Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez kiler00718 » 10 maja 2009, 20:05

Witam. przed generalnym remontem silnika jeździłem na valvoline max life 10W40. Po remoncie na dotarcie mechanik zalał Castrol 10W40 na pierwsze 1000km a teraz zalałem Elfa 5W30 póki co przejechane na nim kilka tysięcy i nie widzę problemu.Poza tym gdzieś tu na forum przeczytałem że właśnie Elf 5W30 swoją budową jest najbardziej zbliżony do oleju zalecanego przez producenta.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:22
Posty: 17
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 2.0i 97r GE

Postprzez kocur75 » 10 maja 2009, 21:56

darek, akurat się nie zgodzę u Ciebie w Suwałkach to akurat skrajność temperaturowa występuje. stąd jesteście znani!!!

Krisek, dzięks za info, wezmę 0w30 Amsoila bo jest w promocji;) a poza tym kolega mi za moment przywiezie z UK. thanks
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 18:54
Posty: 23
Skąd: Wwa
Auto: mazda 3 speed 2007r.

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 12:28

Ja pod maską mam taką naklejke co powinien zalać.Co znaczą NA oraz T/C obok klas olejów.
Obrazek
Jak widac producent dla temperatur powyżej -25 C daje duża swobodę 10W-30 40 lub 50.Elf podaje niezliczone korzyści ze stosowania olejów 5W-30 i 0W-30 spalanie o 10% niższe moc o 10% większa ale chyba to są oleje do nowych silników a nie do samochodów z dużym, przebiegiem.Jak myślicie?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez brii » 13 maja 2009, 13:21

W starym silniku też działają te właściwości – chodzi o ich lekkobierzność :)
Nie licz na to, że spalanie spadnie o 10% a moc wzrośnie o 10% – raczej licz się ze spadkiem spalania rzędu 5% (niezauważalne w skali jednego tankowania, ale w skali roku to dwa baki gratis, albo jak ktoś woli wymiana oleju gratis) i minimalnym wzrostem mocy – też nieodczuwalnym.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 13:33

No tak ale czy w starym silniku z dużym przebiegiem nie występują większe luzy, i czy olej o małe lepkości zapewni odpowiednie smarowanie?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez malkolm » 13 maja 2009, 13:42

marchello jeśli chodzi o twoje auto to nie kombinuj, lej nadal to co lałeś i będzie ok, skoro przeżył już 15 lat i ma się dobrze to nie ma co eksperymentować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 15:10

malkolm czlowiek chce jak najlepiej dla swojego auta :) dlatego chciałbym jakiegoś syntetyka zapodać
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez malkolm » 13 maja 2009, 15:51

marchello według mnie najlepiej jak zostawisz to co jest, zresztą inni pewnie też ci tak doradzą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez travisowski » 13 maja 2009, 15:54

malkolm napisał(a):marchello jeśli chodzi o twoje auto to nie kombinuj, lej nadal to co lałeś i będzie ok, skoro przeżył już 15 lat i ma się dobrze to nie ma co eksperymentować

zgadzam sie z kolega.trzeba bylo zalewac 5w30 wczesniej a nie teraz.rozumiem ze mogles kupic te auto niedawno i nie miec wplywu na olej zalewany do tej pory ale 5w30 to sie zalewa do nowych silnikow.ja wiem ze wielu tutaj twierdzi ze jest inaczej.jakies plukanki itd.jesli masz sprawny silnik to zalej to co bylo lane.zaden silnik nie lubi takich eksperymentów.jesli producent tak zaleca do tego silnika to widac tak ma byc.co sie mialo zużyć juz sie zużyło.silnika tym 5w30 lub 0w30 napewno nie odnowisz.po co te kombinacje?rozumiem zebys mial mlode autko to owszem 5w30 jak najbardziej trzeba wrecz obowiazek.lepsze fury jezdza na 10w40 i pojezdza dluzej niz nie jedna z tego forum.
kup syntetyka 10w40 i bedzie git
http://www.top1oil.com.pl/produkty/?PHP ... d5a1210e7e
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 13 maja 2009, 16:23

jesli lales 10w30 nie widze problemu lania 5w30 zadnego baa jesli zaleca instrukcja tak ...
o tych klasach oleju zapomnij ... to zabytki .. nieschodz ponizej SL/SM koniec kropka.

przy zmianie kontroluj czy gdziesz po uszczelkach nie cieknie czy nie bierze I spij smacznie :)

PS spalnie to okolo 2-3% roznicy :D

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 16:43

OK to tak zrobie zaleje jakiegoś 0W-40 lub 5W-40 bo 10W-40 to trudno znaleźć syntetyczny.
Chyba ze DURON-E SYNTHETIC 10W-40 Petro canady opis:

Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie syntetycznej. Przeznaczony głównie do mieszanej floty pojazdów ciężarowych. Przewyższa wymagania API CJ-4. Olej niskopopiołowy (Low SAPS) przeznaczona głównie do silników Diesla posiadających systemy obróbki spalin – SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) lub EGR (Recyrkulacja Gazów Spalinowych) wyposażonych w filtr cząstek stałych. Spełnia rygorystyczne normy emisji spalin. Przewyższa wymogi API SM – może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych Nadaje się do silników z wtryskiem paliwa, katalizatorem i turbodoładowaniem, jak również do silników zasilanych LPG.

Nadaje sie on do osobówek??
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez travisowski » 13 maja 2009, 16:44

Krisek napisał(a):jesli lales 10w30 nie widze problemu lania 5w30

krisek robiles juz taki eksperyment u siebie w 15letnim aucie?czy moze sa to tylko teoretyczne wywody?
bo teoria a praktyka to zupelnie 2 rozne rzeczy.to silnik 15 letni.5w30 w niczym mu nie pomoze.ani nie zregeneruje ani nie poprawi osiagów.a spalanie tutaj jest najmniejszym +-em bo nawet tego nie odczuje.
sladowe ilosci.kuśwa Panowie siedziec za klawiatura kazdy moze ale czy ktokolwiek z was kto tak doradza
zalewal w swoim autku po 15 latach z 10w 40 na 5w30?jesli tak to niech doradzaja w takich kwestjach wlasnie takie osoby ktore tak robily i niech podziela sie doswaidczeniami z uzytkowania po takich eksperymentach.
15letni silnik raptem na 5w30 no po jaka cholere?biedy narobic?dobrze chodzi na 10w to niech dalej na tym chodzi?ile mu jeszcze zycia zostalo?za pare lat oddasz auto na zlom i kupisz nowe.i po co te kombinacje jak wszystko gra?ludzie no juz jakies paranoje powstaja.trzeba potrafic rozróżnić podstawowe kwestie.
a co do spalania kumple jezdza lepszymi wozkami odemnie i niektzy zalewaja 10w i maja o niebo nizsze spalanie odemnie mimo wiekszych silnikow i wcale nie przy spokojniejszej technice jazdy.tych 3% to nie odczujesz ani wizualnie ani na kieszeni.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Maciej Loret » 13 maja 2009, 18:18

marchello napisał(a):10W-40 to trudno znaleźć syntetyczny


Bez przesady. Motul 300V – bez problemu do kupienia, ponoć świetny olej, a syntetyki są bodaj od 0W20 do 10W50. Często leją go ludzie jeżdżący po torach... Ale na okazje cenowe się nie nastawiaj...

marchello napisał(a):Chyba ze DURON-E SYNTHETIC 10W-40 Petro canady opis:

Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie syntetycznej.


Ja rozpoznaję to tak – jeśli jest napisane syntetyk lub 100% syntetyk lub full syntetyk, to mamy przed sobą syntetyk. Jeśli jest na bazie... na bazie, to ja mam słonia w karafce...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Borys » 13 maja 2009, 18:40

Ja zrobiłem właśnie zmianę z 10W40 (semi) na 5W30, co prawda silnik nie 15letni a przebieg ok. 130kkm, ale zaryzykowałem. Po sprowadzeniu auta nie wiedziałem na czym jeździł, zalałem przed zimą Magnateca, przejechałem 8 tyś., prawie nic nie wziął, więc zalałem co kazała fabryka. Zobaczymy jak będzie...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krisek » 13 maja 2009, 19:07

Niema zadnych podstaw zeby zmienic olej ... bo niby jakie ?
To zaden experyment ....


PetroCanada to Grupa 3 HC. wiec nie jest to prawdziwy syntetyk typu PAO/ESTER albo bardzo zblizony I Doskonaly olej ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 19:17

W dalszym opisie produktu jest napisane ze pełen syntetyk.Stosował ktoś te wynalazki Petro canada ,jakie wrażenia.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Krisek » 13 maja 2009, 19:54

Pelen syntetyk w N.A. to rowniez grupa 3 .. nie jest to PAO/ESTER z tego co ja wiem ...
Petro Canada robi doskonale produkty !
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 13 maja 2009, 20:11

Tak reklamują swoje produkty

Petro Kanada charakteryzuje się „czystością od podstaw”,
co warunkuje wykorzystanie opatentowanego procesu HT.
Efektem tego procesu jest uzyskanie krystalicznie czystych
baz olejowych, o 99,9% czystości. Nasza wyspecjalizowana,
światowej klasy rafineria, zlokalizowana w Mississagua, w
stanie Ontario w Kanadzie, odnotowuje wydajność wysokości
około 900 milionów litrów rocznie. Co więcej, jesteśmy
światowym producentem farmaceutycznych olejów białych.
Kluczem do naszego sukcesu jest usunięcie wszelkich
zanieczyszczeń, które utrudniają prawidłowe działanie
płynów i środków smarowych. Dzięki zastosowaniu olejów
bazowych zaliczanych do Grup II oraz III (VHVI) nasze
produkty zachowują dłużej swoją świeżość, a zawarte w nim
dodatki mogą działać lepiej.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez malkolm » 13 maja 2009, 20:26

karzdy olej nawet pełny syntetyk też jest robiony na bazie mineralnej, tylko ma więcej dodatków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Krisek » 13 maja 2009, 20:33

malkolm napisał(a):karzdy olej nawet pełny syntetyk też jest robiony na bazie mineralnej, tylko ma więcej dodatków


Nie.....

Mineralny to 1-3 Grupy Grupa 3 jak ta PetroCanada jest mocno procesowanym olejem mineralnym bardzo zblizonym do PAO grupy 4 ale nie jest to sztucznie stworzona baza jak PAO i Ester
Syntetyczny to PAO – ESTER itd...

Syntetyczne oleje sa zrobione od podstaw w laboratorium skladane molekuly itd ..

Synthetic motor oils have been made from the following classes of lubricants:

* Polyalphaolefin (PAO) = American Petroleum Institute (API) Group IV base oil
* Synthetic esters, etc = API Group V base oils (non-PAO synthetics, including diesters, polyolesters, alklylated napthlenes, alkyklated benzenes, polyglycols etc.)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki