Seat Exeo 2.0TSI czyli A4B7 z innym znaczkiem

Postprzez yasko » 14 cze 2021, 07:08

Cześć,

Po sprzedaży Vectry przyszedł czas na poszukwanie nastepnego auta. Ze względu na to, że w domu była stara A4 i RX w garażu nie czułem żadnej presji, aż do momentu jak pobyt audi u mechanika przedłużył się na weeked, a ja musiałem zrobić 1000 km z psem i 3 pasażerami z bagazem w RXie.

Wymagania na auto specjalnie się nie zmieniły od tych z wątku o vectrze:
1. Kombi/SUV
2. Automat, dość wytrzymały, który nie rozpadnie się chwilę po zakupie, a jak się zużyje to można naprawić
3. Precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie
4. ISOFIX również w siedzeniu pasażera z przodu
5. Biksenon ew. ksenon
6. Fotel kierowcy z pamięcią
7. Dość szybkie
8. Napęd RWD lub AWD

Budżet 33k PLN

Czemu nie mazda?
GH miałem z 2.5, dodanie mocy w tym silniku nie jest ani łatwe ani tanie, GJ poza budżetem.

Może komus przyda się skumulowana wiedza na temat kilku innych aut w tym budżecie

Subaru
Zawsze marzyłem o subaru, a legacy iv wyglada nadal świeżo. Z 3.0H występuje 5 biegowy automat (w reszcie silników jest 4 biegowy SIC!), niestety nie ma ISOFIXa z przodu.

Ford
Focus MK3 odpadł, bo dużo jeździłem takim autem w 2010 i 2011 roku i nie przypadł mi do gustu. MK2 miałem i było trochę za małe. Silnik 2.0 145 KM też do szybkich nie należy.
Mondeo MK4 z 2.5T przedlift ma nieciekawe konsolę środkową, a w polifcie 2,5T zostało zastąpione 2.0 ecoboost, który nie jest złym silnikiem, ale co 5 garów to nie 4.
BMW E60 bałem się o stan egzemlarzy i o koszty serwisu. MB S204 i BMW E90 to nie moja bajka.
Coś jeszcze pewnie miałem na liście a teraz już nie pamiętam.

Na placu boju pozostały:
1. Citroen C5 z 240 KM 3.0V6 diesel lub 2.2 diesel 204 KM. Diesel tylko i wyłącznie bo benzyna 3.0V6 pali dużo a nie ma osiągów. Pierwsza wersja silnikowa szybka, druga dośc szybka, podaż niewielka. Najwięcej jest 2.7 V6, które najlepiej omijac szerokim łukiem. Wyposażenie tych aut jest niesamowite: szlany dach, masaż foteli, przycisk wzywania pomocy i 5 tys. przycisków na kierownicy i konsloli srodkowej itp. Oczywiście wersja z zawieszeniem hydropneumatycznym.
ISOFIX z przodu wystepuje w niektórych egzeplarzach.
Skrzynia TF80, czyli tragedi nie ma, ale nie jest kolorowo.

2. Volvo V70 2.5T z TF81, więc lepiej niż u poprzednika. Podaż w PL żadna, w SE jest tego trochę. Niestety nie było mi dane zdązyć gdzieś pojechać. W PL zdarzały się sztuki, gdzie opis nie zdadzał się z histrorią pojazdu, sprawdzoną w szwedzkiej bazie danych. Rekordzista miał 340k km w 2017, w PL miał poniżej 200k. ISOFIX wystepował w większosci szuk które sprawdzałem online.

3. Auto z tytułu wątku, który uzupełnie, jak ktoś zgadnie co to za auto. Bardzo proszę strzelac zgłowy.

CDN.

Parasol mazdaspeed nie tylko chroni przed deszczem...
Załączniki
1623645834427.jpg
Ostatnio edytowano 18 cze 2021, 08:47 przez yasko, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Bartg » 16 cze 2021, 12:55

Na prosbę autora temat w takiej formie ;) Ja zgadłem w 5 sekund, ale może nie będę psuł zabawy innym.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Mr_Bartek » 16 cze 2021, 13:01

A4 od Seata. :P
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez nemi » 16 cze 2021, 13:09

To była prosta zagadka <lol>.
Bartg napisał(a): Ja zgadłem w 5 sekund

Ja zgadłem po jednej nutce, to znaczy sekundzie. Mój ojciec sprzedał takiego 2 miesiace temu, tylko sedana ;)

yasko napisał(a):8. Napęd RWD lub AWD

Czyli chyba to nie wyszło...

Z takich ciekawostek: pamiętam artykuł gdzieś w prasie, że w ostatnim roku, kiedy był oferowany w PL sprzedał się w mniejszej liczbie egzemplarzy niż... Bentley.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez yasko » 17 cze 2021, 07:44

Mr_Bartek napisał(a):A4 od Seata. :P


dokładnie
Bartg napisał(a):Na prosbę autora temat w takiej formie ;) Ja zgadłem w 5 sekund, ale może nie będę psuł zabawy innym.
to była bardzo krótka zabawa

@nemi
Seat miał być tym zdroworozsądkowym wyborem, którego miałem nie kupić.
Wg excela wypadał najlepej ale brakowało mi bajerów C5 lub wyglądu V70.
Jak się przejechałem to już wiedziałem, że tego szukałem. 200KM w takiej budzie robi robotę, precyzja układu kierowniczego jest rewelacyjna, a hamulce 320 mm (dla porównania RX-8 323 mm) świetnie hamują.

Auto nie spłenia więcej niż 1 punktu, tj. nr 2, 5, 6 i 8.

Za to w nie spisanych punktach jest jakby skrojone pod nas, np.
– gniazdo zapalniczki z tyłu, a że mamy lodówkę turystyczną to nie będę ciągnał przedłużacza z tylnych foteli jak w vectrze
– odpinany ori hak, czeka nas przeprowadzka więc idealnie,
– chłodzony schowek,
– czujnik deszczu i zmierzchu do których sie bardzo przyzwyczaiłem,
– elektryczne ogrzewanie desa – zimą wsiadasz do rozgrzaną kabiną i silnikiem,
Pózniej wkleję exela to sie pośmiejesz...

Plany co do auta:
1. Przegląd olejwo filtrowy z czyszczeniem miski olejowej i smoka – zrobione
Pamietam dyskusję Mr. Schalecka z kimś ile kosztuje taki przegląd zerowy – w moim przypadku same częsci to prawie 700 zł (olej, filtry, olej do sktzyni i świece irydowe) plus duży koszt robocizny ze względu na wielowachacz z przodu i słabe dojście do miski olejowe, razem z serwisem klimy to 1k PLN.
2. Rozrząd – dziś zostawiam auto, też nie będzie tanio bo jadę do jednej z najlepszych firm w pomorskim od VAGów aby przy okazji wymiany zajrzeli profilaktycznie w inne miejsca. Nawet tylko na wymiany oleju z Rxem jeździłem do Gronka i zawsze z wyprzedniem byłem informowany co będziemy robić za rok.

Poprawa fabryki
Jako, że zostało trochę z budżetu po zakupie auta, to list w kolejności priorytetów:
1. Zwiększenie mocy, 240-250 KM można osiągnąc programem, zobaczymy co z tego wyjdzie, termin w tune up umówiony
2. Koła letnie na 18'', ori 17'' staną się zimówkami
3. Radio 2 DIN z androidem, niby wyglad zbliżony do ori, działa sterowanie z kierownicy, ale mam obawy co do szybkości działania i padowania do ori deski
4. Ksenon/ bi ksenon – nie wiem jak podejść do tematu. Ponieważ auto jest ze Szwecji, to ma spryskiwacze reflektorów. Zastanawiam się nad wstawieniem lamp z biksenonem lub od polifta z dziennymi w technologi LED. Ogólnie w polskim necie nic na ten temat nie znalazłem.
Załączniki
1623909539709.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Mr_Bartek » 17 cze 2021, 08:28

Co do biksenonu/ksenonu to chyba wolałbym zmodyfikować te lampy dokładając soczewkę Mini H1/Mini D2S. Soczewka Mini H1 zawsze daje możliwość założenia zwykłej żarówki H1 w razie problemów, a z drugiej strony do soczewki D2S kupisz porządne, markowe żarniki. Tylko do ksenonów 35W+ potrzebne jest jeszcze, oprócz spryskiwaczy, samopoziomowanie lamp.


https://hidretrofit.pl/seat-exeo/

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez yasko » 17 cze 2021, 09:48

Dzięki Mr_Bartek za pomysł.
Jako świadomy uzytkownik auta korzystam z regulacji wyskokości auta w zalezności od załdowania, nawet jak mam halogenowe źródło światła.

Firma jest mi znana, bo przerabiali mi światła w R3.

Czy może wiesz czy regulacja wysokości śwateł będzie działać?

Jeżeli takaie coś zadziała to najpierw wymienię halogeny na dzienne.
Ciekawostka: aby halogeny zaplały sie po uruchomieniu silnika wystarczy zmiana 1 bitu w ustawieniach kompa. Ach ten vag...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Mr_Bartek » 17 cze 2021, 09:53

Tak, regulacja, którą masz teraz będzie nadal działać.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez nemi » 17 cze 2021, 13:11

Gratulacje, 200 KM zapewne fajnie się odpycha :)
A jak z hałasem? Jeździłem 1.6 benzyną i niestety tam było głośno. Pewnie problemem było to, że ciężko mu było ciągnąć to nadwozie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez gt10r5 » 17 cze 2021, 18:22

#gazowałbym.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez TheMonster » 18 cze 2021, 00:37

Cóż za zmiana :P
Gratulacje! Rozumiem, że w niedzielę się zameldujesz na spocie by się pochwalić? :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez yasko » 18 cze 2021, 08:13

@ nemi
Przy 165 kmh wg GPS jest 3500 rpm, można swobodnie rozmawiać, największy hałas jest od opon.

@gt10r5
Próbuje się czegoś dowiedzieć w temacie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny i tak wtrysk musi wtryskiwać benzynę 2/3 na 10 cykli. Kiedyś były próby uzycia wtryskiwaczy benzyny do wtryskiwania gazu, ale sprawa się rozbiła o homologację – żaden wtryk benzyny nie ma homologacji na LPG.

@TheMonster
Przyjadę zobaczyć śnieżynkę nr 2 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez TheMonster » 18 cze 2021, 12:28

yasko napisał(a):śnieżynkę nr 2

Her name is Hikari! :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez nemi » 18 cze 2021, 12:44

yasko napisał(a):Przy 165 kmh wg GPS jest 3500 rpm, można swobodnie rozmawiać, największy hałas jest od opon.

W sumie to mamy ten sam silnik, u mnie podobnie – główny hałas to chyba opony (245 mm). Niestety nie wiem jeszcze na jakich obrotach się jeździ – za mało pojeździłem.
Ta ewolucja silnika (chyba czwarta), którą mam... ma 10 KM mniej. Pewnie normy emisji to jedno, a drugie to kwestia różnych mocy w różnych markach (w Audi chyba ma teraz 204 KM, w VW i Skodzie 190).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez yasko » 18 cze 2021, 14:33

Raczej nie.
Ja mam BWE a więc EA113, a Ty zapewne EA888 gen. 3 lub 3B. EA113 a EA888 to są zupełnie rózne silniki.

Z typów TSI/TFSI to mógłbym habilitacje zrobić <lol>
Załączniki
silniki VAG.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez MrShaleck » 18 cze 2021, 15:36

yasko napisał(a):– odpinany ori hak, czeka nas przeprowadzka więc idealnie,


Nie chwaliłeś się :P
Mam nadzieję, że nie za daleko ;)

LPG na wtrysk bezpośredni to już nie problem.
A autko już widziałem i macałem i fajne jest :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2512 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez yasko » 21 cze 2021, 10:38

Auto odebrane po wymianie rozdządu i paska wieloklinowego. WIelklinowy nie był spękany, ale warto go profilatycznie wymieniać, bo potrafi śię nie tyle co urwać, a oderwac jedna nitka która gdześ się wkręca i blokuje pasek rozrządu.

Cała przyjemność kosztowałą 2200 PLN na ori częściach z robocizną.
Na te auto wydaję serwisowo tyle co na RXa...

Moja dupochamownia mówi mi, że auto zbiera się lepiej. Wczoraj na A1 dotrzymywałem tempa A klasie AMG. Nie wiem jaką ma preędkość maksymalną moje auto, ale z przełożen biegów wychodzi 280 kmh przy odcince. CIekawe ile potrzeba mocy silnika to osiągnięcia takiej prędkości.

Jutro hamownia i zobaczymy co uda się zrobić.

@MrShaleck
Nie chwaliłem się bo sprawa się toczy. A sama przeprowadzka to o 3 km....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez gt10r5 » 21 cze 2021, 20:09

Próbuje się czegoś dowiedzieć w temacie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny i tak wtrysk musi wtryskiwać benzynę 2/3 na 10 cykli. Kiedyś były próby uzycia wtryskiwaczy benzyny do wtryskiwania gazu, ale sprawa się rozbiła o homologację – żaden wtryk benzyny nie ma homologacji na LPG.


No, to dobrze trafiłeś. Zapraszam do lektury:
Systemów 4gen gazu dla wtrysku bezpośredniego benzyny jest kilka. Większość opiera się na algorytmie, który ma benzynę zastępować gazem plus do tego "wlewać" benzynę przez wtryskiwacze benzynowe celem ich przepłuczenia by nagar nie "zażużlił" nam wtryskiwaczy benzynowych. To tak w skrócie. Strategie "dotrysku" benzyny są różne. Od algorytmu "idea", który opiera się na przeplatankę i co któryś cykl puszcza pełną dawkę benzyny przez wtryskiwacz benzynowy, po systemy (lepsze) jak w Kme czy Prinsie co każdy cykl każdy wtryskiwacz benzynowy podaje benzynę. Są też systemy tzw gotowce, które mają pule kodów motorów, roczniki, ew modele aut. Teoretycznie skrojone na miarę instalacje z gotowym softem. Mówię tutaj o instalacjach firm BRC, Lovato, Romano. Do tej grupy doliczę też polskiego Staga, który próbuje gonić konkurencję swoim kiepskim produktem. No dobra, napiszę dlaczego kiepskie – znakomita mniejszość monterów ma dostęp do pełnej wersji programu do regulacji. Opiera się na liście kodów silników – wszelkie tuningi lub bardziej nietuzinkowe wozy – no zapomnij.
Uniwersalność systemów takich jak KME – daje możliwości walki z wszelakimi utrudnieniami wygenerowanymi przez producentów samochodów, takich jak: zmienne ciśnienie paliwa (wysokie) od wielu warunków, diagnostyka obwodów wtryskiwaczy benzynowych ( wtryski pracują w trybie peak&hold ale z różnymi tymi peak i hold ;)), diagnostyka ciśnienia benzyny (wysokiego).
Oczywiście wachlarz różnych opcji do emulacji wtrysków oraz do strojenia mieszanki paliwo/powietrze nie gwarantuje, że każdy monter ogarnie instalację.

Z mojej strony – zalecę system oparty na KME Sky Direct, wtryskiwacze Fenix i reduktor odpowiedni do takiej mocy :) lub większej w zależności jakie będziesz miał potrzeby.
Jak również poleciłbym chipsa – te motory potrafią mieć nawet 250km po samym chipsie :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Bartg » 22 cze 2021, 08:53

yasko napisał(a):. CIekawe ile potrzeba mocy silnika to osiągnięcia takiej prędkości.


Golf GTi mk7 potrzebuje ok 400 koni, żeby dobić do licznikowych 288, czyli ok 282 gpsowo ;) Nie wiem skąd wiem <nie powiem>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MrShaleck » 22 cze 2021, 09:16

Kosz instalacji LPG do silnika z wtryskiem bezpośrednim też jest dość wysoki, dlatego myślę, że trzeba te 30kkm+ rocznie robić. I chcieć jeździć jednym autem z 5 lat. Na 4 gary to jeszcze pół biedy.
Sprawdzałem temat do ojca X3 (35i 3.0 turbo na DI) to koszt instalacji pod 10k podchodził.
Yasko kwestia ile tych kilosów robisz no i oczywiście ile Ci pali, bo może nie warto?
Z reguły silniki na DI palą trochę mniej.
Swoją drogą – kiedy ten czips? Masz pod nosem speców ;)

I tak jak kolega wyżej napisał – dotrysk benzyny głównie w celu czyszczenia wtrysków, nie tego, że instalacja LPG nie obrabia, bo jest taki powszechny mit.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2512 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy