Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez malkolm » 10 cze 2011, 22:15

silnik musi się dotrzeć, więc nie dawaj mu po garach, pierwszą wymianę zrób wcześniej , a później normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez JohnnyB » 10 cze 2011, 23:18

Dzięki,
Już kupiłem trochę oleju extra i filtry,
Przejadę tysiąc i wymienię, potem jeszcze jakieś maks 5 i znowu wymienię na docelowy syntetyk.

Na razie wygląda na to że nadal bierze olej :–/ no ale raptem zrobiłem 100 km, pewnie pierścienie się jeszcze układają. Poczekam jeszcze tak te dwie wymiany i zacznę dokładnie monitorować co i jak. Wtedy będę wiedział czy jest OK.
Pewnie miskę też powinienem zrzucić i zobaczyć czy nie ma tam jakiś opiłek ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Riki » 10 cze 2011, 23:47

Remontowałeś Coupe?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dementorirl » 11 cze 2011, 00:52

Mam do Was jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy możliwe jest, że świece wyglądają normalnie(bez żadnych tłustych osadów, są suche i kolor podchodzi pod brąz) jeśli auto spala olej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez JohnnyB » 12 cze 2011, 18:53

Riki napisał(a):Remontowałeś Coupe?


Tak,
Poszły pierścienie na dwóch tłokach, uszczelniacze były prawie OK, tylko dwa były na tyle już twarde że puszczały.
Na razie docieram, wygląda lepiej. Przez pierwsze 100 km trochę jeszcze dymił, ale już wyjechałem 300 i przestał. Zatem pierścienie chyba się już ułożyły. W sobotę wymieniam po raz pierwszy olej. Jeszcze półsyntetyk, ale potem mam zamiar zalać go Valvoline 5w40. Już zakupiłem w IC.
Ale chyba sonda lambda zdechła...... :–/
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez 4fly » 12 cze 2011, 23:28

ile oleju wchodzi do DITD w BJ, bo nigdzie nie mogę znaleźć na forum..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2011, 23:34

Jak byś szukał to byś znalazł- 4.7 z filtrem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 13 cze 2011, 00:40

JohnnyB napisał(a):Tak,
Poszły pierścienie na dwóch tłokach, uszczelniacze były prawie OK, tylko dwa były na tyle już twarde że puszczały.


Rozumiem, fakt – znam kilka motorów, które przy przebiegu w okolicach 200.000km wymagały remontu, wiadomo kto i jak tym zazwyczaj jeździ.... Moja sztuka na razie hula bez remontu – przy pałowaniu bierze 0,5-0,7l na 8000km. MOTUL 6100 10W-40.
Przyjedź Coupetą do Ryk ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez 4fly » 13 cze 2011, 13:13

zbliża się wymiana. na kartce przy silniku niemcy napisali tylko 5w40 (zadnej marki)
Czy to na 100% jest full syntetyk (142k km) ??
czy MOTUL 8100 X-CESS 5W40 się nada?
<co?> <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez Romlat » 13 cze 2011, 21:59

Cześć, mam 323 BJ silnik1,5. Kupiłem ją sprowadzoną z Niemiec w 2009r z przebiegiem 118 000 na dołączonych fakturach i kartce w silniku pisało że jeździła na 5W30, niestety posłuchałem mechanika (że niby nie wiadomo na jakim oleju jeździł) i zalałem MOTULEM 10W40. Wymianę robię zawsze co 10 tys km (raz tylko przeciągnąłem wymianę do 13 tys) Przy przebiegu 132tys km założyłem gaz – sekwencję – oleju nie ubywa, obecnie mam przebieg prawie 164 tys i znowu muszę wymienić olej. Chciał bym zrobić płukankę (Motul Engine Clean) i zalać Mazdę Motulem 5W40 (8100 x-cess). Chciał bym wiedzieć czy taka zamiana nie zaszkodzi silnikowi – obecnie między wymianami oleju nie ubywa, przynajmniej nie widać tego na bagnecie. Czy ktoś z was już przechodził z pół syntetyka na pełny syntetyk, jeżeli tak to proszę o info przy jakim przebiegu i czy były później jakieś niepokojące objawy wszyscy zalecają do Mazdy oleje 5W jednak trochę się obawiam, szczególnie że za miesiąc planuje wyjazd do Chorwacji. Proszę o info
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez JohnnyB » 15 cze 2011, 08:09

a jak by to miało zaszkodzić silnikowi ?
Zalej i zobaczysz efekt. Jeśli pojawi się jakaś konsumpcja w nie wielkich ilościach , to po prostu będziesz dolewał, jak nie no to masz spokój.
Oleje 5w po prostu nadają się do naszego klimatu. Gdy temperatura spada sporo poniżej zera, szybciej docierają tam gdzie powinny.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Erastotenes » 19 cze 2011, 00:27

