Oleje silnikowe
marseluss napisał(a):właśnie tam u elfa byłem ale piszą że do porsche i vw i całej reszty badziewia ale nic że do mazdy
a sprawdź tutaj co zalecają http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
marseluss napisał(a):z tego co proponują to jak dla mnie to ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Jeździ ktoś na tym?
Na pewno ktoś jeździł i pisał o tym na forum. Wysil się trochę. Dowiesz się ciekawych rzeczy. Są nawet tacy, dla których to pełny syntetyk.
lukkil napisał(a):jak na moje oko to właśnie zmiana na syntetyk bez uprzedniej płukanki może przynieść za sobą skutki o których piszesz.
Słabe coś to oko
Witam! Na dniach czeka mnie wymiana oleju i wszystkich filtrów. W związku z powyższym mam pytania;
1. Czy olej DEXELIA ULTRA 5w 30 dobrze się przysłuży mojej madzi?
2. Czy wybrać filtry orginalne a może mogą być np. firmy KNECHTA?
z góry dziękuję za opinie.
1. Czy olej DEXELIA ULTRA 5w 30 dobrze się przysłuży mojej madzi?
2. Czy wybrać filtry orginalne a może mogą być np. firmy KNECHTA?
z góry dziękuję za opinie.
- Od: 3 sie 2010, 23:54
- Posty: 14
- Auto: MAZDA 626 GF 2,0 DITD 2000
Jeżdżę na Dexeli Ultra i nie narzekam. Na rzadszym zauważyłem że lepszy jest rozruch. Przypuszczam, że mialem zalany wcześniej 10w30 i troche słabszy był ten efekt. Filtry wymieniłem na OEM i jest ok dla zasady. O dziwo Knecht do diesel'a jest droższy od OEM. Co prawda jest bardziej gęstszy, ale nie widzę tu jakiegoś nadzwyczajnego wzrostu osiągów. Jeździ tak samo jak z OEM.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):O dziwo Knecht do diesel'a jest droższy od OEM. Co prawda jest bardziej gęstszy, ale nie widzę tu jakiegoś nadzwyczajnego wzrostu osiągów. Jeździ tak samo jak z OEM.
Znaczy się, na filtrze Knechta przyśpiesza tak samo jak wcześniej, a oczekiwałeś, że będzie się lepiej odpychał niż na OEM?
BTW: Dostał mi się w prezencie 4-litrowy pełny syntetyk Lotos Quazar 5W40. Ponieważ na najbliższą wymianę zabukowany jest już inny wynalazek, chętnie odsprzedam w bardzo przyzwoitej cenie
Naturalnym zjawiskiem jest, że rozruch na zimnym silniku na 5W będzie przebiegał łatwiej niż na 10W. W ogóle dziwie się ,że zauważasz tą różnicę ?
Na ciepłym powinno być bez różnicy.
Kiedyś reanimowałem Zetora w którym przy 70 stopniach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju.
Pomógł: Olej 20W50 + dwie puszki motodoktora. Silnik chodził bez zarzutu, jednak nie dało się go odpalić w zimie
Na ciepłym powinno być bez różnicy.
Kiedyś reanimowałem Zetora w którym przy 70 stopniach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju.
Pomógł: Olej 20W50 + dwie puszki motodoktora. Silnik chodził bez zarzutu, jednak nie dało się go odpalić w zimie

Fiodor: Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.
Po wnikliwym czytaniu tego forum zdecydowałem się wymienić olej na pełen syntetyk, padło akurat Midland 5W40.
Mam tylko pytanie, czy:
1. Robić zmianę dotychczasowego oleju 15W40 (na którym przejechałem jakieś 1000km bez żadnych ubytków) razem z płukanką silnika?
2. Bezpieczniej będzie wymienić tylko olej i czekać na jego efekty ?
3. Jeśli robić płukankę to jaką do tego zabiegu polecacie.
Na koniec dodam, że za ok 2 tygodnie czeka mnie wyjazd do Francji, czyli ok 3000 km jazdy i w związku z tym rodzi się też pytanie, czy tą wymianę zrobić teraz, czy może lepiej po powrocie z podróży??
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Cześć mam taki przypadek do rozpatrzenia, liczę, że ktoś mi zdrowo doradzi
Fiat Siena 1,2 8V z przebiegiem tylko 8 600km od nowości zalewany Selenią 20K (półsyntetyk 10w 40). W instrukcji obsługi zaleca się właśnie półsyntetyk 10w 40 klasy min SH ale to dane z przed 10lat. Zalewać olej wg. instrukcji czy jest lepsze rozwiązanie dla silnika?
Fiat Siena 1,2 8V z przebiegiem tylko 8 600km od nowości zalewany Selenią 20K (półsyntetyk 10w 40). W instrukcji obsługi zaleca się właśnie półsyntetyk 10w 40 klasy min SH ale to dane z przed 10lat. Zalewać olej wg. instrukcji czy jest lepsze rozwiązanie dla silnika?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Fiodor napisał(a):Po wnikliwym czytaniu tego forum zdecydowałem się wymienić olej na pełen syntetyk, padło akurat Midland 5W40. Mam tylko pytanie, czy:1. Robić zmianę dotychczasowego oleju 15W40 (na którym przejechałem jakieś 1000km bez żadnych ubytków) razem z płukanką silnika? 2. Bezpieczniej będzie wymienić tylko olej i czekać na jego efekty ?3. Jeśli robić płukankę to jaką do tego zabiegu polecacie.Na koniec dodam, że za ok 2 tygodnie czeka mnie wyjazd do Francji, czyli ok 3000 km jazdy i w związku z tym rodzi się też pytanie, czy tą wymianę zrobić teraz, czy może lepiej po powrocie z podróży??
Jeżeli zrobiłeś na mineralnym tylko 1000km to wymień na syntetyk bez żadnych płukanek........
Tomek6 napisał(a):Cześć mam taki przypadek do rozpatrzenia, liczę, że ktoś mi zdrowo doradzi Fiat Siena 1,2 8V z przebiegiem tylko 8 600km od nowości zalewany Selenią 20K (półsyntetyk 10w 40). W instrukcji obsługi zaleca się właśnie półsyntetyk 10w 40 klasy min SH ale to dane z przed 10lat. Zalewać olej wg. instrukcji czy jest lepsze rozwiązanie dla silnika?
Jeżeli jesteś pewien przebiegu to zalej najtańszy syntetyk 5w40 jaki znajdziesz np. Lotos
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a): Tomek6 napisał(a):Cześć mam taki przypadek do rozpatrzenia, liczę, że ktoś mi zdrowo doradzi Fiat Siena 1,2 8V z przebiegiem tylko 8 600km od nowości zalewany Selenią 20K (półsyntetyk 10w 40). W instrukcji obsługi zaleca się właśnie półsyntetyk 10w 40 klasy min SH ale to dane z przed 10lat. Zalewać olej wg. instrukcji czy jest lepsze rozwiązanie dla silnika?
Jeżeli jesteś pewien przebiegu to zalej najtańszy syntetyk 5w40 jaki znajdziesz np. Lotos
Tak, jestem pewien przebiegu – tylko 8600km
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
przez bull » wczoraj, 22:57
Fiodor napisał(a):Po wnikliwym czytaniu tego forum zdecydowałem się wymienić olej na pełen syntetyk, padło akurat Midland 5W40. Mam tylko pytanie, czy:1. Robić zmianę dotychczasowego oleju 15W40 (na którym przejechałem jakieś 1000km bez żadnych ubytków) razem z płukanką silnika? 2. Bezpieczniej będzie wymienić tylko olej i czekać na jego efekty ?3. Jeśli robić płukankę to jaką do tego zabiegu polecacie.Na koniec dodam, że za ok 2 tygodnie czeka mnie wyjazd do Francji, czyli ok 3000 km jazdy i w związku z tym rodzi się też pytanie, czy tą wymianę zrobić teraz, czy może lepiej po powrocie z podróży??
Jeżeli zrobiłeś na mineralnym tylko 1000km to wymień na syntetyk bez żadnych płukanek........
A może warto zrobić tą płukankę, bo jak pisałem wcześniej auto jest świeżo ściągnięte z Niemiec i nie wiadomo na czym tam jeździło.
Gdybym robił płukankę silnika to wystarczy sama wymiana oleju, czy trzeba też wymieniać jakieś filtry??
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
jeśli będziesz płukankę robił to obowiązkowo zmieniasz filtr oleju i wszystko 
dobry i tani jest specyfik Engine Flush firmy Liqui Molly.
powodzenia.
dobry i tani jest specyfik Engine Flush firmy Liqui Molly.
powodzenia.

Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Witam.
Zakupiłem madzie 626 GF 2.0 115 km książka serwisowa prowadzona do końca a przebieg to 165000.
Chce zalać syntetykiem lecz mam problem.Myślałem nad 5w30 lecz w tej klasie SG,SH,SJ brak produktów.To jak to jest z tą klasą i jakiej marki kupić olej?
Zakupiłem madzie 626 GF 2.0 115 km książka serwisowa prowadzona do końca a przebieg to 165000.
Chce zalać syntetykiem lecz mam problem.Myślałem nad 5w30 lecz w tej klasie SG,SH,SJ brak produktów.To jak to jest z tą klasą i jakiej marki kupić olej?
- Od: 14 gru 2007, 09:54
- Posty: 101
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km
kemot napisał(a):Witam.
Myślałem nad 5w30 lecz w tej klasie SG,SH,SJ brak produktów.To jak to jest z tą klasą i jakiej marki kupić olej?
a czemu chcesz taki słaby olej zalewać?? toć zwykły lotos trafic to już SL
kemot napisał(a):W instrukcji wskazana jest ta klasa.Nie rozumiem czemu słaby?
ponieważ to co zaleca instrukcja było standardem ponad 10 lat temu, teraz robią lepsze oleje i nie ma sensu na siłe szukać tych gorszych
czyli co, kupic 5w40?? zabieram sie do wymiane oleju i mysle nad zmianą z 10w40 ktorego caly czas uzywalem a defakto instrukcja podaje 5w30malkolm napisał(a):kemot napisał(a):W instrukcji wskazana jest ta klasa.Nie rozumiem czemu słaby?
ponieważ to co zaleca instrukcja było standardem ponad 10 lat temu, teraz robią lepsze oleje i nie ma sensu na siłe szukać tych gorszych
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki