Oleje silnikowe
może ktoś mi wytłumaczy różnice między tymi olejami?? który wybrać do mojego diesla, jeżdżę na mobilu półsyntetycznym od 40 tysięcy, przebieg licznikowy to 125 tys.
LOTOS TRAFFIC TURBODIESEL
LOTOS TRAFFIC DIESEL 505.01
LOTOS QUAZAR Hi-Tec 5W40
a może jeszcze inny z lotosa
LOTOS TRAFFIC TURBODIESEL
LOTOS TRAFFIC DIESEL 505.01
LOTOS QUAZAR Hi-Tec 5W40
a może jeszcze inny z lotosa
czyli radzisz diagnostyke auta?potem wymiane na olej 5W30?czy na odwrot?Travisowski orietujesz sie ile jest na bagnecie mililitrow?chodzi o to ze polknelo mi pol miarki na bagnecie przez 1000km.wczesniej chyba nie dokladnie sprecyzowalem pytanie-sorry.czy zna ktos jakie jest dopuszczalne wziecie oleju dla mazdy w tym silniku?dzieki wielkie za odpowiedzi
- Od: 16 lip 2009, 17:31
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 benzyna
nabial82 napisał(a):ravisowski orietujesz sie ile jest na bagnecie mililitrow?
u mnie
The distance between Low or MIN and
Full or MAX on the dipstick represents
the following:
Oil capacity
L (US qt, Imp qt) 0.75 (0.79, 0.66)
masz super autko z nie duzym przebiegiem. ten silnik nie powinien wogole brac oleju a jesli juz to sladowe ilosci. nie ma co gdybac i zastanawiac sie co moze byc przyczyna bo od tego silnik sie sam nie naprawi.
trzeba dzialac.
ja bym zmienil odrazu na 5w30 bez zastanawiania sie
i obserwowal sytuacje regolarnie sprawdzajac stan oleju
5w30 ten bedzie bral jak bieze 10w
ustal dokladnie ile bieze i szukaj przez ten czas dobrego mechanika od silnikow albo dobre ASO
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
dobra gra muzyka zrobie jak mowisz,zmienie filtr oleju i olej na 5w30-rozumiem ze wepchnac mam dexelie?czy cos innego proponujesz?nie robia wrazenia na mnie koszty bo nie po to kupilem 2.3 silnik zeby oszczedzac na olejach wiec jesli mozesz to poradz cos konkretnego.A teraz z innej beczki skoro juz mam sie dowiadywac wiecej o tym aucie.w przeciagu 5 miesiecy uzupelnialem 2 razy poziom plynu wspomagania kierownicy-czy to nie za duzo sobie moja Madzia zasysa?podkresle ze nie problem jest kupic litr plynu do wspomagania za 5 funtow i miec na 2 lata ale czy orientacyjnie to jest wporzadku?to jedyne problemy z jakimi sie spotkalem w tym aucie reszta jest tak jak system Bose w nim zamontowany-gra i huczy!a Wam dziekuje za wszelkie rady
- Od: 16 lip 2009, 17:31
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 benzyna
Jak Koszta nie graja roli to polecam AMSOIL SSO 0w30 ... niedostepny w PL ale moge ci wyslac ..
Mazda 3 i zapewne 6 2.3 nie uzywa plynu wspomagania tylko plyn ATF do automatycznych skrzyni biegow i ponownie tutaj AMSOIL ATF ......
Nie nie powinenes uzuepelniac plynu wspomagania tzn ze gdzies cieknie ....
Mazda 3 i zapewne 6 2.3 nie uzywa plynu wspomagania tylko plyn ATF do automatycznych skrzyni biegow i ponownie tutaj AMSOIL ATF ......
Nie nie powinenes uzuepelniac plynu wspomagania tzn ze gdzies cieknie ....
specem na tym forum od olejow jest "Krisek" wiec moze lepiej jak z nim porozmawiasz. ja od siebie moge dodac tylko tyle:
dexelia to dobry olej. ma nie zle parametry sam na nim "jeszcze" jezdze. ale sa oleje o wiele lepsze za te same pieniadze. ty w UK masz dostep do szerszego rynku i ciekawszych produktow. zalej mobila 1 5w30 albo tego amsoila co poleca krisek. ponoc mozna go kupic w UK. troszke mnie zdziwiło ze zalewasz 10w. puki przebieg maly trzeba szybko zmienic na 5w30 i na nim smigac.
zalej 5w30 i kontroluj regolarnie poziom w takich odstepach zeby ubytkiem nie zatrzec silnika. ustal dokladnie ile bieze. i nie katuj autka tylko jezdzij normalnie. nie wkrecaj go na maksymalne obroty.jak bedzie chlal oliwe nadal w takich ilosciach to smigaj do dobrego mechanika niech szuka przyczyny i naprawia usterke. bo szkoda auta tak zostawic
na moja wiedze wogole nie powinien brac. owszem po jakims czasie moze troszke ubyc zreszta przewiduje to manual ale 2 razy na 5 miesiecy?? troszke sporo.moze jakis przeciek jest?? moze uklad nieszczelny i skads leci.
ale to trzeba autko sprawdzic pod tym kontem w zakladzie no chyba ze masz jak zrobic to samemu.
dexelia to dobry olej. ma nie zle parametry sam na nim "jeszcze" jezdze. ale sa oleje o wiele lepsze za te same pieniadze. ty w UK masz dostep do szerszego rynku i ciekawszych produktow. zalej mobila 1 5w30 albo tego amsoila co poleca krisek. ponoc mozna go kupic w UK. troszke mnie zdziwiło ze zalewasz 10w. puki przebieg maly trzeba szybko zmienic na 5w30 i na nim smigac.
zalej 5w30 i kontroluj regolarnie poziom w takich odstepach zeby ubytkiem nie zatrzec silnika. ustal dokladnie ile bieze. i nie katuj autka tylko jezdzij normalnie. nie wkrecaj go na maksymalne obroty.jak bedzie chlal oliwe nadal w takich ilosciach to smigaj do dobrego mechanika niech szuka przyczyny i naprawia usterke. bo szkoda auta tak zostawic
nabial82 napisał(a):w przeciagu 5 miesiecy uzupelnialem 2 razy poziom plynu wspomagania kierownicy-czy to nie za duzo sobie moja Madzia zasysa?
na moja wiedze wogole nie powinien brac. owszem po jakims czasie moze troszke ubyc zreszta przewiduje to manual ale 2 razy na 5 miesiecy?? troszke sporo.moze jakis przeciek jest?? moze uklad nieszczelny i skads leci.
ale to trzeba autko sprawdzic pod tym kontem w zakladzie no chyba ze masz jak zrobic to samemu.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
nabial82 napisał(a):A teraz z innej beczki skoro juz mam sie dowiadywac wiecej o tym aucie.w przeciagu 5 miesiecy uzupelnialem 2 razy poziom plynu wspomagania kierownicy-czy to nie za duzo sobie moja Madzia zasysa?podkresle ze nie problem jest kupic litr plynu do wspomagania za 5 funtow i miec na 2 lata ale czy orientacyjnie to jest wporzadku?
Prawdopodobnie masz do wymiany/spawania aluminiową rurkę (była na to akcja serwisowa) dostęp do niej tylko od dołu, stojąc pod autem masz ją po prawej stronie (po stronie kierowcy) Też mnie to czeka :/
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
Krisek napisał(a):Jak Koszta nie graja roli to polecam AMSOIL SSO 0w30 .
ja bym jednak polecal z 10w przejsc puki co na 5w. za duzy skok po mojemu tak od razu na 0w. szczegolnie przy poborze oleju. i tak silnikowi bedzie lepiej nawet na 5-ce
lepiej jak chlopak zaleje 5w przeczysci troszke silniczek ( bo nie wiadomo jak auto bylo eksploatowane wczesniej) upora sie z poborem oleju a potem mozna pomyslec nad 0w.
tak mi sie wydaje.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Witam
Pytanie do tych , co w 626 GF FS zaleli ELF'a 5W30. Panowie/Panie, jak wam chodzą teraz silniczki? Podajcie, jaki macie przebieg, ile zrobiliście km na Elfie i jakie są wasze odczucia.
Pytanie do tych , co w 626 GF FS zaleli ELF'a 5W30. Panowie/Panie, jak wam chodzą teraz silniczki? Podajcie, jaki macie przebieg, ile zrobiliście km na Elfie i jakie są wasze odczucia.
- Od: 31 sie 2007, 21:14
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF FS
no i dzisiaj kolego krisek
zalalem 0w30 motul 8100 X lite. jakos dojechalem do domu i samochod nie wybuchł
wiec chyba nie bedzie tak zle
a u mnie dzisiaj na dworze ze 30st. C
olej zalany i zobaczymy. bede kontrolowal regolarnie stany czy nie ma jakichkolwiek ubytkow bo na 5w30 nie bral nic.
zastanawia mnie tylko gestosc w 15st. C jako wyznacznik roznic konsystencji. dla dexeli 5w30 jest taka sama jak w motul 0w30. jak sie do tego twoim zdaniem ustosunkowac?
a u mnie dzisiaj na dworze ze 30st. C
olej zalany i zobaczymy. bede kontrolowal regolarnie stany czy nie ma jakichkolwiek ubytkow bo na 5w30 nie bral nic.
zastanawia mnie tylko gestosc w 15st. C jako wyznacznik roznic konsystencji. dla dexeli 5w30 jest taka sama jak w motul 0w30. jak sie do tego twoim zdaniem ustosunkowac?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):bo olej 0,5,10 rozgrzany ma taka sama gestosc
nie kazda gestosc i nie kazda marka ma taka sama gestosc w 15st z tabel fiz. chem . stad moje zastanowienie.
z moich porownan tej dexeli blizej do 0w30 niz 5w pod kontem parametrow fizyko chemicznych.
no ale to juz tak na marginesie.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
bo 15st to nie temperatura w jakiej pracuje silnik ... przy rozgrzanym silniku wszystkie sa rowne
inaczej by bylo z 0w30 vs 5w30 przy rozgrzanym silniku niema znaczena czy 0 czy 5 czy 10
5 moze miec dobre paremetry – ale nigdy nie bedzie to 0 ktory ma najlepsza paremetry smarujace kiedy jest zimny
ja bym spuscil ten olej predko bo zatrzesz silnik
I zalal jakis 20w-50
inaczej by bylo z 0w30 vs 5w30 przy rozgrzanym silniku niema znaczena czy 0 czy 5 czy 10
5 moze miec dobre paremetry – ale nigdy nie bedzie to 0 ktory ma najlepsza paremetry smarujace kiedy jest zimny
ja bym spuscil ten olej predko bo zatrzesz silnik
I zalal jakis 20w-50
Krisek napisał(a):zatrzesz silnik usmiech napewno ...
w razie czego powiem kto do 0w30 namawial
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
hehehe
nie no oczywiscie zartuje.
Krisek napisał(a):przy rozgrzanym silniku wszystkie sa rowne
jak bylo by inaczej nie zalalbym 0w spokojna glowa.
az tak na slowo ci nie uwiezylem.
Krisek napisał(a):I zalal jakis 20w-50
a co zle? czlowieku jakie smarowanie.a jaka ochrona
w skrzyniach na papkach smolnych smigaja to sie bede 20w obawial

- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
no smarowanie swietne
szczulnie starty ... No i pompa oleju
uwielbia zmagania ...
Miodek
Zima jeszcze bedziesz mi dziekowal
bo nie odczujesz ze zima jest przy zapalaniu .. a silnik nawet po letnich nocach sie odwdzieczy ze odrazu dostaje smarowanko wszedzie gdzie potrzebuje
Zima jeszcze bedziesz mi dziekowal
Dziś się dowiedziałem że olej zakupiony w naszych sklepach nie trzyma parametrów ( mam na myśli oleje w bańkach po 5 l ) podobno warto jest kupić olej taki jaki nie jest rozlewany w Polsce np. texaco, quaker state, gulf, to jest z importu – nie leją w kraju . I co Wy na to
??
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki