Strona 1 z 1

Mercedes Benz CLK 55 AMG '03

PostNapisane: 2 lis 2025, 19:15
przez MrShaleck
Cześć.
Postanowiłem, że jednak otworze temat, skoro ciągle na tym forum klikam.
Przy okazji uporządkuję sobie trochę historię napraw i będę w stanie podzielić się z Wami wrażeniami.

Po tym wstępnie przedstawiam Wam mojego Mercedes Benz CLK 55 AMG, czyli pojazd, którego posiadania nie planowałem.
Rocznik: 2003
Silnik: 5.4L V8 M113
Przebieg: ~265kkm
Spalanie: 100 smiles per gallon
Skrzynia: 5g tronic

Cukroteka.jpg


Jak to się stało?
Po GS450h odkupiłem BMW X3 od ojca. Samochód ogarnąłem od A do Z, bo tata robił tylko to co konieczne, zapracowany człowiek. I tak sobie elegancko śmigałem, nawet jakiś stage 1 wjechał co skutkowało wynikiem 5.3s 0-100. Przypadkowo odwiedził mnie w pracy kolega ze studiów i przejechał się X3. Potem pokazał żonie i stwierdził, że to już nie jest mój samochód. Za 2 miesiące przyjechał z gotówką. Więc musiałem sobie coś znaleźć. Planowałem kupić GS 460, ale nie było na czym zawiesić oka. Potem BMW E39 540i i w sumie byłem już blisko, ale gość chyba nie chciał sprzedać. Nawet miałem już pod domem 1 dzień Passata B8, ale żona nie pozwoliła mi na nudny samochód <lol>
Od długiego czasu męczył mi głowę CLS, ale trochę brakowało mi budżetu – planowałem zmianę 3 aut na 2. Gdybym zmieniał na 1, to może było by realne dostać taką wersję jak szukałem. Szukałem więc dalej 5.0 V8 od Mercedesa, bo to w zasadzie najlepszy silnik z tamtych lat. No i trafiło się to, czego nie brałem pod uwagę.

Historia auta:
Auto zostało sprowadzone z USA, od 1 właściciela, z aukcji charytatywnej, nie po szkodzie. Panu się zmarło, auto zostało wystawione. Od nowości miało pokrowiec na kierownicy, zdjęty był dopiero w Polsce.
Oczywiście przy oględzinach auta znalazłem kilka wad, ale nie jest to dla mnie problem ze względu na charakter pracy. Buda jest MEGA zdrowa, od spodu jest jak z fabryki, co było dla mnie przeważającym argumentem.

amgmazda.jpg


Co w aucie jest już zrobione:

Miska olejowa i wahacze
Na pierwszy ogień poszły wahacze przód, komplet, bo były w tragicznym stanie. Przy tej samej robocie zdjąłem wózek i zacząłem walkę z wyciekami na dole silnika. Miska w 5.4 jest dwuczesciowa i ma 2 'ssaki' oleju, więc pompa i miska jest troszkę bardziej skomplikowana niż w zwykłym 5.0.

miska1.jpg
miska2.jpg
miska3.jpg


Podstawa filtra, chłodniczka oleju itp.
Tutaj sytuacja podobna jak z miską, wiek zrobił swoje :)

podstawa1.jpg
podstawa2.jpg


Lampy przód, czyli troszkę grubsza robota
Tutaj roboty było niestety więcej niż zakładałem. Miały być wymienione klosze, odbłyśniki xenonu i koniec. Po rozebraniu lampy okazało się, że izolacja wiązki sypie się od dotknięcia. Musiałem to wszystko rozgrzebać, zaizolować, poskładać. Przy okazji projektory fabryczne zmieniłem na EVOX-R.

lampy1.jpg
lampy2.jpg
lampy3.jpg
lampy4.jpg
lampyefekt.jpg
odblysnik1.jpg
Zdjęcie WhatsApp 2025-09-27 o 20.51.32_44192b1a.jpg


Uszczelnienie pokryw zaworów, klejenie odmy, nowe przewody odmy
Klasyka M113, cieknące pokrywy zaworów, popękane przewody odmy. Wszystko wymienione na nowe.
Przy okazji wyskoczyła 1 cewka zapłonowa i pękły mi 2 świece przy wyciąganiu :D
Dodatkowo wymieniłem uszczelniacze wtryskiwaczy i zrobiłem im płukankę w myjce ultradzwiękowej z impulsami.

pokrywy1.jpg
pokrywy2.jpg
pokrywy3.jpg
pokrywy4.jpg
wtryski1.jpg


Montaż androida
Najmniej istotne. Główną motywacją było to, że ktoś już zmienił 1din radio na Commanda, który chyba był wadliwy. Bardzo źle działał w kwestii regulacji poziomu głośności + adapter BT źle działał i generalnie mnie okrutnie denerwował. Po montażu androida okazało się też, że muszę puścić światłowód do wzmacniacza bezpośrednio z adaptera, bo sieć D2B jest bardzo oporna na pętelki.

android1.jpg
android2.jpg


Co w aucie jest do zrobienia:
– konserwacja podwozia woskiem, póki wygląda jak nowe
– hamulce przód
– amortyzatory tył, bo przód ma wrzucone Bilstein B8. Tył są oryginały.
– różne drobne naprawy eksploatacyjne

amg1bmw6.jpg
amg4back.jpg
silnik1.jpg

PostNapisane: 5 lis 2025, 20:42
przez piwo
fajny. musi milo mruczec.

PostNapisane: 5 lis 2025, 22:02
przez MrShaleck
Fabrycznie raczej grzeczny. Tak do 3,5-4k rpm jest nawet dosyć cichy.

Re: Mercedes Benz CLK 55 AMG '03

PostNapisane: 8 lis 2025, 12:50
przez Neonixos666
MrShaleck napisał(a):Fabrycznie raczej grzeczny. Tak do 3,5-4k rpm jest nawet dosyć cichy.


Dobra, kiedy nowy wydech? :P

PostNapisane: 8 lis 2025, 13:08
przez zadra
Kolejne auto na które nigdy sobie nie pozwolę

Gratuluję zakupu.
Jak poogarniasz technicznie i dla oka, to będzie wymiatało, a przecież za chwilę "pyknie" mu 23latka.. :]

PostNapisane: 8 lis 2025, 17:12
przez MrShaleck
Neonixos666 napisał(a):Dobra, kiedy nowy wydech?


Szczerze to myślałem o wycięciu środkowych tłumików, ale ciągle się waham. Układ jest cały oryginalny, w emblematach AMG. Poza tym ja nie znoszę zbyt głośnych aut, nie chcę sobie strzelić w kolano głośnością.

zadra napisał(a):Kolejne auto na które nigdy sobie nie pozwolę


Każdy ma inną sytuację życiową i priorytety, ale to nie jest w sumie drogi samochód. Oczywiście odnosząc to do rocznika to jest stary i drogi dla niektórych <lol>. Usłyszałem już komentarze 'ILE ZA TAKIEGO STAREGO ŚMIECIA?'. Ja też bym sobie pewnie nie pozwolił, gdyby nie fakt, że praca daje mi warunki do grzebania + części w cenach hurtowych.
Ma spory przebieg, więc klasyka z niego nie będzie to i cena była bardzo fajna. Niewiele więcej niż CLK 500. W zasadzie to jest najtańsze AMG, przede wszystkim w utrzymaniu. Większość części to Cklasa/Eklasa, ale nie ma żadnych airmaticow, SBC itp. Bardzo analogowy w konstrukcji pojazd, prosty silnik, proste zawieszenie. Ceny części są porównywalne, a często niższe niż do X3 które miałem.

PostNapisane: 8 lis 2025, 19:00
przez zadra
MrShaleck napisał(a):Każdy ma inną sytuację życiową i priorytety, ale to nie jest w sumie drogi samochód


Ja raczej w tę stronę, że "szkoda, żeby na dworze stał" bo ja niebogaty w garaże :) ale też jazda miejska nauczyła mnie, że do ciasnego Poznania potrzeba raczej auta sprytnego, zwrotnego i choć chciałoby się mieć dużą furę to parkowanie taką byłoby znacznie trudniejsze a i koszty znacznie wyższe niż obecnie ..
Mazda 626 była znaczna, pug 407 dodatkowo mało zwrotny z długim ryjkiem .. Nauczyłem się, że komfort nie jest dla każdego ;)

Cieszę się Twoim szczęściem <spoko>

Co do wieku, to nie była z mojej strony żadna uszczypliwość a raczej pochwała, że udało się wyrwać starsze auto w dobrym niekorozyjnym stanie <ok>

Re: Mercedes Benz CLK 55 AMG '03

PostNapisane: 9 lis 2025, 11:30
przez MrShaleck
zadra napisał(a):Cieszę się Twoim szczęściem <spoko>

Co do wieku, to nie była z mojej strony żadna uszczypliwość a raczej pochwała, że udało się wyrwać starsze auto w dobrym niekorozyjnym stanie <ok>


Absolutnie nie odebrałem tego jako atak :)
U mnie akurat sytuacja jest taka, że mam ten garażyk blaszak na podwórku, mieszkam w niedużym mieście pod Gdańskiem i jakoś to się wszystko skleja. Auto na co dzień, do wożenia psa mamy drugie, budżetowe i tanie w utrzymaniu, ale jednak w zupełności wystarczające :D

Ten stan niekorozyjny jest aż zaskakujący. Chciałem go zabezpieczać woskiem od spodu, kumpel z branży poleca mi INNOTEC'a.
Niestety ostatnio w pracy mamy nawałnice 'zabezpieczonych' woskiem aut, a wygląda to tak, że sa całe zalane żółtym woskiem od spodu, każda śruba, wszystko aż strach dotknąć. Albo drugi sposób 'konserwacji' czyli oskrobanie i baranek na rdzę, włącznie z gwintami. Mega to utrudnia obsługę aut, ciuchów nie daje się po tym wosku dobrze doprać.

konserwa1.jpg
konserwa2.jpg


Już nawet nie komentuję jak ten okropny żółty wosk wygląda gdy przebija się w nadkolach na czarnym aucie.

Trochę mi się przez to odechciało Merca konserwować woskiem, a z drugiej strony na konserwację typu rozbiórka, poliuretan itp zwyczajnie nie mam teraz możliwości finansowych, bo to kwoty rzędu 5-7k.

Re: Mercedes Benz CLK 55 AMG '03

PostNapisane: 24 lis 2025, 08:01
przez MrShaleck
Aura nie sprzyja, ale webasto w garażu daje radę. Po zakupie złej kamerki cofania wbudowanej w obudowę lampki oświetlenia rejestracji zdecydowałem się kupić 'normalną', ale dość schludną i zamontować ją w blendzie w klapie. Chciałem możliwie głęboko ją schować, by nie psułą wizualnie tyłu auta. Niestety kosztem widoczności, ale w zasadzie bardziej mnie denerwowało 'no signal' na ekranie niż to, że czegoś nie widzę <lol>
Udało się bez ingerencji w elementy metalowe klapy przepuścić kabelki i wkręcić wkręty, co mnie bardzo cieszy.

camera1.jpg
camera3.jpg
camera2.jpg
Camera4.jpg


Mam dziwny problem z sondami lambda. Podejrzenie było, że jedna padła, a finalnie nawet po jej wymianie wali błędami obu. Nieszczelności ani w dolocie ani w wydechu niby nie ma. Zaczynam podejrzewać kabelki, będę musiał do tematu wrócić, ale troche mi brakuje ostatnio czasu.

Przy okazji zrobiłem trochę zdjęć podłogi, tak by mieć dla siebie i trochę się pochwalić jak ładne CLK jest od spodu, raczej kojarzone ze zgniłkami <czarodziej>

podłoga1.jpg
podłoga2.jpg
podłoga3.jpg
podłoga4.jpg
podłoga5.jpg
podłoga6.jpg
podłoga7.jpg
wydech1.jpg