Romlat napisał(a): Czy ktoś z was już przechodził z pół syntetyka na pełny syntetyk, jeżeli tak to proszę o info przy jakim przebiegu i czy były później jakieś niepokojące objawy wszyscy zalecają do Mazdy oleje 5W jednak trochę się obawiam, szczególnie że za miesiąc planuje wyjazd do Chorwacji. Proszę o info
Jeżdżę na 5W30 i bez obaw. Zrobiłem na tym oleju już ponad 10kkm i w przyszłym tygodniu wymiana również na 5W30 Dexelia. Z początku łykał troche olej, ale po wymianie podkładek i regulacji zaworów cisza na okręcie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez malboro51 » 19 cze 2011, 14:04

witam

w mojej mx 3 1.8 v6 siedzi mobil 1 15W40 i nadchodzi czas na zmiane, chce zrezygnowac z mobila i zalac jakis mineralny, mysle o castrolu GTX lub Magnatec 15W40 ale nie z Polski bo podobno tragedia gorszy od lotosa, tylko prosto z Niemiec ale natknołem sie na syntetyczny sportowy olej o lepkosci mineralnego i jestem nim zainteresowany poniewaz mazda chodzi na wysokich obrotach i nie wleje byle czego, nawet dam 2 razy wiecej za olej oby sportowy, mam na mysli o

MOTUL 300V COMPETITION 15W50

Zastosowanie:

Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.



REFERENCJE: PRODRIVE

Ferrari 550 Maranello
24 Godziny Le Mans
FIA GT
Coloni Motorsport " Formuła 3000, French GT "
Ruffier Events,
Porsche GT

Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy 0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania. Maksymalna odporność na zużycie. Utrzymuje silnik w doskonałej czystości. Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.

prosze o opinie
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 13:51
Posty: 5

Postprzez malkolm » 19 cze 2011, 16:06

a nie za gęste to mazidło , już lepiej 5w50, , 5w40,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez ghost-rider11 » 19 cze 2011, 16:34

nopewnie ze lepiej ale z oleju mineralnego 15W40 nie zmienia sie na 10W czy tym bardziej 5W, jak mineral to mineral ale ten jest syntetyk tylko ze z lepkoscia jak mineralny

powiem ze lepkosc oznacza sie 5W- 10W- 15 W
a drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.

dodam dodatkowo

wyniki testow amerykanskich

15: Gulf Western Ultra
14: Pennzoil GT Performance Semi-Syntetic
13: Fuchs Titan Supersyn
12: Motul Turbolight 4100
11: Motul e-tech 8100
10: Elf Excelium GP
9: Mobil 1
8: Mobil Synth S
7: Penrite HPR 5 Semi-Synthetic
6: Red Line Synthetic
5: Shell Helix Plus Semi-Synthetic
4: Elf Competition GT

miejsce 3: Castrol Formula R

lokata 2: Valvoline Durablend

Najlepszy wynik: Royal Purple Motor Oil
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez malkolm » 19 cze 2011, 17:30

wiem co znaczą poszczególne cyferki, lecz nie wydaje mi się żeby 10w40 mu zaszkodził
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Tomek6 » 19 cze 2011, 19:04

malkolm napisał(a):wiem co znaczą poszczególne cyferki, lecz nie wydaje mi się żeby 10w40 mu zaszkodził


dokładnie, a poza tym coś się tutaj gryzie

malboro51 napisał(a):mx 3 1.8 v6


malboro51 napisał(a):Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi


ten motul to jest olej do upalania, do jazdy na co dzień powinieneś rozejrzeć się za czymś innym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez ghost-rider11 » 19 cze 2011, 19:41

Tak do jazdy na codzien uzywal bym niemieckiego auta tzn lansu a nie do szybkiej jazdy mazda, nie wleke sie tylko jazda dynamiczna i szybka, wiec szukam oleju z wyzszej polki <faja>
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez malkolm » 19 cze 2011, 19:47

jeśli z wyższej pułki to dexelię 5w30 jak zaleca producent auta ewentualnie DEXELIA GENUINE 10W40, drożej zapłacisz i lepiej czuł się będziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez ghost-rider11 » 19 cze 2011, 20:42

wlasnie ta dexelia jest dla mazd i na pewno bym ja wybral ale uzywam mineralnego 15w i nie moge zmienic na lepszy np 10w bo przyniesie same szkody, wole nie ryzykowac rozczelnienia silnika lub brania oleju itd, tylko 15w i tylko o takim mowa
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki