BMW E46 323i 1998r M52TUB28 ,,Joker"

Postprzez KUZAJ » 20 cze 2021, 22:48

Niestety ale żywot 2.5 litrowej R6 się zakończył.
Pękł pasek kompresora klimatyzacji który wkręcił się w kółko pompy wody blokując ja. Finał tego był taki że pasek pompy wody się ślizgał. W układzie wytworzyło się takie ciśnienie że pościł górny wąż chłodnicy a zagotowany płyn chłodzący chlusnął prosto w dolot.

Po dwóch godzinach od tej sytuacji znalazłem nowy silnik M52TUB28 czyli 2.8 R6

W ten weekend rozpocząłem pracę nad swapem
Załączniki
SAVE_20210620_223526.jpg
SAVE_20210620_223444.jpg
IMG_20210618_205801.jpg
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Mr_Bartek » 21 cze 2021, 08:20

Już chyba nie dało się zaliczyć bardziej niefortunnej serii zdarzeń. :( Jak wygląda swap? To chyba bardzo zbliżone konstrukcje więc nie powinno być problemu? :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Tasman20Wroc » 21 cze 2021, 14:05

Gratulacje, a co do auta to E46 bardzo fajnie się starzeje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 486 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Danmazda » 21 cze 2021, 23:52

MrShaleck napisał(a):I po chłopie...
Dokładnie <lol>
Ale i tak gratuluje ;)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2021, 23:56

Nie mówi mi że to przypadek, ktoś maczał w tym palce bo myślał że sprzedaż ją uszkodzoną :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KUZAJ » 22 cze 2021, 06:34

Silnik wsadzony odpalony :D
Niestety przy wyciąganiu starego silnika uszkodziłem przewód wspomagania i czekam aż dojedzie nowy. :]
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez KUZAJ » 24 wrz 2021, 15:21

No to czas na małe podsumowanie. :)
Od swapu przejechałem bezproblemowo 4tys km. :)
Po drodze uczyniłem pewnych zmian: :D
Felgi poszły w czerń (ćwieki zostawiłem w chromie)
Listwy w koło szyb również w czerń, tak samo znaczki na masce i klapie.
Remap sterownika silnika <diabełek>
Łapacz powietrza do dolotu w lampie
Teraz przyszła pora pomyśleć o jakimś kole na zimę
:)
Załączniki
IMG_20210924_151119.jpg
IMG_20210924_144452.jpg
IMG_20210924_144449.jpg
IMG_20210924_161844.jpg
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Dymian » 24 wrz 2021, 16:51

Masz więcej zdjęć wspomnianego łapacza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez KUZAJ » 20 paź 2021, 20:00

Od swapu minęło już 5tys km i cały czas przebieg rośnie.
Od pewnego czasu borykałem się z wibrująca kierownica przy hamowaniu, spowodowane to było przegrzaniem tarcz hamulcowych. W związku z tym zdecydowałem się je wymienić na cały nowy zestaw. Wybór padł na tarcze hamulcowe Mikoda GT (286mm) i klocki hamulcowe TRW. :) :)
Załączniki
received_897638821191457.jpeg
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez KUZAJ » 22 gru 2021, 14:21

Panowie mam problem. Ogólnie małe streszczenie całej historii.
W trakcie dojazdu do domu moje M52TUB28 zaczęło pracować na 5 cylindrów. W takim stanie dojechałem 5km. Od razu przypuszczenia naszły na uszkodzoną cewkę. Zdobyłem cały komplet 6 cewek. Wykręcając cewkę z cylindra nr.5 wyjąłem samą górną część a druga (fifka) była rozsadzona na kawałki. Wykręciłem świece z w/w cylindra stan jej był naganny miała wytopione elektrody. Mając na stanie kamerkę endoskopową sprawdziłem stan cylindra czy same jakiś odłamek elektrody nie zabił go, stan bdb. Przy okazji kompresja też prawidłowa. Wymieniłem również uszczelkę pokrywy bo delikatnie puszczała.
Wymieniłem komplet świec, oraz cewek. Przy próbie odpalenia auto nie pracuję na wszystkich cylindrach, trzęsie się przelewa i gaśnie. Przy kolejnej musiałem długo kręcić aż z cylindrów wypchnie paliwo i się rozbuja, po krótkiej nierównej pracy znowu gaśnie.

Przed sytuacją z cewka żaden z opisanych błędów nie występował

Sprawdziłem kody błędów:

128 DME / EWS Komunikacja ( EWS mam wywalony z DME)
19 Aktywacja Wlot VANOS zaworu lub zawór wydechowy (MS43)
31 Cewka zapłonowa Cyl 5 ( cewka wymieniona świeca też, po wymianie nie skasowałem tego błedu)
56 Zapłon Aktualny Rezystor Feedback – Otwarty obwód
123 Chłodzenie mapa sterowania termostatem

Co zrobiłem:
sprawdzenie wszystkich kostek,
sprawdziłem bezpieczniki które znajdują się przy sterowniku silnika.
<dupa> <dupa>
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2021, 16:05

Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 22 gru 2021, 17:33

zamień miejscami świece a jeśli to nie pomoże, to później zamień też cewki – to tak na szybko, może masz wadliwą cewkę albo świecę(małe prawdopodobieństwo, ale zawsze) .
Może jakiś syf powoduje, że świeca nie ma masy.
Dalej to chyba by trzeba podmienic komputer silnika, może go zabiła ta piąta upalona świeca..

Nie mam innych pomysłów – jeszcze wtryski, może na wadliwym cylindrze z wachą jest jakiś problem albo powietrza nie dostaje ( są osobne kanały czy wspólny kolektor?)

Nie było przypadkiem w nich problemu z klapami w dolocie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafał88 » 22 gru 2021, 18:57

Neonixos666 napisał(a):Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.


Rowniez, sa mega czułe te motory na nieszczelność i komp wariuje z koretkami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2021, 22:34

rafał88 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Pierwsze co bym sprawdził w BMW z tym silnikiem to nieszczelność na dolocie.


Rowniez, sa mega czułe te motory na nieszczelność i komp wariuje z koretkami.


Nawet odkręcenie korka leju powoduje zmianę pracy silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KUZAJ » 23 gru 2021, 01:17

Dolot szczelny, masa sprawdzona obstawiam strzelony sterownik. Jutro mam zamiar podmienic na inny również z usuniętym ews
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez MrShaleck » 23 gru 2021, 10:15

Może wtrysk strzelił ch... ?
Czujnik wałka?
Jak jest błąd VANOSa to może być coś w ten deseń.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez piwo » 23 gru 2021, 12:42

Dziwne to ze elektrode upalilo. Od uszkodzonej cewki swiecy nie stopisz. Raczej kolejnosc byla inna. Np wtrysk uszkodzony czy kostka wtrysku zasniedziala spowodowala brak paliwa co podnioslo temperature w komorze spalania stuku puku i upalilo elektrode. Upalona elektroda spowodowala zwarcie cewki a zwarcie cewki moglo upalic wyjscie komputera silnika. W druga strone to nie zadziala.

A odnosnie tarcz mikoda gt swietny i tani wybor. Uzywam kilkanasvie lat i mega zafowolony. Co moge podpowiedziec to nie kupowac nawiercanych jesli przeciazamy cieplnie tarcze bo popekaja.
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zadra » 23 gru 2021, 21:53

piwo napisał(a):Raczej kolejnosc byla inna

nikt innej wersji nie sugerował ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MrShaleck » 24 gru 2021, 11:55

piwo napisał(a):Np wtrysk uszkodzony czy kostka wtrysku zasniedziala spowodowala brak paliwa co podnioslo temperature w komorze spalania stuku puku i upalilo elektrode.


<ok> też tak sądzę

Z Mikodami juz lata temu slyszałem, zeby brać ale nie nawiercane :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez KUZAJ » 24 gru 2021, 14:41

Beta żyje.
Pierwsza odkręciła się masa na której znajduje się rezystor. A dwa strzelił bezpiecznik od sterownika silnika 80A co znajduję się za skrzynka bezpieczników w schowku.
Wszystko złożyłem przejechałem 50km, silnik zdrowy nie kopci moc trzyma :D
Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Wesołych Świąt <spoko>
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy