda była jakimś ósmym cudem świata i wymagała specjalnej konsultacji. :D


Wyobraź sobie że przeczytałem wątek :P , ale większość postów jest dość stara. Chodziło mi głównie o aktualne linki gdzie można takowe klocki dostać, może ktoś niedawno kupował i wie gdzie można je dostać w dobrej cenie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 23:37
Posty: 12
Skąd: Mońki
Auto: Mazda 323F 2.5 KL-ze

Postprzez tadziomaru1 » 27 lip 2013, 21:45

Jak już zdecydowałeś się na konkretną markę, to musisz przejrzeć allegro, ceneo i inne serwisy, możesz też zajrzeć na stronę Intercarsu, Polcaru itp, czasami mają dobre oferty.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 24 sie 2013, 13:21

W kwietniu wymieniałem klocki, tarcze na ATE +regeneracja zacisków. Myślę ze się dotarło :) po 25k.km więc się wypowiem.
Hamowanie poprawne, już po podstawowym dopasowaniu po około 100km, do tej pory było bardzo ok, ale ostatnio odczuwam bardzo delikatne bicie, Możliwe ze doszło do gwałtownego schłodzenia i zniekształcenia tarczy. Same tarcze zużywają się bardzo równo z minimalnym rantem, bez powstawania rowków, bruzd. Okładziny jest dużo, ale nie mierzyłem ile ubyło.
Z tyłu tarcze przetoczone, klocki Bosch, zaciski zregenerowane, znaczna poprawa, do tej pory nie narzekam, ale kół zblokować się nie da.
Polecam
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez mario1910 » 25 sie 2013, 21:55

Witam wszsytkich.
Jestem nowy na forum.
Właśnie przyprowadziłem sobie Mazde 6 GH 2.0 CD Kombi z Niemiec.
Muszę wymienić tarcze i klocki. Czy koplety ATE będą ok ? Zarówno przód i tył ?


No i po sprawie zakupiłem komplet ATE cena za tarcze 205 zł brutto / szt. klocki 250 zł brutto
Jutro jeszcze zestawy naprawcze do zacisków bo brak gumek na prowadnicach i w czwartek wymiana...
Jeszcze myślę o malowaniu zacisków.... :D
Początkujący
 
Od: 25 sie 2013, 21:01
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez WysoL » 29 sie 2013, 17:39

Moze mi ktos cos powiedziec o ytarczach speedmaxa ?? Mial juz ktos doswiadczenie z nimi ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez lasic100 » 30 sie 2013, 18:48

Ja mam takie tarcze w 323F BG. Nacinane niby choć nie było to dla mnie ważne (przypadek, że je kupiłem). Jak na razie wszystko w normie. Hamują, nie biją – zobaczymy jak będzie dalej bo przejechałem na nich może z 10kkm.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez marek219 » 9 wrz 2013, 12:52

Witam
Muszę wymienić tarcze i klocki na przód w swojej madzi. Co polecicie? Kupować zwykłe dobrej jakości czy kupić nawiercane? jak tak to z jakiej firmy. W przyszłym roku chce robić chipa i zależy mi na dobrej jakości hamowania.
Dzięki z góry za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 15:40
Posty: 663 (0/9)
Skąd: Strzelce Opolskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki