Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI '09 QUATTRO Phantom Black OOOO

Postprzez macvas » 31 paź 2018, 19:23

Kawał furacza. Szkoda, że nie JDM ale skoro już z Reichu to chyba jeden z ciekawszych wyborów.
Skoro znowu wróciłeś do ON to tak jak prawisz była uzasadniona potrzeba – te każdy ma swoje. Ja GJ,ką 4x w miesiacu robie 120km trase a reszta miasto/praca i stwoerdzam iż benzyna też jakoś przesadnie nie drenuje portfela. Średnio mam jeden bak wiecej do zalania niż miałem w ON. Ale poza spalaniem to jest zupełnie inna liga jeśli mowa o motoryzacji i pewnie też tego teraz doświadczasz. Gratulacje zakupu i niech wozi do celu. <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez rafałmazda » 6 lis 2018, 20:01

Generalnie mimo wszystko (po ON, PB i teraz znów ON), jestem bardziej zwolennikiem benzynki, którą można wkręcać i wkręcać, aczkolwiek tu "fałka" mnie zaskoczyła jak na 4,5 tys się wkręca i ciągle jedzie <diabełek> tylko niestety, w tym przypadku jedyna słuszna benzyna to V8, a póki co jeszcze tak bogaty nie jestem, żeby ją zalewać i eksploatować hahaha
Obecnie nuda, ponad 3,5 tys km zrobione razem :D Jeśli chodzi o modyfikacje to jest ich w głowie pełno i odmienią tego kombiaka... Przepraszam – Avanta <glupek2> <lol> bardzo mocno, jednak dopiero za rok/dwa, bo w półśrodki tym razem bawić się nie będę <faja> o ile w międzyczasie nie sprzedam i inny pomysł na projekt do głowy nie wpadnie hahaha
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mln » 13 lis 2018, 12:05

Paczcie go, wrócił! :D Echm, zaraz, zaraz... niech no sobie przypomnę, kto się ze mnie za kupno karawanu nabijał (choć mój nie czarny i zbyt mało prestiżowy, żeby wozić w ostatniej podróży <glupek2>) <co?>


Gratuluję zakupu :) Aczkolwiek chyba póki sam się nie przejadę tym wielbłądem, to nie zrozumiem wyboru <lol> Ogromna klempa, kombiwagen i w gnojowicy – to nie jest przepis na idealne auto dla młodego człowieka :> Ale miłość jest ślepa – mi się dalej Accordeon podoba, więc nie mogę Ci robić wyrzutów :P
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 10:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez rafałmazda » 14 lis 2018, 20:43

mln napisał(a):kto się ze mnie za kupno karawanu nabijał

Panie, ja nie mieć kombi, to je AVANT hahaha <glupek2>
mln napisał(a):nie zrozumiem wyboru

szczerze mówiąc sam nie rozumiem i ciągle się waham czy to trzymać i modzić czy pogonić i szukać czegoś bardziej w moim stylu <co?>
mln napisał(a):miłość jest ślepa

Panie, to nie miłość hahaha jak już to przelotny romans <lol> chwilowo po prostu dupowóz :D
Wczoraj w DR2K garage miała miejsce wymiana oleju (przebieg 297333km) :D
IMG_20181113_182823.jpg

Krowa wciąga 8,2l oleju, więc wymiana jest dość kosztowna <oczy> zwłaszcza jak się leje olej premium :P
Dziś dotarło do mnie obdeleven pro <jupi> zamówiłem żeby zaadaptować akumulator (chory pomysł konstruktorów) po tym, jak ostatnio go przypadkowo rozładowałem <lol> dodatkowo odblokowałem sobie ukryte, zielone menu, a w jakich celach dalej wykorzystam obd to się zobaczy :D dużo tańsza alternatywa dla VCDS'a, polecam VAGowiczom <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Bigbluee » 15 lis 2018, 23:22

rafałmazda napisał(a):Krowa wciąga 8,2l oleju

Ło matko bosko kochano.
Weź to ogrzej zimą po odpaleniu.

Jedną rzeczą jaką mogę Cie zmartwić to ta premiumowość tego oleju nie jest do końca premiumowa.
Ten olej nie jest syntetyczny, tylko hydrocrackowany w technologii sytntetycznej. Baza olejowa nie jest syntetyczna ale mineralna a olej jako odpad, klasyfikowany jest do odpadów olejowych mineralnych.

To tak aby zachęcić Cie do lektury nad olejami :)
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2018, 00:28

I aby oszczędzić środowisko przerabiają ten nieużyteczny odpad mineralny na olej silnikowy :)

Trzeba też pamiętać że nie ma oleju składającego się w 100% z bazy syntetycznej bo nie mieszały by się dodatki które dodawane są do oleju i zawsze dodawany jest olej po hydrokrakingu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Weelkoo » 16 lis 2018, 02:00

Neonixos666 napisał(a):nie ma oleju składającego się w 100% z bazy syntetycznej bo nie mieszały by się dodatki które dodawane są do oleju i zawsze dodawany jest olej po hydrokrakingu.


Są oleje tylko na bazie syntetycznej – jak mnie pamięć nie myli to dodatki rozpuszczają się słabo w bazie zaliczanej do grupy IV (PAO), dobrze z kolei w bazie grupy V (estry) (albo na odwrót <lol> ). Przy w pełni syntetycznej bazie dodatków też często stosuje się po prostu mniej (bo np. nie trzeba poprawiać indeksu lepkości VI) ;) Ale faktem jest, że jak się człowiek zagłębi trochę w temat to można się zdziwić jak niektóre oleje wypadają słabo lub ile uznanych olejów "w pełni syntetycznych" bazuje na HC. Sam z tego względu zrezygnowałem z Millersa ;) Z ciekawych źródeł analiz itp. – oil-club.de i oil-club.ru <czytaj> Albo zrobić zakupy (awaga, reklama) u Tomka z czarnepaliwo.pl – doradzi fachowo co wybrać <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Bigbluee » 16 lis 2018, 11:35

Weelkoo napisał(a):Sam z tego względu zrezygnowałem z Millersa

Nie możesz tak generalizować i mówić źle o całości oferty producenta, jakiegokolwiek bo nawet Castrol ma dobre oleje, niewiele ale zawsze :) Olej olejowi nierówny. Lepiej napisz, z jakiego oleju Millersa zrezygnowałeś i dlaczego.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Weelkoo » 16 lis 2018, 13:56

No tak, mają CFS'a w ofercie – jedyny chyba olej, który jest faktycznie na bazie syntetycznej – można by więc napisać, że zrezygnowałem z wszystkiego od Millers'a nie będącego CFS :P Ale będąc konkretnym – zrezygnowałem z "w pełni syntetycznego" EE LongLife Eco 5W40, który jak się okazuje jest co najwyżej dobrym hydrocrackiem (z dodatkiem PAO) w cenie bardzo dobrych olejów syntetycznych. Poza tym widząc jak nie trzymają norm i np. taki XF Longlife C3 5W30 ma CCS właściwy dla 10W a nie 5W a producent nie udostępnia MSDS dla swoich olejów a to co podaje jest ubogie i niekoniecznie zgodne z prawdą nie sięgnąłbym nawet po CFS chyba <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Mr_Bartek » 18 lis 2018, 12:26

To nie lepiej w takim wypadku kupić olej producenta samochodu np. Dexelia dla Mazdy lub odpowiednik dla Audi? Producent chyba najlepiej wie jaki olej stosować do danej konstrukcji. Czy taki Ravenol RUP jest o wiele lepszy czy tutaj już ma zastosowanie prawo malejących przychodów?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Weelkoo » 18 lis 2018, 13:19

Nie, bo producentom wcale nie zależy na tym aby silnik przejechał 0,5 miliona kilometrów bez problemów – olej lany w serwisach to efekt zwykłej umowy handlowej na produkt, który ma spełniać określone minimum i być przy tym jak najtańszy. Taka Dexelia czy Dexelia Ultra to olej na bazie mineralnego (hydrocrack) o przyzwoitych parametrach i tyle, nieco bazy syntetycznej ma w swoim składzie Supra (0W20) i tak jest w przypadku większości olejów OE. Na nich auto będzie pracować poprawnie i będzie mieć wystarczającą ochronę ale skoro można wlać olej, który zapewni jeszcze lepsze warunki pracy to czemu tego nie zrobić? ;) RUP'a nie ma co porównywać bo to inna liga ale też całkiem inna półka cenowa. Ja raczej chciałem zwrócić uwagę na to, że są oleje w cenie podobnej jak Dexelia czy Liqui Moly, które faktycznie mają bazy syntetyczne i zdecydowanie lepsze parametry. Np. jak jesteśmy przy Ravenolu to dla takiego C6 3.0 TDI jest Ravenol VMP 5W30 kosztujący ok. 150PLN za bańkę – syntetyk na bazie POA i estrów, z temperaturą płynięcia na poziomie -60'C, niską odparowalnością, bardzo dobrym CCS i świetną pompowalnością niskotemperaturową a całości dopełnia bogaty pakiet dodatków w tym pakiet ZDDP, molibden i bor. Bardzo dobry olej syntetyczny, o klasę lepszy a kasa wcale nie taka inna <ok> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez rclmati » 18 lis 2018, 17:14

A obd wszystkie zaprogramujesz ? Przy VcDS nie ma z tym problemu. A o kodowaniu aku przy rozładowaniu pierwsze słyszę. Aku się koduje jak wkładasz nowy

Ja do swojego 3.0 tdi lałem 5W30 Motula, teraz auto ma blisko 300 tys nadal na motulu i nic z autem złego się nie dzieje :)
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 21:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez rafałmazda » 18 lis 2018, 19:10

Mr_Bartek napisał(a):nie lepiej w takim wypadku kupić olej producenta samochodu np. Dexelia dla Mazdy

Tak, Dexelia jest tak dobrym olejem, że jak po 10tys się go zlewa to jej konsystencja woła o pomstę do nieba... Dopóki nie byłem przy zmianie oleju, tak do GG ją lałem, bo przecież producent zaleca...
Weelkoo napisał(a):bo producentom wcale nie zależy na tym aby silnik przejechał 0,5 miliona kilometrów bez problemów

<spoko>
Akurat w przypadku oleju i LM dość mocno się zagłębiliśmy z DR2K, docieraliśmy do NIEZALEŻNYCH testów różnych firm, które sprawdzały wytrzymałość filmu olejowego i innych takich. Do BK lałem LM, kręciłem do 7tys obrotów, nie działo się kompletnie nic. Zlewany po 10tys olej nie był czarny, ubytek (w silniku, który podobno ma fabryczną wadę i dlatego pije duuuuuuużo oleju <glupek2>) wynosił około 0,2l, także osobiście przetestowałem na obrotach wolnossącej, kręcącej się benzyny, więc w dieslu będzie jeszcze lepiej :D i chyba mam coś zepsute, bo niby diesel, a po ponad 100, prawie 200km na oleju, nadal nie jest czarny hahaha ale to już muszę się zagłębić o co z tym silnikiem chodzi, a może Vki tak mają, bo w GG (jak i w sumie w każdym dieslu, z którym miałem styczność) chwilę po wlaniu był jak smoła <lol>
Wracając do LM, płockie (i nie tylko) X9'tki również na nim jeżdżą... Oleju nie biorą, jedna wypluła na hamowni ponad 170 koni i nie zrobiła przy tym jakiegokolwiek dymu, co dla "znafcuf" tematu było wielkim zaskoczeniem, bo przecież KL'e nie trzymają mocy i biorą olej <lol> także LM póki co nie zamienię <oczko>
rclmati napisał(a):obd wszystkie zaprogramujesz ?

normalnie jest podział na kanały, wpisuje się ścieżki i dokonuje ewentualnych zmian – chociażby zielone menu już tak odblokowałem <oczko>
rclmati napisał(a):Aku się koduje jak wkładasz nowy

mój jak się rozładował to do tego stopnia, że centralny nie miał siły ruszyć. Widocznie stracił jakąś swoją pamięć (choć stacji radiowych nie zapomniało) i trzeba było go od nowa kodować, ale póki co poziom ciągle pokazuje 100% :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mln » 19 lis 2018, 12:09

Rafał, jako wybitny i ceniony specjalista w innych dziedzinach niż olejoznawstwo ;) nieśmiało zauważam, że olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny – jedną z jego funkcji (poza poślizgiem i chłodzeniem) jest przecież czyszczenie np. nagaru i stałych (ubocznych) efektów spalania ze smarowanych elementów silnika. Jeśli zlewasz oliwę klarowną jak w dniu zalania, to nabyta wiedza każe mi skonkludować, że olej jest do <dupa>. Tak przynajmniej całe życie byłem nauczany <czytaj>.
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 10:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Neonixos666 » 19 lis 2018, 16:46

mln napisał(a):Rafał, jako wybitny i ceniony specjalista w innych dziedzinach niż olejoznawstwo ;) nieśmiało zauważam, że olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny – jedną z jego funkcji (poza poślizgiem i chłodzeniem) jest przecież czyszczenie np. nagaru i stałych (ubocznych) efektów spalania ze smarowanych elementów silnika. Jeśli zlewasz oliwę klarowną jak w dniu zalania, to nabyta wiedza każe mi skonkludować, że olej jest do <dupa>. Tak przynajmniej całe życie byłem nauczany <czytaj>.


Trzeba pamiętać że filtr oleju zapycha się po połowie przebiegu na oleju (są na to dowody w sieci), po tym czasie olej znacznie szybciej czarnieje bo nie jest filtrowany.

rafałmazda napisał(a):(jak i w sumie w każdym dieslu, z którym miałem styczność) chwilę po wlaniu był jak smoła


To zależy od konstrukcji silnika mi olej przy CR czarnieje po paru tysiącach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafałmazda » 19 lis 2018, 17:46

mln napisał(a):olej po przejechaniu 15kkm powinien być czarny

jasne i podpisuję się pod tym, dlatego pierwsza wymiana w BK mnie trochę zaniepokoiła, bo olej zleciał w mocno ciemnym kolorze <oczy> ale później już było lepiej <faja>
Neonixos666 napisał(a):filtr oleju zapycha się po połowie przebiegu na oleju

właśnie dlatego mam plan żeby zrobić jakieś 5 tys km teraz, wymienić sam filtr, zrobić kolejne 5 tys i zmiana oleju <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Neonixos666 » 19 lis 2018, 18:09

rafałmazda napisał(a):właśnie dlatego mam plan żeby zrobić jakieś 5 tys km teraz, wymienić sam filtr, zrobić kolejne 5 tys i zmiana oleju


Z tego co czytam to co raz częstsza praktyka, nie odkłada się nagar we wnętrzu silnika a i parametry oleju są zachowane bo nie musi tyle sadzy i zanieczyszczeń rozpuszczać w sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafałmazda » 19 lis 2018, 18:14

Audi oczywiście (na oleju zgodnym z normą VW 507 00) przewiduje interwał 30tys, natomiast Liqui Moly 50tys, jeśli producent samochodu nie sugeruje inaczej hahaha
U mnie dostęp do filtra oleju jest tak genialny, że lepiej chyba się nie dało wymyślić (od razu na górze silnika), sam filtr Knechta kosztuje koło 40-50zł, więc koszt żaden, robota żadna, a może naprawdę ograniczyć syf w silniku <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mln » 20 lis 2018, 08:43

rafałmazda napisał(a):interwał 50tys


Obrazek

Już chyba tylko krok dzieli nas od epoki, w której olej będzie miał taką samą żywotność jak silnik.
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 10:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Neonixos666 » 20 lis 2018, 15:04

w Ducato producent zaleca wymianę oleju co 48 tyś lub rok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy