Hyundai Ioniq Hybrid '18
Pykło 5kkm. Gdyby nie MX, to powinno być 7kkm+ Jakby kogoś interesowało, to średnie spalanie ze zbiornika przy obecnych temp udaje się utrzymać na poziomie 4,8-5l/100km. Coraz mniej z żoną zwracamy uwagę na ekojazdę, po prostu jeździmy. Ostatnie dwa zbiorniki to w 90% jazda miejska i bardzo krótkie odcinki. Spory wpływ na spalanie ma poranne ogrzewanie samochodu. Włączony nawiew powoduje, że samochód do osiągnięcia odpowiedniej temp cieczy nie przełączy się na EV. Strzelam, że w zimie trzeba się będzie liczyć z tego powodu ze spalaniem ponad 5l. Albo zrezygnować z ogrzewania
Piwo może mas użyty stary typ folii, mój kumpel tak ma – tragedia. U niego patrząc w lusterka w ciągu nia widać niewiele, wieczorem nie widać nic. My mamy przyciemnione fabrycznie i jest ok, teraz w X4 przyciemniliśmy folią i od środka prawie nie zauważam różnicy.
radzi89 napisał(a):Piwo może mas użyty stary typ folii, mój kumpel tak ma – tragedia. U niego patrząc w lusterka w ciągu nia widać niewiele, wieczorem nie widać nic. My mamy przyciemnione fabrycznie i jest ok, teraz w X4 przyciemniliśmy folią i od środka prawie nie zauważam różnicy.
nie wiem moze. u mnie w jasny sloneczny dzien tez jest w miare. najgorszy jest pol zmrok i pochmurny ciemny dzien. przez normalna szybe jestem w stanie odroznic marki samochodow po zderzakach ksztalcie swiatel itd a za przyciemniana szyba widze tylko dwa oslepiajace punkty oswietlenia. moze cos u mnie jest do d.py. jak u was jest ok to tak musi byc.
Dopisano 19 lis 2018 11:19:
nemi napisał(a):Też uważam, że jest super. Ciemne szyby praktycznie zawsze wyglądają fajnie.
Btw. Zrobiłem zdjęcia jak widać u mnie. Nie tylko widzę, co za mną jedzie, ale też czy kierowca dłubie w nosie.
A od zewnątrz szyby są całkiem czarne.
zrob takie samo zdjecie wieczorem o 18stej i niech 50 metrow za toba stanie jakies auto na swiatlach.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jak jest ciemno to i tak fotochrom w lusterku je przyciemnia i generalnie mało widać. Nie rozumiem za bardzo problemu. Może dlatego, że sporo się najeździłem samochodami, które nie mają tylnej szyby Inna sprawa, że jeszcze nigdy mnie radiowóz nie gonił, nie widzę za bardzo potrzeby rozpoznawania marki samochodu jadącego za mną :)
Wracając do tematu. W weekend miałem wycieczkę stricte autostradową. Częstochowa-Gdańsk z prędkościami 130++ (na A1) dały smutny wynik 6,4l/100km. Do 130 jest w miarę spoko, powyżej akumulatory robią za balast Droga powrotna z tempomatem ustawionym max na 120 pozwoliła zrobić już 5,1 na odcinku Gdańsk-Imielin (~550km).
Wracając do tematu. W weekend miałem wycieczkę stricte autostradową. Częstochowa-Gdańsk z prędkościami 130++ (na A1) dały smutny wynik 6,4l/100km. Do 130 jest w miarę spoko, powyżej akumulatory robią za balast Droga powrotna z tempomatem ustawionym max na 120 pozwoliła zrobić już 5,1 na odcinku Gdańsk-Imielin (~550km).
6,4 to bardZo dobry wynik. mazda 3 skyactiv 2.0 pali przy 140 kolo 8 litrow. na prawde trzeba sie nameczyc by jadac srednia 140km/h na autostradzie zrobic nizszy wynik. a mysle ze mazda 3 jest mimo wszystko duzo lzejsza. wiec ten balast u Ciebie chyba nie robi duzej roznicy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No źle nie jest, ale średnia 140 raczej nie wyszła. Nie zwróciłem uwagi co komp pokazuje. Fakt, że przy tych prędkościach każde auto zaczyna palić. Scenic 1,4 na podobnej trasie brał mi też ponad 8.
loockas napisał(a):Fakt, że przy tych prędkościach
zabrzmialo jakby to byly predkosci nadswietlne a nie zwykle predkosci codziennego podrozowania.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):a nie zwykle predkosci codziennego podrozowania.
No dla mnie 130-140+ to nie są zwykłe prędkości codziennego podróżowania A jakby były, to bym nie kupił do tego hybrydy która przy 120 przestaje działać na prądzie
a jak robisz spokojną trasę 90-100 to jakie jest spalanie?
Neonixos666 napisał(a):a jak robisz spokojną trasę 90-100 to jakie jest spalanie?
Przy tej prędkości da się zrobić od 3,5 do 4,5. Zależy jaka droga, ile świateł, ile przyśpieszeń, okazji do doładowania aku itd. Zakres 80-100 jest chyba najbardziej przyjazny dla tego auta (chyba dla większości) jeżeli chodzi o spalanie. Hybryda ma jednak te przewagę, że te same wartości osiąga się w ruchu miejskim i przy dobrze doładowanym aku korki czy światła nie powodują zwiększenia spalania. Tak jak widać na fotce wyżej przy mieszanym, codziennym trybie jazdy mieszcze się w okolicach 5l. Zobaczymy jak będzie w zimie.
5L w mieszanym to spoko wynik, widać przy hybrydach ile energii idzie w hamulce w normalnym aucie.
loockas napisał(a):Zobaczymy jak będzie w zimie.
kurde weź. Zatankowałem akurat jak spadła temperatura do 0 ostatnio i od razu mi skoczyło z 4,8 na 5,0!
Byłem ostatnio świadkiem jak gościu w salonie Toyoty się kłócił, że mu Yaris nie pali 3,5, tylko coś ponad litr więcej
Generalnie to widać że jazda na trasach lipnie wygląda w wykonaniu hybryd.
Podobne spalanie uzyskują nowe, małe turbawki.
Mój kloc przy prędkości 130 pali około 13-14l LPG, więc kosztowo tylko ciut więcej (chociaż należy pamiętać że to wiekowa konstrukcja z 4b ASB).
W mieście niestety muszę się mocno postarać żeby zejść poniżej 20.
I tutaj hybryda ma kolosalną przewagę.
Podobne spalanie uzyskują nowe, małe turbawki.
Mój kloc przy prędkości 130 pali około 13-14l LPG, więc kosztowo tylko ciut więcej (chociaż należy pamiętać że to wiekowa konstrukcja z 4b ASB).
W mieście niestety muszę się mocno postarać żeby zejść poniżej 20.
I tutaj hybryda ma kolosalną przewagę.
Bo ja wiem czy można powiedzieć lipnie skoro wynik taki sam albo nieco mimo większej masy?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Grzyby napisał(a):I tutaj hybryda ma kolosalną przewagę.
To jest temat na dłuższą dyskusję, ale żeby mnie zrozumieć musiałbyś pojeździć dłużej takim autem. Może się starzeję, ale jazda w ciszy mnie urzekła i żałuję trochę że nie wybrałem czystego EV
Ja od tego auta nie wymagam zbyt wiele, to ma być pupowóz i auto do pracy. Jednak z jakiegoś powodu mam fun z jazdy tym autem. Ruszanie, start spod świateł gdzie większość stoi i czeka aż wrzucą bieg, albo start-stop im odpali silnik. Ten dźwięk jak "sunę" przez parking i ludzie wystraszeni odskakują. Co chwilę ktoś zaczepi i zapyta o to auto, fajnie jest ludziom wytłumaczyć że tego nie trzeba ładować, że jeździ jak normalne auto, że nie trzeba się tego bać. Jeżeli przy tym wszystkim spali mniej niż większość aut w tym segmencie, to tylko się cieszyć. Nie było to jednak kluczowym argumentem przy wyborze tego samochodu. Ja jestem mega zadowolony i gdybym jeszcze raz wybierał auto typu pupowóz to byłaby to na pewno hybryda lub EV.
Jak mam ochotę na skrajnie odmienne wrażenia z jazdy to wsiadam do MX-5. W końcu mam auta, które niczego nie udają i świetnie się wszystkie trzy uzupełniają Życzę każdemu takich doświadczeń, bo trochę mi zajęło (czasu i kasy) by znaleźć "złoty środek". Chociaż pierwotne założenie było, by tym złotym środkiem było jedno auto, a nie trzy... ale już nie czepiajmy się drobiazgów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości