Hyundai Ioniq Hybrid '18
piwo napisał(a):takie auta sa tylko dla wyjatkowych ludzi
Przez to, że cały czas obracamy się w gronie moto-świrów mamy nieco zaburzone spojrzenie na rzeczywistość. Tak się składa, że to raczej normalny tryb użytkowania auta a ten który prezentujesz / prezentujemy jest tylko "głośnym" ale jednak odchyleniem od normy.
piwo napisał(a):dla ludzi z ciezsza stopa oszczednymi autami beda zupelnie inne auta (nieelektryczne)
Ostro byś się mógł jednak zdziwić gdybyś spróbował. Inna sprawa, że Ioniq jak i Prius nie są samochodami do pałowania podobnie jak Fiat z silnikiem 1.4. Ja tam mimo weselszej jazdy nie potrafię wyjść ponad 10l/100km podczas gdy innymi samochodami bez balastu jadąc normalnie przekraczałem 10l/100km. Technologia poszła do przodu – to już nie są czasy pierwszego Priusa.
Patrząc na to jak wyglądała podróż do Gdańska Ioniqiem i jakie wyszło spalanie ciągle uważam, że wynik jest więcej niż zacny. Ale jak loockas pisze – ten samochód to nie tylko spalanie – to bardzo udany model pod praktycznie każdym względem a hybryda tylko uzupełnia obraz całości.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Przez to, że cały czas obracamy się w gronie moto-świrów mamy nieco zaburzone spojrzenie na rzeczywistość. Tak się składa, że to raczej normalny tryb użytkowania auta a ten który prezentujesz / prezentujemy jest tylko "głośnym" ale jednak odchyleniem od normy.
Mnie się to chyba udało już dawno temu oddzielić. Jak mam ochotę poszaleć to wybieram godzinę w której nie ma ruchu i jadę w miejsce gdzie są na to warunki. Jak się uda znaleźć zamknięty odcinek, to już jest wypas, a o takie u nas ostatnio nie trudno.
Natomiast w codziennej jeździe do pracy, z rodziną, nie odczuwam potrzeby traktowania gazy zero-jedynkowo. Wystarczy mi sprawne poruszanie się w prędkościach "około" dozwolonych i w przypadku tego auta i tak jestem szybszy niż 3/4 aut na drodze. Z resztą jeździć zwinnie można i Pandą 1.1, a być zawalidrogą w V8. Dwa osobne tematy. Natomiast nie irytuje mnie nic tak jak ludzie bez wyobraźni, którzy popierniczają bezmyślnie, a potem przez swoją brawurę blokują miasto czy obwodnicę aglomeracji na 2h, bo mu się śpieszyło i nie wyrobił przed barierką. No i mamy korki, ale moje auto w korkach nie pali i nie denerwuje klekoczącym silnikiem to łatwiej mi to strawić. Czasu mi jednak nikt nie zwróci i w korkach stoję tak samo z Pandą 1.1 jak i z Speedsterem turbo
loockas napisał(a):Czasu mi jednak nikt nie zwróci
i to jest w tym wszystkim najsmutniejsze...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Loockas, wszędzie podkreślasz że to "ciężkie" auto.
Wg danych jakie znalazłem waży niecałe 1400kg. Jeśli to nie przekłamanie to wcale nie jest to "ciężkie" auto. Szóstka ważyła ponad 1,5t.
Wg danych jakie znalazłem waży niecałe 1400kg. Jeśli to nie przekłamanie to wcale nie jest to "ciężkie" auto. Szóstka ważyła ponad 1,5t.
Grzyby napisał(a):Szóstka ważyła ponad 1,5t.
Ale szóstka, to nie jest kompakt. Ciężkie jak na kompakty które miałem, nawet nie wiem jak obecnie to wygląda w tym segmencie.
Sprawdzę w dowodach, ale wychodzi na to, że Ioniq waży tyle co 7 osobowy Scenic
Ostatnio edytowano 23 lis 2018, 11:19 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
Tylko że o szóstce wszyscy pisali/mówili że to najlżejsze auto w klasie
Nowy Focus 1,5 to ta sama klasa? No to wygląda na to że jest .... cięższy od Hyundaia o prawie 100kg.
Nowy Focus 1,5 to ta sama klasa? No to wygląda na to że jest .... cięższy od Hyundaia o prawie 100kg.
No popatrz, wydawało mi się, że auta się robią coraz lżejsze No ok, to w takim razie biorąc pod uwagę balast w postaci akumulatorów to Ioniq wydaje się faktycznie nie być ciężkim autem. Jednak w temacie osiągów i spalania to przypomnę, że w momencie gdy nie mamy dostępnego elektryka to zostaje tam tylko 1.6 (Atkinson) z marnymi 100 kuniami
Ja się strasznie zaskoczyłem jakie to ma odejście w miescie (w sensie w obrębie prędkości typowo miejskich). Stałem za takim i zanim ruszyłem już dawno i daleko odjechał. Przypuszczam, że osiągi ma zbliżone do mojego Golfa (strzelam), ale ja naprawdę musiałbym ostro pałować i patrząc na to jak tamten samochód odjechał dopiero po przekroczeniu jakiejś prędkości mógłbym się zrównać. Nie jechałem wtedy Beemką, ale mam wrażenie, że do tych 70 km/h byłoby mi bardzo ciężko.
niestety znaczna wiekszosc aut jest produkowana z roku na rok ciezsza... coraz to nowe systemy etc...
wiem ze MX5 ND sie im udalo zrobi lzejsza od poprzedniego modelu z masa nowych systemow etc....
na miasto fajna zabawka gorzej troszke w trasie ale tez da sie przezyc w Polskich warunkach w De juz sie czasem chce cisnac i powyzej 200 jechac jak wolno
a przyspieszenie normalne jak to w elektrykach i hybrydach zerowe straty wiec odpala jak "rakieta"
wiem ze MX5 ND sie im udalo zrobi lzejsza od poprzedniego modelu z masa nowych systemow etc....
na miasto fajna zabawka gorzej troszke w trasie ale tez da sie przezyc w Polskich warunkach w De juz sie czasem chce cisnac i powyzej 200 jechac jak wolno
a przyspieszenie normalne jak to w elektrykach i hybrydach zerowe straty wiec odpala jak "rakieta"
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Obecne silniki potrafią być bardzo oszczędne.
W Leonie, którym jeżdżę, po 12tkm średnie spalanie to 5.4. Jazda autostradą do 170km/h, a tak generalnie 80% obszar zabudowany, 20% autostrady. A jest to 1.4tsi, 150 KM, 8s do 100 – bardzo mocna jednostka i do chwili obecnej nie wypiła jeszcze oleju – w każdym razie nie na tyle by komputer sugerował dolewkę. A jak wiadomo tsi olej lubi
Opony 225/45/17 też wpływają na spalanie.
W Leonie, którym jeżdżę, po 12tkm średnie spalanie to 5.4. Jazda autostradą do 170km/h, a tak generalnie 80% obszar zabudowany, 20% autostrady. A jest to 1.4tsi, 150 KM, 8s do 100 – bardzo mocna jednostka i do chwili obecnej nie wypiła jeszcze oleju – w każdym razie nie na tyle by komputer sugerował dolewkę. A jak wiadomo tsi olej lubi
Opony 225/45/17 też wpływają na spalanie.
U mnie poszło w górę tylko o 0,3l (ale na ostatnich 3000km) – trzeba by zresetować licznik
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości