Oleje silnikowe
Dzięki,
Już kupiłem trochę oleju extra i filtry,
Przejadę tysiąc i wymienię, potem jeszcze jakieś maks 5 i znowu wymienię na docelowy syntetyk.
Na razie wygląda na to że nadal bierze olej :–/ no ale raptem zrobiłem 100 km, pewnie pierścienie się jeszcze układają. Poczekam jeszcze tak te dwie wymiany i zacznę dokładnie monitorować co i jak. Wtedy będę wiedział czy jest OK.
Pewnie miskę też powinienem zrzucić i zobaczyć czy nie ma tam jakiś opiłek ?
Już kupiłem trochę oleju extra i filtry,
Przejadę tysiąc i wymienię, potem jeszcze jakieś maks 5 i znowu wymienię na docelowy syntetyk.
Na razie wygląda na to że nadal bierze olej :–/ no ale raptem zrobiłem 100 km, pewnie pierścienie się jeszcze układają. Poczekam jeszcze tak te dwie wymiany i zacznę dokładnie monitorować co i jak. Wtedy będę wiedział czy jest OK.
Pewnie miskę też powinienem zrzucić i zobaczyć czy nie ma tam jakiś opiłek ?
..::Born To Rise Hell::..
Mam do Was jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy możliwe jest, że świece wyglądają normalnie(bez żadnych tłustych osadów, są suche i kolor podchodzi pod brąz) jeśli auto spala olej?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Riki napisał(a):Remontowałeś Coupe?
Tak,
Poszły pierścienie na dwóch tłokach, uszczelniacze były prawie OK, tylko dwa były na tyle już twarde że puszczały.
Na razie docieram, wygląda lepiej. Przez pierwsze 100 km trochę jeszcze dymił, ale już wyjechałem 300 i przestał. Zatem pierścienie chyba się już ułożyły. W sobotę wymieniam po raz pierwszy olej. Jeszcze półsyntetyk, ale potem mam zamiar zalać go Valvoline 5w40. Już zakupiłem w IC.
Ale chyba sonda lambda zdechła...... :–/
..::Born To Rise Hell::..
ile oleju wchodzi do DITD w BJ, bo nigdzie nie mogę znaleźć na forum..?
- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
Jak byś szukał to byś znalazł- 4.7 z filtrem
JohnnyB napisał(a):Tak,
Poszły pierścienie na dwóch tłokach, uszczelniacze były prawie OK, tylko dwa były na tyle już twarde że puszczały.
Rozumiem, fakt – znam kilka motorów, które przy przebiegu w okolicach 200.000km wymagały remontu, wiadomo kto i jak tym zazwyczaj jeździ.... Moja sztuka na razie hula bez remontu – przy pałowaniu bierze 0,5-0,7l na 8000km. MOTUL 6100 10W-40.
Przyjedź Coupetą do Ryk
zbliża się wymiana. na kartce przy silniku niemcy napisali tylko 5w40 (zadnej marki)
Czy to na 100% jest full syntetyk (142k km)
czy MOTUL 8100 X-CESS 5W40 się nada?

Czy to na 100% jest full syntetyk (142k km)
czy MOTUL 8100 X-CESS 5W40 się nada?



- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
Cześć, mam 323 BJ silnik1,5. Kupiłem ją sprowadzoną z Niemiec w 2009r z przebiegiem 118 000 na dołączonych fakturach i kartce w silniku pisało że jeździła na 5W30, niestety posłuchałem mechanika (że niby nie wiadomo na jakim oleju jeździł) i zalałem MOTULEM 10W40. Wymianę robię zawsze co 10 tys km (raz tylko przeciągnąłem wymianę do 13 tys) Przy przebiegu 132tys km założyłem gaz – sekwencję – oleju nie ubywa, obecnie mam przebieg prawie 164 tys i znowu muszę wymienić olej. Chciał bym zrobić płukankę (Motul Engine Clean) i zalać Mazdę Motulem 5W40 (8100 x-cess). Chciał bym wiedzieć czy taka zamiana nie zaszkodzi silnikowi – obecnie między wymianami oleju nie ubywa, przynajmniej nie widać tego na bagnecie. Czy ktoś z was już przechodził z pół syntetyka na pełny syntetyk, jeżeli tak to proszę o info przy jakim przebiegu i czy były później jakieś niepokojące objawy wszyscy zalecają do Mazdy oleje 5W jednak trochę się obawiam, szczególnie że za miesiąc planuje wyjazd do Chorwacji. Proszę o info
- Od: 15 wrz 2009, 21:44
- Posty: 24
- Skąd: Łódź
- Auto: MAZDA 323F BJ 1,5
a jak by to miało zaszkodzić silnikowi ?
Zalej i zobaczysz efekt. Jeśli pojawi się jakaś konsumpcja w nie wielkich ilościach , to po prostu będziesz dolewał, jak nie no to masz spokój.
Oleje 5w po prostu nadają się do naszego klimatu. Gdy temperatura spada sporo poniżej zera, szybciej docierają tam gdzie powinny.
Zalej i zobaczysz efekt. Jeśli pojawi się jakaś konsumpcja w nie wielkich ilościach , to po prostu będziesz dolewał, jak nie no to masz spokój.
Oleje 5w po prostu nadają się do naszego klimatu. Gdy temperatura spada sporo poniżej zera, szybciej docierają tam gdzie powinny.
..::Born To Rise Hell::..
Jeżdżę na 5W30 i bez obaw. Zrobiłem na tym oleju już ponad 10kkm i w przyszłym tygodniu wymiana również na 5W30 Dexelia. Z początku łykał troche olej, ale po wymianie podkładek i regulacji zaworów cisza na okręcieRomlat napisał(a): Czy ktoś z was już przechodził z pół syntetyka na pełny syntetyk, jeżeli tak to proszę o info przy jakim przebiegu i czy były później jakieś niepokojące objawy wszyscy zalecają do Mazdy oleje 5W jednak trochę się obawiam, szczególnie że za miesiąc planuje wyjazd do Chorwacji. Proszę o info

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
witam
w mojej mx 3 1.8 v6 siedzi mobil 1 15W40 i nadchodzi czas na zmiane, chce zrezygnowac z mobila i zalac jakis mineralny, mysle o castrolu GTX lub Magnatec 15W40 ale nie z Polski bo podobno tragedia gorszy od lotosa, tylko prosto z Niemiec ale natknołem sie na syntetyczny sportowy olej o lepkosci mineralnego i jestem nim zainteresowany poniewaz mazda chodzi na wysokich obrotach i nie wleje byle czego, nawet dam 2 razy wiecej za olej oby sportowy, mam na mysli o
MOTUL 300V COMPETITION 15W50
Zastosowanie:
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
REFERENCJE: PRODRIVE
Ferrari 550 Maranello
24 Godziny Le Mans
FIA GT
Coloni Motorsport " Formuła 3000, French GT "
Ruffier Events,
Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy 0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania. Maksymalna odporność na zużycie. Utrzymuje silnik w doskonałej czystości. Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.
prosze o opinie
w mojej mx 3 1.8 v6 siedzi mobil 1 15W40 i nadchodzi czas na zmiane, chce zrezygnowac z mobila i zalac jakis mineralny, mysle o castrolu GTX lub Magnatec 15W40 ale nie z Polski bo podobno tragedia gorszy od lotosa, tylko prosto z Niemiec ale natknołem sie na syntetyczny sportowy olej o lepkosci mineralnego i jestem nim zainteresowany poniewaz mazda chodzi na wysokich obrotach i nie wleje byle czego, nawet dam 2 razy wiecej za olej oby sportowy, mam na mysli o
MOTUL 300V COMPETITION 15W50
Zastosowanie:
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
REFERENCJE: PRODRIVE
Ferrari 550 Maranello
24 Godziny Le Mans
FIA GT
Coloni Motorsport " Formuła 3000, French GT "
Ruffier Events,
Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy 0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania. Maksymalna odporność na zużycie. Utrzymuje silnik w doskonałej czystości. Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.
prosze o opinie
- Od: 19 cze 2011, 13:51
- Posty: 5
nopewnie ze lepiej ale z oleju mineralnego 15W40 nie zmienia sie na 10W czy tym bardziej 5W, jak mineral to mineral ale ten jest syntetyk tylko ze z lepkoscia jak mineralny
powiem ze lepkosc oznacza sie 5W- 10W- 15 W
a drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
dodam dodatkowo
wyniki testow amerykanskich
15: Gulf Western Ultra
14: Pennzoil GT Performance Semi-Syntetic
13: Fuchs Titan Supersyn
12: Motul Turbolight 4100
11: Motul e-tech 8100
10: Elf Excelium GP
9: Mobil 1
8: Mobil Synth S
7: Penrite HPR 5 Semi-Synthetic
6: Red Line Synthetic
5: Shell Helix Plus Semi-Synthetic
4: Elf Competition GT
miejsce 3: Castrol Formula R
lokata 2: Valvoline Durablend
Najlepszy wynik: Royal Purple Motor Oil
powiem ze lepkosc oznacza sie 5W- 10W- 15 W
a drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
dodam dodatkowo
wyniki testow amerykanskich
15: Gulf Western Ultra
14: Pennzoil GT Performance Semi-Syntetic
13: Fuchs Titan Supersyn
12: Motul Turbolight 4100
11: Motul e-tech 8100
10: Elf Excelium GP
9: Mobil 1
8: Mobil Synth S
7: Penrite HPR 5 Semi-Synthetic
6: Red Line Synthetic
5: Shell Helix Plus Semi-Synthetic
4: Elf Competition GT
miejsce 3: Castrol Formula R
lokata 2: Valvoline Durablend
Najlepszy wynik: Royal Purple Motor Oil
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
malkolm napisał(a):wiem co znaczą poszczególne cyferki, lecz nie wydaje mi się żeby 10w40 mu zaszkodził
dokładnie, a poza tym coś się tutaj gryzie
malboro51 napisał(a):mx 3 1.8 v6
malboro51 napisał(a):Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi
ten motul to jest olej do upalania, do jazdy na co dzień powinieneś rozejrzeć się za czymś innym
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tak do jazdy na codzien uzywal bym niemieckiego auta tzn lansu a nie do szybkiej jazdy mazda, nie wleke sie tylko jazda dynamiczna i szybka, wiec szukam oleju z wyzszej polki 
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
wlasnie ta dexelia jest dla mazd i na pewno bym ja wybral ale uzywam mineralnego 15w i nie moge zmienic na lepszy np 10w bo przyniesie same szkody, wole nie ryzykowac rozczelnienia silnika lub brania oleju itd, tylko 15w i tylko o takim mowa
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki