Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Hubix » 31 lip 2011, 12:28

Jak nie podrobiony to OK.

Przewyższa wymagania silników z połowy lat 90.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez netis7 » 31 lip 2011, 14:31

Hubix napisał(a):Jak nie podrobiony to OK.


A niby z jakiego powodu zadałem to pytanie? :|
Cena niższa niż za "Lotosa". To kiedy i gdzie kupując mam pewność że nie jest "podróba"?
Czy sklep internetowy i STACJONARNY na Dywizjonu 303 w Krakowie to już daje mi pewność?
Może lepiej kupować oleje w Hipermarkecie? Przecież na taką skale nie podrabiają...
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez Rafał » 31 lip 2011, 18:52

netis7, a skąd Hubix niby ma wiedzieć, czy akurat ten olej nie jest podrobiony ?? ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez daaniel » 2 sie 2011, 10:52

Witam.
Co sądzicie o oleju MOTUL 6100 Synergie Plus 10W-40? Poprzedni właściciel mojej Madzi z tego co wyczytałem na naklejce wlał olej 10W40 ale nie wiem jaki. Zastanawiam się nad tym motulem lub Elfem Competition STI 10W40. Ale cena tego ELFa jest jakaś zbyt niska – 69 zł/4l – dla porównania Motul 5l – ok. 150 zł. Czy cena tego Elfa idzie w parze z jakością ?
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez Croom » 2 sie 2011, 10:58

Zastanawia mnie jedno.
Po co ludzie szukaja najtanszego oleju i ...najlepszego.
Nie da się połączyć tych dwóch rzeczy.

Konsekwencją tych oszczędności jest później robienie uszczelniaczy, pierścieni i cała oszczędność idzie na naprawę główną.

Kiedys sprawdzałem dane z Mobila 10W-40 i wychodziło że nie powinien spełniac nawet ACEA A3/B3 no ale cena jest powalająca, kosztuje tyle co prawie goła baza olejowa :–)
TBN na poziomie 6.4 hm .....to mniej niż niskopopiołowe oleje do najnowszych mazd :–)

Kiedyś sprawdzałem noacka na Valvolinie czyli odparowalnośc, tez nie spełnia podstawowych ACEA , jak widac papier przyjmuje wszystko , ludzie kupują bo jest to marka , a cena niestety jest adekwatna do jakości.
O Ile w niemcowni można lać bardzo słabe oleje to do mazdy począwszy od 323 i 626 już, podobnie jak do toyoty, nissana silniki doskonałe ale nie tolerują zaniedbań i oszczędności serwisowych.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Enzoo » 2 sie 2011, 10:59

Zrobiłem na Motulu 5W-30 ponad 7.000 km i silnik nie łyknął ani grama, a na Elfie SRX po 10.000 ubyło na miarce od kreski do kreski. Ale czy fakt niebrania oleju jest dowodem jego lepszej jakości i lepszego smarowania? To już tylko mechanicy, którzy rozbierają silniki mogą stwierdzić.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez wilamoszczak » 2 sie 2011, 11:57

Jestem nowy na forum (co prawda od marca, ale dopiero teraz zaczynam się udzielać) :P

Jestem posiadaczem "madzi" 1,5l 16V BJ z 98r z przebiegiem 197tys km) i muszę wymienić olej, niestety niewiem jaki był wcześniej zalany :| Jaki waszym zdaniem teraz zalać, żeby było optymalnie?

Z góry dziękuje
wilamoszczak
 

Postprzez siemek55 » 2 sie 2011, 14:48

@Croom

wobec tego co proponujesz do M6 2.0benzyna na LPG. Mam zalany Mobil 5W40. Do tej pory zrobiłem 5kkm na benzynie i na bagnecie ani drgnęło (pomiar zawsze w tych samych warunkach-garaż,równa podłoga). Po założeniu LPG niestety zaczęło schodzić z bagnetu. Czekam na zestaw do pobrania próbki i wysyłam na UOA. Zobaczymy co wyjdzie. Mam nadzieję że nie uszkodzenie głowicy, a ubytek jest spowodowany normalnym użytkowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez netis7 » 2 sie 2011, 22:14

Croom napisał(a):Zapraszam do mojego serwisu olejowego
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=119608&p=2012446#p2012446


Chętnie bym poczytał, ale...wyskakuje mi


Informacja

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez maciej1710 » 2 sie 2011, 23:35

Witam serdecznie wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy3 1.6 benzynka z 2007 roku. Jak na swoje latka samochodzik ma sporo najechane 115000. Poprzedni własciciel raczej nieprzywiązywał zbyt wielkiej wagi do serwisu, tylko lał i jeździł. Oleju na bagnecie minimum, kolor też niezaciekawy. W czwartek jade na mały serwis: płukanie silnika i wymiana oleju, filtrów, wymiana coolanta, świec i co tam mechanik jeszcze poleci. Myśląc o oleju zastanawiam się czy nie zalać go jakimś dobrym półsyntetykiem np. Motul 6100 Synergie Plus 10W40. Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale nie mając pewności co było wczesniej lane, oraz patrząc na stan oleju na bagnecie oraz jego poziom wydaje mi się to rozsądnym rozwiązaniem. Martwi mnie tylko fakt czy aby nie za wcześnie skazuje silnik na połsyntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez Grzyby » 3 sie 2011, 00:00

maciej1710 napisał(a):zastanawiam się czy nie zalać go jakimś dobrym półsyntetykiem

Po co? Trzymaj się zaleceń producenta co do typu oleju a nie kombinuj niepotrzebnie.

maciej1710 napisał(a):Jak na swoje latka samochodzik ma sporo najechane 115000

Ma NORMALNY przebieg a nie żadne "SPORO" <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Croom » 3 sie 2011, 00:25

siemek55: Ja proponuję Amsoila 10W-40 bo ma niespotykany noack jak na syntetyka więc LPG go nie wysmaży na pewno, wg. mnie najlepszy olej w klasie 10W-40 bije o niego te 5W-40 które go masz.

netis7: wiem wyskakuje bo zamieściłem taki temat w dziale zakupowym ale zanim go ukonczyłem został on wywalony przez admina.

Maciej1710: a co pisze ksiażka serwisowa odnośnie tego silnika bo to jest najważniejsze ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez maciej1710 » 3 sie 2011, 00:34

Ostatni serwis samochód przeszedł w 2008 r(z ksiązki serwisowej tak wynika). Od tamtej pory nie wiadomo co gościu lał i kiedy ostatni raz ktoś w nim olej wymienił. Czy istnieje ryzyko że syntetyk np. taki: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 albo Elf Evolution SXR 5W30 jakoś negatywnie wpłyną na silnik i czy płukanie silnika to jest dobry pomysł? Jeśli syntetyk to który lepsze z tych dwóch, bo do innych raczej mam cięzki dostęp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez maciej1710 » 3 sie 2011, 00:44

Podobno oleje 10w40 też są dopuszczalne dla tych silników...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez Hubix » 3 sie 2011, 01:01

maciej, zalej coś z 5W.

Nie lej 10W, naprawdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maciej1710 » 3 sie 2011, 08:44

Macie racje za waszą namową zaleje 5W30, tylko który z tych dwóch które wymieniłem i jak ich jakość ma się do oryginalnego oleju Mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez Pankuba » 3 sie 2011, 16:25

Croom napisał(a):siemek55: Ja proponuję Amsoila 10W-40 bo ma niespotykany noack jak na syntetyka więc LPG go nie wysmaży na pewno, wg. mnie najlepszy olej w klasie 10W-40 bije o niego te 5W-40 które go masz.

A nie jest czasem tak, że Amsoil ASL 5W30 jest w tej samej cenie, podobna odparowalność, a na plus będzie smarowanie przy rozruchu? :).
Inna sprawa, że Amsoile 10W40 powinny smarować na zimno tak samo dobrze jak niejeden europejski 5WXX :).

maciej1710 napisał(a):Macie racje za waszą namową zaleje 5W30, tylko który z tych dwóch które wymieniłem i jak ich jakość ma się do oryginalnego oleju Mazdy?

OK, ale niech to będzie 5W30 w miarę odporny na parowanie i ścinanie. Szukaj wśród: Valvoline, Motul, Agip. Ino niech będzie oryginalny ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Enzoo » 3 sie 2011, 19:21

Na Motul-u zrobiłem 7.000 km – to stan na dzień dzisiejszy. Wymianę będę robił jak przejadę ok. 10-12 kkm (DiTD, krótkie trasy).

Sprawdziłem na stronie Motul-a

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=208&modelyear=&vehicle=5407

Sami metodą prób i błędów wybraliśmy olej, który jest zalecany przez Motul-a.
Mazdaspeed górą!
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez siemek55 » 4 sie 2011, 08:45

A nie jest czasem tak, że Amsoil ASL 5W30 jest w tej samej cenie, podobna odparowalność, a na plus będzie smarowanie przy rozruchu? :).
Inna sprawa, że Amsoile 10W40 powinny smarować na zimno tak samo dobrze jak niejeden europejski 5WXX :).

Poczytałem, porównałem i faktycznie 5W30 – Noack wyżej,lepkość nieco niższa, temp. zapłonu wyżej. Zastanawia mnie jeszcze TBN bo LPG jest dużo bardziej agresywne niż benzyna. I tutaj 10W40 bije na głowę 5W30.
Biorę jeszcze pod uwagę Motul 8100 X-Cess 5W-40,ale nigdzie nie mogę znaleźć pełnej specyfikacji. Może ktoś zna link. Będę wdzięczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez przemko86 » 4 sie 2011, 14:41

Rafał napisał(a):
przemko86 napisał(a):pozostać przy tej Dexeli, czy wymienić na jakiś inny olej?

Jeżeli jest wszystko OK, to nie zmieniaj za żadne skarby oleju, który jest właściwy do Twojego silniczka <spoko>


Tak samo miałem dylemat z doborem oleju do swojej Mazdy i posłuchałem się kolegi Rafała i zakupiłem Dexelie 5w30 ultra, z racji że poganiał mnie czas olej zakupiłem w ASO Mazda 378 zł 5l. Na necie niby oferują ten produkt za 140 zł..
Początkujący
 
Od: 23 lip 2011, 15:59
Posty: 10
Skąd: Płock
Auto: Mazda6 1.8 MZR/120 KM 2004 GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki