Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez rajtkezjusz » 31 paź 2012, 12:22

tadziomaru1 napisał(a):Jak już kiedyś pisałem a powie to każdy mechanik, nie tylko ja, nie ma czegoś takiego jak płukanka silnika.


przetestowałem w poprzednim aucie-serwisowanym od początku do końca w ASO (turbodiesel nowoczesny),serwis nakazywał wymianę oleju co 30 tys km i właściciel tak robił,mechanik sam zaproponował płukanke,ponieważ to co było niby olejem można by nazwać mazutem? (olej drogi i dokładnie wg specyfikacji),po płukance zeszło .....coś gęstego ,zalano nowym olejem.Nie mówię,że co wymianę płukanka,ale widocznie cos ona daje,skoro nie wycieka z auta przepracowany olej ,ale raczej coś z dodatkami jak szlam.No i generalizowanie "każdy mechanik"-sa mechanicy i mechanicy

Dopisano 31 paź 2012, 11:26:

damage.inc napisał(a):Czyli wychodzi z tego wszystkiego, że dexelia ultra 5w30 to "hydrocracked oil" na tyle zaawansowany technicznie mineralny olej,


no coś w tym stylu,na pewno nie jest to syntetyk w potocznym rozumieniu tego słowa,osiągnięto właściwosci oleju syntetycznego stosując do bazy mineralnej odp technologię-czy to dobre?ważne aby się sprzedawało co nie?Ja szukałem do swojej maszyny fully synthetic -znalazłem shell hellix ,ale pewnie w normalnym użytkowaniu auta HC też będzie dobry-w końcu spełnia odp klasowośc i normy
rajtkezjusz
 

Postprzez Justyśka » 31 paź 2012, 18:56

Maniu991 napisał(a):zaleje 5w40 Mobila złoze całosc i opisze co i jak.

To nie jest dobry wybór wśród olejów, radzę Ci zalać innym np. Valvolinem czy Motulem.
Życie jest jak rejs i choć istotne dokąd gnasz, to najważniejsze być w odpowiedniej załodze.

Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz, tym więcej Ci jej zostaje.
Oj tam, oj tam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2011, 11:17
Posty: 1210 (2/9)
Skąd: UK / Białystok
Auto: Mazda3

Postprzez Maniu991 » 31 paź 2012, 21:33

wiem wiem... kupiłem castrol edge 5w30 plus filtr boscha dałem ponad 200zł wiec musi byc dobry
Początkujący
 
Od: 17 paź 2012, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM

Postprzez marekfrnk » 5 lis 2012, 23:51

Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
135,000 ? i tutaj rodzi sie pytanie czy powinienem zmieniać na 5-W30
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Pozdr.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 22:06
Posty: 5
Skąd: Brzeg
Auto: Premacy 1.8 74kW, 2000 r.

Postprzez stefan555 » 6 lis 2012, 16:21

Lej spokojnie 5-w30 :)
Najlepiej Elfa ;P
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez stefan555 » 10 lis 2012, 14:06

<spoko>
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) REKOMENDOWANY SOLARIS LLX 5W30 (a, b) 3.5
POLECANY SOLARIS MSX 5W30
DOBRY EVOLUTION SXR 5W30

Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY ELFMATIC G3 (c) 3.4
POLECANY FLUIDE XLD FE
Przekładnia automatyczna REKOMENDOWANY ELFMATIC G3 6.8
POLECANY FLUIDE XLD FE
Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów
Płyn chłodniczy (35%) GLACELF AUTO SUPRA 7.5
Płyn hamulcowy FRELUB 650
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem REKOMENDOWANY ELFMATIC G3
POLECANY FLUIDE XLD FE
łożyska kół REKOMENDOWANY MULTIS COMPLEX EP 2
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
a. Zalecenia alternatywne: 10W-40; 10W-50; 20W-40; 20W-50
b. Zalecenia alternatywne, >1998: <0°C 5W-30
c. Zalecenia alternatywne: TRANSELF SYNTHESE FE 75W90; TRANSELF SYNTHESE FE 75W90; TRANSELF SYNTHESE FE 75W90 / TRANSELF B 80W90 / TRACTELF BLS 90; TRANSELF SYNTHESE FE 75W90 / TRANSELF B 80W90 / TRACTELF BLS 90
Uwagi ogólne

Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Częstotliwość wymian oleju
Silnik
Miesiące max. 12
Km max. 15000
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez miro.rogi » 16 lis 2012, 10:21

AMSOIL 0W30 AZO 100% SYNTETYK polecam bardzo dobry olej <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez rafik89 » 16 lis 2012, 14:05

jutro wymieniam olej, zdecydowałem się na valvoline maxlife 5w 40. Mam nadzieję, że nie będę żałował tego wyboru
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez tadziomaru1 » 16 lis 2012, 18:42

rafik89 napisał(a):jutro wymieniam olej, zdecydowałem się na valvoline maxlife 5w 40. Mam nadzieję, że nie będę żałował tego wyboru

Nie będziesz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez LAJCIK29 » 16 lis 2012, 20:43

tadziomaru1 napisał(a):
rafik89 napisał(a):jutro wymieniam olej, zdecydowałem się na valvoline maxlife 5w 40. Mam nadzieję, że nie będę żałował tego wyboru

Nie będziesz.


Ja też to zrobiłem(valvoline maxlife 5w40) wczoraj <jupi> tzn. jestem po wymianie :D . Muszę przyznać że troszkę wyciszył pracę hudrauliki i może troszkę lepiej wchodzi na obroty ,ale może tylko jest to moje złudzenie jednakowoż jest poprawa na lepsze w pracy silnika ino żeby Madzia nie zaczęła pić bo ostatnio miałem 10w40 :P Czas pokaże .
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez mick » 18 lis 2012, 11:22

a podpowie ktoś do auta zasilanego lpg lepiej wlać 5w40 czy 5w50 ? czy w ogóle coś innego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Grucha » 18 lis 2012, 14:53

5w-40

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez mick » 19 lis 2012, 11:25

a dla czego lepiej 5w40 ? wydawało mi się że 5w50 będzie w wysokich temperaturach lepiej zachowywał swoje właściwości niż 5w40 a jak wiadomo przy lpg są wysze temperatury spalania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Grucha » 19 lis 2012, 13:04

A dlatego że silniki Mazdy są ciasno pasowane , próbowałeś się zainteresować co poleca producent do twego auta?

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez rajtkezjusz » 19 lis 2012, 21:11

z tego co pamiętam,zawsze była zasada aby stosować olej klasy jakiej wskazuje producent auta (marka oleju to rzecz względna),ma być zachowana klasa lepkości i klasa jakości -ta klasa ma być nie niższa niż podana np. jeżeli mamy do diesla premacy klasę CF to nie jest wskazane lać np. CD ,wyżej można ,niżej nie-zasada bardzo prosta
rajtkezjusz
 

Postprzez mick » 19 lis 2012, 21:36

z karteczki przywieszonej był mobil 5w50 wlałem taki sam , producent pisze 5w30 to co radzicie zrobić ?wlać 5w40 czy 5w30 czy może zostawić 5w50 ? tego 5w50 dolewam około 0,8l na 10tyś (dwa razy po około 0,4l) auto jeździ na lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez rajtkezjusz » 19 lis 2012, 21:53

podpowiem tobie tak,miałem Bravo-nowy model i tam przewidziano 5W-30 ,ale przy ostrzejszej jeździe oleju ubywało-był bardzo rzadki,zalałem 5W-40 i praktycznie nie dolewałem i na takim jeździłem,także myślę ,że 5W-50 jest ok,zalejesz W-40 to będzie rzadszy,a W-30 całkiem rzadki,przy lpg zdarza się palenie oleju,ale raczej nie przez pierścienie,a postawiłbym na uszczelniacze trzonków zaworów-to trzeba zrobić,a nie regulować niejako olejem ,te uszczelniacze sztywnieją i nie są plastyczne-taka wada lpg,dlatego ja nie zakładałem lpg,bo policzyłem (a miałem sporo aut lpg),jakie są naprawdę potencjalne koszty posiadania takiego auta i wychodziło mi ,że musiałbym robić min 35 tys rocznie aby było to oplacalne-właśnie ze wzgledu na potencjalne kłopoty.Jeżeli nie chcesz aby auto przepalało olej to spróbuj -nic się nie stanie-zalać semisynt odp klasy ,będzie gęściejszy ,jeżeli coś nie tak ,to wróć do minimum 5W-40
rajtkezjusz
 

Postprzez wkserwis » 19 lis 2012, 23:53

Witam. Ja zalałem Total 5w40 poprzedzony płukanką STP i jest bardzo dobrze. Wcześniej był 10w40 [nie znam firmy] i trochę stukały popychacze na zimnym oraz dolewki były konieczne. Teraz silnik pracuje prawidłowo i nie dolewam od 10 m-cy. Następna wymiana będzie na 5w30 oczywiście poprzedzona płukanką, bo nic się nie rozszczelniło. Aż się chce teraz jeździć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Postprzez rajtkezjusz » 20 lis 2012, 08:12

mazdy są zdaje się tzw. ciasno pasowane-czyli olej rzadki im nie przeszkodzi,fiat akurat z tym silnikiem co miałem był luźno pasowany,to samo ma alfa romeo 3.2 ,dlatego należy się kierować tym,co zaleca producent auta,mazda dopuszcza syntetyk i semisyntetyk i tego nalezy sie trzymać
rajtkezjusz
 

Postprzez mick » 20 lis 2012, 11:30

nie widać nigdzie żeby coś ciekło no i myślałem że 700-800 na 10tyś km to nie jest jakoś dużo i jeszcze lpg , które też zawsze coś połyka . Zastanawiam się nad 5w40 czy go wlać zamiast 5w50 czy to będzie lepiej ? czy trochę rzadszy będzie lepiej smarował silnik ciasno-spasowany ? czy gęsty olej w tych silnikach może mieć problemy z dotarciem do szczelin w silniku i go właściwie nie smarować ? czy mobil 5w50 jest na tyle gęsty żeby zaszkodził silnikowi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki