Saab 9-3 SS 1.8t '06 Hirsch Performance
Witam
Po 4 latach użytkowania mojego gokartu czyt. Mazdy 323f BJ nadszedł czas na zmianę. Po dłuższych poszukiwaniach Volvo S60 oraz Saab'a 9-3 i obejrzeniu wielu aut a raczej szrotów juz traciłem nadzieję i przypadkiem trafiłem na obecne, było w najlepszym stanie technicznym jak i wizualnym. Jakoś tak wyszło że je kupiłem, jest to SAAB 9-3 SS 1.8t z końcówki 2006 roku, modelowo 2007.
Modelowo 150koni, w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu wbite 144kW czyli 195KM, szybki odczyt i okazuje się że siedzi Hirsch. Mail do przedstawiciela i potwierdzenie że silnik został zmodzony zaraz po wyjeździe z salonu.
MODEL : 9-3 (9440), code=F MODEL YEAR : 2007, code=7
MODEL SERIES : Series II, code=B MARKET : Europe, code=EU
BODY TYPE : 4-door, code=4D BODY COLOR : Black, code= 170
EXTERIOR : Roof, standard, code= N INTERIOR COLOR : Parchment leather classic in parchment cabin & leather look door inserts, code= L03
DOORS : 4 side doors, code=4 STEERING : Left-hand steering, code=L
GEAR BOX : 5-speed manual / Front wheel drive, code=M ENGINE : B207E 4-inline, Turbo, code=B207E
Bardziej szczegółowo:
-tempomat
-jasna skórzana tapicerka + boczki z ekoskóry
-17" alufelgi Saab'a
-wnętrze z polifta
-dwustrefowy klimatronik
-radio CD/AUX – 7 głośników + wzmacniacz w bagażniku(brakuje trochę niskich tonów)
-sprawne cup-holdery
Auto w teorii i praktyce po remoncie silnika:
Obróbka głowicy + uszczelki(pokrywa zaworów, kolektora wydechowego i ssącego, komplet uszczelek dół silnika, pokrywy rozrządu)
Termostat
Pierscienie tłoka
Regeneracja turbosprężarki
Zestaw łańcucha rozrządu(TCK3 + 44913)
Rolka napinająca
olej + filtr najpierw 5w40 maxlife a teraz 10w40 maxlife
olej w skrzyni 75w90
Do zrobienia
-hamownia
-turbina(regeneracja, może z wymianą wirnika na 18/19T) – wymiana na td04-14T z Aero 28.08.2018
-cieknące przewody od spryskiwaczy refektorów – 01.09.2018 – zrobione
-regeneracja fotela kierowcy
-założenie LPG(auto swoje pali) – 25.06.2018 – zrobione
-klocki hamulcowe z tyłu – 18.08.2018 – zrobione
-nieregularne drgania na wolnych obrotach(nie wiem czy to wada, czy ten typ tak ma)
-polerka lakieru
-zabezpieczenie nadkoli przed rudą szmatą – – zrobione
-ducktail z Aero na klapę – będzie spoiler a'la Maptun
– oring pompy wspomagania i wymiana płynu – – zrobione
– wymiana filtra oleju, płukanka oraz zmiana oleju – 28.08.2018 (171k km) Valvoline 5w40 SynPower – zrobione
– zawór Pierburg na gruszce turbo – – zrobione
Turbina raczej słabo zregenerowana bo się poci, po rurze idącej do IC kapie olej, w środku dolotu też jest olej i pewnie dlatego od czasu do czasu puści bąka. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu, mimo że auto nie prowadzi się tak pewnie jak mazda to jest mega wygodne i komfortowe. Liczę na pomoc forumowiczów z problemami, tymi trudniejszymi i głupimi. Auto jest zdecydowanie bardziej złożone w porównaniu do Mazdy przy, której większość napraw robiłem sam.
edit:
Autko odebrane z warsztatu. Silnik został zatruty.
Sterownik: Sky – max
Reduktor: Zmodzony KME Extreme
Wtryski: Yeti+
Zbiornik 49l w kole
Wlew pod klapką
Instalacja ładnie schowana, w komorze silnika widać tylko reduktor, robota profesjonalna. Nie czuć żadnych spadków mocy. Przy montażu wyszło że pompa paliwa kuleje oraz turbo syfi olejem sondę. Trzeba będzie to w najbliższym czasie ogarnąć.
Wpadła używana ale w dobrym stanie turbinka z Aero, brak luzu wzdłużnego, max 1mm luz poprzeczny ale tak powinno raczej być.
