Strona 1 z 6

SKODA OCTAVIA KOMBI. 1.9 TDI AHF 1999

PostNapisane: 5 sty 2008, 15:40
przez Udesky
A wiec nadszedł czas opisac mój nowy nabytek:
SKODA OCTAVIA KOMBI.
Silnik: 1.9 TDI AHF
Moc: 110KM/235NM (plany są) :]
Kolor: grafitowy metalic
Przebieg: 181 000km (na 99% autentyczny)
Rok prod. 10.1999r
Wersja SLX:
– ABS
– kontrola trakcji
– 2x AirBag
– immobiliser
– wspomaganie kierownicy
– klima
– 4x el. szyby
– radio + 8 głośników
– spryskiwacze reflektorów przednich,
– alufelgi 15"
– regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach
– c. zamek z autoalarmem
– pełna regulacja nie tylko fotela kierowcy ale i pasażera
– komputer,
– blokada skrzyni biegów (fabryczna)
– światła przeciwmgielne – przód
– relingi dachowe

Auto kupiłem od faceta który zakupił ją w salonie w PL i jeździł nią 7 lat. Na moje szczęście nie dawno wymienił:
– kpl. rozrząd z pompa wodną,
– olej (Castrol Magnatec 5W40)
– sprzęgło i koło dwu masowe
i na tym wszystkim zrobił 3000km.
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, a pierwsza trasa po Wrocku i spalanie średnie wg. kompa 5.8l <jupi>
Co do planów to jest ich sporo. Przede wszystkim silnik, myślę nad opcja na 150 – 160KM, ale nie wykluczone, że skończy sie na wirusie.
Co do wyglądu to przerobienie przodu na wersje po FL, jakieś ładne 16" lub 17" i pakiecik RS (zderzak, zawieszenie). Oczywiście wszystko zależy od funduszy, a tych na dzień dzisiejszy brak.
Oto foty, zrobione jeszcze przez poprzedniego właściciela.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 5 sty 2008, 15:44
przez Globy
Gratki, ladny egzemplarz wyhaczyles – po serwisie i w wersji SLX <usmiech> Wyglada na wypieszczona. Plany tez faaajne, RS-look jest wysmienity! Moze samochod niezbyt wyszukany, ale lojalny i mocarny towarzysz dlugich podrozy.

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:00
przez ravo
widac, ze zadbane autko. A reszta mhm jeden woli 18 stke a inny 40 stke :P

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:02
przez Udesky
Globy napisał(a):Moze samochod niezbyt wyszukany, ale lojalny i mocarny towarzysz dlugich podrozy.

O to też chodziło, po Mazdzie miał byc samochód w miarę ładny, tani w utrzymaniu, bez awaryjny, mało palący, wygodny z pojemnym bagażnikiem, nie rdzewiejący (dlatego też zrezygnowałem z AR 156) i z potencjałem mocy :D

Ravo gdybym miał służbowego diesla jak ty to pewnie też bym tak myślał, ale po myśl sobie o codziennej jeździe swoim Coupeciem po bułki. Spalanie dla mnie było priorytetem i inne w\w rzeczy.

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:04
przez Globy
Czyzby Mazda zadnego z tych warunkow nie spelniala...? <oczy> <lol>

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:08
przez ravo
Udesky napisał(a): codziennej jeździe swoim Coupeciem po bułki.

mhm mojej wczesniejszej coupety koszty utrzymania pewnie nie byly wyzsze od utrzymania Twojego :) oboje nas kilometr w miescie kosztuje okolo 25 zl. Ale tak jak mowie kazdy woli co innego :) Ja mlodego chlopaka w takim aucie nie widze. Tysiac razy bardziej wolal bym efke ditd

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:14
przez Globy
ravo napisał(a):oboje nas kilometr w miescie kosztuje okolo 25 zl

Obu... 100 km? <lol>

PostNapisane: 5 sty 2008, 16:17
przez ravo
12*2,2 = 26 zl
6*4,14= 25 zl

:) mowie o mojej poprzednej coupe

PostNapisane: 5 sty 2008, 17:22
przez Udesky
ravo napisał(a):Tysiac razy bardziej wolal bym efke ditd

No szczególnie jak by mi padła pompa paliwa i 4000zl w plecy, a w TDI za ta kasę mogę sobie nieźle poszalec przy silniku :D Po za tym te BJ przed FL średnio mi się podobały a i mody silnika były by utrudnione.

ravo napisał(a):koszty utrzymania pewnie nie byly wyzsze od utrzymania Twojego usmiech oboje nas kilometr w miescie kosztuje okolo 25 zl.

Z tym że przeglądy u ciebie były droższa a i silnik nie ma tej trwałości co diesel, po za tym takie miałeś spalanie przy spokojnej jeździe, przy szaleństwach pewnie brał ci ok 15l a mój co najwyżej 7l. Po za tym porównywanie Coupe do Octavi to trochę nie teges to są 2 zupełnie inne samochody.

ravo napisał(a):Ja mlodego chlopaka w takim aucie nie widze.

Lepiej młody w Octavi, niż stary w Coupecu :P A widziałem paru takich i wyglądało to co najmniej komicznie hahaha

PostNapisane: 5 sty 2008, 17:42
przez Piotrek
fajna octavia ;) lubie tym autem jezdzic :) Gratuluje, niech sie dobrze sprawuje ;)
ravo napisał(a):Ja mlodego chlopaka w takim aucie nie widze.

to juz sie zapomnialo, jak to sie galantem z junkersem jezdzilo, he?

PostNapisane: 5 sty 2008, 17:58
przez Artiks
ravo napisał(a):Ale tak jak mowie kazdy woli co innego. Ja mlodego chlopaka
:D
Arek jeszcze raz gratuluję zakupu, to była prawdziwa okazja <spoko> a autko jest rewelacyjne.

PostNapisane: 5 sty 2008, 18:12
przez dawidek578
Gdy bym nie bał sie tak diesla (mam za cieżką noge)też bym kupił skode fajny samochód duży wygodny i na częściach vw u mnie padł wybór na toyote avensis i powoli już zaczynam szukać bo mazda <killer>

PostNapisane: 5 sty 2008, 18:18
przez brii
dawidek578 napisał(a):u mnie padł wybór na toyote avensis

Pierwsza wersja czy druga?
Bo jak druga to lepiej poszukaj czegoś innego – rodzice mojej Panny mają takową w wersji 2.0 Combi full-wypas i ogólnie samochód taki średni, kompletnie obojętny i niezachęcający :|
Trochę nim pojeździłem i nie mam ochoty więcej...

PostNapisane: 5 sty 2008, 18:21
przez ravo
Piotrek napisał(a):to juz sie zapomnialo, jak to sie galantem z junkersem jezdzilo, he?

no wlasnie nie i dlatego wiem jakie blad popelnilem wtedy :)

PostNapisane: 5 sty 2008, 20:29
przez dawidek578
brii napisał(a):Pierwsza wersja czy druga?

nie wiem o jaką chodzi ale mi o taką 99 może jak sie uda to po liftingu w sedanie 1,8 110koni wiec napewno lepiej pojedzie niż mazda i awaryjność jest znikoma

PostNapisane: 5 sty 2008, 21:08
przez Riki
Udesky gratuluję autka...

Udesky napisał(a):110KM/235NM (plany są)


<spoko> hmm.. sama elektronika czy planujesz coś poważniejszego? :)

Motor AHF jest jednym z trwalszych TDi.. (min. brak zmiennej geometrii turbiny czy PD) i mało pali.. jedyna jego "bolączka" to dwumasowe koło zamachowe ale jeśli masz nowe to nie masz sie o co martwić. Średnio można z niego wycisnąc za pomoca tylko chiptuningu ok. 145KM i 300NM :)
150KM i więcej to kupa dymu z rury i strach o żywotność turbinki :P etc.. (chociaż te moce lepiej osiąga ASV czyli jakby AHF po lifcie ;))

Grunt że nie masz AJM <lol>

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 sty 2008, 21:14
przez Udesky
dawidek578 napisał(a):1,8 110koni

1.6 ma 110 1.8 chyba ok 120 -130KM bo 2.0 to chyba 140 albo 150. nie pamietam

PostNapisane: 5 sty 2008, 21:17
przez Riki
Udesky napisał(a):1.8 chyba ok 120 -130KM


1.8 ma 125KM... (wersja wolnossąca)

PostNapisane: 5 sty 2008, 21:42
przez Udesky
Riki napisał(a):Motor AHF jest jednym z trwalszych TDi.. (min. brak zmiennej geometrii turbiny czy PD) i mało pali.. jedyna jego "bolączka" to dwumasowe koło zamachowe ale jeśli masz nowe to nie masz sie o co martwić. Średnio można z niego wycisnąc za pomoca tylko chiptuningu ok. 145KM i 300NM usmiech
150KM i więcej to kupa dymu z rury i strach o żywotność turbinki język etc.. (chociaż te moce lepiej osiąga ASV czyli jakby AHF po lifcie oczko)


AHF ma zmienną geometrie tak jak ASV różnica jest we wtryskach i to jedyna ASV chyba ma 300barów a AHF 220). Po za tym oba to silniki VP. Co do tuningu tego silnika to Luca z forum OCP ma już nalatane 360 000km i 180KM i mówi, że jeździ bezawaryjnie wiec z ta wytrzymałością nie jest tak źle, a ceny turbin nie są tak duże i nawet jak padną to i tak taniej to wychodzi niż remont Z5 <lol> Jeśli chodzi o sprzęgło i dwu masówkę to 110KM motory faktycznie maja ja słabsza natomiast 90KM posiadają "pancerne" sprzęgła. Na marginesie było mi wszystko jedno czy kupie 110KM czy 90KM silniki są identycznie, a różnią się jedynie osprzętem.

PostNapisane: 5 sty 2008, 23:32
przez Riki
Udesky napisał(a):AHF ma zmienną geometrie tak jak ASV


Racja.. i w obu czesto zacinają się kierownice spalin..

grr..już mi się mylą te oznaczenia :]


Udesky napisał(a):różnica jest we wtryskach i to jedyna


Nie jedyna... ale różnią się tylko detalami.


Udesky napisał(a):ma już nalatane 360 000km i 180KM i mówi, że jeździ bezawaryjnie wiec z ta wytrzymałością nie jest tak źle


Zależy co zmienił w silniku :) na pewno nie jest to seria...


Udesky napisał(a):ceny turbin nie są tak duże i nawet jak padną to i tak taniej to wychodzi niż remont Z5


W sumie racja <lol>


Udesky napisał(a):90KM posiadają "pancerne" sprzęgła


Pancerne bo tradycyjne :)

było mi wszystko jedno czy kupie 110KM czy 90KM silniki są identycznie, a różnią się jedynie osprzętem.


Dokładnie... ale 110KM to lepsza baza do chipowania..

Udesky ja już nie pamiętam... jaką Mazdę miałeś? ;)

Pozdro

P.S
Nie chciałeś DiTD? :D <lol> :)