Oleje silnikowe
Mazda 323F BJ benzyna 1999 r. przebieg 185 tys. km, delikatnie poci się na łączeniu silnika i skrzyni, żadnych ubytków oleju (przez 15 tys. km nie ubyło nic), poprzednio był wlany olej mobil półsyntetyk (nie wiem jaki dokładnie).
Na wątku BJ zalecają syntetyk 5w30.
Powiedzcie mi proszę, czy biorąc pod uwagę powyższe mogę spokojnie kupić na wymianę pełny syntetyk 5w30 ? Czy to może ryzyko
Na wątku BJ zalecają syntetyk 5w30.
Powiedzcie mi proszę, czy biorąc pod uwagę powyższe mogę spokojnie kupić na wymianę pełny syntetyk 5w30 ? Czy to może ryzyko
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Dzięki wielkie za odpowiedź. Zależy mi głównie na pełnym syntetyku, lepkość odpowiednia dla spokojnej jazdy, więcej za miastem niż po mieście, często po ekspresówkach, ale dużo też po kiepskich drogach (wsiowych).
Czy to pocenie nie będzie przeciwwskazaniem dla syntetyka ? Na powyższe drogi 5w40 ?
Z góry wielkie dzięki za dalsze info.
Czy to pocenie nie będzie przeciwwskazaniem dla syntetyka ? Na powyższe drogi 5w40 ?
Z góry wielkie dzięki za dalsze info.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Borys napisał(a):jeśli autostradowo to lepiej spisuje się 5W40 od większości 5W30
Niby dlaczego? Jakie prędkości masz na myśli (blisko odcinki)?
Borys napisał(a): 5W30 które są HC
Nieprawda.
Borys napisał(a): HC (czyli tak na prawdę mineralne)
Jak wyżej.
decadent napisał(a):Dzięki wielkie za odpowiedź. Zależy mi głównie na pełnym syntetyku, lepkość odpowiednia dla spokojnej jazdy, więcej za miastem niż po mieście, często po ekspresówkach, ale dużo też po kiepskich drogach (wsiowych).
Czy to pocenie nie będzie przeciwwskazaniem dla syntetyka ? Na powyższe drogi 5w40 ?
Z góry wielkie dzięki za dalsze info.
Zalej 5W40, niekoniecznie pełny syntetyk, i sprawdzaj, czy nie ma niepokojących objawów. Instrukcja dla BJ dopuszcza zmiany co 15 tyś. km?
Pankuba napisał(a):Borys napisał(a):jeśli autostradowo to lepiej spisuje się 5W40 od większości 5W30 Niby dlaczego? Jakie prędkości masz na myśli (blisko odcinki)?
Nie blisko odcinki, lecz skrzynia w BJ jest tak skonstruowana, że szybsze poruszanie się po autostradach wymusza stałe obroty w okolicach 4-5tys. Sprawdziłem na własnej skórze obie lepkości i moim zdaniem lepiej spisuje sie XW40 niż XW30.
Nie napisałem, ze wszystkie 5W30 są HC, więc nie wiem po co cytujesz wybrany fragment.
Masz rację, że z roku na rok mamy więcej full synth na naszym rynku o lepkości 5W30, ale pisząc miałem na myśli głównie wszechobecną tu na forum legendę pt. "ELF SXR=Dexelia – lejcie to wszyscy"
Borys napisał(a):Nie blisko odcinki, lecz skrzynia w BJ jest tak skonstruowana, że szybsze poruszanie się po autostradach wymusza stałe obroty w okolicach 4-5tys. Sprawdziłem na własnej skórze obie lepkości i moim zdaniem lepiej spisuje sie XW40 niż XW30.
Porównanie dotyczy tej samej marki, tylko w różnych lepkościach? Lepszość XW40 objawiała się cichszą pracą silnika?
Borys napisał(a):Nie napisałem, ze wszystkie 5W30 są HC, więc nie wiem po co cytujesz wybrany fragment.
A no po to>
Napisałeś: "[spisuje się lepiej] od większości 5W30 które są HC"
Miałeś chyba być może to: "[spisuje się lepiej] od 5W30, które są w większości HC"
Najprawdopodobniej chodziło jednak o to: "[spisuje się lepiej] od większości olejów HC o lepkości 5W30"
Widzisz różnicę? Tamto było niejasne ..
Borys napisał(a):[ ale pisząc miałem na myśli głównie wszechobecną tu na forum legendę pt. "ELF SXR=Dexelia – lejcie to wszyscy"
Rozumiem, że Dexelia jest be, jeśli chodzi o intensywne długotrwałe obciążanie silnika na autobahnie? Jeśli tak, to poproszę o dowody ... Jeśli miałeś na myśli co innego, to sprecyzuj.
Dexelia ma niską lepkość wysokotemperaturową, ale lepkość jest raczej częściowo skorelowana z cechą zwaną stabilnością filmu olejowego, więc nie wychylam się z twierdzeniem, że Dexelia nie wystarczy na długotrwałą ostrą jazdę na autostradzie.
Porównanie olejów nawet tych samych producentów, a różnych klas lepkości IMO nie ma żadnego sensu. Osobiście miałem do czynienia z różnymi producentami, tymi samymi klasami jakościowymi i na podstawie tego doświadczenia polecam 5W40. Cichsza praca, mniejsze spalanie, więcej mocy i inne tego typu "właściwości" olejów są dla mnie nieważne (niezauważalne) i nie zwracam na to uwagi.
Sorry za błąd styl., masz oczywiście rację.
I nie piszę, że Dexelia to złooo, prędzej, że SXR to nie Dexelia
Tak czy inaczej olej o takich własciwiściach u mnie się nie sprawdził. SXR sprawował się u mnie wyśmienicie w normalnej eksploatacji, natomiast po przegonieniu go na autostradzie – dziwnym trafem znikał. Pomijam to co można organoleptycznie stwierdzić, czyli jego gęstość/rzadkość (na ciepło i zimno).
Nie rozwodzę się na temat lepkości, filmu czy ochrony silnika bo od tego są specjaliści. Dla mnie jako usera ważne jest to czy silnik ma olej i przy zmianie na XW40 synth. takowy mam stale.
Mam też doświadczenie z SXR w aucie innej marki, auta nowego z salonu (więc wada silnika nie wchodzi w grę), wysilonego diesla (400Nm) i tam efekt był podobny. Na LDX wszystko wróciło do normy.
Tak czy inaczej kolega pytał o olej, obaj doradziliśmy mu dobry 5W40, więc peace and love
Widzę kolega z Łodzi, siedzisz w branży (sprzedawca, dystrybutor) czy znawca z zamiłowania?
Pzdr
Sorry za błąd styl., masz oczywiście rację.
I nie piszę, że Dexelia to złooo, prędzej, że SXR to nie Dexelia
Nie rozwodzę się na temat lepkości, filmu czy ochrony silnika bo od tego są specjaliści. Dla mnie jako usera ważne jest to czy silnik ma olej i przy zmianie na XW40 synth. takowy mam stale.
Mam też doświadczenie z SXR w aucie innej marki, auta nowego z salonu (więc wada silnika nie wchodzi w grę), wysilonego diesla (400Nm) i tam efekt był podobny. Na LDX wszystko wróciło do normy.
Tak czy inaczej kolega pytał o olej, obaj doradziliśmy mu dobry 5W40, więc peace and love
Widzę kolega z Łodzi, siedzisz w branży (sprzedawca, dystrybutor) czy znawca z zamiłowania?
Pzdr
Borys napisał(a):
I nie piszę, że Dexelia to złooo, prędzej, że SXR to nie Dexelia![]()
Tak czy inaczej olej o takich własciwiściach u mnie się nie sprawdził. SXR sprawował się u mnie wyśmienicie w normalnej eksploatacji, natomiast po przegonieniu go na autostradzie – dziwnym trafem znikał.
SXR i Dexelia – ten sam producent, specyfikacja (właściwości fiz. plus aprobaty) identyczna we wszystkich punktach. Nie ma przesłanek, aby stwierdzić, że poza użytymi barwnikami to inne oleje. Dexelię też w niektórych autach nieźle silniki łykały, po zmianie oleju sytuacja poprawiała się.
Borys napisał(a): siedzisz w branży
Nic z tych rzeczy, ale siedzę czasem przy piwie z jednym chemikiem i kilkoma handlowcami z branży
Ojjj jeśli spełnia Normy:
Klasa jakości: ACEA : A5/B5, API SL/CF tak jak taki
ELF za 89zł 
możesz spróbowac
albo tez poszukać te które maja C2 norme!
Klasa jakości: ACEA : A5/B5, API SL/CF tak jak taki

możesz spróbowac
Dobra decyzja, też tak zrobiłem – same plusy zmiany. Osobiście polecam Motula.Radex napisał(a):kupic 5w40?? zabieram sie do wymiane oleju i mysle nad zmianą z 10w40 ktorego caly czas uzywalem
accez: Panowie jaki olej wlac do madzi 323 Bg 1.3 16v 93 rok przebieg 165 tys??
Powiem tak jakieś 80% forumowiczów jeździ na olejach 5W30 lub 5W40. Ja używam oleju Midland 5W40. Można go kupić w dobrej cenie często taniej niż inne a w użytkowaniu też jest ponoć bardzo dobry. Pisze ponoć bo zalałem go pierwszy raz i jak na razie bez zarzutu. Wcześniej miałem 15W40.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki