Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez travisowski » 3 cze 2009, 20:17

czyli oprocz magna masz tez i ten standardowy w sterowaniu pod micha?juz chyba wtedy nie ma potrzeby zeby go wymianiac.
zaciski na drugi filterek sa w komplecie? czy tez trzeba dokupowac?
na ile ten filterek wystarcza??
moze masz jakies zdjecia prywatne jak wyglada u ciebie po zamontowaniu??

ps. szacunek ze sam musiales to wszystko robic. ja olej statycznie wymianialem w transmisji 2 razy ale za kazdym razem nerwy sa niemilosierne :D
u mnie AT 5 sp wiec mam ponad 8l ATF-u zawsze przy statycznej na goracym oleju schodzi 4l jak w aptece
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 3 cze 2009, 20:22

zrobie fotki ... na tyle ile sie da dzis wieczorem ...
Sa zaciski ale sa zwykle ja dokupilem lepsze to grosze jest 50gr ?

Filtra w skrzyni nie wymienilem bo mam nowa skrzynie :D ma z 6 miechow ;)
Nie stara nie zdechla ... ale przed koncem gwarancji ... udalo mi sie wymienic skrzynie ;) Nie pytaj jak namowic ASO na to ... bo zajelo mi to wiele godzin nerwow .. az sie ugieli .. bo nie umieli rozwiazac innego problemu ...

A co do zamontowania wyglada jak frankensztajn ale bylem analny i niechcialem zadnych zagiec na wezach moglem wsadzic bez zadnych miedzianych kontownikow :) teraz jak bende zmienial za 20-30 tys filtr zrobie szybko zlaczki ...
ale samo rozwiazanie jest warte uwagi

tez sie troche balem nie jestem mechanikiem ... ale jak udalo mi sie samemu starter/rozrusznik wymienic w mojej M3 to to jest pryszcz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 3 cze 2009, 20:46

Krisek napisał(a):Nie stara nie zdechla ... ale przed koncem gwarancji ... udalo mi sie wymienic skrzynie oczko Nie pytaj jak namowic ASO na to ... bo zajelo mi to wiele godzin nerwow .. az sie ugieli .. bo nie umieli rozwiazac innego problemu ...

u nas to nie bylo by zadnych szans. a o tym problemie pisales w jakims watku. pamietam o co chodzi.

Krisek napisał(a):jak bende zmienial za 20-30 tys filtr

chodzi o filtr w sterowniku czy ten dodatkowy??
pytam bo najchetniej to bym byl jak najdalej od zdejmowania miski.
jesli bylby dozywotni albo dlugowieczny to bym go zamontowal i problem zdejmowania miski mialbym z glowy.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 3 cze 2009, 21:26

dodatkowy .. majac magne chyba nigdy nie bende zmienial tego w misce za duzo zabawy z silikonem itd ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Stefan69 » 4 cze 2009, 03:23

Witam! Nie jestem co prawda posiadaczem mazdy ale Wasze forum (a szczegolnie ten temat) przykulo moja uwage. Bardzo duzo rzeczowych informacji (czego nie moge powiedziec o mitsumaniakach). Licze ,ze pomozecie :P

Jezdze mitsubishi eclipse 3.0 V6 2003 rok, przebiegu 50kmil czyli jakies 80Mm. Kupilem autko we wrzesniu zeszlego roku, nie wiem czym bylo zalewane ale mechanik wlal mi 5w50 Mobil 1. Wiem ,ze auto bylo katowane bo takimi autami nie jezdza emeryci. Bierze mi ok 4 litrow na 10 tysiecy km :( producent przewiduje 5w30 (preferowany) lub 10w30. Teraz pytanie co dalej? Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem bylo by zrzucenie obu glowic, wymiana pierscieni i uszczelniaczy zaworowych, ale to sie wiaze z kosztami. Na razie finansowo nie stoje na tyle dobrze aby sie brac za to. Pytanie czy zalac gesciejszy olej? Czy 10w30 nie jest gesciejszy od 5w50? Nie mam zielonego pojecia co dalej. Raczej pozostane przy syntetyku, 10w40 sobie odpuszcze. Co do marki to raczej zdecyduje sie na valvoline. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 03:16
Posty: 9

Postprzez Krisek » 4 cze 2009, 05:02

Sprawdz PCV uklad moze tam olej leci ..

5w50
w30 bedzie rzadszy w operacyjnej temp. niz w50 ...

ja bym kupil tez jakas dobra plukane I wyplukal silnik .. :) zeby wykluczyc zle zmiany poprzedniego wlasciciela
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Stefan69 » 4 cze 2009, 11:32

Od tego wiec zaczne. Czyli zostac przy tej samej klasie gestosci. Jak sprawdzic takowy uklad? Mam taka wlasnie cicha nadzieje ,ze w tego typu sprawach lezy pies pogrzebany a to nie nic grubszego.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 03:16
Posty: 9

Postprzez Krisek » 4 cze 2009, 15:47

trudno powiedziec .... narazie tak..

Niemam pojecia jak wyglada eclipse pod maska .. ale napewno Mitsu chlopaki powiedza ci gdzie jest PCV valve .. poprostu go wymien testury procedowe .. nie sa zawsze dobre
to kosztuje grosze to jest kawalek plastiku ...

a plukanie .. ja bym polecil Auto RX .. sobie sciagnac chyba jest dealer w UK

http://www.auto-rx.com/

Jak niechce ci sie bawic to jakis inny dobry srodek .. ale watpie czy cos podobnego do Auto RX znajdziesz ..

Nie licz na cuda jesli silnik jest uszkodzony – tylko naprawa pomoze
a jesli zaniedbany moze PCV albo plukanie

pozatym z tego co wiem one wszystkie pala olej ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Stefan69 » 4 cze 2009, 17:23

Pala pala, ale ten troche duzo ;–) PCV valve obadam, ale z wymiana moze byc problem bo czesci malo :(

a co z syntetykiem 10w60?Pare osob polecalo.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 03:16
Posty: 9

Postprzez travisowski » 4 cze 2009, 21:34

koledzy uzywajacy motula!
czy butelki w motulu maja jakies charakterystyczne zamkniecie??
chodzi mi o to zeby sie nie naciac i nie kupic jakiegos szajsu w opakowaniu motula.nie ktore oliwy maja lakowane wloty. czy w motulu jest podobnie?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez RoniN_ » 5 cze 2009, 00:16

travisowski napisał(a):koledzy uzywajacy motula!
czy butelki w motulu maja jakies charakterystyczne zamkniecie??
chodzi mi o to zeby sie nie naciac i nie kupic jakiegos szajsu w opakowaniu motula.nie ktore oliwy maja lakowane wloty. czy w motulu jest podobnie?

Zalezy jaki motul, niektore sa w aluminiowych puszkach a inne normalnie w plastikowych. Poza tym jesli kupisz od przedstawiciela to nie powinienies miec problemu. A najlepsza cecha motula jest to ze jest czerwony i pachnie cukierkami :D
Dodam tylko jescze ze bardzo dobra marka tu w UK jest Millers, produkuje oleje 3-estrowe. Mialem millersa 10w60 w subaru wrx i naprawde nie moglem narzekac, a autko mialo juz jakies 135 kkm przebiegu i caly czas na syntetyku. Cena oleju to bylo 50 funtow za 5 litrow.
Tu jest troche o nim:
http://www.millers.pl/
Work in progress.. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 08:13
Posty: 60
Skąd: UK / PL
Auto: 323P (BA) Z5, 1.5 16v, 1997r.

Postprzez Krisek » 5 cze 2009, 00:43

Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji

I zgadzam sie :) Motul fajnie pachnie ... duzo esterow wlasnie pachnie dziwnie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez RoniN_ » 5 cze 2009, 08:56

Krisek napisał(a):Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji

Mowisz Motul 300v competition??
A dlaczego sie nie nadaje. Mam wielu kumpli ktorzy jezdza na tym oleju w subaru i uzywaja aut normalnie w codziennej eksploatacji, a nie tylko na tor. Ja sam mialem tego Millersa 10w60, ktory jest do silnikow wyzylowanych i sportowych, a jezdzilem subarka do sklepu :D , a na tor max 1 w miesiacu
Tu masz opinie: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-7.html
I na dole jest napisane "mozna stosowac w silnikach benzynowych i diesla...", wiec wg mnie mozna stosowac takze do normalnych autek, a nie tylko tych wysilonych, bo olelj przeciez ma spelniac swoja role caly czas, a nie tylko w czasie ostrej jazdy. Czyli patrzac odwrotnie, mozesz go uzywac normalnie, ale kiedy wlaczy ci sie zylka rajdowaca (wiem cos na ten temat :D ) to olej dalej bedzie chronil silnik. Ale to tylko moja opinia, oparta na doswiadczeniu z subaru :D
Work in progress.. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 08:13
Posty: 60
Skąd: UK / PL
Auto: 323P (BA) Z5, 1.5 16v, 1997r.

Postprzez Maciej Loret » 5 cze 2009, 10:00

Krisek napisał(a):Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji


Na Motulu 300V (nie wiem z jakich opakowań jest nalewany) jeździ sporo codziennie eksploatowanych Alf.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez travisowski » 5 cze 2009, 11:32

RoniN_ napisał(a):A najlepsza cecha motula jest to ze jest czerwony i pachnie cukierkami zeby

dotyczy to kazdego motula czy tylko serii 300V?

ja chce kupic z serii 8100 i jak juz mam wydac taka kase to chcialbym kupic z pewnego zrodla.
najciekawsze ceny i bardzo duzy wybor maja na
www.motul-oils.pl


Krisek napisał(a):Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji

obawiam sie ze to prawda.
wiele przeczytalem informacji na temat olejow motula i uzytkownicy potwierdzaja to co pisze krisek.

Krisek napisał(a):Motul fajnie pachnie

jak to estry :D
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 5 cze 2009, 13:23

Grucha
 

Postprzez Krisek » 5 cze 2009, 15:32

RoniN_ napisał(a):
Krisek napisał(a):Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji

Mowisz Motul 300v competition??


Maciej Loret napisał(a):
Krisek napisał(a):Motul 300V metalowe puszki nie nadaje sie do auto do codzienej exploatacji


Na Motulu 300V (nie wiem z jakich opakowań jest nalewany) jeździ sporo codziennie eksploatowanych Alf.


Tak do kolegi 1 chroni silnik – tylko oleje ktore sa stosowane do drage race itd ... maja bardzo malo dodatkow tam chodzi o podniesienie wynikow anie o sama ochrone silnika te silniki sa przebudowane I tak ... olej ma chronic wysokiej temperaturze zeby silnik nie zatarl w tym wypadku


Nigdy nie widzialem VOA ani UOA z Motula wiec wszystko to moje domnienia ...

Bo jesli ten olej sprawdza sie na ulicy ...

Tzn ze nie sprawdzi sie na tracku ...

Bo te oleje niemaja ze soba nic wspolnego

Motul 8100
Motul 6000
Motul OEM
jeszcze chyba jakis ktory jest przeznaczony dla normalnych aut ma dodatki dla nich przygotowane


i Jesli ... ten olej jest zalecany przez motula ... do normalnych aut .. to sie nadaje do wyscigow .. bo to calkiem inaczej skonstruowane oleje .. i tu motul mial by minusa ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 5 cze 2009, 17:07

kristofc napisał(a):travisowski spojrz jeszcze tu http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-65.html

hm.............
co to tego oleju 0w20 to skontaktowalem sie w tej sprawie z Mazda-Europe w kwestii wyjasnienia.
motul wyraznie zaleca 0w20. nie moglby tego rozpowszechniac na swojej stronie zeby nie aprobata Mazdy.
goscie z mazdy uciekaja od tematu politycznie. twierdza ze 5w30 lub 5w20 a o 0w20 tak jak by nic nie wiedzieli. sprawda w toku. dostalem zapewnienia ze uzyskam informacje co do tego 0w20. chociaz podejrzewam ze sprawa utknie bez kakretnych informacji. narazie czekam na kolejna odpowiedz.
Panowie jesli motul twierdzi ze ma aprobate Mazdy i jesli w kazdej tabeli motula np:do mojego silnika zalecaja 0w20 Motul to chyba mazda musiala wyrazic na to zgode.sami tego nie wymyslili. wiec poczekam na wyjasnienia Mazdy Europa i podziele sie informacjami na forum.

kristofc mi glownie chodzi o pewne zrodlo. w ostatecznosci kupie od regionalnego dystrybutora w Wawie. chociaz wolalbym online.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Grucha » 5 cze 2009, 17:21

Motul.com podaje ze na PL jest 2 dystrubutorów w wawie na cynamonowej i w Tarnowskich Górach
Grucha
 

Postprzez Krisek » 5 cze 2009, 18:36

Ja nie mysle zeby to Mazda zalecila im pisanie 0w20 wlasciwie jestem pewien kazda szanujaca sie mieszalnia olejow jak Motul ... wie ze 5w20 moze byc zastapiony 0w20 ... spokojnie wiec dlatego to publikuja ... :) Nietrac czasu
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki