Strona 3 z 6

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 19 kwi 2019, 12:51
przez Gib
Jeszcze większa różnica jest wydać 9 stów a nie wydać ;)

PostNapisane: 22 kwi 2019, 21:34
przez sylwia323F
Palele napisał(a):
sylwia323F napisał(a):O kogo ja tu widzę :D Powodzenia w modach :)

Dzięki ale temat marzeń i modów trzeba przystopować bo to auto rujnuje człowieka <rotfl> <płacze> <rotfl> Ja Ciebie widuję coraz w zielonce ;p

Ostatnimi czasy auto odpalało na 3 garach, wystarczyło dodać delikatnie gazu i było w porządku, pracowało na 4garach ale na wolnych odczuwalne były mocniejsze drgania. Były dwie opcje, cewki albo przypadłość półliftów...stojące zawory i brak kompresji na zimnym.
Kompresja okazała się na całe szczęście dobra i stała, jedynie pomiędzy 1 a pozostałymi cylindrami było 0.5bara różnicy. Niestety po badaniu kompresji auto przestało odpalać. Brakowało iskry na pierwszym i drugim cylindrze. Szybkie ogarnianie tematu i auto znów wróciło do żywych. Mogę zaryzykowąc że drgania są teraz najmniejsze od zakupu auta. :)
Przez Zielonkę często przejeżdzam
:) Pozdrawiam

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 1 maja 2019, 23:42
przez Palele
sylwia323F napisał(a):Przez Zielonkę często przejeżdzam
:) Pozdrawiam

A ja w Zielonce pracuję :)
Również pozdrawiam :]

Auto wreszcie dostało letnie kapcie
DOTZ Roadster 18x8J ET40
Opony Michelin Pilot Sport 4 225/40/18
Dystanse przód 10mm
Dystanse tył 15mm
Jest idealnie można powiedzieć, choć w tym momencie brakuje tego gwintu by trochę obniżyć jeszcze przód :(
Odebrałem auto od mechanika po wymianie krzyżaków bo wkurzały mnie już luzy na kierownicy. Układ kierowniczy zrobił się i tu zacytuje "ciasny jak ciemna azjatycka dziurka" <glupek2> <zawstydzony> Jest teraz dużo pewniej w prowadzeniu.

Mała sesyjka z włoszką kolegi :) Koniecznie te progi muszą iść w kolor bo wyglądają paskudnie.
Tak było a tak jest. Niby ten Eibach obniżył te 2-3 cm a człowiek by zszedł przodem jeszcze, niby wypchnięte i z przodu i z tyłu a jakoś jeszcze brakuje. Choć to maksimum gdzie nic nie trze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 1 maja 2019, 23:57
przez Gib
biednie ten hamulec wygląda w tej 18tce. A pozatym miodzio. Moja kluska bardziej na złombol się nadaje jeśli chodzi o wygląd :)

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 2 maja 2019, 00:08
przez Palele
Zdjęcia a rzeczywistość to dwie różne rzeczy, u mnie też nie ma cudów, ten lakier rysuje się od samego patrzenia :( <glupek2>
Taktycznie robiona tylko jedna strona, druga strona ma pokiereszowany zderzak i wgl brakuje mi elementów w zderzaku <rotfl>
A co do hamulca to jest plan na 314mm ale to dopiero jak zajadę obecne tarcze, coby był jakiś argument do zmiany <faja>

PostNapisane: 2 maja 2019, 17:30
przez Dymian
Muszę bardziej się rozglądać przed i po zakupach w wola- co by wypatrzeć gdzieś ów SAAB'a :D

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 10 maja 2019, 07:45
przez Palele
Dymian napisał(a):Muszę bardziej się rozglądać przed i po zakupach w wola- co by wypatrzeć gdzieś ów SAAB'a :D

Czasem się pojawiam :)

Auto odebrane od mechanika, poszło na korektę rozrządu ze względu na drgania. Jak się okazało rozrząd jest w perfekcyjnym stanie, jest też prawidłowo ustawiony, więc ten trop został odrzucony. Cewki sprawdzone, są w porządku, auto drga praktycznie niewyczuwalnie na benzynie, na gazie mocniej czuć drgania. mechanik stwierdził żebym wymienił świece na oryginalne platynowe NGK PFR6T-10G bo te co mam nie są dedykowane do mojego modelu auta. Świece wymieniałem z tysiąc, max 2tys kilometrów temu więc są w miarę świeże. Czy kilkukrotne ich wykręcanie i wkręcanie mogło wpłynąć na to że się uszkodziły?

Obrazek

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 10 maja 2019, 16:45
przez Gib
Raczej nie powinno im się cokolwiek stać od wkręcania/wykręcania, załóż dedykowane do Aero jak już. Super sprawa mieć mechanika z blokadami do B207 ;)

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 23 maja 2019, 14:05
przez Palele
Ostatnio dwa razy zdarzyła mi się awaria na trasie, dwa razy strzeliła mi rura od IC. Ogólnie IC jest okropnie spuchniety i chyba trzeba wsadzić nowy albo ori albo do88. Ale to temat na później, na razie temat rozwiązany po studencku czyli wejście IC wyczyszczone i rura powietrza też, dobrze skręcona opaska i już nie spada.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, którą przypadkiem zauważyłem.

Czy tu ktoś brzydko mówiąc nie odpier$$lił fuszerki... ? :( <glupek2>
Ktoś zawór na metalowym przewodzie paliwa zastąpił kawałkiem gumowego przewodu... Może to jest powód drgań...
Obrazek

PostNapisane: 25 maja 2019, 17:55
przez MrShaleck
Hej hej... jak masz problemy typu spuchnięty IC, spadające rury, ogólnie rzecz biorąc – tendencja do nieszczelności tu i ówdzie. Powinieneś w pierwszej kolejności pod kątem nieszczelności szukać problemów. Nieszczelność – drgania, wypadanie zapłonów, cuda niewidy

PostNapisane: 29 maja 2019, 07:31
przez Palele
Wymieniłem wczoraj ten spuchnięty kawałek co wyżej pokazywałem. Delikatnie mniej drga ale to jeszcze nie jest to <dupa> <co?>

MrShaleck napisał(a):Hej hej... jak masz problemy typu spuchnięty IC, spadające rury, ogólnie rzecz biorąc – tendencja do nieszczelności tu i ówdzie. Powinieneś w pierwszej kolejności pod kątem nieszczelności szukać problemów. Nieszczelność – drgania, wypadanie zapłonów, cuda niewidy


No to już przedostatnia rzecz, która mi została. Pomierzę i po weekendzie zakupię nowe przewody do podciśnień a jak nadal będzie to samo to pier... to :[

edit:
Silikony, opaski, nowy trójnik do zegara i zawór jednokierunkowy zamówione. Zamówiłem też zbrojony przewód paliwowy. Zobaczymy czy to coś pomoże, wiesz może jak objawia się uszkodzony EVAP?

PostNapisane: 29 maja 2019, 16:32
przez MrShaleck
EVAP – wariują podciśnienia – mogą być falowania, wszystko w sumie może się dziać.
Masz może w tym silniku pompe SAI? Może to przez nią wariuje coś? Z tego co pamiętam to można ją 'killim' i wyłączyć programem, zaślepić. Nie wiem niestety dokładnie jakie były objawy pompy SAI, bo ja miałem grata b235 :P

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 29 maja 2019, 16:40
przez Gib
SAI tylko do 2003 roku, ja mam 2004 i nie mam już.

PostNapisane: 29 maja 2019, 18:04
przez Palele
MrShaleck napisał(a):EVAP – wariują podciśnienia – mogą być falowania, wszystko w sumie może się dziać.
Masz może w tym silniku pompe SAI? Może to przez nią wariuje coś? Z tego co pamiętam to można ją 'killim' i wyłączyć programem, zaślepić. Nie wiem niestety dokładnie jakie były objawy pompy SAI, bo ja miałem grata b235 :P


Na szczęście nie posiadam tego ustrojstwa. Zobaczę jakie efekty da zmiana rurek na nowe silikonowe

Dopisano 29 maja 2019, 21:24:


edit:

Udało się ogarnąć ten ABS, trochę druciarsko ale działa. <rotfl> Użyłem szybko złączek bo przegubu ni hu hu nie idzie ruszyć, nie idzie go wybić więc czeka mnie jednak wymiana całej piasty jak to druciarskie rozwiązanie się rozsypie... Przewodu dobrego od czujnika miałem dosłownie centymetr, użyłem szybkoczłączek zaciskowych, zaizolowałem i całość bangla. Fajnie nie mieć wreszcie błędów na desce :]

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 28 cze 2019, 07:54
przez Palele
Ostatnio byłem na dostrojeniu mapy PB i LPG tak aby zdjąć trochę niutona od dołu(auto miało charakterystykę diesla) co by oszczędzić sprzęgło a w zamian dorzuciło się trochę więcej w wyższych partiach. Okazało się że pompa nie utrzymuje ciśnienia, na początku poszło podejrzenie na filtr. Filtr wymieniłem, zaaplikowałem sondę w wydech i nadal dupa, AFR przy 5k obrotów na poziomie 14... Zakupiłem wkład Walbro GSS342 i używany koszyk co by oryginalnego nie ciąć. Trzeba było trochę dociąć górnego mocowania ale operacja w miarę prosta. Do wymiany niestety trzeba było bak ściągać. Na szczęście operacja powiodła się bezproblemowo bo już ktoś coś tu grzebał. W środku siedziała jakaś malutka pedalska pompa, którą ktoś zasilił skręcają przewody. Ogólnie, ktoś zrobil druta i wstawil jakieś badziewie. Złożyłem całość w odwrotnej kolejności, z 5x on/off kluczykiem aby usunąć powietrze i auto chodzi. Pompa Walbro jest głośniejsza podczas pracy, słychać to jak się stoi obok auta ale cichsza przy uruchomienia od tej marnej podróbki.
Dodatkowo wpadły nowe świeczki Bosch'a FR 5 KI 332 S 0242245571 made in Germany. Przez pewną część osób polecane, dobra alternatywa dla NGK, które jakościowo się pogorszyły.
Z powodu drgań, których nie mogę usunąć została zrobiona diagnostyka silnika. Kompresja 14.5b na każdym cylindrze, zero stuków, osprzęt sprawny. Padło znowu na rozrząd, niby ustawiany, niby mam z tej operacji zdjęcia ale powiedziano mi że może góra jest ustawiona a dół nie był ruszany. Dostałem korzystną propozycję odnośnie rozrządu i z niej skorzystam :)
Wymieniłem też sporo węży od podciśnień w komorze silnika, jeden był uwalony ale nic to nie pomogło.
Wielkie podziękowania dla kolegi SWME31 za pomoc i wiedzę!!! :)
Wreszcie AFR schodzi tak jak powinien :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie dość że ta pompa malutka to jeszcze drut z przewodami zrobiony
Obrazek
Obrazek

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 28 cze 2019, 09:29
przez Gib
powinien być otwór inspekcyjny w podłodze do wyciągania pompy.

PostNapisane: 28 cze 2019, 09:42
przez Palele
Gib napisał(a):powinien być otwór inspekcyjny w podłodze do wyciągania pompy.

To jest Saab, nie ma :) Jest tylko kształt że mógłby być otwór <glupek2> We wszystkich SSmanach tak jest, a jak jest otwór to znaczy że ktoś już coś kombinował i baku nie chcialo się ściągać <rotfl>

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 28 cze 2019, 09:43
przez piwo
z walbro blad. trzeba było kupic wkład dw200. cena ta sama tylko technologia o dekade nowsza. zero brzęczenia,jest cichsza, mniej zre pradu, nie obciazajac instalacji elektrycznej i dużo wydajniejsza.

PostNapisane: 28 cze 2019, 10:11
przez Palele
piwo napisał(a):z walbro blad. trzeba było kupic wkład dw200. cena ta sama tylko technologia o dekade nowsza. zero brzęczenia,jest cichsza, mniej zre pradu, nie obciazajac instalacji elektrycznej i dużo wydajniejsza.

Nie do końca się zgodzę co do ceny bo to prawie różnica 150(kupowałem na fmic.pl). Możliwe że byłaby mocniejsza, ta na pewno też wystarczy :) Ważne że jest lepiej niż było, w środku auta pompy nie słychać tylko na zewnątrz jak się stoi obok to delikatnie. Jestem tak czy siak zadowolony :)

PostNapisane: 28 cze 2019, 21:21
przez piwo
Faktycznie ceny poszły w górę 440zl to niemalo.