Muszę wyczyścić kanały olejowe oraz wirnik bo są paprochy z paczki.
edit:
Wpadł komplet opon letnich bo auto kupiłem na zimówkach
2xDunlop SportMaxx RT 215/50/17
2xDunlop SportMaxx RT2 225/50/17
edit:(19.07.2018)
Wpadł kolejny fant do Saabiny, mianowicie rozpórka od p. Irka. Auto prowadzi się teraz znacznie pewniej, jest mniej takie "kluchowate"
edit: (29.08.2018)
Wczoraj wreszcie się zebrałem w sobie i razem ze znajomym wzięliśmy się za wymianę turbiny, operacja trwała od 18 do północy przy czym dostęp do niektórych śrub jest okropnie ujowy. Przez to że układ wydechowy został rozpięty, podczas odkręcania przewodów od chłodzenia cały płyn chłodniczy wlał się do układu wydechowego, dzięki czemu auto po odpaleniu dymiło na biało. Dziwnym zjawiskiem było też to że turbina po 2s działania silnika była w opór gorąca i dymiła, być może spowodowane właśnie tym ze wszystkim była zachlapana. Do czasu az wiekszość wody nie wyleciała/wyparowała nie ładowała wcale i dymiła, potem jak już sonda dostała raczej dobry odczyt to uśmiech pojawił się automatycznie na twarzy. Przy okazji wpadła płukanka silnika, zmiana filtra na Mann'a oraz zmiana oleju z noname 10w40(dolewki mobil 1 do czegoś co tam było) na Valvoline 5w40 Synpower.
Silnik nadal wpada w pojedyncze drgania co jakis czas, nie wiem czy to jest spowodowane.
Jakieś 2 tyg temu zdejmowałem pokrywe zaworów oraz pokrywę rozrzadu i robiłem inspekcję tego czy faktura na rozrząd od poprzedniego właściciela ma pokrycie w rzeczywistości. Rozrząd główny widać że jest świeżutki i ścisły, rozrząd balansu też, łyżwy są całe, nie wiem skąd czasem dziwnie ten silnik pracuje.
Najbliższe naprawy to oring na pompie wspomagania i wymiana płynu.
edit: (12.09.2018)
Auto zostało wystrojone na PB98 oraz zmiana świec na zimniejsze NGK BCPR7ES 3330 bo na starych wypadał zapłon.
A tutaj kilka zdjęć z weekendu. Postanowiłem odkurzyć lustrzankę i cyknąć pare fot.
edit: (14.10.2018)
Wymieniłem oring od pompy wspomagania oraz zmieniłem płyn. Stary to był chyba 10w40 xD sam olej silnikowy był we wspomaganiu. Zalane Penosinem CHF11S. Pompa przestała stukać na wolnych obrotach a wspomaganie działa lżej i płynnie.
Na koniec wyczyściłem podwozie i elementy zawieszenia i zakonserwowałem
edit: (24.01.2019)
Rozkładałem całe tylne wnętrze i montowałem na nowo ponieważ "coś" skrzypiało, plastiki są z jakiegoś twardego gównolitu i trzeszczą pod wpływem naprężeń. Rozpórka naprężenia trochę zniwelowała dzięki czemu nie ma uciążłiwych dźwięków z deski rozdzielczej. Mimo skrzypienia to na twarzy pojawia się banan przy tym jak turbo się załaduje
120km/h na drugim biegu
180km/h na trzecim biegu przy 6700rpm
Elastyczność tej skrzynie jest okropnie dobra
A średnie spalanie jeżdżąc po Wawie to 12-13 litrów LPG, prawie 2-3litry mniej od mazdy...
Mimo to mazda zachowywała się jak gokart a to zachowuję się jak kanapa na kołach
Zima przyszła pojawił się problem z akumulatorem ale na razie nic z tym nie robię. Jak akumulator w Saabie jest słaby to wywala błąd od ESP, ABS i TCS oraz nie blokuje stacyjki i obcina moc, także jeżdzę teraz na oko 150 konną wersją. Ładowanie jest normalne ale jak auto postoi dłużej to lipa jest przez te błędy.
Powoli szykuję się do wiosny także wpada calutki nowy zawias. KYB od wersji AERO + Eibachy do wersji kombi ze względu na to że dają obniżenie -30/15mm a przez duża butlę tył siedzi teraz okrutnie. Jeszcze muszę domówić łożyska, mocowanie i osłony do przednich amortyzatorów. Także będzie sztywniej i pewniej, mniej kanapowato Wleci też wskaźnik doładowania GReddy dla bajeru i do pomiarów, w przyszłości pewnie wleci jeszcze wskaźnik EGT i temperatury oleju.
edit: (21.02.2019)
Zawias przód jest chyba cały taki sam jak w Vectrze C ale tył już się różni. Inżyniery z Saaba zrobili system ReaXs, który powoduje pochył i skręt tylnych kół. Tył w dużej mierze różni się od Vectry, mimo ze jest podobny to jednak nie jest zamienny.
Żeby nudy nie było to jakiś czas temu przyszły ostatnie elementy zawiasu. Za miesiąc może dwa będzie podmianka.
Te błędy ESP, ABS i TCS jednak w tym przypadku nie są od aku, podmieniłem drugi aku i było to samo. Podpiąłem OP-COMa, pobawiłem się trochę i wyłuskałem taki błąd, oznacza on zwarcie na prawym przednim kole, jak się ociepli to zerknę co tam z przewodami się stało.
A co by auto się prezentowało lepiej na lato to od jakiegoś czasu już działam nad bucikami <buja w obłokach> Kółka będą lakierowane
A to nie koniec zmian w wyglądzie. Bo pakiet Aero i szportowy szpoiler na klape już czeka. Wizualnie po lakierowaniu felg i pakietu dokładek nic już nie będę zmieniać, może kiedyś delikatne przyciemnienie szyb.
Mechanicznie jak fundusze pozwolą to Downpipe 3", IC Fmic'a, wtryski 630ccm(Deka albo Bosch), pompa Walbro, modyfikacja turbiny na koło wydechowe HL i koło kompresji 19 CNC, no i strojenie ale to plany na zdecydowanie dłuższy okres czasu
Po 4 latach użytkowania mojego gokartu czyt. Mazdy 323f BJ nadszedł czas na zmianę. Po dłuższych poszukiwaniach Volvo S60 oraz Saab'a 9-3 i obejrzeniu wielu aut a raczej szrotów juz traciłem nadzieję i przypadkiem trafiłem na obecne, było w najlepszym stanie technicznym jak i wizualnym. Jakoś tak wyszło że je kupiłem, jest to SAAB 9-3 SS 1.8t z końcówki 2006 roku, modelowo 2007.
Modelowo 150koni, w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu wbite 144kW czyli 195KM, szybki odczyt i okazuje się że siedzi Hirsch. Mail do przedstawiciela i potwierdzenie że silnik został zmodzony zaraz po wyjeździe z salonu.
MODEL : 9-3 (9440), code=F MODEL YEAR : 2007, code=7
MODEL SERIES : Series II, code=B MARKET : Europe, code=EU
BODY TYPE : 4-door, code=4D BODY COLOR : Black, code= 170
EXTERIOR : Roof, standard, code= N INTERIOR COLOR : Parchment leather classic in parchment cabin & leather look door inserts, code= L03
DOORS : 4 side doors, code=4 STEERING : Left-hand steering, code=L
GEAR BOX : 5-speed manual / Front wheel drive, code=M ENGINE : B207E 4-inline, Turbo, code=B207E
Bardziej szczegółowo:
-tempomat
-jasna skórzana tapicerka + boczki z ekoskóry
-17" alufelgi Saab'a
-wnętrze z polifta
-dwustrefowy klimatronik
-radio CD/AUX – 7 głośników + wzmacniacz w bagażniku(brakuje trochę niskich tonów)
-sprawne cup-holdery
Auto w teorii i praktyce po remoncie silnika:
Obróbka głowicy + uszczelki(pokrywa zaworów, kolektora wydechowego i ssącego, komplet uszczelek dół silnika, pokrywy rozrządu)
Termostat
Pierscienie tłoka
Regeneracja turbosprężarki
Zestaw łańcucha rozrządu(TCK3 + 44913)
Rolka napinająca
olej + filtr najpierw 5w40 maxlife a teraz 10w40 maxlife
olej w skrzyni 75w90
Do zrobienia
-hamownia
-turbina(regeneracja, może z wymianą wirnika na 18/19T) – wymiana na td04-14T z Aero 28.08.2018
-cieknące przewody od spryskiwaczy refektorów – 01.09.2018 – zrobione
-regeneracja fotela kierowcy
-założenie LPG(auto swoje pali) – 25.06.2018 – zrobione
-klocki hamulcowe z tyłu – 18.08.2018 – zrobione
-nieregularne drgania na wolnych obrotach(nie wiem czy to wada, czy ten typ tak ma)
-polerka lakieru
-zabezpieczenie nadkoli przed rudą szmatą – – zrobione
-ducktail z Aero na klapę – będzie spoiler a'la Maptun
– oring pompy wspomagania i wymiana płynu – – zrobione
– wymiana filtra oleju, płukanka oraz zmiana oleju – 28.08.2018 (171k km) Valvoline 5w40 SynPower – zrobione
– zawór Pierburg na gruszce turbo – – zrobione
Turbina raczej słabo zregenerowana bo się poci, po rurze idącej do IC kapie olej, w środku dolotu też jest olej i pewnie dlatego od czasu do czasu puści bąka. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu, mimo że auto nie prowadzi się tak pewnie jak mazda to jest mega wygodne i komfortowe. Liczę na pomoc forumowiczów z problemami, tymi trudniejszymi i głupimi. Auto jest zdecydowanie bardziej złożone w porównaniu do Mazdy przy, której większość napraw robiłem sam.
edit:
Autko odebrane z warsztatu. Silnik został zatruty.
Sterownik: Sky – max
Reduktor: Zmodzony KME Extreme
Wtryski: Yeti+
Zbiornik 49l w kole
Wlew pod klapką
Instalacja ładnie schowana, w komorze silnika widać tylko reduktor, robota profesjonalna. Nie czuć żadnych spadków mocy. Przy montażu wyszło że pompa paliwa kuleje oraz turbo syfi olejem sondę. Trzeba będzie to w najbliższym czasie ogarnąć.
Wpadła używana ale w dobrym stanie turbinka z Aero, brak luzu wzdłużnego, max 1mm luz poprzeczny ale tak powinno raczej być.
Muszę wyczyścić kanały olejowe oraz wirnik bo są paprochy z paczki.
edit:
Wpadł komplet opon letnich bo auto kupiłem na zimówkach
2xDunlop SportMaxx RT 215/50/17
2xDunlop SportMaxx RT2 225/50/17
edit:(19.07.2018)
Wpadł kolejny fant do Saabiny, mianowicie rozpórka od p. Irka. Auto prowadzi się teraz znacznie pewniej, jest mniej takie "kluchowate"
edit: (29.08.2018)
Wczoraj wreszcie się zebrałem w sobie i razem ze znajomym wzięliśmy się za wymianę turbiny, operacja trwała od 18 do północy przy czym dostęp do niektórych śrub jest okropnie ujowy. Przez to że układ wydechowy został rozpięty, podczas odkręcania przewodów od chłodzenia cały płyn chłodniczy wlał się do układu wydechowego, dzięki czemu auto po odpaleniu dymiło na biało. Dziwnym zjawiskiem było też to że turbina po 2s działania silnika była w opór gorąca i dymiła, być może spowodowane właśnie tym ze wszystkim była zachlapana. Do czasu az wiekszość wody nie wyleciała/wyparowała nie ładowała wcale i dymiła, potem jak już sonda dostała raczej dobry odczyt to uśmiech pojawił się automatycznie na twarzy. Przy okazji wpadła płukanka silnika, zmiana filtra na Mann'a oraz zmiana oleju z noname 10w40(dolewki mobil 1 do czegoś co tam było) na Valvoline 5w40 Synpower.
Silnik nadal wpada w pojedyncze drgania co jakis czas, nie wiem czy to jest spowodowane.
Jakieś 2 tyg temu zdejmowałem pokrywe zaworów oraz pokrywę rozrzadu i robiłem inspekcję tego czy faktura na rozrząd od poprzedniego właściciela ma pokrycie w rzeczywistości. Rozrząd główny widać że jest świeżutki i ścisły, rozrząd balansu też, łyżwy są całe, nie wiem skąd czasem dziwnie ten silnik pracuje.
Najbliższe naprawy to oring na pompie wspomagania i wymiana płynu.
edit: (12.09.2018)
Auto zostało wystrojone na PB98 oraz zmiana świec na zimniejsze NGK BCPR7ES 3330 bo na starych wypadał zapłon.
A tutaj kilka zdjęć z weekendu. Postanowiłem odkurzyć lustrzankę i cyknąć pare fot.
edit: (14.10.2018)
Wymieniłem oring od pompy wspomagania oraz zmieniłem płyn. Stary to był chyba 10w40 xD sam olej silnikowy był we wspomaganiu. Zalane Penosinem CHF11S. Pompa przestała stukać na wolnych obrotach a wspomaganie działa lżej i płynnie.
Na koniec wyczyściłem podwozie i elementy zawieszenia i zakonserwowałem
edit: (24.01.2019)
Rozkładałem całe tylne wnętrze i montowałem na nowo ponieważ "coś" skrzypiało, plastiki są z jakiegoś twardego gównolitu i trzeszczą pod wpływem naprężeń. Rozpórka naprężenia trochę zniwelowała dzięki czemu nie ma uciążłiwych dźwięków z deski rozdzielczej. Mimo skrzypienia to na twarzy pojawia się banan przy tym jak turbo się załaduje
120km/h na drugim biegu
180km/h na trzecim biegu przy 6700rpm
Elastyczność tej skrzynie jest okropnie dobra
A średnie spalanie jeżdżąc po Wawie to 12-13 litrów LPG, prawie 2-3litry mniej od mazdy...
Mimo to mazda zachowywała się jak gokart a to zachowuję się jak kanapa na kołach
Zima przyszła pojawił się problem z akumulatorem ale na razie nic z tym nie robię. Jak akumulator w Saabie jest słaby to wywala błąd od ESP, ABS i TCS oraz nie blokuje stacyjki i obcina moc, także jeżdzę teraz na oko 150 konną wersją. Ładowanie jest normalne ale jak auto postoi dłużej to lipa jest przez te błędy.
Powoli szykuję się do wiosny także wpada calutki nowy zawias. KYB od wersji AERO + Eibachy do wersji kombi ze względu na to że dają obniżenie -30/15mm a przez duża butlę tył siedzi teraz okrutnie. Jeszcze muszę domówić łożyska, mocowanie i osłony do przednich amortyzatorów. Także będzie sztywniej i pewniej, mniej kanapowato Wleci też wskaźnik doładowania GReddy dla bajeru i do pomiarów, w przyszłości pewnie wleci jeszcze wskaźnik EGT i temperatury oleju.
edit: (21.02.2019)
Zawias przód jest chyba cały taki sam jak w Vectrze C ale tył już się różni. Inżyniery z Saaba zrobili system ReaXs, który powoduje pochył i skręt tylnych kół. Tył w dużej mierze różni się od Vectry, mimo ze jest podobny to jednak nie jest zamienny.
Żeby nudy nie było to jakiś czas temu przyszły ostatnie elementy zawiasu. Za miesiąc może dwa będzie podmianka.
Te błędy ESP, ABS i TCS jednak w tym przypadku nie są od aku, podmieniłem drugi aku i było to samo. Podpiąłem OP-COMa, pobawiłem się trochę i wyłuskałem taki błąd, oznacza on zwarcie na prawym przednim kole, jak się ociepli to zerknę co tam z przewodami się stało.
A co by auto się prezentowało lepiej na lato to od jakiegoś czasu już działam nad bucikami <buja w obłokach> Kółka będą lakierowane
A to nie koniec zmian w wyglądzie. Bo pakiet Aero i szportowy szpoiler na klape już czeka. Wizualnie po lakierowaniu felg i pakietu dokładek nic już nie będę zmieniać, może kiedyś delikatne przyciemnienie szyb.
Mechanicznie jak fundusze pozwolą to Downpipe 3", IC Fmic'a, wtryski 630ccm(Deka albo Bosch), pompa Walbro, modyfikacja turbiny na koło wydechowe HL i koło kompresji 19 CNC, no i strojenie ale to plany na zdecydowanie dłuższy okres czasu
Ostatnio edytowano 6 mar 2019, 07:35 przez Palele, łącznie edytowano 2 razy
Palele napisał(a): IC Fmic'a
Odpuśc sobie. Niewiele więcej da radę wyrwać do88, dedykowany, który jest nieporownywalnie lepszy jeśli chodzi o przepływy. Witam w zabawie w saaba... Wytrwałości życzę
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
roxygenium napisał(a):Palele napisał(a): IC Fmic'a
Odpuśc sobie. Niewiele więcej da radę wyrwać do88, dedykowany, który jest nieporownywalnie lepszy jeśli chodzi o przepływy. Witam w zabawie w saaba... Wytrwałości życzę
Dziękuję. Właśnie ceny do88 na początku mnie całkowicie odstraszyły a potem się dopatrzyłem że jest wersja dedykowana do Saaba i wersja tania, która pasuje do Saaba.
To i tak plany na prawdopodobnie przyszły rok. W auto już i tak wrzuciłem więcej niż za nie dałem.
Kolejny B207 na forum mazdy
Bardzo fajne auto.
Przód przedlift, środek polift, czyli ideał. Jasny środek tez wyglada dobrze.
Jak bedę zmieniał VC to właśnie na takie połączenie kolorystyczne, ale raczej pełen polift, vector i koniecznie w wersji 2.0T.
Bardzo fajne auto.
Przód przedlift, środek polift, czyli ideał. Jasny środek tez wyglada dobrze.
Jak bedę zmieniał VC to właśnie na takie połączenie kolorystyczne, ale raczej pełen polift, vector i koniecznie w wersji 2.0T.
Jak sobie policzysz rurki bzdurki i walke pozniej ze spadajacymi cybantami to już lepiej wziąć dedyka i mieć w d...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jak ja bardzo bym nie chciał mieć światłowodów w poliftowym wnętrzu. Gratuluję fury.
Co do skrzyni ja bym wolał nieco krótszą Ścigając się z autem o podobnej mocy i normalną skrzynią od 3biegu jest efekt jakbyś ręczny zaciągnął
Co do skrzyni ja bym wolał nieco krótszą Ścigając się z autem o podobnej mocy i normalną skrzynią od 3biegu jest efekt jakbyś ręczny zaciągnął
Stała pod ścianą prężąc kakao
yasko napisał(a):Kolejny B207 na forum mazdy
Bardzo fajne auto.
Przód przedlift, środek polift, czyli ideał. Jasny środek tez wyglada dobrze.
Jak bedę zmieniał VC to właśnie na takie połączenie kolorystyczne, ale raczej pełen polift, vector i koniecznie w wersji 2.0T.
Akurat po ilosci saabów obejrzanych, ten był najtańszy i w najlepszym stanie i dopiero później dowiedziałem się co mam
Pełny polift też mi się podoba bardzo, zwłaszcza wersja Griffin
roxygenium napisał(a):Jak sobie policzysz rurki bzdurki i walke pozniej ze spadajacymi cybantami to już lepiej wziąć dedyka i mieć w d...
To na razie z tym się wstrzymam. Trochę sporo hajsu.
Gib napisał(a):Jak ja bardzo bym nie chciał mieć światłowodów w poliftowym wnętrzu. Gratuluję fury.
Co do skrzyni ja bym wolał nieco krótszą Ścigając się z autem o podobnej mocy i normalną skrzynią od 3biegu jest efekt jakbyś ręczny zaciągnął
W sumie brak światłowodu to prosta rozbudowa audio aczkolwiek jakoś mając turbinę nie myslę o takich pierdołach jak audio, seria całkiem przyjemnie gra
A co do skrzyni to plusem jej są niskie obroty.
nemi napisał(a):Piękna maszyna
Dziękuję
Jutro będę wymieniać zawieszenie także mam nadzieję że autko siądzie niżej. Dzięki uprzejmości kolegi co stroi na codzień auta z silnikami diesla, mam sondę afr. Pomierzyłem, pobadałem, dzięki jego radom i studiowaniu zagranicznego forum o Trionicu, wymodziłem mapkę. Wgraliśmy i jest cacy. Wieczorkiem będę testować wskazania AFR jak przebiegają. Dodatkowo wrzuciłem sobie moda Pop&Bangs
Palele napisał(a):A co do skrzyni to plusem jej są niskie obroty.
Wiesz żeby mieć niskie obroty to się daje długą piątkę lub szósty bieg a nie wydłuża FD. Ja swoim śmigam głównie w mieście i wolałbym normalną skrzynię. Ponoć jest taka z krótszym przełożeniem głównym. Co do światłowodu to ja mam ICM1 ładny, uszanowany, nieponiszczony. Jedyne co mogę zrobić to zmienić na ICM2 lub 3, za chore moim zdaniem pieniądze i prawdopodobnie nie w takim stanie, a u mnie seria gra mocno tak sobie. Gdybym miał poliftowe wnętrze pewnie w pieniądzach za ICM3 udałoby się wrzucić 2DIN na z nawigacją i wszystkimi ułatwieniami androida.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Czas na wymianę oliwy. Padł wybór na Valvo 5w50 do tego płukanka i filtr Knecht/Mahle.
Przyszło też większe obuwie na nowe felgi. Tym razem za namową znajomego postawiłem na Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40/18.
Zawieszenia oraz czujnika od ABSu nadal nie wymieniłem, nie mam się kiedy za to zabrać. Przy wymianie oleju może mi się uda coś zdziałać.
Dzięki uprzejmości znajomego, który użyczył mi sprzęt(kess) , wgrałem sobie takiego moda.
No to też fakt że trzeba kręcić i redukować jak w maździe. Głównie śmigam do pracy trasą szybkiego ruchu to tego tak nie odczuwam ale żeby wyprzedzić to czasem trzeba dwa biegi w dół.
Poniosła szwedów fantazja z tym światłowodem Dobrze ze przynajmniej później się ogarnęli i dali zwykłą miedź
Przyszło też większe obuwie na nowe felgi. Tym razem za namową znajomego postawiłem na Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40/18.
Zawieszenia oraz czujnika od ABSu nadal nie wymieniłem, nie mam się kiedy za to zabrać. Przy wymianie oleju może mi się uda coś zdziałać.
Dzięki uprzejmości znajomego, który użyczył mi sprzęt(kess) , wgrałem sobie takiego moda.
Gib napisał(a):Palele napisał(a):A co do skrzyni to plusem jej są niskie obroty.
Wiesz żeby mieć niskie obroty to się daje długą piątkę lub szósty bieg a nie wydłuża FD. Ja swoim śmigam głównie w mieście i wolałbym normalną skrzynię. Ponoć jest taka z krótszym przełożeniem głównym. Co do światłowodu to ja mam ICM1 ładny, uszanowany, nieponiszczony. Jedyne co mogę zrobić to zmienić na ICM2 lub 3, za chore moim zdaniem pieniądze i prawdopodobnie nie w takim stanie, a u mnie seria gra mocno tak sobie. Gdybym miał poliftowe wnętrze pewnie w pieniądzach za ICM3 udałoby się wrzucić 2DIN na z nawigacją i wszystkimi ułatwieniami androida.
No to też fakt że trzeba kręcić i redukować jak w maździe. Głównie śmigam do pracy trasą szybkiego ruchu to tego tak nie odczuwam ale żeby wyprzedzić to czasem trzeba dwa biegi w dół.
Poniosła szwedów fantazja z tym światłowodem Dobrze ze przynajmniej później się ogarnęli i dali zwykłą miedź
Czy ja Ci tych olei nie pakowałem przypadkiem hmmm
Często takie zestawy idą...
Często takie zestawy idą...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Zamawiałem w Petrostar ale fakt czekałem na przesyłkę dłuższy czas. Może pakowałeś
181k km wg licznika
Wczoraj(03.04.2019) nastąpiła zmiana oleju, wleciał 5w50 Valvoline VR1 Racing a przed zmianą ok 15-20 minutowa płukanka. Autko dostało również nowy filtr Knechta. Mam wrażenie że silnik pracuje teraz trochę ciszej. poza tym udało mi się przy okazji zmienić przednie zawieszenie. Wleciały amortyzatory KYB, springi Eibacha, poduszki z łożyskami KYB, odboje i manszety Monroe i łączniki stabilizatora Lemfordera. Auto prowadzi się dużo pewniej, wreszcie można wchodzić w zakręty bez strachu. Jedyny minus tego zestaw to koleiny poprzeczne bo przód "skacze jak piłeczka ping-pongowa". Pomimo tego jest dużo lepiej. Jeżdżę głównie i tak krajówkami i drogami szybkiego ruchu także raczej nie odczuje tego mocno Na tył zbrakło czasu, na piastę również zbrakło czasu, słońce zachodziło i trzeba było uciekać
181k km wg licznika
Wczoraj(03.04.2019) nastąpiła zmiana oleju, wleciał 5w50 Valvoline VR1 Racing a przed zmianą ok 15-20 minutowa płukanka. Autko dostało również nowy filtr Knechta. Mam wrażenie że silnik pracuje teraz trochę ciszej. poza tym udało mi się przy okazji zmienić przednie zawieszenie. Wleciały amortyzatory KYB, springi Eibacha, poduszki z łożyskami KYB, odboje i manszety Monroe i łączniki stabilizatora Lemfordera. Auto prowadzi się dużo pewniej, wreszcie można wchodzić w zakręty bez strachu. Jedyny minus tego zestaw to koleiny poprzeczne bo przód "skacze jak piłeczka ping-pongowa". Pomimo tego jest dużo lepiej. Jeżdżę głównie i tak krajówkami i drogami szybkiego ruchu także raczej nie odczuje tego mocno Na tył zbrakło czasu, na piastę również zbrakło czasu, słońce zachodziło i trzeba było uciekać
mocno poszedł przód do góry? Ja mam świeże sprężyny z przodu do tego LPG w bagażniku i wygląda to trochę jak motorówka, natomiast że tak powiem "dzielność w terenie" jest ok. I krawężników się tak nie boję
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib napisał(a):mocno poszedł przód do góry? Ja mam świeże sprężyny z przodu do tego LPG w bagażniku i wygląda to trochę jak motorówka, natomiast że tak powiem "dzielność w terenie" jest ok. I krawężników się tak nie boję
U mnie ze sprężynami było o tyle śmiesznie że na początku po kupnie auto stało równo. Po montażu LPG, tył osiadł. Potem zakupiłem sprężyny "niby Aero" w celu obniżenia przodu ale się okazało że miałem pęknięte sprężyny więc auto poszło do góry o 1-2cm i wyglądało tak jak mówisz
Teraz założyłem cały nowy zestaw ze sprężynami obniżającymi Eibacha(-30mm) i auto zeszło można powiedzieć do wersji "pękniętej sprężyny". Pod krawężniki da się jeszcze podjeżdżać. Posklejana dokładka Aero czeka na lakierowanie i montaż
Ostatnio edytowano 4 kwi 2019, 12:53 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz
Palele napisał(a):ale się okazało że miałem pęknięte sprężyny
właśnie miałem o to pytać czy przy wymianie były pęknięte bo u mnie w Signum obie w tych samych miejscach były.
Palele napisał(a):Zamawiałem w Petrostar ale fakt czekałem na przesyłkę dłuższy czas. Może pakowałeś
ooo to nie. Od nas byś miał szybciutko
Pękanie sprężyn przednich w VS/Sig/9-3 to standard. Łożyska MCP są w kijowym miejscu i ciągle dostają syf. Dobrze jest 1 do roku minimum wymienić. A znam też mechanika co nowe łozyska otwiera i wali do srodka towotu. Podobno to się najlepiej sprawuje – sam jeździ VC pare lat a sprężyna pękła tylko raz
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
roxygenium napisał(a):Palele napisał(a):Zamawiałem w Petrostar ale fakt czekałem na przesyłkę dłuższy czas. Może pakowałeś
ooo to nie. Od nas byś miał szybciutko
Pękanie sprężyn przednich w VS/Sig/9-3 to standard. Łożyska MCP są w kijowym miejscu i ciągle dostają syf. Dobrze jest 1 do roku minimum wymienić. A znam też mechanika co nowe łozyska otwiera i wali do srodka towotu. Podobno to się najlepiej sprawuje – sam jeździ VC pare lat a sprężyna pękła tylko raz
To musi być jakaś wada konstrukcyjna że to tak pęka. No właśnie zależało mi na czasie wtedy z olejami i wyszła.
Gib napisał(a):Bo to są auta do jazdy na wprost, i od skręcania się psują szybciej
a przy jeździe na wprost wyrzuca Check Engine
Z nowości to w aucie pojawiła się drugi raz od kupna przezajebista kontrolka Check Engine. Błąd P0171(mieszanka zbyt uboga). Mam wrażenie że mod Pops&Bangs nie lubi się z LPG, choć to też dziwne bo jeżdżę z tym modem już dobre dwa tygodnie i nic się nie wysrywało do tej pory.
Ogólnie to przed zmianą oleju zatankowałem gaz na BP. Auto zaczęło być bardziej zmulone, wczoraj jak jechałem to szarpało a wracając z pracy to dwa razy zgasło a jak odpuszczałem gaz to przeokrutnie szarpało na 2-3 przy ok 1000rpm i przy okazji wywaliło ten właśnie błąd. Korekty krótko i długo terminowe się porozjeżdżały. Przerzuciłem na PB i było trochę lepiej. Na sprawdzenie instalacji i zmianę filtrów jestem już umówiony na 18 kwietnia.
Sprawdziłem wypadanie zapłonów i na trasie ok 2-3km wygląda to tak:
Cylinder 1 – 38
Cylinder 2 – 106
Cylinder 3 – 214
Cylinder 4 – 58
Świece były wymieniane ok 9-10tys temu po strojeniu. Cewki to mam wrażenie że są jeszcze ori. Amortyzatory, które ostatnio zmieniałem były oryginalne z 2006r :lol:
Dodatkowo żeby było śmieszniej to sprzęgło zaczęło mi się ślizgać i dwumasa chrobotać.
Widzę że usterki w tym aucie jak wychodzą to od razu na grubo.
Mocno zastanawiam się czy inwestować dalej w to czy wracać do Mazdy, za którą de facto tęsknię. Jedyny problem to moc bo byłby to konkretny szok. Na MPS'a w dobrym stanie technicznym mnie raczej nie stać a pchać się w jakieś padło to też bez sens
Wygląda to na typowe zderzenie z Saabem, którego ktoś sprzedał, bo kończyła się przydatność do użycia wielu rzeczy Mój szwagier miał to samo z 9-3 z tym samym motorem, po pół roku się rozrząd odezwał a potem to już lawina mniejszych lub większych wymian, a te tanie niestety nie są w tym aucie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości