Volvo V50 2008 1.8 F pierwsze auto inne niż Mazda
Napisane: 13 mar 2024, 13:51
Chciałem założyć temat nowego auta, czwartego w moim posiadaniu i jednocześnie pierwszego, które nie jest Mazdą.
Po sprzedaży w zeszłym roku Mazdy 2, jeździłem okazjonalnie autem mojej drugiej połówki czyli Seatem Cordoba z 1.9 TDI. Na wakacje pożyczyłem jednak auto brata czyli Passata w TDI, co prawda już nie słynne 1.9 tylko 1.6.Po zrobieniu nim trasy na urlop wiedziałem, że kolejne auto chcę bardziej wygodne i praktyczne niż miejska 2 lub jakiś sedan. Dodatkowo wiedziałem, że nie chcę Mazdy.
Ostatecznie po dłuższym zastanawianiu się, wybór padł na V50. Ma w sobie jednak coś z Mazdy, silnik 1.8 jest jak dobrze kojarzę konstrukcją bliźniaczą z 1.8 z Mazdy 6.
Auto kupione 22 lutego pod Wrocławiem, od prywatnego właściciela, który jeździł 4 lata. Auto było w cenie niższej niż średnia rynkowa i to niestety wyszło przy serwisie po zakupie. Wiele rzeczy mechanicznych było zaniedbaniach. Auto kupiłem świadomie z palącym się check (podłączone w serwisie do diagnostyki, w ocenie gościa powodem było cięgno sterujące klapami w kolektorze). Okazało się finalnie, że powód checka był nieco inny, a mianowicie do wymiany elektrozawór sterujący klapami.
W drodze powrotnej nie obyło się bez przygód, ponieważ nagle podczas jazdy lewym pasem na S8 pojawił się komunikat o otwartej masce. Maska się odblokowała, zaczęła delikatnie falować z przodu i musiałem na spokojnie się zatrzymać i ją ponownie zamknąć.
Trochę o aucie:
Volvo V50 1.8 F, 125 KM, wersja Kinetic
Kolor Barents Blue
Rocznik i rejestracja 2008
Przebieg 233 tysiące
Po przejechanych kilkuset kilometrach stwierdzam, że auto ma obiektywne wady i zalety. Na pewno zaletą jest wygoda , wykończenie wnętrza i cisza w środku. Dodatkowo widoczność (pomimo grubych słupków A), prowadzenie i cisza pracy zawieszenia. Do wad zaliczyć można stosunkowo małą ilość miejsca dla pasażerów, nieduży bagażnik i ospały silnik (jeżdżenie dieslami z turbo mnie nieco odzwyczaiło od wolnossącej benzyny). Dodatkowo brakuje 6 biegu. Trochę żałuję, że nie kupiłem diesla 1.6 HDI, ponieważ większość tras będziemy robić pomiędzy Toruniem a domami naszych rodzin plus mamy zaplanowane wyjazdy wakacyjne w różne miejsca w Polsce. W mieście auto będzie używane rzadko. Jednak patrząc na plany związane z wprowadzeniem opłat od aut spalinowych i pomysły na SCT (która również w Toruniu ma się pojawić), wolałem wybrać benzynę z mniejszym przebiegiem.
Auto pomimo dużego serwisu nadal nie jest idealne. Światła mijania są bardzo słabe i albo oddam je do regeneracji (halogen w soczewce), albo wymienię na już zregenerowane. Raczej ta druga opcja, ponieważ prawa lampa jest pęknięta, a koszt regeneracji niewiele niższy niż gotowych lamp. Muszę również pomyśleć nad nowymi siłownikami klapy bagażnika, wymienić bezpiecznik od zapalniczki oraz zrobić samodzielnie porządne mycie. Czasami przygasa też podświetlenie konsoli środkowej, ale to problem znany w tym modelu. Dodatkowo auto komunikuje się po szwedzku, ale to nie problem, można tłumaczyć telefonem lub nauczyć się czegoś nowego
Do wymiany są też zimowe opony. Są dwie różne marki na tył i przód, wszystkie z 2020 roku, ale tylko mają już powyrywane lamelki. Letnie też nie są nowe, ale są w lepszym stanie.
Plan obecnie to ogarnąć powyższe rzeczy, lać paliwo i jeździć
Wymiany i naprawy:
Luty/marzec 2024 przy przebiegu 233 tysiące:
1. Olej 5W30 Castrol, płyn chłodniczy
2. Filtry: oleju, powietrza, kabinowy
3. Elektrozawór sterujący klapami wirowymi
4. Łożysko z piastą prawy przód i prawy tył
5. Sworzeń wahacza prawy przód
6. Czujnik ABS
7. Łożysko półosi
8. Poduszka amortyzatora lewy tył
9. Klocki hamulcowe tył
10. Uzupełnione uszkodzone nakrętki kół
11. Złącze elastyczne kolektora wydechowego, naprawione uszkodzenia (dziury) w rurze wydechowej pomiędzy tłumikami
12. Trójnik w układzie spryskiwaczy szyby
13. Wymiana prawej zapinki pasa bezpieczeństwa na używaną – w poprzedniej został pas do przewozu psa
Marzec:
1. Mocowanie amortyzatora tył strona prawa
2. Założone regenerowane lampy przednie
3. Nowe nakrętki kół
Kwiecień przy 234800
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów Valvoline
2. Wymiana płynu hamulcowego
3. Wymiana bezpiecznika od gniazd zapalniczki
Po sprzedaży w zeszłym roku Mazdy 2, jeździłem okazjonalnie autem mojej drugiej połówki czyli Seatem Cordoba z 1.9 TDI. Na wakacje pożyczyłem jednak auto brata czyli Passata w TDI, co prawda już nie słynne 1.9 tylko 1.6.Po zrobieniu nim trasy na urlop wiedziałem, że kolejne auto chcę bardziej wygodne i praktyczne niż miejska 2 lub jakiś sedan. Dodatkowo wiedziałem, że nie chcę Mazdy.
Ostatecznie po dłuższym zastanawianiu się, wybór padł na V50. Ma w sobie jednak coś z Mazdy, silnik 1.8 jest jak dobrze kojarzę konstrukcją bliźniaczą z 1.8 z Mazdy 6.
Auto kupione 22 lutego pod Wrocławiem, od prywatnego właściciela, który jeździł 4 lata. Auto było w cenie niższej niż średnia rynkowa i to niestety wyszło przy serwisie po zakupie. Wiele rzeczy mechanicznych było zaniedbaniach. Auto kupiłem świadomie z palącym się check (podłączone w serwisie do diagnostyki, w ocenie gościa powodem było cięgno sterujące klapami w kolektorze). Okazało się finalnie, że powód checka był nieco inny, a mianowicie do wymiany elektrozawór sterujący klapami.
W drodze powrotnej nie obyło się bez przygód, ponieważ nagle podczas jazdy lewym pasem na S8 pojawił się komunikat o otwartej masce. Maska się odblokowała, zaczęła delikatnie falować z przodu i musiałem na spokojnie się zatrzymać i ją ponownie zamknąć.
Trochę o aucie:
Volvo V50 1.8 F, 125 KM, wersja Kinetic
Kolor Barents Blue
Rocznik i rejestracja 2008
Przebieg 233 tysiące
Po przejechanych kilkuset kilometrach stwierdzam, że auto ma obiektywne wady i zalety. Na pewno zaletą jest wygoda , wykończenie wnętrza i cisza w środku. Dodatkowo widoczność (pomimo grubych słupków A), prowadzenie i cisza pracy zawieszenia. Do wad zaliczyć można stosunkowo małą ilość miejsca dla pasażerów, nieduży bagażnik i ospały silnik (jeżdżenie dieslami z turbo mnie nieco odzwyczaiło od wolnossącej benzyny). Dodatkowo brakuje 6 biegu. Trochę żałuję, że nie kupiłem diesla 1.6 HDI, ponieważ większość tras będziemy robić pomiędzy Toruniem a domami naszych rodzin plus mamy zaplanowane wyjazdy wakacyjne w różne miejsca w Polsce. W mieście auto będzie używane rzadko. Jednak patrząc na plany związane z wprowadzeniem opłat od aut spalinowych i pomysły na SCT (która również w Toruniu ma się pojawić), wolałem wybrać benzynę z mniejszym przebiegiem.
Auto pomimo dużego serwisu nadal nie jest idealne. Światła mijania są bardzo słabe i albo oddam je do regeneracji (halogen w soczewce), albo wymienię na już zregenerowane. Raczej ta druga opcja, ponieważ prawa lampa jest pęknięta, a koszt regeneracji niewiele niższy niż gotowych lamp. Muszę również pomyśleć nad nowymi siłownikami klapy bagażnika, wymienić bezpiecznik od zapalniczki oraz zrobić samodzielnie porządne mycie. Czasami przygasa też podświetlenie konsoli środkowej, ale to problem znany w tym modelu. Dodatkowo auto komunikuje się po szwedzku, ale to nie problem, można tłumaczyć telefonem lub nauczyć się czegoś nowego
Do wymiany są też zimowe opony. Są dwie różne marki na tył i przód, wszystkie z 2020 roku, ale tylko mają już powyrywane lamelki. Letnie też nie są nowe, ale są w lepszym stanie.
Plan obecnie to ogarnąć powyższe rzeczy, lać paliwo i jeździć
Wymiany i naprawy:
Luty/marzec 2024 przy przebiegu 233 tysiące:
1. Olej 5W30 Castrol, płyn chłodniczy
2. Filtry: oleju, powietrza, kabinowy
3. Elektrozawór sterujący klapami wirowymi
4. Łożysko z piastą prawy przód i prawy tył
5. Sworzeń wahacza prawy przód
6. Czujnik ABS
7. Łożysko półosi
8. Poduszka amortyzatora lewy tył
9. Klocki hamulcowe tył
10. Uzupełnione uszkodzone nakrętki kół
11. Złącze elastyczne kolektora wydechowego, naprawione uszkodzenia (dziury) w rurze wydechowej pomiędzy tłumikami
12. Trójnik w układzie spryskiwaczy szyby
13. Wymiana prawej zapinki pasa bezpieczeństwa na używaną – w poprzedniej został pas do przewozu psa
Marzec:
1. Mocowanie amortyzatora tył strona prawa
2. Założone regenerowane lampy przednie
3. Nowe nakrętki kół
Kwiecień przy 234800
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów Valvoline
2. Wymiana płynu hamulcowego
3. Wymiana bezpiecznika od gniazd zapalniczki