Oleje silnikowe
Witam. przed generalnym remontem silnika jeździłem na valvoline max life 10W40. Po remoncie na dotarcie mechanik zalał Castrol 10W40 na pierwsze 1000km a teraz zalałem Elfa 5W30 póki co przejechane na nim kilka tysięcy i nie widzę problemu.Poza tym gdzieś tu na forum przeczytałem że właśnie Elf 5W30 swoją budową jest najbardziej zbliżony do oleju zalecanego przez producenta.
- Od: 23 lis 2008, 10:22
- Posty: 17
- Skąd: malbork
- Auto: mazda 626 2.0i 97r GE
darek, akurat się nie zgodzę u Ciebie w Suwałkach to akurat skrajność temperaturowa występuje. stąd jesteście znani!!!
Krisek, dzięks za info, wezmę 0w30 Amsoila bo jest w promocji;) a poza tym kolega mi za moment przywiezie z UK. thanks
Krisek, dzięks za info, wezmę 0w30 Amsoila bo jest w promocji;) a poza tym kolega mi za moment przywiezie z UK. thanks
- Od: 29 kwi 2009, 18:54
- Posty: 23
- Skąd: Wwa
- Auto: mazda 3 speed 2007r.
Ja pod maską mam taką naklejke co powinien zalać.Co znaczą NA oraz T/C obok klas olejów.
Jak widac producent dla temperatur powyżej -25 C daje duża swobodę 10W-30 40 lub 50.Elf podaje niezliczone korzyści ze stosowania olejów 5W-30 i 0W-30 spalanie o 10% niższe moc o 10% większa ale chyba to są oleje do nowych silników a nie do samochodów z dużym, przebiegiem.Jak myślicie?

Jak widac producent dla temperatur powyżej -25 C daje duża swobodę 10W-30 40 lub 50.Elf podaje niezliczone korzyści ze stosowania olejów 5W-30 i 0W-30 spalanie o 10% niższe moc o 10% większa ale chyba to są oleje do nowych silników a nie do samochodów z dużym, przebiegiem.Jak myślicie?
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
W starym silniku też działają te właściwości – chodzi o ich lekkobierzność
Nie licz na to, że spalanie spadnie o 10% a moc wzrośnie o 10% – raczej licz się ze spadkiem spalania rzędu 5% (niezauważalne w skali jednego tankowania, ale w skali roku to dwa baki gratis, albo jak ktoś woli wymiana oleju gratis) i minimalnym wzrostem mocy – też nieodczuwalnym.
Nie licz na to, że spalanie spadnie o 10% a moc wzrośnie o 10% – raczej licz się ze spadkiem spalania rzędu 5% (niezauważalne w skali jednego tankowania, ale w skali roku to dwa baki gratis, albo jak ktoś woli wymiana oleju gratis) i minimalnym wzrostem mocy – też nieodczuwalnym.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
malkolm napisał(a):marchello jeśli chodzi o twoje auto to nie kombinuj, lej nadal to co lałeś i będzie ok, skoro przeżył już 15 lat i ma się dobrze to nie ma co eksperymentować
zgadzam sie z kolega.trzeba bylo zalewac 5w30 wczesniej a nie teraz.rozumiem ze mogles kupic te auto niedawno i nie miec wplywu na olej zalewany do tej pory ale 5w30 to sie zalewa do nowych silnikow.ja wiem ze wielu tutaj twierdzi ze jest inaczej.jakies plukanki itd.jesli masz sprawny silnik to zalej to co bylo lane.zaden silnik nie lubi takich eksperymentów.jesli producent tak zaleca do tego silnika to widac tak ma byc.co sie mialo zużyć juz sie zużyło.silnika tym 5w30 lub 0w30 napewno nie odnowisz.po co te kombinacje?rozumiem zebys mial mlode autko to owszem 5w30 jak najbardziej trzeba wrecz obowiazek.lepsze fury jezdza na 10w40 i pojezdza dluzej niz nie jedna z tego forum.
kup syntetyka 10w40 i bedzie git
http://www.top1oil.com.pl/produkty/?PHP ... d5a1210e7e
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
jesli lales 10w30 nie widze problemu lania 5w30 zadnego baa jesli zaleca instrukcja tak ...
o tych klasach oleju zapomnij ... to zabytki .. nieschodz ponizej SL/SM koniec kropka.
przy zmianie kontroluj czy gdziesz po uszczelkach nie cieknie czy nie bierze I spij smacznie
PS spalnie to okolo 2-3% roznicy
Pozdrawiam
o tych klasach oleju zapomnij ... to zabytki .. nieschodz ponizej SL/SM koniec kropka.
przy zmianie kontroluj czy gdziesz po uszczelkach nie cieknie czy nie bierze I spij smacznie
PS spalnie to okolo 2-3% roznicy
Pozdrawiam
OK to tak zrobie zaleje jakiegoś 0W-40 lub 5W-40 bo 10W-40 to trudno znaleźć syntetyczny.
Chyba ze DURON-E SYNTHETIC 10W-40 Petro canady opis:
Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie syntetycznej. Przeznaczony głównie do mieszanej floty pojazdów ciężarowych. Przewyższa wymagania API CJ-4. Olej niskopopiołowy (Low SAPS) przeznaczona głównie do silników Diesla posiadających systemy obróbki spalin – SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) lub EGR (Recyrkulacja Gazów Spalinowych) wyposażonych w filtr cząstek stałych. Spełnia rygorystyczne normy emisji spalin. Przewyższa wymogi API SM – może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych Nadaje się do silników z wtryskiem paliwa, katalizatorem i turbodoładowaniem, jak również do silników zasilanych LPG.
Nadaje sie on do osobówek??
Chyba ze DURON-E SYNTHETIC 10W-40 Petro canady opis:
Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie syntetycznej. Przeznaczony głównie do mieszanej floty pojazdów ciężarowych. Przewyższa wymagania API CJ-4. Olej niskopopiołowy (Low SAPS) przeznaczona głównie do silników Diesla posiadających systemy obróbki spalin – SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) lub EGR (Recyrkulacja Gazów Spalinowych) wyposażonych w filtr cząstek stałych. Spełnia rygorystyczne normy emisji spalin. Przewyższa wymogi API SM – może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych Nadaje się do silników z wtryskiem paliwa, katalizatorem i turbodoładowaniem, jak również do silników zasilanych LPG.
Nadaje sie on do osobówek??
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Krisek napisał(a):jesli lales 10w30 nie widze problemu lania 5w30
krisek robiles juz taki eksperyment u siebie w 15letnim aucie?czy moze sa to tylko teoretyczne wywody?
bo teoria a praktyka to zupelnie 2 rozne rzeczy.to silnik 15 letni.5w30 w niczym mu nie pomoze.ani nie zregeneruje ani nie poprawi osiagów.a spalanie tutaj jest najmniejszym +-em bo nawet tego nie odczuje.
sladowe ilosci.kuśwa Panowie siedziec za klawiatura kazdy moze ale czy ktokolwiek z was kto tak doradza
zalewal w swoim autku po 15 latach z 10w 40 na 5w30?jesli tak to niech doradzaja w takich kwestjach wlasnie takie osoby ktore tak robily i niech podziela sie doswaidczeniami z uzytkowania po takich eksperymentach.
15letni silnik raptem na 5w30 no po jaka cholere?biedy narobic?dobrze chodzi na 10w to niech dalej na tym chodzi?ile mu jeszcze zycia zostalo?za pare lat oddasz auto na zlom i kupisz nowe.i po co te kombinacje jak wszystko gra?ludzie no juz jakies paranoje powstaja.trzeba potrafic rozróżnić podstawowe kwestie.
a co do spalania kumple jezdza lepszymi wozkami odemnie i niektzy zalewaja 10w i maja o niebo nizsze spalanie odemnie mimo wiekszych silnikow i wcale nie przy spokojniejszej technice jazdy.tych 3% to nie odczujesz ani wizualnie ani na kieszeni.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
marchello napisał(a):10W-40 to trudno znaleźć syntetyczny
Bez przesady. Motul 300V – bez problemu do kupienia, ponoć świetny olej, a syntetyki są bodaj od 0W20 do 10W50. Często leją go ludzie jeżdżący po torach... Ale na okazje cenowe się nie nastawiaj...
marchello napisał(a):Chyba ze DURON-E SYNTHETIC 10W-40 Petro canady opis:
Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie syntetycznej.
Ja rozpoznaję to tak – jeśli jest napisane syntetyk lub 100% syntetyk lub full syntetyk, to mamy przed sobą syntetyk. Jeśli jest na bazie... na bazie, to ja mam słonia w karafce...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Ja zrobiłem właśnie zmianę z 10W40 (semi) na 5W30, co prawda silnik nie 15letni a przebieg ok. 130kkm, ale zaryzykowałem. Po sprowadzeniu auta nie wiedziałem na czym jeździł, zalałem przed zimą Magnateca, przejechałem 8 tyś., prawie nic nie wziął, więc zalałem co kazała fabryka. Zobaczymy jak będzie...
Tak reklamują swoje produkty
Petro Kanada charakteryzuje się „czystością od podstaw”,
co warunkuje wykorzystanie opatentowanego procesu HT.
Efektem tego procesu jest uzyskanie krystalicznie czystych
baz olejowych, o 99,9% czystości. Nasza wyspecjalizowana,
światowej klasy rafineria, zlokalizowana w Mississagua, w
stanie Ontario w Kanadzie, odnotowuje wydajność wysokości
około 900 milionów litrów rocznie. Co więcej, jesteśmy
światowym producentem farmaceutycznych olejów białych.
Kluczem do naszego sukcesu jest usunięcie wszelkich
zanieczyszczeń, które utrudniają prawidłowe działanie
płynów i środków smarowych. Dzięki zastosowaniu olejów
bazowych zaliczanych do Grup II oraz III (VHVI) nasze
produkty zachowują dłużej swoją świeżość, a zawarte w nim
dodatki mogą działać lepiej.
Petro Kanada charakteryzuje się „czystością od podstaw”,
co warunkuje wykorzystanie opatentowanego procesu HT.
Efektem tego procesu jest uzyskanie krystalicznie czystych
baz olejowych, o 99,9% czystości. Nasza wyspecjalizowana,
światowej klasy rafineria, zlokalizowana w Mississagua, w
stanie Ontario w Kanadzie, odnotowuje wydajność wysokości
około 900 milionów litrów rocznie. Co więcej, jesteśmy
światowym producentem farmaceutycznych olejów białych.
Kluczem do naszego sukcesu jest usunięcie wszelkich
zanieczyszczeń, które utrudniają prawidłowe działanie
płynów i środków smarowych. Dzięki zastosowaniu olejów
bazowych zaliczanych do Grup II oraz III (VHVI) nasze
produkty zachowują dłużej swoją świeżość, a zawarte w nim
dodatki mogą działać lepiej.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
malkolm napisał(a):karzdy olej nawet pełny syntetyk też jest robiony na bazie mineralnej, tylko ma więcej dodatków
Nie.....
Mineralny to 1-3 Grupy Grupa 3 jak ta PetroCanada jest mocno procesowanym olejem mineralnym bardzo zblizonym do PAO grupy 4 ale nie jest to sztucznie stworzona baza jak PAO i Ester
Syntetyczny to PAO – ESTER itd...
Syntetyczne oleje sa zrobione od podstaw w laboratorium skladane molekuly itd ..
Synthetic motor oils have been made from the following classes of lubricants:
* Polyalphaolefin (PAO) = American Petroleum Institute (API) Group IV base oil
* Synthetic esters, etc = API Group V base oils (non-PAO synthetics, including diesters, polyolesters, alklylated napthlenes, alkyklated benzenes, polyglycols etc.)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki