Opony letnie i wielosezonowe
Z oponami używanymi różnie bywa. Każdy z nas jeździł, jeździ, lub będzie jeździć na używanych, zazwyczaj używanych przez siebie sezon wcześniej. Jeżeli jeździmy na swoich oponach przez kilka lat, to dlaczego kupując używki wyskakują niespodzianki. Większość używek na rynku, to takie których poprzedni właściciel chciał się pozbyć ze znanych tylko sobie powodów. Dużo jest też ściąganych z zachodu, lecz też nie znamy ich historii. Ciężko trawić na opony z pewnego źródła i w dobrym stanie.
Problem w tym, że cena kusi. Klien nie patrzy na wiek opony, twardość gumy, liczy się tylko cena i wygląd.
Problem w tym, że cena kusi. Klien nie patrzy na wiek opony, twardość gumy, liczy się tylko cena i wygląd.
Kolega ma racje. Najprędzej używki to według mnie z jakiegoś rozbitka tam ktoś pozbył się ich bo sytuacja zmusiła a nie bo się nie nadawały do jazdy. jeśli nie hasa się po autostradzie to zamiast używanej gumy lepiej rozglądnąć się za dobryą biężnikowaną gumą.
- Od: 29 wrz 2010, 21:45
- Posty: 31
- Skąd: NR donlośląskie
- Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6
Byłem kiedyś na Zachodzie sprowadzić auto z pewnym człowiekiem-handlarzem (pisałem już to chyba w tym wątku nawet) – ja szedłem na plac oglądać w Niemczech auta, a on szedł do... śmietnika szukać dobrze wyglądających opon. Chyba wszystko na ten temat.
Gdyby nie to, że mogłem te opony bez kosztów wypróbować, to nigdy bym ich nie założył. I co gorsze – okazało się, że miałem rację
.
Gdyby nie to, że mogłem te opony bez kosztów wypróbować, to nigdy bym ich nie założył. I co gorsze – okazało się, że miałem rację

alezandra napisał(a):Dokładnie chodzi mi o zestawienie 165/70 przód i 175/65 tył, obie r13
Różnica nie jest duża więc nic nie powinno się dziać. Jednak jeśli w ogóle taka kombinacja to szersze daj raczej na przód – jest cięższy więc będzie bezpieczniej.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Absolutnie szersze na tył. Wiadomo czym szersze tym lepsza przyczepność. Gdy będzie dobrze trzymał przód pierwszy śliski zakręt okazać się może ostatnim. Przednimi kołami mówisz samochodowi w którą stronę jechać, ale od tylnych zależy czy Cię posłucha. Są głupie tłumaczenia, że przód hamuje, przyspiesza, ale tylne decydują o torze jazdy. Znajdź Sobie jakiś samochodzik zabawkę, zablokuj przednie koła jakąś taśmą i puść po podłodze, potem tylne, sam zobaczysz co się będzie dziać.
Szersze gumy wcale nie oznaczają lepszej przyczepności ,musi być odpowiedni nacisk na nie -czyli czym szerzej tym mniejszy nacisk i tu Twoja teoria odpada.... ,a najlepiej stosować takie szerokości jak zaleca producent auta i unikniemy problemu
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Michel, to wjedź na szerokich gumach w kałużę (w okresie jesień-wiosna dominują na naszych koleiniasto-dziurawych drogach) i zobacz co się dzieje. Bez odpowiedniego nacisku opona przy niższych prędkościach zaczyna 'pływać' i osiągasz efekt odwrotny do zamierzonego. Zwłaszcza w koleinach.
Ale przy tej różnicy i tak znaczenie nie będzie aż tak duże.
A co do tych rewelacji z umieszczaniem na tylnej osi lepszych opon to może i faktycznie jest to prawda, ale tylko jeśli auto nie ma żadnych systemów bezpieczeństwa. Już sam ABS pozwala Ci w sposób kontrolowany zatrzymać auto (nawet w zakręcie – dużo efektywniej bo lepiej hamują dociążone koła przednie), a jeśli masz ESP to tym bardziej możesz być spokojny o koła tylne.
Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=QcERpXkWIH0
Ale przy tej różnicy i tak znaczenie nie będzie aż tak duże.
A co do tych rewelacji z umieszczaniem na tylnej osi lepszych opon to może i faktycznie jest to prawda, ale tylko jeśli auto nie ma żadnych systemów bezpieczeństwa. Już sam ABS pozwala Ci w sposób kontrolowany zatrzymać auto (nawet w zakręcie – dużo efektywniej bo lepiej hamują dociążone koła przednie), a jeśli masz ESP to tym bardziej możesz być spokojny o koła tylne.
Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=QcERpXkWIH0
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Witam wszystkich,
Mam problem, która chciałbym się i z Wami podzielić (sam już nic nie wymyślę:). Otóż, zamierzam kupić sobie opony całoroczne (to, że akurat takie, a nie zimowe i letnie to już postanowione, zatem nie w tym problem). Problem jest z symbolem. W instrukcji Mazdy 6 GY piszą, iż powinno się używać opon letnich z symbolem V, a opon zimowych z symbolami Q, T lub H. Wybrana przeze mnie opona całoroczna posiada symbol M+S, co by nakazywało wybrać oponę właśnie z symbolami prędkości Q, T lub H – czyli jak i opona zimowa (pewnie to będzie T, bo takie są w preferowanym przeze mnie sklepie). Ale mam wciąż wątpliwości – czy jednak nie powinienem wziąć tej z symbolem V (takie też mam w sklepie) – ponoć powinno się stosować opony o symbolu takim samym lub wyższym, niż ten wskazany w instrukcji; a również słyszałem, iż opona całoroczna to nic innego jak opona letnia z bieżnikiem po części śniegowym. Co Wy na to?
A.
Mam problem, która chciałbym się i z Wami podzielić (sam już nic nie wymyślę:). Otóż, zamierzam kupić sobie opony całoroczne (to, że akurat takie, a nie zimowe i letnie to już postanowione, zatem nie w tym problem). Problem jest z symbolem. W instrukcji Mazdy 6 GY piszą, iż powinno się używać opon letnich z symbolem V, a opon zimowych z symbolami Q, T lub H. Wybrana przeze mnie opona całoroczna posiada symbol M+S, co by nakazywało wybrać oponę właśnie z symbolami prędkości Q, T lub H – czyli jak i opona zimowa (pewnie to będzie T, bo takie są w preferowanym przeze mnie sklepie). Ale mam wciąż wątpliwości – czy jednak nie powinienem wziąć tej z symbolem V (takie też mam w sklepie) – ponoć powinno się stosować opony o symbolu takim samym lub wyższym, niż ten wskazany w instrukcji; a również słyszałem, iż opona całoroczna to nic innego jak opona letnia z bieżnikiem po części śniegowym. Co Wy na to?
A.
- Od: 5 kwi 2010, 20:57
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6
po prostu OMFG.
!
Stary, wejdź na pierwszą lepszą stronę z oznaczeniami opon- np. tu:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owych.html
Dobierz opony jakie Tobie pasują.

Stary, wejdź na pierwszą lepszą stronę z oznaczeniami opon- np. tu:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owych.html
Dobierz opony jakie Tobie pasują.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
s4v4g3 napisał(a):po prostu OMFG.!
Stary, wejdź na pierwszą lepszą stronę z oznaczeniami opon- np. tu:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owych.html
Dobierz opony jakie Tobie pasują.
Nie o to mi chodziło. Oznaczenia indeksów prędkości mam w instrukcji do samochodu.
Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).
A.
- Od: 5 kwi 2010, 20:57
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6
Akron napisał(a):Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).
Nidgzie nie znajdziesz takiej informacji. Mógłbyś oficjalnie zapytać Mazdę Polska oraz ubezpieczalnię, w której ubezpieczyłes autko ale nie wiem czy ubezpieczalnia nie będzie zwalała na homolgację producenta a producent nie powie, że powinieneś się trzymac opon sezonowych, a w przeciwnym wypadku "radź sobie sam" w przypadku jakiegoś zdarzenia typu wypadek i kłopotów z ubezpieczalnią...
Jak już musisz, bo inaczej sie udusisz, to na wszelki wypadek weź "V", choć to przed niczym nie musi chronić w przypadku wzięcia udziału w wypadku i chęci odzyskania pieniążkó z ubezpieczalni...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Akron napisał(a):Nie wolno wybierać indeksu prędkości opony jaki akurat pasuje, tylko taki, jaki jest podany w instrukcji pojazdu (jednak tam są podane tylko dla opon typowo letnich i typowo zimowych, brak informacji w stosunku do opon całorocznych).
Nidgzie nie znajdziesz takiej informacji. Mógłbyś oficjalnie zapytać Mazdę Polska oraz ubezpieczalnię, w której ubezpieczyłes autko ale nie wiem czy ubezpieczalnia nie będzie zwalała na homolgację producenta a producent nie powie, że powinieneś się trzymac opon sezonowych, a w przeciwnym wypadku "radź sobie sam" w przypadku jakiegoś zdarzenia typu wypadek i kłopotów z ubezpieczalnią...
Jak już musisz, bo inaczej sie udusisz, to na wszelki wypadek weź "V", choć to przed niczym nie musi chronić w przypadku wzięcia udziału w wypadku i chęci odzyskania pieniążkó z ubezpieczalni...
Dziękuję za odpowiedź. Właśnie tak mniej więcej myślałem, że jeśli już mam strzelać w ciemno, to wezmę te z symbolem "V" (czyli "mocniejsze") – choć trochę ta instrukcja mnie zmyliła w przypadku symbolu M+S.
Jednak jeszcze parę dni do zakupu mam, także jakby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie, to chętnie wysłucham i skorzystam:)
A.
- Od: 5 kwi 2010, 20:57
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6
Indeks prędkości jest jeden. Zimą można założyć o niższym indeksie, bo się zimą wolniej jeździ a że zimniej, to się mniej rozgrzewa.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.
Na jednej oponie.
enkai napisał(a):Zimą można założyć o niższym indeksie, bo się zimą wolniej jeździ a że zimniej, to się mniej rozgrzewa.
Zimą wcale nie trzeba jeździć wolniej (choć oczywiście bogatemu wolno)...
A indeksy zakładamy przynajmniej takie jak w instrukcji/homologacji...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.
Na jednej oponie.
Na dwóch i więcej też może być jeden.
Gdzie ja napisałem, że TRZEBA jeździć wolniej?!
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
enkai napisał(a):Maciej Loret napisał(a):enkai napisał(a):Indeks prędkości jest jeden.
Na jednej oponie.
Na dwóch i więcej też może być jeden.
A gdzie ja napisałem, że nie może?
enkai napisał(a):Gdzie ja napisałem, że TRZEBA jeździć wolniej?!
Tam gdzie nie napisałeś, że to nie ma nic do rzeczy?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Akron napisał(a):.... W instrukcji Mazdy 6 GY piszą, iż powinno się używać opon letnich z symbolem V, a opon zimowych z symbolami Q, T lub H. Wybrana przeze mnie opona całoroczna posiada symbol M+S,....
A.
wg. mie możesz zamontować opony o specyfikacji H.
jest to wystarczające dla M 6 , no chyba że jeździsz MPS/em..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeżeli będzie zachowany minimalny indeks nośności, czyli dla mazdy 6 chyba 93 to co za różnica jaki będzie indeks prędkości??
Chyba ,że ktoś jeździ więcej jak 190 km/h w przypadku opon z indeksem T, wtedy trzeba iść wyżej.....
Chyba ,że ktoś jeździ więcej jak 190 km/h w przypadku opon z indeksem T, wtedy trzeba iść wyżej.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki