Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez ewert » 3 wrz 2009, 14:15

Jaksa napisał(a):
ewert napisał(a): teoria po raz pierwszy uslyszana w autojaksa
Zawsze stosuje sie do zalecen szkoleniowców ( od 19 lat nie zawiodłem się )
Grzyby napisał(a):Największą krzywdą dla silnika Mazdowego jest zalanie go minerałem
W czasach GC/GD nie było innego oleju i silniki smigały po 600 tys km :P
PLaster napisał(a):silnik się lepiej wkręca
A to dobre .... :)


prawde mowiac serwis autojaksa nie wydal mi sie ,wbrew wiekszosci opinii, jakos szczegolnie sympatyczny i zaangazowany. Panowie owszem przyjeli auto "z marszu" ale wymieniajac olej odczekali najwyzej ze 2 min az splynie (nie wiem jak zalecenia szkoleniowcow ale instrukcje jakie widzialem mowia o co najmniej kilkunastu min)

nie chcieli tez sluchac ze niewielki przebieg auta jest ponad wszelka watpliwosc autentyczny i ze olej mineralny zalany byl zaledwie 10kkm wczesniej (wyrazna wada "kultowych serwsow wszelkich branz to rutyna i poddawanie w watpliwosc "zeznan pacjenta")

a moge spytac o co chodzi z tym "wkrecaniem"? co najmniej dwuznacznie to brzmi, a czlowiek zwykle traci poczucie humoru kiedy chodzi o sprawy na ktorych mu zalezy, a mi na moim nowym aucie i jego jak najlepszej kondycji zalezy bardzo (chyba nic niezwyklego w przypadku bardzo osobistego typu auta czyli roadstera?), czego wlasnie ze strony seriwsu jaksa zupelnie nie odczulem, czulem raczej jakbym przyjechal starym mercem na taxi i dodatkowo mial cos na twarzy bo Panowie sie dziwnie usmiechali i cos tam pod nosem miauczeli

tymniemniej pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez travisowski » 3 wrz 2009, 15:00

ewert napisał(a):Panowie owszem przyjeli auto "z marszu" ale wymieniajac olej odczekali najwyzej ze 2 min az splynie

jesli byles przy aucie to od czego masz jezyk? sorry ale zyjemy w nieco innych czasach. placisz wymagasz. konkurencja jest duza w tej branzy. nikt laski nie robi.

ostatnio przy wymianie filtru oleju(a mam filtr kartridzowy) zauwazylem ze mechanik odkreca odrazu puszke filtra i zostawia śrubę. zapytalem dlaczego nie odkreca najpierw śruby (zależało mi na wymianie obu uszczelek) a on mi na to ze nigdy tak nie robi. grzecznie powiedziałem że ma odkręcić śrubę i wymienić obie uszczelk i nie było problemu. a jak byłby chamski i by mu nie leżało to on miałby problem a nie ja.

widzisz ze cos jest nie tak to mówisz bo to ty placisz i ty wymagasz. mozesz także w każdej chwili poprosić właściciela lub kierownika servisu i zwrócić uwagę jak ma być wykonana robota.


ewert napisał(a):nie chcieli tez sluchac ze niewielki przebieg auta jest ponad wszelka watpliwosc autentyczny

a co cie interesuje opinia jakiegos mechanika? sam wiesz najlepiej jaki przebieg ma auto i to jest najwazniejsze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 3 wrz 2009, 15:10

no ewert wsadziłeś kij w mrowisko :] , takie opinie nie są mile widziane
gratuluje odwagi
Grucha
 

Postprzez travisowski » 3 wrz 2009, 15:35

kristofc napisał(a):no ewert wsadziłeś kij w mrowisko krzywy , takie opinie nie są mile widziane
gratuluje odwagi


jaki kij w mrowisko wsadził kolega ewert??
chlopak ma prawo byc nie zadowolony i wyraził swoja opinie na ten temat.
kazdy z nas ma inne podejscie do wielu spraw.
a to ze jest to zaklad kolegi z forum nie znaczy ze nie mozna skrytykowac.
szkoda tylko ze ewert zapomnial jezyka bedac tam na miejscu. mogl pogadac nawet i z wlasicielem. teraz na forum takie żale nie maja sensu. zreszta jest chyba oddzielny temat " polacene i nie polecane serwisy " i tam mozna notke wyrazić.

a ja mam pytanie czy zaklad kolegi jaksa to jakies ewenement w skali kraju? jacys wybitni specjalisci??
robią swoje i tyle jak wiele zakladów w Polsce. mniemam ze chlopaki ida na specjalizacje w marce Mazda i to moze ich wyróżniać. pracuja tam tylko ludzie. w kazdym warsztacie mozna wytykac bledy w jednym wiecej w drugim mniej.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 3 wrz 2009, 15:47

i to mniej więcej miałem na myśli :)
Grucha
 

Postprzez sq2jul » 3 wrz 2009, 16:12

ja swoj silnik zalalem syntetykiem (elf evolution sxr 5w30) przy przebiegu 210k km :P Co prawda przed tym zabiegiem w silniku zostaly wymienione pierscienie olejowe, uszczelniacze zaworowe, panewki i takie tam (wczesniej zarla olej). Teraz nie mam zadnego problemu z olejem. Czy ja wiem, czy silnik chodzi lepiej/lzej/ciszej na tym oleju? Byc moze – ja jakos szczegolnie tego nie odczulem. W kazdym razie teraz spie spokojnie – leje to co zaleca producent :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez travisowski » 3 wrz 2009, 18:23

sq2jul napisał(a):Co prawda przed tym zabiegiem w silniku zostaly wymienione pierscienie olejowe, uszczelniacze zaworowe, panewki i takie tam

no po takich zabiegach sie nie dziwie. zobaczylbys jak by zarla 5w przed tymi zabiegami ;)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez ewert » 3 wrz 2009, 19:01

ani kija wsadzac nie chcialem ani zalow specjalnych wylewac, ot jak zobaczylem ze odezwal sie wlasciciel zakladu ktory polecil co polecil i zrobil jak zrobil to napisalem co wg mnie nalezalo napisac.
a ze jezyka w gebie zapomnialem jak uslyszalem slowa skierowane do ucznia, zdaje sie, : "dobra tam, zakrecaj to tak caly dzien moze leciec" po uplywie max 2 min to fakt. tak mnie zatkalo. byla 15h a ze na wieczor musialem byc w wiedniu to dalem spokoj po prostu.

teraz natomiast kupilem olej, plukanke, filtr i na znalezionym na chomiczowce najezdzie zrobie to sam.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez travisowski » 3 wrz 2009, 20:19

ewert napisał(a):teraz natomiast kupilem olej, plukanke

chryste panie co wy z tymi płukankami? umowiliscie sie wszyscy??
po cholere to stosowac?
niech mi ktos przedstawi racjonalny tego sens??
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Kenichi » 3 wrz 2009, 21:15

Ja to myslę że wystarczy skrocić przebiegi do wymiany oleju i nietrzeba tam żadnych płukanek stosować. Np. jezeli producent zaleca wymianę co 15 tys to wymienić co 10 tyś, druga sprawa to jezeli lubi ktoś swój samochód i wie że bedzie nim przez chwile jezdził to zalewać dobrym markowym syntetycznym olejem o klasie lepkosci 10W60
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez fazzi » 3 wrz 2009, 21:37

Kenichi napisał(a):klasie lepkosci 10W60

Ale po co?? Nie lepiej taki jak zaleca instrukcja? ;)
(z tego co wiem dla większości naszych aut i warunków 5W30)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 3 wrz 2009, 22:23

0 oleje to przyszlosc ... albo -5

niektore samochody maja systemy zalezne od gestosci oleju sa odpwiednio z kalibrowane .. uzycie niedpowiedniego oleju grozi uszkodzeniem silnika ..

nie dotyczy to na ten moment mazd jako tako tako bo VVT ... nie jest delikatny na tyle ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 3 wrz 2009, 22:37

Kenichi napisał(a):to zalewać dobrym markowym syntetycznym olejem o klasie lepkosci 10W60

żartujesz sobie??
sam to wymysliles czy ktos ci powiedzial?

taka gestosc zalecam do traktora albo zużytej ruiny dla ktorej wsio adno czym zalejesz

Kenichi napisał(a):druga sprawa to jezeli lubi ktoś swój samochód i wie że bedzie nim przez chwile jezdził to zalewać dobrym markowym syntetycznym olejem o klasie lepkosci 10W60

tu to ci przyznam racje dobrze to ująłeś
jak ktos planuje jezdzic autem jak to napisales " przez chwile" to niech faktycznie leje 10w60
a potem na smietnik auto i po kolejne do dealera :)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Kenichi » 3 wrz 2009, 22:58

Ludzie jak zaczniecie coś komentować to się na ten temat coś dowiedcie, olej 10W60 wytworzy grubszy i trwalszy film olejowy, ma to bardzo duze znaczenie w krytycznych fazach ekspalatcji, nie bedę tłumaczy wiecej, wiele jest info na ten temat w necie , no i zawsze taki olej jest droszszy od 5W40, ale muszę Wam przyznać rację w tym że jeżeli ktoś jezdzi jak emeryt to oleje 0W... 5W... w zupełnosci wystarczą :]
przykładowy opis http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez Krisek » 3 wrz 2009, 23:06

0w rozgrzany jest tak samo gesty jak 10w .. pisane bylo wielokrotnie.
Ponad too, Wiele olejow 30 maja duzo wieksza stabilnosc niz oleje 60 ...

ocziwiscie ze sie zgodze ze sa aplikacje ktore wymagaja ... olejow o roznej gestosci ...

Krytyczna faza dlamnie to moment kiedy silnik najbardziej sie zuzywa czyli ... start silnika ...
czyli im rzadszy olej tym szybciej dotrze gdzie powinien ....

Jesli ten Shell Helix jest prawdziwym olejem wyscigowym to on niedaje sie do normalnych cyklow ...
Takie oleje sie zlewa po lapping day....

Dla ogulu podam przyklad oleju do XPR – jest to seria wyscigowa

0w10




Kod: Zaznacz cały
XPR 0W10 is an ultra-light viscosity motor oil formulated for gasoline engines used in drag racing, motorcycle sprint racing, etc.


Z forumulowany do silnkow bezynowych uzywanych w drag racing....

Oczywiscie ze wiekszosci przypadkow takie silniki sa rozbierane I remontowane po wyscigu a taki olej stosuje sie zeby poprawic czasy ...

ale silniki nie wybuchaja :)

Nawet znam kogos kto zrobil kilka kilometrow Nissanie Sentra ;) na tym oleju ... gdzies mam analize :)

PS, przyjacielu :) Ja niechce ciebie po uczac ale od czasu do czasu lubie sie dzielic informacjami z Forum ... :) Pewnie I tak nikt tego nie czyta – ale przynajmiej Polskiego nie zapomne jak tak trenuje z forum :)

Obrazek

okolo 1200Km zrobione na 0w10 ...
Wyniki niezle ... LAB napisalo ze spokojnie mozna by okolo 7 tys KM na tym oleju ... I tu mowa O normalnym silniku Sentra B25 troszke usportowiony Nissan ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 3 wrz 2009, 23:24

0w rozgrzany jest tak samo gesty jak 10w .. pisane bylo wielokrotnie.
Ponad too, Wiele olejow 30 maja duzo wieksza stabilnosc niz oleje 60 ...

A co ty za głupoty wypowiadasz
0W jest o wiele rzadszy nisz 10W, a stabilnosc oleju 60 jest wieksza niż 30 , 10W60 to w pełni syntetyk.
co do rajdów drag racing.... to jezeli jest tam walka o czas to jest również brany taki współczynnik jak wewnetrzne opory, wiadomo że 0W czy 5W są olejami lekko bieznymi.
Krytyczna faza dlamnie to moment kiedy silnik najbardziej sie zuzywa czyli ... start silnika ...
czyli im rzadszy olej tym szybciej dotrze gdzie powinien ....

tak zgadza się ale wiedz że współczesne oleje sa tak nafaszerowane dodatkami że ten olej ma skłonnosci do przyciagania miedzyczasteczkowego i tak łatwo niesplywa z czesci a zatem rozruch jest w czesciowym poslizgiem, a naprawde kryyczne warunki nastepuja gdy olej jest goracy a obciązenie do pokonania duze wówczas film olejowy prawie ze znika i wówczas metal trze o metal,
Jesli ten Shell Helix jest prawdziwym olejem wyscigowym to on niedaje sie do normalnych cyklow ...


jak najbardziej się nadaje a zwłaszcza jak producent zaleca stosowanie oleju 10W40 no i 5W40
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez Kenichi » 3 wrz 2009, 23:27

znalazłem jeszcze takie cos :
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.



W praktyce przedstawia się to się to następująco:

– dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi – 30°C do – 35°C,

– 5W – 25 do – 30°C,

– 10W – 20 do – 25°C,

– 15W – 15°C do – 20°C,

– 20W – 10°C do – 15°C,

– 25W – od -10°C do 0°C.



Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.



Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.



Wszystkie te oznaczenia znajdziemy na opakowaniu każdego oleju silnikowego, ale ich analiza nie daje odpowiedzi na pytanie – czy oleje można mieszać, a jeśli tak to które?

Z pewnością nic złego nie stanie się silnikowi, jeśli zachowując te same parametry jakościowe i klasę lepkości zmienimy markę- czyli producenta. Po przejechaniu znaczącej ilości kilometrów można też zastosować olej o nieco wyższej klasie lepkości, czyli bardziej gęsty. Uszczelni on lepiej silnik poprawiając nieco jego kondycję, mimo że należy mieć świadomość, że nie naprawi zużytego silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez Krisek » 3 wrz 2009, 23:39

0,10,15,20 jak pisalem juz kilka postow wyzej wielkrotnie oznacza gestosc oleju przy zimnym silniku ... czyli

olej 0 bedzie mial taka sama lepkosc/podobna jak 10 przy pracujacym rozgrzanym silniku

Czyli ten Racing = Wyscigowy nie jest naprawde taki wyscigowy ... widze ze jest zalecanny do Ferrari wiec zapewne jest to olej ze zwiekszonym ZDDP :) za ktory sie slono sie placi ... -51 mozna okresli ze to pewnie gruba IV oleju ... nie watpie ze jest swietnym olejem ... tylko nie do kazdej aplikacji jak juz pisalem powyzej...

jesli metal trze o metal ... to znaczy ze olej nie spelnia swojej funkcji .... :) I mamy problem ....

Przez zanikanie filmu – masz na pewne na mysli tzw Shearing ... to co oczym pisalem odnosnie stabilnosci ze olej podczas obciazenia traci swoja lepkosc

ASTM testy ktore uzywane sa przez swiatowych producentow D445 i D5275 dobrze okreslaja to zjawisko ....

Dodatki jakie magiczne dodatki ... ?
VI – odpowiedzialny glownie za wlasnie stabilnosc oleju ...
MOS2
ZDDP ?

I wwoli scilosci number po W jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniej gestosci I stabilnosci "filmu"

0w40 bedzie chronil tak jak 10w40

Podstawowa zasada jesli chcesz miec dlugo autko zalewaj to co zaleca producent ...

Firma XXX

0w30

Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445)


10.3


Ta Sama Firma XXX
ale

10w30

Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445)


10.8

I pamietaj musisz brac pod uwage inne czyniki ... powiedzmy ze olej 10w60 Marki A ochroni super przy wielkim obciazaniu... ale szybciej sie zuzyje ...

I wtedy ochrona spadnie drastycznie ...

Olej B powedzmy 5w40 Ochroni slabej ale z wzgledu na wieksza stabilnosc lepsze dodatki i inne czyniki o ktorych pisalismy po kilka razy tu .. ...

Tutaj jest balansowanie pomiedzy Osiagami/Ochrona/Wydluzona Zmianna I wieloma innymi czynnikami ... Niema olejow niestety idealnych I nie kazdy olej ktory daje super wyniki w 1 silniku bedzie nadawal sie do 2 ....


Pozatym przyjacielu mamy zapewne 2 rozne szkoly – I niema sensu dyskusja jak mowilem najlepsze jest stosowanie takich oleji jaki zaleca producent ... Co najwyzej martwic Sie O Ich grupe

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 4 wrz 2009, 00:08

0,10,15,20 jak pisalem juz kilka postow wyzej wielkrotnie oznacza gestosc oleju przy zimnym silniku ... czyli

olej 0 bedzie mial taka sama lepkosc/podobna jak 10 przy pracujacym rozgrzanym silniku

nieporównuj olejów syntetycznych z półminerałami- takie porównanie niema sensu bo wiadomo że technologia syntetyczna jest lepsza,i jest to nieprawdą że po nagrzaniu olej 0w30 bedzie się tak samo zachowywał jak 5W30,
Czyli ten Racing = Wyscigowy nie jest naprawde taki wyscigowy ... widze ze jest zalecanny do Ferrari wiec zapewne jest to olej ze zwiekszonym ZDDP za ktory sie slono sie placi ... -51 mozna okresli ze to pewnie gruba IV oleju ... nie watpie ze jest swietnym olejem ... tylko nie do kazdej aplikacji jak juz pisalem powyzej...

zgadza się i nikt tego niekwestionuje ,słowo Racing ma cel głównie marketingowy ale zapewniam Cię i jezeli przesledzisz sobie własciwosci fizykochemiczne że jezeli wezniesz olej 5W40 najlepszej rafinerii/firmy to ten olej bedzie zawsze ustępował swoimi własciwosciami olejowi nawet z orlenu który posiada lepkosc 10W60
Dodatki jakie magiczne dodatki ... ?

jest ich duzo, tego zazwyczaj producenci nieujawniają ale jezeeli chodzi by olej tak latwo niespływał to w gre wchodza jakies polimery :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez Krisek » 4 wrz 2009, 00:45

No jak nie jak tak podalem ci na gorze przyklad z kopiowany prosto ze strony ...
Wiec czemu przeczysz ?

2 oleje 30 ? I dlaczego maja sie tak samo nie zachowywac ?

oleje mineralne grupy 3 sa bardzo zblizone do PAO oleji jesli chodzi o technologie ..

Polmineralne oleje .. – Nazwajmy jako Mineralne bo zawartosc syntetycznych moze byc znikoma :)
Ostatnio edytowano 4 wrz 2009, 00:57 przez Krisek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki