Oleje silnikowe
kenichi nie masz racji
tu nie chodzi o to z jakich lat jest silnik
tu chodzi o olej
kazdy 0w30 lub 0w40 bedzie lepiej chronil od 10w czy 15w
a to ze jest lepszy nie znaczy ze trzeba go lac bo jesli producent mowi 10w to ma byc 10w
0w40 bije na glowe 10w40
0w30 moze pozostawiac trwalszy film niz 10w40
to juz nie te czasy co lepkosc grala pierwsze skrzypce
nadal powtarzam ze podstawa to zalecenia producenta
tu nie chodzi o to z jakich lat jest silnik
tu chodzi o olej
kazdy 0w30 lub 0w40 bedzie lepiej chronil od 10w czy 15w
a to ze jest lepszy nie znaczy ze trzeba go lac bo jesli producent mowi 10w to ma byc 10w
0w40 bije na glowe 10w40
0w30 moze pozostawiac trwalszy film niz 10w40
to juz nie te czasy co lepkosc grala pierwsze skrzypce
nadal powtarzam ze podstawa to zalecenia producenta
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Wiesz travisowski troche nie masz racji,
co innego bedzie wspólczesny silnik z dobrze spasowanymi czesciami a trochę inaczej bedzie w silniku straszdzej generacji
zgadzam się z tym że 0W40 bedzie lepiej chronił silnik niż 10W40 ten drugi to z reguły półsyntetyk wiec niema o czym dyskutować,
natomiast w zestawieniu 0W40 i 10W60 to ten drugi bedzie lepiej chronił silnik w wysokich temperaturach, oczywiscie przy założeniu że producent zaleca 5W40 czy 10W40 w zimie przy zimnym starcie płynniejszy bedzie ten pierwszy ale trzeba pamietać że współczesne oleje tak latwo niesplywają jak te strasze wiec nawet przy zimnych startach jest już pewien poslizg. Mozna było by to wyposrotkować i stosować olej 5W50 który nieco schodzi przy zimnie na korzysc ale znow w ekstremalnych warunkach jest na niekorzysc,
Myslę że kazdy bedzie robil jak uważa ale niech nikt niepotepia kogoś kto zamioast 10W40 leje 10W60
co innego bedzie wspólczesny silnik z dobrze spasowanymi czesciami a trochę inaczej bedzie w silniku straszdzej generacji
zgadzam się z tym że 0W40 bedzie lepiej chronił silnik niż 10W40 ten drugi to z reguły półsyntetyk wiec niema o czym dyskutować,
natomiast w zestawieniu 0W40 i 10W60 to ten drugi bedzie lepiej chronił silnik w wysokich temperaturach, oczywiscie przy założeniu że producent zaleca 5W40 czy 10W40 w zimie przy zimnym starcie płynniejszy bedzie ten pierwszy ale trzeba pamietać że współczesne oleje tak latwo niesplywają jak te strasze wiec nawet przy zimnych startach jest już pewien poslizg. Mozna było by to wyposrotkować i stosować olej 5W50 który nieco schodzi przy zimnie na korzysc ale znow w ekstremalnych warunkach jest na niekorzysc,
Myslę że kazdy bedzie robil jak uważa ale niech nikt niepotepia kogoś kto zamioast 10W40 leje 10W60

- Od: 28 wrz 2007, 17:16
- Posty: 59
Krisek napisał(a):Kenichi
a ty w tej Hondzie mozesz jezdzic na Mineralnym Lotosie najtanszym I tak nic nie ruszy tego silnika ..... Hondy sa bardzo delikatne dla oleju ...
he he wiesz na yt byl filmik gdzie takowy silnik chodzil na wodzie i wiesz że nawet było go ciezko zatrzec

- Od: 28 wrz 2007, 17:16
- Posty: 59
panowie a testował ktoś filterek japoński UNION w swoich mazdach...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kenichi napisał(a):zgadzam się z tym że 0W40 bedzie lepiej chronił silnik niż 10W40 ten drugi to z reguły półsyntetyk wiec niema o czym dyskutować,
tu nie chodzi o baze oleju tylko o gestosc
Kenichi napisał(a):natomiast w zestawieniu 0W40 i 10W60 to ten drugi bedzie lepiej chronił silnik w wysokich temperaturach, oczywiscie przy założeniu że producent zaleca 5W40 czy 10W40
jesli prodecent zaleca 5w40 a ty lejesz 10w40 lub 10w60 to nie swiadomie niszczysz swoj silnik i nie ma tutaj o czym nawet dyskutowac.
co z tego ze w60 ma wieksza lepkosci w temp. 100 st. od w40? w40 na warunki klimatyczne Polski jest az nadto nie wspominajac o w60 (chyba ze producent zaleca inaczej)
jesli do twojego auta producent zaleca 10w40 a ty lejesz 10w60 to nie ma sprawy lecz wcale nie chronisz lepiej silnika robiac w taki sposob. w takim przypadku 10w40 jest wystarczajacy w temperaturze operacyjnej a zima i przy startach zalewajac 10w60 tracisz. nie jest to moze duzo ale jednak jest.
jesli natomiast producent do twojego auta zaleca 5w40 a ty lejesz 10w60 to tracisz podwójnie i tutaj roznica jest kolosalna.
naprawde nie ma sensu o tym dyskutowac bo to sa fakty nie podważalne
nie ma znaczenia czy auto stare czy nie. jesli producent zaleca 10w40 to trzeba zalewac 10w40 a lejac 10w60 nie wplyniesz na dluższe życie silnika. zalecenie to jadnak tylko zalecenie a kazdy uzytkownik moze zalac co mu sie podoba.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Murray napisał(a):panowie a testował ktoś filterek japoński UNION w swoich mazdach...
ja caly czas w swojej mazdzie uzywam tylko filtrow oleju UNION'a – nie za bardzo moge sie wypowiedziec jednak na ich temat, bo nigdy ich nie ogladalem w srodku po 10k km. W kazdym razie sa polecane do K series przez Smirnoffa a mysle, ze jest to czlowiek, ktoremu w tym temacie mozna zaufac.
tak jest 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
travisowski napisał(a):jesli do twojego auta producent zaleca 10w40 a ty lejesz 10w60 to nie ma sprawy lecz wcale nie chronisz lepiej silnika robiac w taki sposob. w takim przypadku 10w40 jest wystarczajacy w temperaturze operacyjnej a zima i przy startach zalewajac 10w60 tracisz. nie jest to moze duzo ale jednak jest.
jesli natomiast producent do twojego auta zaleca 5w40 a ty lejesz 10w60 to tracisz podwójnie i tutaj roznica jest kolosalna.
naprawde nie ma sensu o tym dyskutowac bo to sa fakty nie podważalne
skoro tak twierdzisz to dlaczego olej 10W60 orlena ma niższą temperature płyniecia niż 5W40 ?
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,1,144.html
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,1,296.html

- Od: 28 wrz 2007, 17:16
- Posty: 59
no dobra
czym rzadszy olej przed W tym lepszy ale czy to będzie się przekladać pozytywnie w wysokich temperaturach to myslę ze może byc róznie, ale ok konczymy te dywagacje skupmy się może na tym który producent ma lepsze oleje, pewnie wielu powie że mobil czy castrol tylko wyglada to tak że jest bardzo wiele podróbek, moim skromnym zdaniem to chyba shellowi mozna zaufać, a co Wy myslicie?

- Od: 28 wrz 2007, 17:16
- Posty: 59
Marcin5 napisał(a):Panowie czy Dexelia DPF z allegro to dobry pomysł? Ma ktoś jakieś doświadczenia dobre lub złe?
jesli chcesz zalac dexelie to najlepsza alternatywa jest wycieczka do ASO Mazda na wymiane oleju. sam olej powinien ci wyjsc taniej niz kupowanie na allegro. jedyny mankament to cena robocizny wymiany oleju w ASO 40 zł.warto przeliczyc sobie co sie bardziej oplaca
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
"Dexelia DPF nie jest tożsama z Elf'em DPF, gdyż mazda zażyczyła sobie trzykrotnie niższą zawartość szkodliwych dla DPF'a substancji zawartych w oleju – i ten olej dostępny jest wyłącznie w sieci ASO mazda."
http://www.mazda3.com.pl/oleje.html
– moze ktos potwierdzic powyzsze?
cenowo 2x drozszy od ELFa, nie wiem jak wy, ja wierze w to co pisza o tym dbaniu o DPF i kupuje DEXELIE w ASO – cena (netto) porownywalna ale pewniej.
http://www.mazda3.com.pl/oleje.html
– moze ktos potwierdzic powyzsze?
cenowo 2x drozszy od ELFa, nie wiem jak wy, ja wierze w to co pisza o tym dbaniu o DPF i kupuje DEXELIE w ASO – cena (netto) porownywalna ale pewniej.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki