Strona 6 z 6

PostNapisane: 7 sie 2020, 10:01
przez chmielu_KL
Palele napisał(a):Auto po wakacjach pewnie pójdzie pod młotek. Chce wrócić do mazdy :) brakuje mi tego sztywnego, pewnego układu kierowniczego :)


Ty tak na serio <nie powiem> masz fajne ładne auto, na drogach tego mało. Mazd jest od groma i nie ma w nich ciekawego, ani specjalnego <co?>

PostNapisane: 7 sie 2020, 19:19
przez MrShaleck
chmielu_KL napisał(a):
Palele napisał(a):Auto po wakacjach pewnie pójdzie pod młotek. Chce wrócić do mazdy :) brakuje mi tego sztywnego, pewnego układu kierowniczego :)


Ty tak na serio <nie powiem> masz fajne ładne auto, na drogach tego mało. Mazd jest od groma i nie ma w nich ciekawego, ani specjalnego <co?>


Smutne, ale prawdziwe.
Zresztą 9-3 Aero bardzo dobrze się prowadzi jak na tak wysoką masę auta.
Jak chcesz dobre prowadzenie, to niestety – BMW :P Broniłem się rękami i nogami i najchętniej bym wrócił :)

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 7 wrz 2020, 11:07
przez Palele
Nie no, na poważnie chce do mazdy wrócić. :) Podoba mi się cholernie 3 BL i chce hatchback'a. Sedan jest mało praktyczny.
Plusy Saab'a to chyba druga najtańsza turbo benzyna na rynku zaraz po 1.8t VAGa. Komfort i wyciszenie w środku. Przy 200 można nadal gadać bez krzyczeniu. No i bezpieczeństwo. Ta szyna kolejowa z przodu zwana belką na pewno wprowadza jakiś poziom i masa prawie 2ton.
Ogólnie auto sprawia dużo frajdy, teraz jak się ochłodziło to jeszcze lepsza reakcja na gaz :)
a z aktualizacji to:
-wymiana oliwy bo już 10k stukneło. standardowo Valvoline 5w50 VR1 Racing i filtr Knechta
-wymiana tarcz tył
-wymiana klocków tył
-dwa nowe ori zaciski tył bo stare stały dęba.
Po przesiadce na 314mm czułem różnicę ale teraz naprawdę czuć że ten czołg hamuje jak tył jest sprawny :D

A z ciekawostek to zatkałem wydech silencerem. Ogólnie jest cicho, zauważyłem taki problem że auto się dusi, tak jakby ze 30 koni zdechło, auto zrobiło się mułowate. Po wyjęciu wkładki wyciszającej, wszytko wróciło do normy. Czyli taki kawałek metalu powoduje drastyczne, odczuwalne obniżenie mocy. Nie sądziłem że tłumik końcowy może tak wpływać na moc. :|

PostNapisane: 7 wrz 2020, 15:13
przez MrShaleck
Palele napisał(a):Czyli taki kawałek metalu powoduje drastyczne, odczuwalne obniżenie mocy. Nie sądziłem że tłumik końcowy może tak wpływać na moc.


To trochę dziwne, aż tak nie powinno to mieć wpływu

PostNapisane: 7 wrz 2020, 17:36
przez piwo
Proponuję pojechać na hamownie i zrobić wykresy z i bez. To raczej niemożliwe żeby była jakakolwiek zmiana. Zazwyczaj mózg podpowiada że jak jest głośniej to jest szybciej.

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 7 wrz 2020, 19:17
przez Gib
i na wagę bo jak swojego ważyłem po zakupie to nawet 1450 nie było.

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 7 wrz 2020, 21:21
przez Palele
Z tymi dwoma tonami to poleciałem pół żartem pół serio. <glupek2> Byłem raz przed hamownia drogową. To wyszło ok 1680. Dwa zbiorniki prawie pełne, sub plus wzmak i [tiiit] w bagażniku.

Pewnie to tylko odczucie przez brak efektów dźwiękowych aczkolwiek narzeczona też stwierdziła że tak trochę zmulone jest auto. Na logikę to w jakimś stopniu powinno ciąć moc skoro z 4" srednicy rurki robimy zwężkę do nakrętki od coli. Jak znajdę czas to podjadę na hamownie i sprawdzę :)

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 8 wrz 2020, 11:18
przez Gib
nie za grubo 4 cale do 4 cyl 2.0 o deklarowanej mocy 220 km?

PostNapisane: 8 wrz 2020, 13:15
przez Palele
Gib napisał(a):nie za grubo 4 cale do 4 cyl 2.0 o deklarowanej mocy 220 km?


A tam, końcóweczka ładna, cały układ jest seryjny poza tłumikiem końcowym, który de facto leży i czeka na lepsze czasy. Standardowy rynnus musiał być, tak jak w maździe miałem. Na wejściu do rynnusa jest 60mm a na wyjściu 100mm czyli prawie 4 cale :D <glupek2> <faja> Poza tym wydech w aucie jest całkowicie seryjny czyli te chyba 2.25 albo 2.5 cala, nie pamiętam juz ile Aero miało.

PostNapisane: 11 wrz 2020, 12:11
przez MrShaleck
Palele napisał(a):
Gib napisał(a):nie za grubo 4 cale do 4 cyl 2.0 o deklarowanej mocy 220 km?


A tam, końcóweczka ładna, cały układ jest seryjny poza tłumikiem końcowym, który de facto leży i czeka na lepsze czasy. Standardowy rynnus musiał być, tak jak w maździe miałem. Na wejściu do rynnusa jest 60mm a na wyjściu 100mm czyli prawie 4 cale :D <glupek2> <faja> Poza tym wydech w aucie jest całkowicie seryjny czyli te chyba 2.25 albo 2.5 cala, nie pamiętam juz ile Aero miało.


2.4 ma seria Aero. I wystarcza do okolic 350-400 koni :P Pod warunkiem zachowania dobrego przepływu – np. maptun ma 2.5" i na nim 400+ luźno wchodzi :)

Miałem 3" przeloty i 100mm koncowki w Signumie. Dramatycznie głośno, nie polecam :D

Re: Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

PostNapisane: 18 wrz 2020, 21:25
przez Palele
Saab od poniedziałku cieszy nowego właściciela. Temat do zamknięcia :)
Niedługo wpadnę z nowym tematem w innym dziale :)
Miała być 3 a jest 6 w HB. Prowadzi się milion razy lepiej od saaba, precyzyjne japońskie zawieszenie to nie rozmemlane oplowskie zawieszenie. :D