Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance

Postprzez adamax4 » 5 kwi 2019, 10:29

Palele napisał(a):Mocno zastanawiam się czy inwestować dalej w to czy wracać do Mazdy, za którą de facto tęsknię. Jedyny problem to moc bo byłby to konkretny szok

Mateusz, zawsze możesz turbo dołożyć do mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Palele » 5 kwi 2019, 11:16

Bartg napisał(a):Wygląda to na typowe zderzenie z Saabem, którego ktoś sprzedał, bo kończyła się przydatność do użycia wielu rzeczy :( Mój szwagier miał to samo z 9-3 z tym samym motorem, po pół roku się rozrząd odezwał a potem to już lawina mniejszych lub większych wymian, a te tanie niestety nie są w tym aucie.

No właśnie tu rozrząd główny i balansu został zmieniony na ori + dodatkowo były robione pierścienie przez poprzedniego właściciela. Szkoda trochę mi tego co wsadziłem ale powaznie zastanawiam się czy dalej się w to pchać

adamax4 napisał(a):
Palele napisał(a):Mocno zastanawiam się czy inwestować dalej w to czy wracać do Mazdy, za którą de facto tęsknię. Jedyny problem to moc bo byłby to konkretny szok

Mateusz, zawsze możesz turbo dołożyć do mazdy.

Na spocie się pomierzy i się dołoży albo kompresor jak u Rafała :D
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 5 kwi 2019, 11:59

zapłony podglądasz techem czy za pomocą kompa od LPG?
To dokładanie turbo do mazdy to sobie lepiej odpuść jak ma być daily, takie wygłupy można robić w "projekcie" ale zwykle tak bywa że wychodzi 2-3 razy drożej niż kupienie gotowca ;) Zrób co masz zrobić i ciesz się jazdą i turbociągiem ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 5 kwi 2019, 22:06

Ale te MIssfire na takiej odgległości, zwłaszcza przy jezdzie na LPG to wcale nie jest tragedia.
MiFi lecą jak szalone przy odpuszczaniu gazu nawet na dobrze wystrojonej instalacji LPG.

Dopisano 5 kwi 2019, 22:09:

Co do chrobotania sprzęgła – mogą to być równie dobrze łożska w skrzyni. Znam taki przypadek. Kumpel wymienił dwumas, sprzęgło, coś tam przy kolektorze i dalej ma grzechotnika :D
Tankowanie na BP – u mnie zawsze to było zło. Lałem LPG tylko na Lotosie, Orlenie i głównie Shellu. Inaczej były jaja.
Jeśli masz cewki jeszcze ori, to na pewno już nadeszła ich pora. Kupuj tylko i wyłącznie OEMowe. Bo będziesz kupował drugi raz :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2516 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Gib » 5 kwi 2019, 23:20

Roxy kupiłeś W208 bo zatęskniłeś za rdzą?
Missfire najlepiej sprawdzać na postoju? U mnie jest tak że jak na LPG trochę przepałuję, a potem stanę to najpierw są powiedziałbym podwyższone obroty jałowe, które później spadają ciut niżej i się zaczyna lekko telepać. Czytałem że SS ma ciut nisko ustawione wolne obroty, ale i świece a szczególnie cewki mogą być obszarem mojego zainteresowania niebawem. Na świecach jakieś 20k zrobione.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 6 kwi 2019, 08:43

Gib napisał(a):Roxy kupiłeś W208 bo zatęskniłeś za rdzą?

Kupiłem, bo zatęskniłem za LPG i szkoda mi beemki do upalania wkoło komina ;)
A że za grosze go wziąłem... <faja>

Świece w SS to max na 10-15 tys km. Praktycznie razem z olejem się powinno wymieniać. Im częściej zmieniasz świece tym rzadziej zmieniasz cewki :) Ja w 9-5 zmieniałem świece co 3-5 tys.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2516 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Palele » 6 kwi 2019, 11:52

Gib napisał(a):zapłony podglądasz techem czy za pomocą kompa od LPG?
To dokładanie turbo do mazdy to sobie lepiej odpuść jak ma być daily, takie wygłupy można robić w "projekcie" ale zwykle tak bywa że wychodzi 2-3 razy drożej niż kupienie gotowca ;) Zrób co masz zrobić i ciesz się jazdą i turbociągiem ;)

torque pro z chomika + moduł od majfrendów z chin :D mam też gdzies op-coma ale go jeszcze nie rozgryzłem do końca ale do szczegółowej diagnostyki modułów się nadaje :)

roxygenium napisał(a):Ale te MIssfire na takiej odgległości, zwłaszcza przy jezdzie na LPG to wcale nie jest tragedia.
MiFi lecą jak szalone przy odpuszczaniu gazu nawet na dobrze wystrojonej instalacji LPG.

Dopisano 5 kwi 2019, 22:09:

Co do chrobotania sprzęgła – mogą to być równie dobrze łożska w skrzyni. Znam taki przypadek. Kumpel wymienił dwumas, sprzęgło, coś tam przy kolektorze i dalej ma grzechotnika :D
Tankowanie na BP – u mnie zawsze to było zło. Lałem LPG tylko na Lotosie, Orlenie i głównie Shellu. Inaczej były jaja.
Jeśli masz cewki jeszcze ori, to na pewno już nadeszła ich pora. Kupuj tylko i wyłącznie OEMowe. Bo będziesz kupował drugi raz :)


Trochę pocieszyłeś mnie z MiFami. Co do skrzyni to będę jeździć dopóki całkiem nie padnie. Wtedy będę myślał czy kupić dwumas czy dawną BJtkę <serduszka>
Zazwyczaj tankuję na orlenie albo circleK a na BP jak wracałem z pracy. Widziałem na saabixie i drakenie ostatnio dobre promocje były.

Gib napisał(a):Roxy kupiłeś W208 bo zatęskniłeś za rdzą?
Missfire najlepiej sprawdzać na postoju? U mnie jest tak że jak na LPG trochę przepałuję, a potem stanę to najpierw są powiedziałbym podwyższone obroty jałowe, które później spadają ciut niżej i się zaczyna lekko telepać. Czytałem że SS ma ciut nisko ustawione wolne obroty, ale i świece a szczególnie cewki mogą być obszarem mojego zainteresowania niebawem. Na świecach jakieś 20k zrobione.


Obroty jałowe podniosłem od razu. To jest fakt że te auta seryjnie mają za nisko obroty ustawione.

roxygenium napisał(a):
Gib napisał(a):Roxy kupiłeś W208 bo zatęskniłeś za rdzą?

Kupiłem, bo zatęskniłem za LPG i szkoda mi beemki do upalania wkoło komina ;)
A że za grosze go wziąłem... <faja>

Świece w SS to max na 10-15 tys km. Praktycznie razem z olejem się powinno wymieniać. Im częściej zmieniasz świece tym rzadziej zmieniasz cewki :) Ja w 9-5 zmieniałem świece co 3-5 tys.


W sumie świece też mają już z 8-10k km nalatane. Mam u siebie założone zimniejsze BCPR7ES. Nie widziałem sensu inwestycji w irydowe czy tam platynowe.

Wczoraj w pracy wgrałem starą oryginalną mapę sprzed moda Pops&Bangs. Aku odpiete na kilka godzin, potem powrót 10km na benzynie(wszystko w porządku. Przełączam na gaz, trasa 120km przebiegła bezproblemowo. Żadnego szarpania, żadnego checka. Jak widać moda Popsa trzeba też stroić na LPG. Korekty w normie, długoterminowa 1.7%, krótko terminowe się wahały do kilku procent na plus i minus. Ogólnie auto wróciło do normalności. Problemów ze skrzynią brak. To jest chore dla mnie akurat. Umyłem dodatkowo i jakos tak znowu zaiskrzyło ale... kolega mnie przewiózł MX5 NA.... <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 6 kwi 2019, 19:26

Kup sobie MX5 jako drugie i będzie po sprawie ;)

Dopisano 06 kwi 2019 19:33:

Palele napisał(a):torque pro z chomika + moduł od majfrendów z chin

coś lepszego niż Elm?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Palele » 6 kwi 2019, 20:38

Gib napisał(a):Kup sobie MX5 jako drugie i będzie po sprawie ;)

Dopisano 06 kwi 2019 19:33:

Palele napisał(a):torque pro z chomika + moduł od majfrendów z chin

coś lepszego niż Elm?


iCar3 czyli w sumie taki Elm, na lepszym chipie, może stąd taka rozpiętość w cenach na alledrogo.
Z polskich Viaken jest dobry na chipie STN1170
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 6 kwi 2019, 22:34

ja już mam elma :) teraz poszukam na chomiku torque pro i zobaczymy czy mi pokaże ewentualnie która/które cewki niedomagają.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Palele » 15 kwi 2019, 08:15

Z nowości to udało mi się dziś założyć tylne zawiesznie tj
-gumy pod sprężyny
-amortyzatory
-sprężyny
Auto można powiedzieć że podniosło się o jakieś 0.5cm ale liczyłem na to bo wcześniej siedziało za nisko. Sprężyny Eibacha od SC dały radę. Sprężyny -15mm to jest ideał majac zawalony bagażnik i butlę z gazem auto stoi poprawnie. Prowadzenie teraz jest bajeczne, jest sztywno a zarazem komfortowo, nie buja już na zakrętach. Przód też się ułożył i nie ma efektu ping-ponga także moim zdaniem KYB daje radę, zobaczymy na jak długo :)
Wrzuciłem też nowe świece i wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę. Wskaźnik doładowania pokazał w peaku 0.1bara więcej, także warto okresowo to też wyczyścić.
Wziąłem się za czujnik od ABSu na sam koniec ale zwątpiłem bo nie miałem czym odkręcić tej dużej śruby od piasty. Podłączyłem natomiast ten czujnik i błędy zniknęły także jestem pewny co winy tych błędów.
Na sweden-parts jest promo na oem cewki i zakupiłem nowe :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 15 kwi 2019, 09:06

Trzeba się kiedyś spotkać, chętnie porównam to co masz z moją kluską i nie mam tu na myśli ścigania.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Palele » 15 kwi 2019, 09:18

Gib napisał(a):Trzeba się kiedyś spotkać, chętnie porównam to co masz z moją kluską i nie mam tu na myśli ścigania.

Jak skończę zabawę w lakiernika bardzo chętnie :) na razie na żadne spoty nie jeżdżę bo mój przedni zderzak niestety straszy <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez sylwia323F » 17 kwi 2019, 16:35

O kogo ja tu widzę :D Powodzenia w modach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Palele » 19 kwi 2019, 08:27

sylwia323F napisał(a):O kogo ja tu widzę :D Powodzenia w modach :)

Dzięki ale temat marzeń i modów trzeba przystopować bo to auto rujnuje człowieka <rotfl> <płacze> <rotfl> Ja Ciebie widuję coraz w zielonce ;p

Ostatnimi czasy auto odpalało na 3 garach, wystarczyło dodać delikatnie gazu i było w porządku, pracowało na 4garach ale na wolnych odczuwalne były mocniejsze drgania. Były dwie opcje, cewki albo przypadłość półliftów...stojące zawory i brak kompresji na zimnym.
Kompresja okazała się na całe szczęście dobra i stała, jedynie pomiędzy 1 a pozostałymi cylindrami było 0.5bara różnicy. Niestety po badaniu kompresji auto przestało odpalać. Brakowało iskry na pierwszym i drugim cylindrze. Szybkie ogarnianie tematu i auto znów wróciło do żywych. Mogę zaryzykowąc że drgania są teraz najmniejsze od zakupu auta. :)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 19 kwi 2019, 09:49

Znaczy na nowych cewkach?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez yasko » 19 kwi 2019, 10:01

Ślędzę temat i kibicuje.
Mam troche odmienne doświadczenia z Saab-em, oprócz ekspoatacji miałem 2 awarie elektryki – silnika wycieraczek i silnika obiegu zamiknietego powietrza. Obie dośc tanie i proste do naprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Palele » 19 kwi 2019, 11:14

Gib napisał(a):Znaczy na nowych cewkach?


Tak :) Czyli trzeba komplecik i w teorii powinno być bez drgań <nauka>

yasko napisał(a):Ślędzę temat i kibicuje.
Mam troche odmienne doświadczenia z Saab-em, oprócz ekspoatacji miałem 2 awarie elektryki – silnika wycieraczek i silnika obiegu zamiknietego powietrza. Obie dośc tanie i proste do naprawy.


Gdybym go nie modził to pewnie bym w nic nie wymieniał poza częściami eksploatacyjnymi ;)
Dzięki ;)
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Gib » 19 kwi 2019, 11:26

ja bym kupił ten komplet tylko to jakby nie było prawie tauzen a moje jeszcze żyją, trochę zatelepie na wolnych po przepałowaniu. Z drugiej strony może być tak że jak będą niezbędne to wyłożę tysiąc pińcet
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Palele » 19 kwi 2019, 11:36

Gib napisał(a):ja bym kupił ten komplet tylko to jakby nie było prawie tauzen a moje jeszcze żyją, trochę zatelepie na wolnych po przepałowaniu. Z drugiej strony może być tak że jak będą niezbędne to wyłożę tysiąc pińcet


No właśnie po świetach robię zakupy póki są w promocji. Zawsze jak się planuje miec dłużej auto to można na półkę rzucić. Jest różnica 9 stów a 14 stów :D <głaszcze> <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy