Oleje silnikowe
Zalałem syntetyk ELfa 5W40 i ładnie pracuję. Choć poprzednio jeździłem na półsytetyku Castrol 10W40 wciągało niemiłosiernie i Mobil 10W40 to była zgroza szkoda silnika.
Muszą strasznie podrabiać te oleje!
Czegoś mu brakowało więc zastosowałem płukanie silnika z LIqui Moly..
..i syntetyk! Szalony pomysł ale jak skuteczny.
Obecnie silniczek mruczy i aż miło pokonuje teraz kolejne tys km.
To historia mojej madzi 250tys.
Muszą strasznie podrabiać te oleje!
Czegoś mu brakowało więc zastosowałem płukanie silnika z LIqui Moly..
..i syntetyk! Szalony pomysł ale jak skuteczny.
Obecnie silniczek mruczy i aż miło pokonuje teraz kolejne tys km.
To historia mojej madzi 250tys.
- Od: 20 sty 2011, 13:00
- Posty: 7
- Skąd: Okolice Radomia
- Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG
Bardzo popularne i oba rozlewane w PLMATImazda napisał(a):Castrol 10W40 wciągało niemiłosiernie i Mobil 10W40 to była zgroza szkoda silnika.
Muszą strasznie podrabiać te oleje!
Skąd pewność, że te oleje są rozlewane w Polsce, jak kiedyś rozszyfrowywałem kod kreskowy, to Castrol pochodził z Austri, lup trochę droższy z Niemiec. Co do Liqui Moly, to gdy bylem na szkoleniu to bardzo zachwalali swój produkt, no i swój wynalazek "Molybden" MoS2. Jeżeli to wszystko co mówili, jest prawdą zalał bym bez wahania, lecz cena 40zł za litr to już przegięcie.
u mnie na blacie 438 tys
nie wiem czy w to wierzyć bo licznik się nie kręci już od jakiegoś czasu. Zalany 5W40 petronasem i chodzi jak marzenie, na zimnym przyklepuje i pracuje trochę nierówno ale to 5 cylindrów ponoć tak ma. Ciepły bajka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Od miesiąca śledziłem temat oleju do mazdy również osobiście i mogę stwierdzić, że oleje z firm:
Liqui Moly, Valvoline Maxlife, Motul oraz bardzo polecany Midland..
..są remonowanymi markami polecanych przez producentów jak i użytkowników, które są jeszcze nie podrabiane ze względu na ich trudność dostępu!
Moje wnioski i obserwacje:
Mobil głosny silnik "minus"
Castrol przereklamowany oraz mała ilość dodatków szlachetnych "–"
Lotos za szybkie zużywanie się "–"
ELF do niego nigdy nic nie miałem dobry "+"
Następnym razem za szaleje z górnej półki!
Ochrona silnika i przyjemność z jazdy..przede wszystkim!
Liqui Moly, Valvoline Maxlife, Motul oraz bardzo polecany Midland..
..są remonowanymi markami polecanych przez producentów jak i użytkowników, które są jeszcze nie podrabiane ze względu na ich trudność dostępu!
Moje wnioski i obserwacje:
Mobil głosny silnik "minus"
Castrol przereklamowany oraz mała ilość dodatków szlachetnych "–"
Lotos za szybkie zużywanie się "–"
ELF do niego nigdy nic nie miałem dobry "+"
Następnym razem za szaleje z górnej półki!
Ochrona silnika i przyjemność z jazdy..przede wszystkim!
- Od: 20 sty 2011, 13:00
- Posty: 7
- Skąd: Okolice Radomia
- Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG
witam,
ostatnio zalałem Valvoline VR1 racing 10W60. Wrażenia niezłe. Poprzedni olej to był Elf 5W40. Na Valvline silnik ciszej pracuje. Zdecydowanie ciszej na zimnym przy mrozach – tutaj różnica jest kosmiczna. Wydaje mi się, że pracuje też ciszej na wysokich, jakoś tak zdrowiej brzmi. Pozdrawiam i polecam.
ostatnio zalałem Valvoline VR1 racing 10W60. Wrażenia niezłe. Poprzedni olej to był Elf 5W40. Na Valvline silnik ciszej pracuje. Zdecydowanie ciszej na zimnym przy mrozach – tutaj różnica jest kosmiczna. Wydaje mi się, że pracuje też ciszej na wysokich, jakoś tak zdrowiej brzmi. Pozdrawiam i polecam.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Jak dla mnie rozwiązanie na krótką metę. Na razie korzystasz z efektu świeżego oleju i efektu a la motor doktor
.
Twój post sugerowałby, że silnik nie jest w najlepszym stanie, ewentualnie Elf był podrobiony.
Zauważ, że powiększyłeś lepkość zimową i letnią dwukrotnie w stosunku do tego, co zaleca instrukcja (zakładam, że MX-3 w zimę raczej nie używasz i masz na myśli M6)
BTW: Fajnie wygląda to 10W60 w sytuacji M6 diesel, gdy na forum Subaru doszli do tego, że – oględnie mówiąc – na zimę sprawdzi się 5W30, a w lato max 5W50
Na niemieckim forum MPS zachwalają 0W40 ... 
Twój post sugerowałby, że silnik nie jest w najlepszym stanie, ewentualnie Elf był podrobiony.
Zauważ, że powiększyłeś lepkość zimową i letnią dwukrotnie w stosunku do tego, co zaleca instrukcja (zakładam, że MX-3 w zimę raczej nie używasz i masz na myśli M6)
BTW: Fajnie wygląda to 10W60 w sytuacji M6 diesel, gdy na forum Subaru doszli do tego, że – oględnie mówiąc – na zimę sprawdzi się 5W30, a w lato max 5W50
Pankuba napisał(a):
BTW: Czy ktoś mógłby zapodać informację, gdzie rozlewana jest Dexelia Ultra i DPF (Niemcy?, Francja?)?
Można to wyczytać z kodu kreskowego ...
Z opóźnieniem, bo ostatnio mam sporo zajęć, ale dziś Ci to sprawdziłem. Dexelia Ultra ma kod 326 – Francja.
Swoją drogą, spojrzałem też na butelkę Mobila 1 ESP Formula i ma wlepkę 500, wychodzi na to, że Wlk. Brytania, a dystrybutor mydlił mi oczy "Oleje sprzedawane przez naszą firmę pochodzą z bieżącej produkcji rafinerii Port Jerome-Gravenchon we Francji."
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Z opóźnieniem, bo ostatnio mam sporo zajęć, ale dziś Ci to sprawdziłem. Dexelia Ultra ma kod 326 – Francja.
Swoją drogą, spojrzałem też na butelkę Mobila 1 ESP Formula i ma wlepkę 500, wychodzi na to, że Wlk. Brytania, a dystrybutor mydlił mi oczy "Oleje sprzedawane przez naszą firmę pochodzą z bieżącej produkcji rafinerii Port Jerome-Gravenchon we Francji."
Tomek, dzięki.
Ta info od sprzedawcy nie musi być błędna. Przy odrobinie wiary w jego solidność
Czasami produkt wzgl. jego składniki potrafią odbywać dziwne wędrówki po najróżniejszych krajach EU, zanim zostaną sprzedane jako produkt ostateczny.
Zawsze można sprawdzić po kodzie EAN prznajmniej skąd olej moze pochodzić choć w obecnej dobie i to jest juz nie możliwe w wielu przypadkach.
http://gepir.gs1.org/V31/xx/gtin.aspx?Lang=en-US
Pankuba: jak tam Amsoil, ile już na nim przejechałeś ?
http://gepir.gs1.org/V31/xx/gtin.aspx?Lang=en-US
Pankuba: jak tam Amsoil, ile już na nim przejechałeś ?
Jezeli ktos ma silnik co bierze olej to prosze wpisac Xado w wyszukiwarke i poczytac kupilem kilka ich produktow i wyprobowalem na 626 2.0 coupe z przebiegem 360 tys i szok nie musze wymieniac motoru test przeprowadzila czasopismo Automobilista dlatego kupilem
- Od: 3 lut 2011, 16:22
- Posty: 8
- Skąd: Steszew
- Auto: Mazda 626 2.0 1998
Mazda 626 2.0 Coupe 1989
ryszaty72 napisał(a):prosze wpisac Xado w wyszukiwarke i poczytac
sensation napisał(a):cos Ty wymyslil
a poczytałem bo mnie zaciekawiłeś
i znalazłem fajną dyskusję na forum opla na temat tych specyfików między powiedzmy sceptykami, a przedstawicielem producenta (popartą artykułami i testami)
http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10981
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
Panowie, rozmawiacie o próbach regeneracji silnika jako alternatywie dla jego remontu
, więc to nie ten wątek.
Powiedzmy, że tutaj będzie lepiej, jeśli moderator przy okazji zmieni tytuł na np. "Ceramizery i inne dodatki do oleju":
viewtopic.php?t=17687
Powiedzmy, że tutaj będzie lepiej, jeśli moderator przy okazji zmieni tytuł na np. "Ceramizery i inne dodatki do oleju":
viewtopic.php?t=17687
Masz rację, ale generalnie dodaje się to do oleju... więc troszkę jest to na temat.
Przyznaję rację, że wskazany przez Ciebie wątek jest bliższy temu specyfikowi... choć jak podaje producent nie jest to ceramizer, tylko totalnie inni i inaczej działający produkt.
Przyznaję rację, że wskazany przez Ciebie wątek jest bliższy temu specyfikowi... choć jak podaje producent nie jest to ceramizer, tylko totalnie inni i inaczej działający produkt.
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki