Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez MATImazda » 21 sty 2011, 21:08

Zalałem syntetyk ELfa 5W40 i ładnie pracuję. Choć poprzednio jeździłem na półsytetyku Castrol 10W40 wciągało niemiłosiernie i Mobil 10W40 to była zgroza szkoda silnika.
Muszą strasznie podrabiać te oleje!

Czegoś mu brakowało więc zastosowałem płukanie silnika z LIqui Moly..
..i syntetyk! Szalony pomysł ale jak skuteczny.
Obecnie silniczek mruczy i aż miło pokonuje teraz kolejne tys km.

To historia mojej madzi 250tys.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2011, 13:00
Posty: 7
Skąd: Okolice Radomia
Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG

Postprzez Artiks » 21 sty 2011, 22:00

MATImazda napisał(a):Castrol 10W40 wciągało niemiłosiernie i Mobil 10W40 to była zgroza szkoda silnika.
Muszą strasznie podrabiać te oleje!
Bardzo popularne i oba rozlewane w PL :( Dlatego warto chyba szukać bardziej "egzotycznych producentów" i mniej popularnych na polskim rynku. P.s. leje ktoś może Liqui Moly 4100 5W40 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Michel » 22 sty 2011, 00:25

Skąd pewność, że te oleje są rozlewane w Polsce, jak kiedyś rozszyfrowywałem kod kreskowy, to Castrol pochodził z Austri, lup trochę droższy z Niemiec. Co do Liqui Moly, to gdy bylem na szkoleniu to bardzo zachwalali swój produkt, no i swój wynalazek "Molybden" MoS2. Jeżeli to wszystko co mówili, jest prawdą zalał bym bez wahania, lecz cena 40zł za litr to już przegięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Gib » 22 sty 2011, 01:58

u mnie na blacie 438 tys :) nie wiem czy w to wierzyć bo licznik się nie kręci już od jakiegoś czasu. Zalany 5W40 petronasem i chodzi jak marzenie, na zimnym przyklepuje i pracuje trochę nierówno ale to 5 cylindrów ponoć tak ma. Ciepły bajka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MATImazda » 22 sty 2011, 19:54

Od miesiąca śledziłem temat oleju do mazdy również osobiście i mogę stwierdzić, że oleje z firm:
Liqui Moly, Valvoline Maxlife, Motul oraz bardzo polecany Midland..
..są remonowanymi markami polecanych przez producentów jak i użytkowników, które są jeszcze nie podrabiane ze względu na ich trudność dostępu!

Moje wnioski i obserwacje:
Mobil głosny silnik "minus"
Castrol przereklamowany oraz mała ilość dodatków szlachetnych "–"
Lotos za szybkie zużywanie się "–"
ELF do niego nigdy nic nie miałem dobry "+"

Następnym razem za szaleje z górnej półki!
Ochrona silnika i przyjemność z jazdy..przede wszystkim!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2011, 13:00
Posty: 7
Skąd: Okolice Radomia
Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG

Postprzez Arkadius 73 » 24 sty 2011, 00:38

MATImazda napisał(a):Następnym razem za szaleje z górnej półki!

Amsoil??
Arkadius 73
 

Postprzez Basilius » 26 sty 2011, 00:27

witam,
ostatnio zalałem Valvoline VR1 racing 10W60. Wrażenia niezłe. Poprzedni olej to był Elf 5W40. Na Valvline silnik ciszej pracuje. Zdecydowanie ciszej na zimnym przy mrozach – tutaj różnica jest kosmiczna. Wydaje mi się, że pracuje też ciszej na wysokich, jakoś tak zdrowiej brzmi. Pozdrawiam i polecam.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Pankuba » 26 sty 2011, 14:13

Jak dla mnie rozwiązanie na krótką metę. Na razie korzystasz z efektu świeżego oleju i efektu a la motor doktor ;).
Twój post sugerowałby, że silnik nie jest w najlepszym stanie, ewentualnie Elf był podrobiony.
Zauważ, że powiększyłeś lepkość zimową i letnią dwukrotnie w stosunku do tego, co zaleca instrukcja (zakładam, że MX-3 w zimę raczej nie używasz i masz na myśli M6)

BTW: Fajnie wygląda to 10W60 w sytuacji M6 diesel, gdy na forum Subaru doszli do tego, że – oględnie mówiąc – na zimę sprawdzi się 5W30, a w lato max 5W50 :) Na niemieckim forum MPS zachwalają 0W40 ... :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Tomek6 » 26 sty 2011, 22:46

Pankuba napisał(a):
BTW: Czy ktoś mógłby zapodać informację, gdzie rozlewana jest Dexelia Ultra i DPF (Niemcy?, Francja?)?
Można to wyczytać z kodu kreskowego ...


Z opóźnieniem, bo ostatnio mam sporo zajęć, ale dziś Ci to sprawdziłem. Dexelia Ultra ma kod 326 – Francja.

Swoją drogą, spojrzałem też na butelkę Mobila 1 ESP Formula i ma wlepkę 500, wychodzi na to, że Wlk. Brytania, a dystrybutor mydlił mi oczy "Oleje sprzedawane przez naszą firmę pochodzą z bieżącej produkcji rafinerii Port Jerome-Gravenchon we Francji."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez skorpion1985 » 27 sty 2011, 12:39

Moja MADZIA śmiga na Mobilu 10W40
skorpion1985
 

Postprzez Pankuba » 27 sty 2011, 16:37

Tomek6 napisał(a):Z opóźnieniem, bo ostatnio mam sporo zajęć, ale dziś Ci to sprawdziłem. Dexelia Ultra ma kod 326 – Francja.

Swoją drogą, spojrzałem też na butelkę Mobila 1 ESP Formula i ma wlepkę 500, wychodzi na to, że Wlk. Brytania, a dystrybutor mydlił mi oczy "Oleje sprzedawane przez naszą firmę pochodzą z bieżącej produkcji rafinerii Port Jerome-Gravenchon we Francji."

Tomek, dzięki.
Ta info od sprzedawcy nie musi być błędna. Przy odrobinie wiary w jego solidność ;) można przyjąć, że baza olejowa pochodzi z rafinerii we Francji, potem pojechała w cysternach do UK, tam olej był blendowany i rozlany do opakowań detalicznych.
Czasami produkt wzgl. jego składniki potrafią odbywać dziwne wędrówki po najróżniejszych krajach EU, zanim zostaną sprzedane jako produkt ostateczny. :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Croom » 27 sty 2011, 17:39

Zawsze można sprawdzić po kodzie EAN prznajmniej skąd olej moze pochodzić choć w obecnej dobie i to jest juz nie możliwe w wielu przypadkach.

http://gepir.gs1.org/V31/xx/gtin.aspx?Lang=en-US

Pankuba: jak tam Amsoil, ile już na nim przejechałeś ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Pankuba » 27 sty 2011, 22:58

Croom napisał(a):Pankuba: jak tam Amsoil, ile już na nim przejechałeś ?

Ponad 1 tyś km. Jakiś trefny mi podesłałeś, bo nie widzę różnicy w stosunku do Agipa ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez miro.rogi » 28 sty 2011, 13:17

mam pytanie czy ktoś stosuje ten olej w DITD VALVOLINE MAX LIFE DIESEL 10-40 BĘDZIE ODPOWIEDNI DO DITD PREMACY 101km 140 tyś km <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez sensation » 29 sty 2011, 11:15

miro.rogi napisał(a):mam pytanie czy ktoś stosuje ten olej w DITD VALVOLINE MAX LIFE DIESEL 10-40 BĘDZIE ODPOWIEDNI DO DITD PREMACY 101km 140 tyś km <spoko>


będzie odpowiedni, zalej.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 16:13
Posty: 15

Postprzez ryszaty72 » 3 lut 2011, 17:52

Jezeli ktos ma silnik co bierze olej to prosze wpisac Xado w wyszukiwarke i poczytac kupilem kilka ich produktow i wyprobowalem na 626 2.0 coupe z przebiegem 360 tys i szok nie musze wymieniac motoru test przeprowadzila czasopismo Automobilista dlatego kupilem
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 16:22
Posty: 8
Skąd: Steszew
Auto: Mazda 626 2.0 1998
Mazda 626 2.0 Coupe 1989

Postprzez sensation » 3 lut 2011, 23:26

cos Ty wymyslil :D
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 16:13
Posty: 15

Postprzez Yans » 4 lut 2011, 10:45

ryszaty72 napisał(a):prosze wpisac Xado w wyszukiwarke i poczytac

sensation napisał(a):cos Ty wymyslil

a poczytałem bo mnie zaciekawiłeś
i znalazłem fajną dyskusję na forum opla na temat tych specyfików między powiedzmy sceptykami, a przedstawicielem producenta (popartą artykułami i testami)
http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10981
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez Pankuba » 4 lut 2011, 11:23

Panowie, rozmawiacie o próbach regeneracji silnika jako alternatywie dla jego remontu :), więc to nie ten wątek.
Powiedzmy, że tutaj będzie lepiej, jeśli moderator przy okazji zmieni tytuł na np. "Ceramizery i inne dodatki do oleju":
viewtopic.php?t=17687
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Yans » 4 lut 2011, 12:47

Masz rację, ale generalnie dodaje się to do oleju... więc troszkę jest to na temat.
Przyznaję rację, że wskazany przez Ciebie wątek jest bliższy temu specyfikowi... choć jak podaje producent nie jest to ceramizer, tylko totalnie inni i inaczej działający produkt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki