Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez marcinowozniako » 10 sie 2017, 15:58

20171230_155337.jpg



Jest to byłe auto Rafała aka jarek.ZE: MX-3 KLZE

Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE '91 SQ Blaze Red

Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach

Modyfikacje:

Silnik:
Swap na 2.5 V6 KL-DE z Fora Probe 94r 80tyś przebiegu

Układ dolotowy:
Custom Cold Air Intake 3" doprowadzony z otworu halogenu
Stożek 3' AEM
Prosty Kolektor KL-ZE z przepustnicą kl31, wypolerowane kanały dolotowe oraz Thin Blade przepustnicy
Przepustnica rozwiercona na 65mm
Uszczelki termiczne pod kolektor ssący Outlaw Engineering
Układ wydechowy:
Kolektory wydechowe 6-2-1.
Bandaż na kolektory.
Wydech przelot 2,5" by Kojot.
Tłumik końcowy przelot 2,5" by M-tech.

Elektronika:
Komputer k8 k819B z krótką płytką
Ecumaster DET3 tryb Piggy Back, strojony przez Rafała do KLZE obecnie daje jakieś +4KM, +6Nm.
Przepływomierz je50

Układ napędowy:
Skrzynia z k8.
Short-shifter.
Sprzęgło EXEDY MZK2080
Wymienione dolne poduszki skrzyni na te z poliuretanu

Układ hamulcowy:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge.
Tarcze przód Mikoda gt.
Klocki przód ATE.
Tarcze tył ATE.
Klocki tył ATE
Płyn hamulcowy Motul RBF 660 DOT4.
Zaciski hamulcowe z polifta+ regeneracja.
Większe Serwo z xedosa 9
Pompa z xedosa 9
Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane D2 RACING
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter- Olkusz.
Rozpórka przód seria.
Rozpórka tył Pro Racing

Wnętrze:
Redukcja masy, pół wydmuszka
Relokacja akumulatora na tył
Wskaźnik temperatury oleju
Vector Pro
Tarcze Indiglo wraz z przemalowaniem wskazówek na czerwono i zrobieniem podświetlenia UV

Body:

Seryjny pakiet V6
Chlapacze tylne
Tylne lampy JDM USDM.
Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36 6.5KG
Opony przód: Toyo R1R 195/50 R15 bądź Kumho ECSTA XS KU36 205/50 R15
Opony tył: Profil XR01 185/50 R15 mieszanka miękka

Osiągnięcia:
– 1 Miejsce w klasie Samurai Czaplinek 2018 best ET: 14.21

Dane Techniczne:
Moc i moment:
196.1KM @ 6169RPM
237.7Nm @ 4894RPM
Waga: 1080 Kg
20180619_094444.jpg
ecu k8+det3 najnowszy wykres z rozwierconą przepustnicą i porównanie do poprzedniego wyniku na zwykłej przepustnicy



Osiągi:
0-60mph: 5.25

Obrazek

1/4: 14.03

Obrazek

0-160


Zdjęcia:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

20171118_134042.jpg
Tak powinien wyglądać dolot w K serii, prosty szeroki, 3 Cale i bez zagięć, wymaga relokacji akumulatora przy prostym kolektorze KLZE ale gra warta świeczki, na hamowni przybyło ponad 10KM w górnym zakresie obrotów
20171118_134050.jpg
20171118_134109.jpg
20171118_134124.jpg
20171118_134142.jpg



20170809_201035.jpg
Zaraz po zakupie

20170808_212520.jpg
Z cyklu, jak nie powinien wyglądać dolot w K serii,chociaż generowało na nim 184KM i 224NM.

20171008_184730.jpg
Wymiana kolektora bez przeprojektowania dolotu nie dała nic względem zagiętego kolektora

20171118_134042.jpg
Tak powinien wyglądać dolot w K serii, prosty szeroki, 3 Cale i bez zagięć, wymaga relokacji akumulatora przy prostym kolektorze KLZE ale gra warta świeczki, na hamowni przybyło ponad 10KM w górnym zakresie obrotów

20180619_094444.jpg
ecu k8+det3 najnowszy wykres z rozwierconą przepustnicą i porównanie do poprzedniego wyniku na zwykłej przepustnicy

20180102_092505.jpg
Nie działający 1 vris, 1 wykres ecu k8+ det3, 2 wykres ecu k8 z wsadem klze+det3, 3 wykres ecu k8 bez deta, kolektor KLZE prosty dolot

20170823_101049.jpg
ecu k8+wsad klze+det3 zagięty kolektor, zagięty pogięty dolot
20170915_101042.jpg
Ecu K8+det 3 zagięty kolektor,zagięty i pogięty dolot



20181013_144124.jpg
Relokacja akumulatora na tył
20181013_164736.jpg
Wnętrze przód
20181013_164837.jpg
Wnętrze tył, pół wydmuszka
Ostatnio edytowano 30 paź 2018, 09:03 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 26 razy
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez chmielu_KL » 14 sie 2017, 10:55

Z pakietem robi robotę <serduszka> jakieś plany co do komory, jakieś malowanie pokryw itp ? tablice z przodu umieściłbym bardziej na środku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1568 (24/20)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez Rafalkom » 14 sie 2017, 11:34

A ja bym naprawił ABS :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez marcinowozniako » 14 sie 2017, 16:09

chmielu_KL napisał(a): jakieś plany co do komory, jakieś malowanie pokryw itp


Czy każdy silnik musi mieć malowaną pokrywę aby to fajnie wyglądało? :D Nie rajcuje mnie to i narazie wolę skupić się na innych elementach. Autem nie startuje w jakiś spotach czy coś aby tak dbać o wygląd pod maską :D

Co do ABSU pewnie zobaczę co i jak po przeguby jak i czujniki są na swoim miejscu być może ktoś tylko komputer odpiął. Narazie aż tak bardzo jest mi on potrzebny w zimę może się bardziej przydać. :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez chmielu_KL » 14 sie 2017, 16:28

marcinowozniako napisał(a):Czy każdy silnik musi mieć malowaną pokrywę aby to fajnie wyglądało? :D Nie rajcuje mnie to i narazie wolę skupić się na innych elementach.


nie mówię że musi, aczkolwiek niewielkim kosztem można co nieco odświeżyć <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1568 (24/20)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez marcinowozniako » 14 sie 2017, 16:35

Powiem szczerze że narazie nie będę tego ruszać. Silnik mam suchutki nic nie leje nic nie cieknie. Tutaj musiałbym zdjąć pokrywy wymienić uszczelki a kto wie czy potem by nie zaczęło się lać po jakimś czasie. Nie ruszam dopóki jest wszystko ok.

W między czasie wpadły światła JDM USDM z zielonej oraz poustawiałem gwint pod 17 calowe felgi chociaż cały czas zastanawiam się czy zostawić te fele czy też wkładać 15. :D
20170810_203207.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bastek1990 » 14 sie 2017, 17:10

Te swiatla z tylu sa zaje###te :D a co do komory kupijesz ori iszczelke i musi trzymac bo zamienniki przewaznie leja :) przynajmniej tak jest w efkach :) mx3 nie dla mnie z wygladu ale ta jakos do mnie przemawia i nawet mi sie podoba ;)


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 16:13
Posty: 103 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f ba Z5

Postprzez marcinowozniako » 14 sie 2017, 19:14

Nom, lampy jdm usdm też mi się bardzo podobają. :D

Dzięki, przy mazdzie jest sporo roboty jak przy każdej innej z tamtych lat Ale mam nadzieję że uda się zrobić coś fajnego. Na pewno jest to auto nietypowe które się wyróżnia :D

Narazie najbliższe plany to Hamownia sprawdzenie mocy i ewentualne strojenie A potem zobaczymy co wyjdzie. Liczę na 180KM.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 14 sie 2017, 19:29

Nie sugerowałbym się hamowaną mocą silnika. Co hamownia i co jej operator to potrafią wychodzić różne wyniki. Kiedyś natrafiłem na temat gdzie kilka aut było hamowanych na różnych rolkach i wyniki mocy na silniku różniły się kosmicznie. Tylko moc na kołach ;) Wszędzie już chyba się powoli odchodzi od podawania mocy na silniku bo jest to niemiarodajne, tylko moc na kołach. I ta moc wychodzi bardzo podobnie na większości hamowni. Australia podaje moc na kołach, stany podają też moc na kołach w większości przypadków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez chmielu_KL » 14 sie 2017, 20:54

Światła z tyłu kozak. <serduszka> Nie masz się czego bać robiłem ten zabieg u siebie uszczelki jeszcze były dobre więc złożyłem na nich i do tej pory zero wycieków. Nie żebym Cię tutaj naciskał czy coś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1568 (24/20)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF '07 Kintaro True Red
Mazda 626 GE KL-DE '94 Sedan

Postprzez marcinowozniako » 14 sie 2017, 23:54

Rafalkom napisał(a):Nie sugerowałbym się hamowaną mocą silnika. Co hamownia i co jej operator to potrafią wychodzić różne wyniki. Kiedyś natrafiłem na temat gdzie kilka aut było hamowanych na różnych rolkach i wyniki mocy na silniku różniły się kosmicznie. Tylko moc na kołach ;) Wszędzie już chyba się powoli odchodzi od podawania mocy na silniku bo jest to niemiarodajne, tylko moc na kołach. I ta moc wychodzi bardzo podobnie na większości hamowni. Australia podaje moc na kołach, stany podają też moc na kołach w większości przypadków.


Pomiary będą na tej samej hamowni na której hamowalem wcześniej moją Zielona mx3 z klde oraz k8 więc nawet jeżeli jest przekłamanie to będzie jakiś punkt odniesienia a co do miarodajnosci zobacz na 1 post i czas z gtecha na 1/4 czy do 100. Uwierz mi to auto jedzie i naprawdę jest szybsze niż Zielona która już była szybsza niż inne klde w mx3 :D Poza tym w zielonej na klde pomiary robiłem na dwóch hamowniach i różnice były na granicy błędu pomiarowego także nie jestem pewien co do twoich słów.

chmielu_KL napisał(a):Światła z tyłu kozak. <serduszka> Nie masz się czego bać robiłem ten zabieg u siebie uszczelki jeszcze były dobre więc złożyłem na nich i do tej pory zero wycieków. Nie żebym Cię tutaj naciskał czy coś :)


Mam jeszcze pokrywy zaworów czerwone z Klze jak i prosty kolektor. Może to wladowac tutaj? :D Hehehe Hamownia prawde mi powie więc czekam niestety jest sezon urlopowy więc muszę chwilę poczekać.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 15 sie 2017, 00:39

marcinowozniako napisał(a):Pomiary będą na tej samej hamowni na której hamowalem wcześniej moją Zielona mx3 z klde oraz k8 więc nawet jeżeli jest przekłamanie to będzie jakiś punkt odniesienia a co do miarodajnosci zobacz na 1 post i czas z gtecha na 1/4 czy do 100. Uwierz mi to auto jedzie i naprawdę jest szybsze niż Zielona która już była szybsza niż inne klde w mx3 :D Poza tym w zielonej na klde pomiary robiłem na dwóch hamowniach i różnice były na granicy błędu pomiarowego także nie jestem pewien co do twoich słów..

Pewien możesz nie być, ale mierzyłeś na zaledwie dwóch hamowniach więc ciężko stwierdzić, może to było szczęście po prostu, że wyniki wyszły podobne. I tak dla mnie ważna jest moc, która wyszła na kołach. To raz. A dwa to jestem ciekaw tego czasu na ćwiartkę i przyspieszenia do 100. Wydaje mi się to nierealne przy tej mocy którą deklarujesz, chyba że auto waży grubo poniżej tony w co wątpię. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez marcinowozniako » 15 sie 2017, 09:54

Rafalkom napisał(a):To raz. A dwa to jestem ciekaw tego czasu na ćwiartkę i przyspieszenia do 100. Wydaje mi się to nierealne przy tej mocy którą deklarujesz, chyba że auto waży grubo poniżej tony w co wątpię.


Oczywiście że realne dla tego auta. Najmocniejsze Klze trzepalo w tym aucie 5.8 do setki i 14.4 na ćwiartke.

viewtopic.php?p=3199280#p3199280

Tutaj mx3 Lover walnął czas bardzo zbliżony do mojego jak się potem okazało miał ok 180KM mocy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 15 sie 2017, 14:05

To ile to w końcu waży, skoro wszyscy mówicie, że tak zapierd.... ? W przednim napędzie takie wyniki to już naprawdę duży wyczyn, dlatego jestem zdumiony, że te auta niby tyle potrafią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez Bastek1990 » 15 sie 2017, 14:55

Mnie to nie dziwi :)
Slyszalem z pierwszej reki bo od goscia co mial 323f ba klze co prawda nie zestrojone ale objechalo go 323f ba 1.8bp a oba silniki zdrowe jak ryba :) takze zrobic setke lzejszym autem z klde niz efka 6sek z hakiem jest mozliwe :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 16:13
Posty: 103 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f ba Z5

Postprzez marcinowozniako » 15 sie 2017, 21:12

Rafalkom napisał(a):To ile to w końcu waży, skoro wszyscy mówicie, że tak zapierd.... ?


Tutaj waga to tylko jedna ze składowych które sprawiają że auto jest naprawdę szybkie. Moja waży około 1090kg na wadze jak wazylem z głowicami w środku połowa baku I paroma innymi pierdolami wyszło 1120kg natomiast spokojnie 20-30kg można odjąć.

Kolejną rzecz do krótka skrzynia z k8 która naprawdę świetnie wykorzystuje potencjał silnika i właściwie niejednokrotnie to ona sprawia że auto tak szybko się rozpędza czy to do 100 czy na 1/4.

Rafalkom napisał(a):W przednim napędzie takie wyniki to już naprawdę duży wyczyn, dlatego jestem zdumiony, że te auta niby tyle potrafią...


To nie jest wyczyn jak na przedni napęd. Wybebeszone civicy potrafią czy to z k20 czy porobionym h22 trzepac okolice 5.5s do setki a to jeszcze nie koniec. Wyczynem można nazwać to że z taką mocą są takie osoagi bo nie oszukujmy się. Nawet jak będzie tutaj 180KM to nie jest to jakoś super dużo a jeździ się naprawdę przyjemnie.

Ogólnie dzisiaj wlecialy 15 z zielonej wraz z semi slickami na których jeszcze lepsze czasy są w zasięgu ręki. Waga co prawda symbolicznie niższa niż 17 mowa o wadze felgi z oponą natomiast lepsze opony. Poustawialem ponownie gwint bo nadal był zbyt twardy i teraz można już jeździć.
20170815_202453.jpg
20170815_202443.jpg
20170815_202433.jpg
20170815_202410.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 15 sie 2017, 22:07

marcinowozniako napisał(a):To nie jest wyczyn jak na przedni napęd. Wybebeszone civicy potrafią czy to z k20 czy porobionym h22 trzepac okolice 5.5s do setki a to jeszcze nie koniec. Wyczynem można nazwać to że z taką mocą są takie osoagi bo nie oszukujmy się. Nawet jak będzie tutaj 180KM to nie jest to jakoś super dużo a jeździ się naprawdę przyjemnie.


No dobrze, tylko ile takie hondy wydmuszki wtedy ważą. No właśnie...

Zakładam, że do stówki dolatujesz na dwójce skoro czas jest taki dobry. Zmiana biegu to zawsze cenne ułamki sekundy.

EDIT. Zapomniałem zapytać co to za opony i w jakim rozmiarze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez marcinowozniako » 15 sie 2017, 22:52

Raczej na dwójce choć trójka wpada w okolicach 100.

15 czy 17? 15 przód mam kumho ecsta ku36 205/50 tył profil xr01 185/55 mieszanka miękka. A 17 to były jakieś nanknagi sport czy coś 205/40.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 15 sie 2017, 23:51

Jak się spisują te pół slicki Profil? Przy wyższych prędkościach nie ma niepożądanych efektów? Jak z ich przyczepnością?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 297
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 Street tuned Eaton M62@0,5B

Postprzez marcinowozniako » 16 sie 2017, 00:41

Profile świetne. Był czas ze jeździłem na super miękkiej mieszance z przodu i miękkiej z tyłu i na starty spod świateł i różne ustawki zarabista opona kleila świetnie i naprawdę godna polecenia za tą cenę. Jedyny minus to to że w zakrętach strasznie pływa i ciężko wyczuć oraz to że są to naprawdę głośne opony. Próbka dźwięku:



Skończyły się na torze Poznań i teraz kupiłem coś co poradzi sobie w te które przeżyły wlozylem na tył z racji takiej ze mx3 jest naprawdę lekka z tyłu więc muszą tam być opony które będą trzymać tył stabilnie i tak jest. Nie ma mowy o żadnej nadsterowności mimo dobrych opon na przodzie nadal występuje tylko podsterowność.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 908 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy