Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe
Zestaw TRW+TRW miałem w BA i byłem zadowolony. W BJ założyłem teraz klocki TRW i nic nie piszczy, jest ok. ATE podobno bardzo pylą. Z japońskich wynalazków pdobno AKEBONO to całkiem niezłe klocki za mniejsze pieniądze niż TRW.
Potwierdzam-klocki TRW pylą strasznie w stosunku do tych,które mam obecnie czyli Nisshinbo.Różnica w hamowaniu – żadna.Jedne i drugie hamują super.Reasumując ,Nisshinbo = czyste felgi .
P.S. Nisshinbo i Akebono są to klocki pierwszego montażu w Mazdach![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
P.S. Nisshinbo i Akebono są to klocki pierwszego montażu w Mazdach
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
![Obrazek](http://fotoo.pl//out.php?i=693933_aaaa.jpg&id=8daedaac868144d4363030323337)
- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
626 – TRW tarcze i TRW klocki (przód, tył) – cisza, spokój i ładnie hamuje
Pyli się jak to przy tarciu
Nie wymagam sterylności od hamulców
Zrobiłem na nich ok 25k km. Oscyluje na zużycie ok 1mm. Niestety nie mam do porównania nowych, a i suwmiarki pod ręką nie miałem
323 – Mikoda, tarcze nacinane, wiercone + klocki GreenStuff – cisza, spokój i hamuje o wiele lepiej jak przy standardach, jednak jeszcze lepiej po lekkim rozgrzaniu hamulców
Pylenie zauważalne, ale mi to osobiście rybka
Zużycie – przejechane ok 35k km i jeszcze długo na nich pociągnę
Tak swoją drogą co Wy z tym pyleniem?
Ważne parametry czy czystość? Niech się pyli – pojadę na myjnię (mam rzut beretem). Ważne żebym się zatrzymał tam gdzie ja chcę, a nie tam gdzie mnie klocki zawiozą ![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
323 – Mikoda, tarcze nacinane, wiercone + klocki GreenStuff – cisza, spokój i hamuje o wiele lepiej jak przy standardach, jednak jeszcze lepiej po lekkim rozgrzaniu hamulców
Tak swoją drogą co Wy z tym pyleniem?
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Ja mogę polecić zestaw: tarcze nacinane i nawiercane MIKODA plus klocki NISSHINBO.
Na takim zestawie wg. G-techa osiągnąłem tak krótką drogę hamowania, że sporo osób aż mi nie dowierza![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Na takim zestawie wg. G-techa osiągnąłem tak krótką drogę hamowania, że sporo osób aż mi nie dowierza
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Łukasz napisał(a):Do Premacy mogę polecić tarcze orginały Mazdy i do tego klocki Akebono.
Witam. Łukasz orientujesz się może jaka firma robi orginalne tarcze dla Mazdy? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Ktoś się pytał tutaj o tarcze Ashika.
Odradzam!
Niestety skusiłem się. Krzywe od nowości tak że praktycznie nie dało się założyć nie mówiąc już o biciu. Niezabezpieczone do przechowywania żadnym płynem. Ogólnie sprawiały wrażenie, że są robione przez pana Zdzicha, jak udało mu się pożyczyć starą tokarkę na kilka dni ale jeszcze nie nauczył się jej dobrze obsługiwać
Do tego jeszcze dystrybutor robił problemy, że pokrzywiły się przy zakładaniu... brak słów.
Pozdrawiam
Odradzam!
Niestety skusiłem się. Krzywe od nowości tak że praktycznie nie dało się założyć nie mówiąc już o biciu. Niezabezpieczone do przechowywania żadnym płynem. Ogólnie sprawiały wrażenie, że są robione przez pana Zdzicha, jak udało mu się pożyczyć starą tokarkę na kilka dni ale jeszcze nie nauczył się jej dobrze obsługiwać
Do tego jeszcze dystrybutor robił problemy, że pokrzywiły się przy zakładaniu... brak słów.
Pozdrawiam
-
raffkru
raffkru napisał(a):Ktoś się pytał tutaj o tarcze Ashika.
Odradzam!
Niestety skusiłem się. Krzywe od nowości tak że praktycznie nie dało się założyć nie mówiąc już o biciu. Niezabezpieczone do przechowywania żadnym płynem. Ogólnie sprawiały wrażenie, że są robione przez pana Zdzicha, jak udało mu się pożyczyć starą tokarkę na kilka dni ale jeszcze nie nauczył się jej dobrze obsługiwać
Do tego jeszcze dystrybutor robił problemy, że pokrzywiły się przy zakładaniu... brak słów.
Pozdrawiam
jak kola dokrecales a raczej czym ?
Witam
Jestem posiadaczem Mazdy 323 BG, 1.6 16V, rok prod. 1991. Właśnie przyszedł czas na wymianę klocków z przodu, po przeczytaniu waszych wypowiedzi wybiorę cos z Lucas, ATE. Prosił bym o informacje na temat wymiarów klocków do mojego auta.
Rozważam tez kupno klocków FERODO DS, Czy może ktoś miał do czynienia z tym produktem?
Jestem posiadaczem Mazdy 323 BG, 1.6 16V, rok prod. 1991. Właśnie przyszedł czas na wymianę klocków z przodu, po przeczytaniu waszych wypowiedzi wybiorę cos z Lucas, ATE. Prosił bym o informacje na temat wymiarów klocków do mojego auta.
Rozważam tez kupno klocków FERODO DS, Czy może ktoś miał do czynienia z tym produktem?
-
Kansascity17
Jakie tarcze polecacie do Mazdy 323F BA 1.8 ? Kupiłem jakieś 4 miesiące temu komplet ATE i po ostatnich jazdach w ostrych zimowych warunkach zaczęły mi bić ;/ Myśle nad tarczami nawiercanymi i nacinanymi Mikoda, ale nie wiem nic o tych tarczach... Ewentualnie na wiosne bym zakupił: Tarcze EBC TURBO GROOVE (nacinane, nawiercane, ocynkowane) GD570 i Klocki GREEN STUFF DP2824. Jakieś sugestie co do tarcz które wymienilem...?
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
[quote="TR4PSTAR"]Myśle nad tarczami nawiercanymi i nacinanymi Mikoda, /quote]
Jeśli jeździsz dużo i względnie agresywnie to polecam mikoda + greenstuff
Mam, używam i sobie chwalę. Klocki dość jednak miękkie i lepiej się sprawują cieple. Na pewno jest to lepszy zestaw niż standard. Tarcze po tygodniowym staniu mają rdzawy nalot, ale chwila moment i ładnie się dociera.... po ok 1,5 roku nic nie bije, wali, itp. Nie napiszę jednak nic o brembo, ale na tym forum raczej nie mają pochlebnych opinii. Cynkowane – owszem, ale po pierwszym hamowaniu cynk zlezie i będzie po ptokach
Oczywiście plusem cynkowania jest to, że po dłuższej odstawce samochodu ruda zacznie szamać tylko miejsca styku klocków z tarczami. Do Ciebie należy decyzja jednak jeśli chodzi o klocki to do "nacinek" bierz greenstuff-y bez gadania
Pozdrawiam
Jeśli jeździsz dużo i względnie agresywnie to polecam mikoda + greenstuff
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 lut 2010, 00:41 przez markmas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Jeżdzę dość dużo z tym, że ostatnio więcej zimą z tegoż powodu, iż w okresie letnio jesiennym wyjeźdzam za granice... Czasem lubie poszaleć, ale oczywiście w granicach rozsądku
No te ATE śmigały dobrze, ale widocznie dojechałem je po ostatnich jazdach w pogode w którą bym nie wyszedł z domu :/ Kontaktowałem się z firmą EBC, ale koszty tarcz Turbo Groove są dośc wysokie... Za cenę jednej EBC mam dwie tarcze firmy MIKODA... Jeśli się okaże, że to przez tarcze te bicia to muszę wymienic tylko teraz mam dylemat czy inwestować w EBC czy tarcze MIKODA wystarczą ... Myślisz, ze Mikoda będzie lepsza niż ATE ... ?
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
A że tak nie śmiało zapytam
Jesteś pewny że to walą Ci tarcze? ATE raczej robi dobre rzeczy... ale może już może są za cienkie? Ile na nich już przejechałeś ?
Napiszę tylko tyle że ostatnio zgubiłem ciężarek w przednim kole (alufelgi) i zaczęło walić przy hamowaniu. Też myślałem że skrzywiłem tarcze (o co przy takiej pogodzie nie trudno) ale sam osobiście je wymieniałem razem z klockami przed wakacjami – stąd podejrzenie padło na felgi – i dobrze
Mowa o 626 – w niej mam zestaw TRW.
Swoją drogą musisz pakować się w nacinanki? Wydaje mi się że dużej różnicy miedzy mikodą, a np. TRW nie odczujesz.
Pozdrawiam
Napiszę tylko tyle że ostatnio zgubiłem ciężarek w przednim kole (alufelgi) i zaczęło walić przy hamowaniu. Też myślałem że skrzywiłem tarcze (o co przy takiej pogodzie nie trudno) ale sam osobiście je wymieniałem razem z klockami przed wakacjami – stąd podejrzenie padło na felgi – i dobrze
Swoją drogą musisz pakować się w nacinanki? Wydaje mi się że dużej różnicy miedzy mikodą, a np. TRW nie odczujesz.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Na tych ATE zrobiłem jakieś 5 tyś km ... Pierwsze co pomyślałem jak odczułem bicie, że może koło niedokręcone heh, ale sprawdziłem i jest ok ;] Przy hamowaniu z prędkosci powyżej 60 km/h czuje lekkie drgania na kierownicy i stukot w kołach... Jak miałem felge niewywarzoną to mi biło na kierke jak jechałem powyżej 100... Teraz tego nie mam... Co do nacinaków... No nie muszę, ale myślę nad czymś jeszcze lepszym niż ATE
A nacinaki mają być niby lepsze do ostrzejszej jazdy
A i optycznie lepiej taka tarcza wygląda heh ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
No ja też niechce sie odrazu pakować w nowe tarcze, ale jeśli już będe musiał to widzę, że te Mikoda są w dośc fajnej cenie ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Podjade jutro sprawdzić kółka i zobaczymy...![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Pozdrawiam
EDIT: Niestety na 100% tarcze do wymiany ;/ Zastanawiam się teraz na jakie wymienić ...
Podjade jutro sprawdzić kółka i zobaczymy...
Pozdrawiam
EDIT: Niestety na 100% tarcze do wymiany ;/ Zastanawiam się teraz na jakie wymienić ...
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
ja zakupilem tarcze mikody na przod do swojego xedosa jakies 1,5 miesiaca temu (wersja 'tjunink' – nawiercane, frezowane). Ciezko mi napisac cos wiecej bo zrobilem na nich dopiero jakies ~1,5k km. W kazdym razie na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, hamowanie moze troche lepsze jednak ciezko mi stwierdzic czy to zasluga tarcz (wymienialem klocki i tarcze, stare klocki mialem zjechane do zera a tarcze zwichrowane). Five upalal te tarcze w swojej mx-5 turbo, takze mysle, ze to wystarczajaca rekomendacja
Cena tez mysle, ze w miare przystepna.
Mikoda pokazała, że robi bardzo dobre tarcze hamulcowe – coraz więcej ludzi chwali sobie ich produkty
myślę, że stosunek cena/jakoś jest tu dobry
generalnie jak znajdą się chętni na 10 kompletów mogę zorganizować zakup grupowy
ewentualnie jak mikoda jednak do Ciebie nie przemawia to zapraszam na PW dobierzemy coś innego![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
myślę, że stosunek cena/jakoś jest tu dobry
generalnie jak znajdą się chętni na 10 kompletów mogę zorganizować zakup grupowy
![czarodziej <czarodziej>](./images/smilies/czarodziej.gif)
ewentualnie jak mikoda jednak do Ciebie nie przemawia to zapraszam na PW dobierzemy coś innego
![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
- Od: 24 gru 2007, 14:57
- Posty: 20
- Skąd: 21° N 52° E
mam szczęki kashiyama od miesiąca i są OK – nie piszczą i hamują przyzwoicie ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki