Oleje silnikowe
Krisek napisał(a):PS, odpisze ci niedlugo na PW jak bende mial wiecej czasu...
oki
Krisek napisał(a):Mowisz masz mam odbiorcow w EU do ktorych wysylam.
poprosze o namiary. moze byc na priv.
a ten ATF Amsoila z dedykacja dla M-V mmm.............. oj zalalbym tym automacik
przy okazji wczoraj co nieco poczytalem o Motulu. no mase opisów ze robiony na bazach estrowych itd. czyli wychodzi na to ze 100% syntetyk.i gdzies znalazlem opinie ze ponoc jest rewelacyjny ale dla aut wyczynowych i uzytkowanych w sposób wyczynowy( rajdy itd.) a nie w codziennym zyciu. czy to prawda?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Motul ma w ofercie również oleje do cywilnej jazdy np 8100 x-cess , który uzywałem przez 4 lata w poprzednim aucie z powodzeniem
-
Grucha
travisowski napisał(a):i gdzies znalazlem opinie ze ponoc jest rewelacyjny ale dla aut wyczynowych i uzytkowanych w sposób wyczynowy( rajdy itd.) a nie w codziennym zyciu. czy to prawda?
Nie. Nadaje się również dla normalnych aut... Połowa alfisti jeździ na Motulu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Jesli mowisz o Amsoil ATF ... mam to w swoim automacie .. zmienilem z tydzien temu + Magnafine .. bardzo latwo zrobic pelna wymiane tzw flush .. odlaczasz waz od chlodnicy ATF .. I wszystko ladnie wylatuje ja robilem 1 litr wypompowany 1 dolany I tak 9 razy ...
Caly uklad przeplukany ... wszystko zajelo 45 minut .. doslownie jedna klema do sciagniecia.
Caly uklad przeplukany ... wszystko zajelo 45 minut .. doslownie jedna klema do sciagniecia.
A ja mam taką kwestię,
Mianowicie, zakupiłem olej Mobil 5W50 Rally formula w bańce 4l. Na bańce widnieje ciąg numerów na końcu których znajduje się data- trudno powiedziec czy ważności czy produkcji.
Jeśli chodzi o szczegóły to na bańce 1l na dole opakowania są dwa ciągi cyfr a na końcu jest napisane: xxxx-xxxx-MADE-09-03 co jak dla mnie sugeruje datę produkcji.Jeśli chodzi o bańkę 4l którą zakupiłem to numery wyglądają tak samo jednak na końcu jest coś innego mianowicie xxxx-xxxx- EXP-08-04 co ja odczytuję jako datę ważności czyli made-zrobione, wyprodukowane a EXP od słowa expire-upływać, kończyć się. Czy dobrze to rozumiem?Czy jesli olej który zakupiłem okaze sie przeterminowany to uwazacie zeby go wlac czy oddac?(opakowanie zamknięte jest oryginalnie)
Najciekawsze jest to ze zadzwonilem dzis do Exxo Mobil i oni nie potrafią pomóc, dział techniczny nie wie jak czytac numery mówiące o dacie przydatnosci czy dacie waznosci-to jest absurdalne. Pan z którym rozmawiałem po moich długich wywodach i rozczarowaniu stwierdzil ze trzeba zapytac w logistyce ich firmy ale ci nie współpracują z klientem wiec trzeba podac dokladny numer na bance i oni skierują zapytanie.Nie mam przy sobie tej bańki wiec jutro do nich znów zadzwonie.
Co wy na mój problem?
Mianowicie, zakupiłem olej Mobil 5W50 Rally formula w bańce 4l. Na bańce widnieje ciąg numerów na końcu których znajduje się data- trudno powiedziec czy ważności czy produkcji.
Jeśli chodzi o szczegóły to na bańce 1l na dole opakowania są dwa ciągi cyfr a na końcu jest napisane: xxxx-xxxx-MADE-09-03 co jak dla mnie sugeruje datę produkcji.Jeśli chodzi o bańkę 4l którą zakupiłem to numery wyglądają tak samo jednak na końcu jest coś innego mianowicie xxxx-xxxx- EXP-08-04 co ja odczytuję jako datę ważności czyli made-zrobione, wyprodukowane a EXP od słowa expire-upływać, kończyć się. Czy dobrze to rozumiem?Czy jesli olej który zakupiłem okaze sie przeterminowany to uwazacie zeby go wlac czy oddac?(opakowanie zamknięte jest oryginalnie)
Najciekawsze jest to ze zadzwonilem dzis do Exxo Mobil i oni nie potrafią pomóc, dział techniczny nie wie jak czytac numery mówiące o dacie przydatnosci czy dacie waznosci-to jest absurdalne. Pan z którym rozmawiałem po moich długich wywodach i rozczarowaniu stwierdzil ze trzeba zapytac w logistyce ich firmy ale ci nie współpracują z klientem wiec trzeba podac dokladny numer na bance i oni skierują zapytanie.Nie mam przy sobie tej bańki wiec jutro do nich znów zadzwonie.
Co wy na mój problem?
- Od: 2 maja 2008, 10:46
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 2.0 GT V6 BA KF
Jesli mozesz zamien .. Jesli nie uzywaj ..
Jesli byl by to Olej odemnie Amsoil byl bym ci wstanie powiedziec o ktorej godzinie zostal zalany .. Ktory z chemikow kontrolowal danna serje... ba nawet probka w razie czego jest z serji zeby sprawdzic jakie kolwiek zastrzezenia ...
Jesli byl by to Olej odemnie Amsoil byl bym ci wstanie powiedziec o ktorej godzinie zostal zalany .. Ktory z chemikow kontrolowal danna serje... ba nawet probka w razie czego jest z serji zeby sprawdzic jakie kolwiek zastrzezenia ...
krisek rozwine ten temat na priv. bo tutaj chyba nie mozna o ATF. bede miał pare pytan.
wracajac do Amsoila engine oil to tak jak pisalem wyzej lepszych parametrow jeszcze nie widzialem. a jak dochodzi do tego 100% baza syntetyczna + kozackie dodatki to normalnie kosmos. dla osob robiacych 30-40kkm/rok idealna alternatywa.nawet wysoka cena nie powinna stanowic problemu.no chyba ze ktos zmienia raz na rok po przejechaniu 40kkm zalany Hyd.Cr.
w porownaniach bazuje na 5w30 i prawie wszystkie oleje tej gestosci dostepne na rynku to hydrokrakowane lub inne ale niestety nie maja baz syn.
ten motul bardzo mnie zaciekawil szczegolnie pod kontem tej bazy estrowej i tego patentu z ta molekula.zastanawia mnie tylko czy wszystkie produkty motula sygnowane jako "SYntetyk" maja w 100% bazy estrowe.
ps. na stronie motula olej dedykowany do M3 us-spec to 8100 Eco-lite 0W-20
krisek o co tutaj chodzi? wiekszosc na polskie warunki poleca 5w30 a motul 0w20.
wracajac do Amsoila engine oil to tak jak pisalem wyzej lepszych parametrow jeszcze nie widzialem. a jak dochodzi do tego 100% baza syntetyczna + kozackie dodatki to normalnie kosmos. dla osob robiacych 30-40kkm/rok idealna alternatywa.nawet wysoka cena nie powinna stanowic problemu.no chyba ze ktos zmienia raz na rok po przejechaniu 40kkm zalany Hyd.Cr.
w porownaniach bazuje na 5w30 i prawie wszystkie oleje tej gestosci dostepne na rynku to hydrokrakowane lub inne ale niestety nie maja baz syn.
ten motul bardzo mnie zaciekawil szczegolnie pod kontem tej bazy estrowej i tego patentu z ta molekula.zastanawia mnie tylko czy wszystkie produkty motula sygnowane jako "SYntetyk" maja w 100% bazy estrowe.
ps. na stronie motula olej dedykowany do M3 us-spec to 8100 Eco-lite 0W-20
krisek o co tutaj chodzi? wiekszosc na polskie warunki poleca 5w30 a motul 0w20.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Ja bym bardzo prosił krótko, ponieważ nie dam rady przeczytać prawie 100 stron wątku...
Jaki olej do Mazdy 2 2004 1.4 Diesel? W instrukcji polecają 5W-30, taki też mam zalany. Jaki kupić na wymianę, ew. dolewki?
Z góry dziękuję za pomoc.
Jaki olej do Mazdy 2 2004 1.4 Diesel? W instrukcji polecają 5W-30, taki też mam zalany. Jaki kupić na wymianę, ew. dolewki?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 23 wrz 2008, 11:15
- Posty: 17
- Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004
KrzysiekS napisał(a):Czyli wsio rawno czy to będzie Mazdowska Dexelia, Castrol czy Mobil?
Dexelia ma niezle parametry jak na olej ktory nie jest syntetykiem.dexelia to hydrokrakowana baza.ma bardzo wysoki jak na 5w30 wskaznik lepkosci oraz zasadowosc.ma tez niezla lepkosci w 40st.parametry godne polecenia lepsze niz np: mobil 1 ESP Formula 5w30.
API dla DEXELI to SJ i tego wlasnie nie rozumiem. Mazda do M3 zaleca API SM klase znacznie wyzsza.
zalej cokolwiek z tych lepszych o gestosci 5w30 tak jak pisze instrukcja. moze byc mobil, castrol edge, valvoline, to i tak nie sa oleje w pelni syntetyczne i maja bardzo podobne parametry. a jesli chcesz olej prawdziwie syntetyczny to juz trzeba zabulic. sam musisz zdecydowac. jak stac cie na drogi olej i kasa nie gra roli bez wzgledu na roczne przebiegi to kup cos z gornej polki.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
No właśnie, ale co zalać? Castrola, Mobila?
Ford Formula E:
http://www.allegro.pl/item643616814_for ... emiec.html
Castrol Magnatec:
http://www.allegro.pl/item645473521_cas ... 5w_30.html
Motul:
http://www.allegro.pl/item634595194_spe ... _913b.html
Ma spełniać normę A1/B1 lub A3/B3.
Pytam tak, bo Madzię mam dopiero od tygodnia! Nie chcę jej zapierdzieloć od razu jakimś gównem.
Nie wiem, czy ma być to ten do DPF, czy nie, czy moja Madzia ma ten filtr, czy nie ma...
Filtr powietrza dziś sprawdzałem – też muszę zmienić, ale z tym nie powinienem mieć problemu...
Ford Formula E:

Castrol Magnatec:

Motul:

Ma spełniać normę A1/B1 lub A3/B3.
Pytam tak, bo Madzię mam dopiero od tygodnia! Nie chcę jej zapierdzieloć od razu jakimś gównem.
Nie wiem, czy ma być to ten do DPF, czy nie, czy moja Madzia ma ten filtr, czy nie ma...

Filtr powietrza dziś sprawdzałem – też muszę zmienić, ale z tym nie powinienem mieć problemu...
- Od: 23 wrz 2008, 11:15
- Posty: 17
- Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004
http://www.amsoil.com/storefront/hdd.aspx
• API CI-4+, CF, CF-2, SL • ACEA A3/B3, E2, E3, E5 • Global DHD-1 • JASO DH-1 • Mack EO-M+, EO-N Premium Plus ’03 • DDC Power Guard 93K214 • Caterpillar ECF-1-a, ECF-2 • Cummins CES 20071, 20072, 20076, 20077, 20078 • Volvo VDS-2, VDS-3 • MB 228.1, 228.3, 229.1 • MAN 271/3275 • MTU Type 2
Albo
http://www.allegro.pl/item645991384_mot ... _ford.html
Albo Edge ..
Albo
http://www.allegro.pl/item640641188_elf ... mocja.html
To wazne czy DPF czy nie bo to zmienia postac rzeczy ...
ELF ma fajna cene
za 5l
• API CI-4+, CF, CF-2, SL • ACEA A3/B3, E2, E3, E5 • Global DHD-1 • JASO DH-1 • Mack EO-M+, EO-N Premium Plus ’03 • DDC Power Guard 93K214 • Caterpillar ECF-1-a, ECF-2 • Cummins CES 20071, 20072, 20076, 20077, 20078 • Volvo VDS-2, VDS-3 • MB 228.1, 228.3, 229.1 • MAN 271/3275 • MTU Type 2
Albo

Albo Edge ..
Albo

To wazne czy DPF czy nie bo to zmienia postac rzeczy ...
ELF ma fajna cene
Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 22:12 przez Krisek, łącznie edytowano 2 razy


A tak serio – ten wątek powinien być pocięty na 20 mniejszych...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):ten wątek powinien być pocięty na 20 mniejszych...
hihihihihi a w zyciu

- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki