Środki Forte – diesel, benzyna
witam.zakupilem u kolegi ogien82 "słynne" Forte.Teraz chcialbym uzyskac jednoznaczną informację co do dawkowania w mojej BJce. Bo niby preparat ma byc dawkowany na 100 litrów ON, a inni piszą że należy użyć cały przy tankowaniu do pełna. A bak w BJkach ma niecałe 50 litrów pojemności. Zatem czy wlać cały preparat na jedno tankowanie,czy podzielić na 2 tankowania
?
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
Panowie, znalazlem 2 aukcje do Forte diesel(bo raczej nie ma szans wyslania na wyspy)
Problem jest taki ze na obu pisze do klekotow, natomiast z tego co widze roznia sie one od siebie nalepka z jakas norma – chyba tylko kolorem – niestety nie moge odroznic czy to to samo(tak mi sie wydaje, choc dziwne ze ten sam produkt bylby w dwoch roznych opakowaniach).
Ktos moze powiedziec ktore dobre(lub oba)?
LInki:
1. http://www.ebay.co.uk/itm/Forte-Advanced-Formula-Diesel-Treatment-400ml-DIESEL-CARS-LIMITED-OFFER-/190610469915?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c6144f41b
2.http://www.ebay.co.uk/itm/FORTE-ADVANCED-FORMULA-DIESEL-TREATMENT-400ML-/190534616265?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5cbf84c9
Problem jest taki ze na obu pisze do klekotow, natomiast z tego co widze roznia sie one od siebie nalepka z jakas norma – chyba tylko kolorem – niestety nie moge odroznic czy to to samo(tak mi sie wydaje, choc dziwne ze ten sam produkt bylby w dwoch roznych opakowaniach).
Ktos moze powiedziec ktore dobre(lub oba)?
LInki:
1. http://www.ebay.co.uk/itm/Forte-Advanced-Formula-Diesel-Treatment-400ml-DIESEL-CARS-LIMITED-OFFER-/190610469915?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c6144f41b
2.http://www.ebay.co.uk/itm/FORTE-ADVANCED-FORMULA-DIESEL-TREATMENT-400ML-/190534616265?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5cbf84c9
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Bierz ten pierwszy, bo ten drugi to chyba nowy produkt FORTE specjalny do DPFu, wkrótce umieszczę info odnośnie tego nowego produktu.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Dzieki za szybka odpowiedz.
Teoretycznie moje pudelko ma DPF, wiec czy ten drugi nie bylby lepszy?
A takim czyms sie juz ktos bawil?
http://www.ebay.co.uk/itm/Forte-DPF-Cleaner-and-Regenerator-400ml-All-Diesel-Engines-/260925728853?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3cc062a855
Edit:literowki + link
Teoretycznie moje pudelko ma DPF, wiec czy ten drugi nie bylby lepszy?
A takim czyms sie juz ktos bawil?
http://www.ebay.co.uk/itm/Forte-DPF-Cleaner-and-Regenerator-400ml-All-Diesel-Engines-/260925728853?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3cc062a855
Edit:literowki + link
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
To jest właśnie ten środek do DPFu, stosuje się go gdy są problemy z filtrem, czekam obecnie na dokładne info odnośnie jego działania, na obecną chwilę zastosuj standardowe FORTE do diesla.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Kolkrabe napisał(a):Ktos moze powiedziec ktore dobre(lub oba)?
Są to te same produkty. U nas znane jako FORTE ADFC. Na aukcji sprzedawca sprzedaje je już w nowych opakowaniach
Widzę, że Kolega ma auto z DPF, tam zaleca się stosowanie oprócz ADFC także DPF CLEANER, o tym poniżej.
Kolkrabe napisał(a):A takim czyms sie juz ktos bawil?
Tak, mamy to w Polsce dopiero od paru tygodni. Jest to nasz najnowszy produkt.
Pierwsze testy w PL dowodzą temu co potwierdzili już nam nasi koledzy z Holandii... produktem tym można odczyścić filtr, który wcześniej mógł zostać uznany za nadający się tylko do wymiany.
Procedura naprawcza jest następująca: wlewamy dwie butelki produktu do baku na około 30l ON i jedziemy w drogę 25-30Km dynamicznej jazdy (okolice 3000/3500rpm). Nastąpi wtedy regeneracja filtra, a dlaczego? Owy produkt stworzony na bazie nanotechnologii, posiada miniaturowe molekuły ceru, które pokrywając w maksymalnym stopniu cząsteczki sadzy, powodują jej spalanie w niższych niż normalnie temperaturach. Dzięki temu wypełnienie filtra sadzą jest minimalizowane. Specjalna domieszka podwyższa wartość cetanową paliwa o 2 do 4 punktów i w zależności, od jakości paliwa, do którego będzie dodany preparat poprawia spalania, co podnosi temperaturę gazów wydechowych.
Kiedy nie dojdzie do pełnej regeneracji, możemy ją dodatkowo wymusić przez podpięcie IDSa (temat opisywany na forum)
Profilaktycznie zaleca się stosowanie produktu co 5000Km w przypadku aut z silnikiem wyposażonym w filtr cząseteczek stałych (jakikolwiek) w przypadku Mazdy DPF/FAP.
UWAGA: różnica w stosunku do ADFC jest taka, że nie możemy zalewać nim filtra paliwa oraz nie zalewamy go na pełny zbiornik tylko przy profilaktyce na max 50l ON do baku. Proces naprawczy przedstawiłem powyżej.
Korzyści są wielorakie... dzięki obniżeniu temp. spalania sadzy do procesów regeneracji będzie dochodziło rzadziej a wiemy ile paliwa spala motor RF7J podczas procesu wypalania, także stan oleju na bagnecie będzie unormowany – dojdzie mniej ON do oleju, bo regeneracja będzie trwała krócej i odbędzie się rzadziej.
Czy przy stosowaniu DPF CLEANER AND REGENERATOR mam nadal korzystać z produktu ADFC?
odpowiedź brzmi: Tak.
Produkty te są powiązane aczkolwiek każdy z nich ma w naszym silniku ustalone zadanie do wykonania.
Jak pisałem wyżej DPF CLEANER profilaktycznie dolewamy do ON co 5000km, ADFC możemy aplikować razem z nim co 10.000km albo co wymianę oleju (można ustalić sobie taki interwał)
Oba produkty podwyższają również smarowalność ON co wpływa pozytywnie na ich trwałośc.
Jak zawsze w radzie pytań – pozostaję do Waszej dyspozycji
Doradca techniczny FORTE.
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

- Od: 29 wrz 2008, 10:53
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
Forte napisał(a):wlewamy dwie butelki produktu do baku na około 30l ON i jedziemy w drogę 25-30Km dynamicznej jazdy (okolice 3000/3500rpm).
I tu takie pytanie – dwie?
1. Troche dziwne, bo czyz nie daloby sie zrobic wiekszej butelki?
2. z http://forte-nwe.pl
WSKAZÓWKI DLA UŻYTKOWNIKÓW
Stosować Forté DPF Cleaner and Regenerator 1 dawkę (400 ml) wlewając do baku max do 50 litrów paliwa (0,8 % pojemności) w celu polepszenia spalania paliwa a w sytuacji jazdy w na krótkich dystansach lub z małą szybkością (miasto, korki) co 5 000 km, żeby wspomóc proces regeneracji filtra.
PAKOWANIE
400 ml – Nowa Butelka Delta
Prosilbym o jakas klaryfikacje co do dawki -na stronce brak jednakze jakichkolwiek danych co do sposobu uzycia(przyznaje sie bez bicia, ze z braku czasu nie szukalem zbyt skrupulatnie)
Czy te dwie buteleczki to tylko do wymuszenia przepalenia DPF?
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Kolkrabe napisał(a):I tu takie pytanie – dwie?
Przy profilaktyce – jedna, przy procedurze naprawczej, jak piszesz – dwie. Pisałem powyżej
Kolkrabe napisał(a):bo czyz nie daloby sie zrobic wiekszej butelki?
Są – 5l
w serwisach.
Kolkrabe napisał(a):Prosilbym o jakas klaryfikacje co do dawki –
j/w
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

- Od: 29 wrz 2008, 10:53
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
Forte napisał(a):
Procedura naprawcza jest następująca: wlewamy dwie butelki produktu do baku na około 30l ON i jedziemy w drogę 25-30Km dynamicznej jazdy (okolice 3000/3500rpm). Nastąpi wtedy regeneracja filtra, a dlaczego? Owy produkt stworzony na bazie nanotechnologii, posiada miniaturowe molekuły ceru, które pokrywając w maksymalnym stopniu cząsteczki sadzy, powodują jej spalanie w niższych niż normalnie temperaturach. Dzięki temu wypełnienie filtra sadzą jest minimalizowane. Specjalna domieszka podwyższa wartość cetanową paliwa o 2 do 4 punktów i w zależności, od jakości paliwa, do którego będzie dodany preparat poprawia spalania, co podnosi temperaturę gazów wydechowych.
ekhm...
a czy opisana przez Ciebie procedura nie jest czasem standardową procedurą wymuszenia regeneracji filtra DPF przez użytkownika pojazdu? Bardzo podobna procedura jest opisana w instrukcji obsługi do Forda Mondeo MK4 z silnikiem TDCi. W przypadku jazdy w mieście i na krótkich dystansach Ford zaleca co ok. 800-1000 km dłuższą jazdę na wyższych obrotach (ok. 3000), która powoduje zwiększenie temperatury w układnie wydechowym i skutkuje wypalaniem się sadzy w filtrze DPF. Nie potrzeba do tego żadnych dodatków do paliwa.
Widzę tu pewną sprzeczność, bo producent z jednej strony reklamuje ten produkt jako obniżający temperaturę wypalania sadzy a jednocześnie zaleca procedurę, która powoduje wzrost temperatury w układzie wydechowym skutkującą wypalaniem się sadzy (do czego wcale nie potrzeba żadnych dodatków do paliwa). Chyba, że tą procedurę dopisałeś sobie sam?
Jeżeli rzeczywiście ten dodatek obniża temperaturę wypalania sadzy, to powinien wspomagać czyszczenie DPFa bez wyżej wymienionej procedury. Czy rzeczywiście pomaga? Są jakieś niezależne wyniki badań czy tylko marketingowy bełkot?
Jak to się ma to zakazu stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa przez producentów samochodów?
-
szamo
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
szamo napisał(a):
Widzę tu pewną sprzeczność, bo producent z jednej strony reklamuje ten produkt jako obniżający temperaturę wypalania sadzy a jednocześnie zaleca procedurę, która powoduje wzrost temperatury w układzie wydechowym skutkującą wypalaniem się sadzy (do czego wcale nie potrzeba żadnych dodatków do paliwa). Chyba, że tą procedurę dopisałeś sobie sam?
Chodzi chyba o to, że sadza zaczyna wypalać się przy mniejszej temperaturze a nie zmniejsza się temperatura wypalania, bo to by było bez sensu.
Bart0n napisał(a):Chodzi chyba o to, że sadza zaczyna wypalać się przy mniejszej temperaturze
Dokładnie tak
Wielokrotne testy na IDSie dowodzą, iż dzięki DPF CLEANER (często w połączeniu z ADFC) wypalamy DPF, który na zwykłej ropie w baku nie dawał się wypalać mimo wielokrotnych prób, jazd testowych itd.
ogien82 napisał(a):od pewnego czasu FORTE do diesla pojawiło się w nowych butelkach.
Dokładnie – nie potrzeba już lejka
***
Jak widać kolega szamo zarejestrował się na forum tylko i wyłącznie po to aby spłodzić powyższego posta, bardzo obiektywnego poza tym

A jak wygląda sprawa z samym DPF CLEANER bez z ADFC jaka jest szansa na oczyszczenie dpf
dodam że ADFC miałem zalany 2 zbiorniki temu, teraz mam full i staram się go wyjeździć żeby zalać DPF C&R. Jak już będę miał go w zbiorniku to czy może wymusić wypalanie IDS-em lub innym sposobem czy jeździć tak żeby auto zainicjowało proces wypalania.
dodam że ADFC miałem zalany 2 zbiorniki temu, teraz mam full i staram się go wyjeździć żeby zalać DPF C&R. Jak już będę miał go w zbiorniku to czy może wymusić wypalanie IDS-em lub innym sposobem czy jeździć tak żeby auto zainicjowało proces wypalania.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
tak mam problem zbyt częste wypalanie średnio co 60-70 km w mieście na trasie wygląda to już trochę lepiej w zależności od stylu jazdy od 140 nawet do (270km ogólnie przy stałej prędkości na trasie)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Rozumiem, ja u siebie tego nie kontroluję, samochód ma 90 kkm i nigdy nie było problemów, samochód lata po mieście i w trasach.
Zalewam tylko regularnie co 15 kkm FORTE do diesla (wlewam butelkę do zbiornika) i staram się wyjeździć to paliwo gdzieś w trasie i to wszystko. Paliwo zawsze tankuję albo Verva ON lub Ultimate ON
Zalewam tylko regularnie co 15 kkm FORTE do diesla (wlewam butelkę do zbiornika) i staram się wyjeździć to paliwo gdzieś w trasie i to wszystko. Paliwo zawsze tankuję albo Verva ON lub Ultimate ON
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Hmm na razie doradzili mi jedną butelkę DPF i jedną ADFC na pół zbiornika. ADFC stosowałem ok. 1500km wstecz, wiec zaopatrzyłem się tylko w DPF cleaner, tylko jeszcze go nie zalewałem bo mam za dużo w baku.
W takim razie będzie trzeba zalać butle dpf cleaner na 15l i a jak będzie widoczny efekt, ale niezadowalający to dolać drugą butle na drugie 15l.
Czy to co pisze ma jakiś sens ?
W takim razie będzie trzeba zalać butle dpf cleaner na 15l i a jak będzie widoczny efekt, ale niezadowalający to dolać drugą butle na drugie 15l.
Czy to co pisze ma jakiś sens ?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Kolego marex
Jak masz tyle miejsca w zbiorniku, że zmieścisz 400ml forte to weź i je zalej, nie muszisz mieć pustego zbiornika żeby zalać forte. Na naszych drogach i tak Ci się wszystko dobrze wymiesza w zbiorniku.
Ważne abyś takie paliwo wyjeździł gdzieś w trasie i to wszystko
Jak masz tyle miejsca w zbiorniku, że zmieścisz 400ml forte to weź i je zalej, nie muszisz mieć pustego zbiornika żeby zalać forte. Na naszych drogach i tak Ci się wszystko dobrze wymiesza w zbiorniku.
Ważne abyś takie paliwo wyjeździł gdzieś w trasie i to wszystko
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki