Oleje silnikowe
Renesis napisał(a):nawet 15
Tak, a jakiś link do filtru Knecht OC 195 (olejowy) za 15 zł. Ja znalazłem najtaniej za 20 zł.
EDIT: 10 min temu kupiłem ten filtr za 23 zł.
Ostatnio edytowano 4 mar 2011, 15:43 przez petek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
witam czy moze mi ktos cos powiedziec na temat oleju castrol edge 5w 40? .ja na nim smigam i jest ok,moje pytanie czy jego klasa jakosci nie odbiega od orginalnego mazdowskiego?
dzieki za odpowiedz pozdrawiam
dzieki za odpowiedz pozdrawiam
- Od: 2 sty 2011, 14:22
- Posty: 4
Otóż widziałem prosty test: Szlifiera, metalowy sworzeń polewany olejem i ognia! Było użyte kilkanaście olejów i oczywiscie kilkanaście sworzni, każdy przypożądkowany do danego oleju.
tadziomaru1 jakie oleje testowałeś? Nie znalazłem informacji w twojej wypowiedzi, a to bardzo ciekawe
tadziomaru1 jakie oleje testowałeś? Nie znalazłem informacji w twojej wypowiedzi, a to bardzo ciekawe
- Od: 14 lut 2011, 19:22
- Posty: 26
roberto81 napisał(a):A co sądzicie o filtrach Mann? To chyba ta sama fabryka co Knecht?
Słyszałem, że MAN ma filtry dobrej jakości, sam jeszcze nie używałem, a czy to to samo co Knecht to nie wiem.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
[quote][/quote] Manfred:
Były testowane oleje: Penrite 5, Royal Purple R51, Royal Purple Multigrade, Valvoline Durablend – to pierwsza najlepsza czwórka w kolejności jak napisałem, reszta znacznie odstaje, ale można było zauważyć i pomiędzy nimi niewielkie różnice. Były to oleje: Castrol Formula R, Elf Competition GT, Shell Helix Plus, Red Line, Penrite HPR, Mobil Synth S, Mobil 1, Elf Excellium GP, Motul E-tech, Motul Turbo L GHT, Fuchs Titan, Penzoil GT Performance, Gulf Western Ultra, Shell Helix Ultra.
Oczywiście inne typy danej marki oleju mogą być gorsze lub lepsze.
Były testowane oleje: Penrite 5, Royal Purple R51, Royal Purple Multigrade, Valvoline Durablend – to pierwsza najlepsza czwórka w kolejności jak napisałem, reszta znacznie odstaje, ale można było zauważyć i pomiędzy nimi niewielkie różnice. Były to oleje: Castrol Formula R, Elf Competition GT, Shell Helix Plus, Red Line, Penrite HPR, Mobil Synth S, Mobil 1, Elf Excellium GP, Motul E-tech, Motul Turbo L GHT, Fuchs Titan, Penzoil GT Performance, Gulf Western Ultra, Shell Helix Ultra.
Oczywiście inne typy danej marki oleju mogą być gorsze lub lepsze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam,
W mojej maździe 6 2006r / 180tys km ostatnio mrugnęła kontrolka oleju, sprawdziłem i jest go faktycznie za mało
W bagażniku znalazłem troszkę oleju z napisem: Mazda 5w-30. Wlałem to co było ale jeszcze brakuje, pojechałem na stację i kupiłem 5W-40 Castrol Edge bo innego nie było. Mam pytanie czy mogę do tamtego dolać tego edge?
Proszę o pilną odpowiedź bo zaraz jadę w drogę i muszę coś zalać.
W mojej maździe 6 2006r / 180tys km ostatnio mrugnęła kontrolka oleju, sprawdziłem i jest go faktycznie za mało

W bagażniku znalazłem troszkę oleju z napisem: Mazda 5w-30. Wlałem to co było ale jeszcze brakuje, pojechałem na stację i kupiłem 5W-40 Castrol Edge bo innego nie było. Mam pytanie czy mogę do tamtego dolać tego edge?
Proszę o pilną odpowiedź bo zaraz jadę w drogę i muszę coś zalać.
-
akcent
Fiodor napisał(a):A co sądzicie o filtrach Mann?
Tak się zdarzyło, że jak zimą mi parafina zapchała filtr – to na szybko kuzyn załatwił MANa.
I nie czuję jak na razie niczego złego (gorszego od ory). Zresztą wiem, że kuzyn standardowo poleca u siebie w warsztacie MANa.
edit: przepraszam, temat o olejach i pewnie o filtr olejowy chodziło, a ja tutaj z "filtrem paliwa" wyskoczyłem
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
Witam kolegów serdecznie
posiadam mazdę 626 2.0 benzynka 1993 rok. Zalany jest olej mobil one 15w40( przez poprzedniego właściciela) , chciałbym go zmienić na 10w40 bo już przyszedł czas wymiany. Przebieg mojego autka to ok 260 000 km.
Proszę o poradę jaki olej było by najlepiej zalać.
Pozdrawiam serdecznie
posiadam mazdę 626 2.0 benzynka 1993 rok. Zalany jest olej mobil one 15w40( przez poprzedniego właściciela) , chciałbym go zmienić na 10w40 bo już przyszedł czas wymiany. Przebieg mojego autka to ok 260 000 km.
Proszę o poradę jaki olej było by najlepiej zalać.
Pozdrawiam serdecznie
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
- Od: 11 paź 2010, 23:11
- Posty: 48
- Skąd: Słupsk
- Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D
Witam 
poczytaj chociaż kilka stron wcześniej... Powinna tam być odp. Potrafisz określić jak długo auto jeździło na tym 15w? Ja u siebie zmieniłem z 15w na 10w i nie było żadnych problemów. Zmieniłem na Lotosa. Teraz ostatnio zalałem Valvoline Max Life o tych samych parametrach. Mogę tylko napisać, że na Lotosie, rano, po mroźnej nocy puszczał mi przez chwilę niebieski dym. Trwało to chwilę, ale na Valvo czegoś takiego nie miałem. Nie jestem jeszcze w stanie określić jak dużo tego oleju będzie mi brał.
poczytaj chociaż kilka stron wcześniej... Powinna tam być odp. Potrafisz określić jak długo auto jeździło na tym 15w? Ja u siebie zmieniłem z 15w na 10w i nie było żadnych problemów. Zmieniłem na Lotosa. Teraz ostatnio zalałem Valvoline Max Life o tych samych parametrach. Mogę tylko napisać, że na Lotosie, rano, po mroźnej nocy puszczał mi przez chwilę niebieski dym. Trwało to chwilę, ale na Valvo czegoś takiego nie miałem. Nie jestem jeszcze w stanie określić jak dużo tego oleju będzie mi brał.
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
A co się stanie ?
Zalać i obserwować co się dzieje.
Znam silniki które mają 300 tys i są w bdb kondycji. Jeżdżą na 5W40.
Jeśli by miało być inaczej, producent zaleciłby w książce:
0km-100 tys. km – 5W40
100 tys km – 200 tys km – 10W40
200 tys km – 300 tys km – 15W40
300 tys km – 400 tys km – 20W40
400 tys – powyżej (o ile dojedzie) – SUPEROL CC.
Nie studiowałem instrukcji od 626, ale pewnie tak nie pisze.
Zalać i obserwować co się dzieje.
Znam silniki które mają 300 tys i są w bdb kondycji. Jeżdżą na 5W40.
Jeśli by miało być inaczej, producent zaleciłby w książce:
0km-100 tys. km – 5W40
100 tys km – 200 tys km – 10W40
200 tys km – 300 tys km – 15W40
300 tys km – 400 tys km – 20W40
400 tys – powyżej (o ile dojedzie) – SUPEROL CC.
Nie studiowałem instrukcji od 626, ale pewnie tak nie pisze.
Tzn miałem na myśli przejście z 15w na 5w. Silnik mimo wszystko się trochę zasyfia minerałem – zależy jeszcze jak długo to trwało.
Ale to mnie rozwaliło...
Hubix napisał(a):400 tys – powyżej (o ile dojedzie) – SUPEROL CC.
Ale to mnie rozwaliło...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki