Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
Napisane: 5 cze 2018, 20:24
Witam ponownie z nowym nabytkiem,
W sumie to zawsze chciałem mieć czerwonego Mustanga...eeeeeeee...tzn...ten...no...Focusa z silnikiem o pojemności dużej butelki wody mineralnej...
SILNIK
papierowe rozpadające się po 100 000km 1.5 EcoBoost 182km
KOLOR
Race Red z palety nowego Mustanga
WYPOSAŻENIE
Czyli to co ma każdy Focus:
– Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
– Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
– Przednie zawieszenie – niezależne z kolumnami McPhersona
– Tylne zawieszenie – niezależne, wielowachaczowe z wachaczem
ustalającym Control Blade
– Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
– System ABS z EBD
– Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
zawiera układ kontroli trakcji (TA) oraz układ
poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
– Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
– System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
– System ASS – Auto Start Stop
– Poduszki powietrzne z przodu: czołowe i boczne oraz
boczne kurtyny powietrzne, chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń
– Komputer pokładowy – wyświetlacz na tablicy zegarów 4.2" kolorowy
– Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
– Lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,
sterowane elektrycznie
– Ford MyKey
– Ford EasyFuel
– Ford Eco Mode
Wersja ST-Line, czyli to czego nie ma każdy Focus:
– 17" obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Rock metallic
– Zawieszenie o sportowej charakterystyce
– ST-Line – Pakiet Stylizacyjny Nadwozia – dolna i górna krata wlotu powietrza
w stylizacji plastra miodu, lakierowane w kolorze gloss black, obramowanie świateł
przeciwmgielnych w kolorze gloss black, spoilery przedniego i tylnego zderzaka
lakierowane w kolorze nadwozia, dyfuzor tylnego zderzaka lakierowany w kolorze
gloss black, listwy progowe – stylizowane, lakierowane w kolorze nadwozia, lusterka
boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze
nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami, tylny spoiler lakierowany w
kolorze nadwozia
– ST-Line – uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
– ST-Line – nakładki na progi przednich drzwi z aluminiowym wykończeniem
– ST-Line – emblemat na przednich błotnikach
– Podsufitka w ciemnej tonacji
– Wewnętrzne klamki drzwi wykończone w kolorze chromu
– Sportowe nakładki na pedały, stalowe z gumowymi wstawkami
– Kierownica 3-ramienna, wykończona skórą z czarnymi przeszyciami
w stylizacji ST-Line, z regulacją pochylenia i odległości
– Przycisk rozrusznika Ford Power
– Tapicerka ze sportowymi fotelami z czerwonymi przeszyciami
– Konsola centralna rozbudowana z podłokietnikiem, gniazdem USB i
dwoma gniazdkami 12V
– Przednie światła przeciwmgielne
– Światła do jazdy dziennej w technologii LED
– Tylne światła częściowo w technologii LED
– Centralny zamek z dwuetapowym ryglowaniem
+ Pakiety i dodatki:
– Pakiet Comfort 2 – klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją
temperatury (DEATC), automatyczne reflektory, automatycznie sterowane
wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się
lusterko wsteczne
– Pakiet Parking 1 – czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka
z lampkami oświetlającymi podłoże, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi
– Pakiet Winter 1 – podgrzewana przednia szyba Quickclear, podgrzewane
przednie fotele
– Tylny spojler – duży, lakierowany w kolorze nadwozia
– Dodatkowo przyciemniane szyby – w tylnej części nadwozia
– Tempomat – zawiera regulowany ogranicznik prędkości (ASLD)
– Autoalarm – obwodowy i pojemnościowy (zawiera dwuetapowe ryglowanie
zamków oraz druki składany kluczyk zamiast zwykłego
– Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
– Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3 – kolorowy wyświetlacz dotykowy 8",
AppLink, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i rozbudowaną funkcją sterowania
głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 6 głośników,
gniazda 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy
WRAŻENIA Z JAZDY
Póki co (po ok. 3500km) mega pozytywne. Zważywszy, że wcześniej nie jeździłem Focusem MK3, nawet w żadnym nie siedziałem, a wnętrze oglądałem tylko na zdjęciach w internetach . Zawieszenie wg. mnie idealnie zestrojone, dość twarde i wystarczająco komfortowe, auto bardzo dobrze 3ma się drogi, nie przechyla się na boki na szybkich łukach i natychmiast reaguje na każdy ruch kierownicą – układ kierowniczy dość sztywny, idealnie przekazuje kierowcy to co powinien, przy wyższych prędkościach auto bardzo pewnie się prowadzi. Bardzo dobrze wyciszony. Silnik ma fajną charakterystykę i ciągnie równo od ok. 2000 obr. Praktycznie w ogóle go nie słychać, dopiero po wciśnięciu gazu na 3/4 słychać mega przyjemny basowy pomruk – to zaskoczyło mnie najbardziej, jak by miał pojemność przynajmniej 2 butelek wody mineralnej a nie jednej . A propos wody to w przednich drzwiach mieści się butelka 1,75l, więc jest też dość ergonomiczny, mimo że wydaje się dość mały w środku – wrażenie potęguje czarna podsufitka, przyciemniane szyby i dość szeroka konsola środkowa wysunięta mocno do przodu. Spalanie? Trasa – zwykłe drogi 3 osoby na pokładzie + córa – 5,6l, Trasa – drogi ekspresowe, tempomat 120km/h – 6,5l, miasto – 7,5-9,5+ ,zależy jak się jeździ. Może spalić też więcej, ten silnik jest dość wrażliwy na prawą nogę – jeżdżąc delikatnie/normalnie pali mało, przy bucie pali dużo. Podsumowując jak na razie jestem mega zadowolony i oby tak dalej . Poniżej kilka fot Foki.
W sumie to zawsze chciałem mieć czerwonego Mustanga...eeeeeeee...tzn...ten...no...Focusa z silnikiem o pojemności dużej butelki wody mineralnej...
SILNIK
papierowe rozpadające się po 100 000km 1.5 EcoBoost 182km
KOLOR
Race Red z palety nowego Mustanga
WYPOSAŻENIE
Czyli to co ma każdy Focus:
– Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
– Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
– Przednie zawieszenie – niezależne z kolumnami McPhersona
– Tylne zawieszenie – niezależne, wielowachaczowe z wachaczem
ustalającym Control Blade
– Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
– System ABS z EBD
– Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
zawiera układ kontroli trakcji (TA) oraz układ
poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
– Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
– System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
– System ASS – Auto Start Stop
– Poduszki powietrzne z przodu: czołowe i boczne oraz
boczne kurtyny powietrzne, chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń
– Komputer pokładowy – wyświetlacz na tablicy zegarów 4.2" kolorowy
– Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
– Lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,
sterowane elektrycznie
– Ford MyKey
– Ford EasyFuel
– Ford Eco Mode
Wersja ST-Line, czyli to czego nie ma każdy Focus:
– 17" obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Rock metallic
– Zawieszenie o sportowej charakterystyce
– ST-Line – Pakiet Stylizacyjny Nadwozia – dolna i górna krata wlotu powietrza
w stylizacji plastra miodu, lakierowane w kolorze gloss black, obramowanie świateł
przeciwmgielnych w kolorze gloss black, spoilery przedniego i tylnego zderzaka
lakierowane w kolorze nadwozia, dyfuzor tylnego zderzaka lakierowany w kolorze
gloss black, listwy progowe – stylizowane, lakierowane w kolorze nadwozia, lusterka
boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze
nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami, tylny spoiler lakierowany w
kolorze nadwozia
– ST-Line – uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
– ST-Line – nakładki na progi przednich drzwi z aluminiowym wykończeniem
– ST-Line – emblemat na przednich błotnikach
– Podsufitka w ciemnej tonacji
– Wewnętrzne klamki drzwi wykończone w kolorze chromu
– Sportowe nakładki na pedały, stalowe z gumowymi wstawkami
– Kierownica 3-ramienna, wykończona skórą z czarnymi przeszyciami
w stylizacji ST-Line, z regulacją pochylenia i odległości
– Przycisk rozrusznika Ford Power
– Tapicerka ze sportowymi fotelami z czerwonymi przeszyciami
– Konsola centralna rozbudowana z podłokietnikiem, gniazdem USB i
dwoma gniazdkami 12V
– Przednie światła przeciwmgielne
– Światła do jazdy dziennej w technologii LED
– Tylne światła częściowo w technologii LED
– Centralny zamek z dwuetapowym ryglowaniem
+ Pakiety i dodatki:
– Pakiet Comfort 2 – klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją
temperatury (DEATC), automatyczne reflektory, automatycznie sterowane
wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się
lusterko wsteczne
– Pakiet Parking 1 – czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka
z lampkami oświetlającymi podłoże, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi
– Pakiet Winter 1 – podgrzewana przednia szyba Quickclear, podgrzewane
przednie fotele
– Tylny spojler – duży, lakierowany w kolorze nadwozia
– Dodatkowo przyciemniane szyby – w tylnej części nadwozia
– Tempomat – zawiera regulowany ogranicznik prędkości (ASLD)
– Autoalarm – obwodowy i pojemnościowy (zawiera dwuetapowe ryglowanie
zamków oraz druki składany kluczyk zamiast zwykłego
– Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
– Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3 – kolorowy wyświetlacz dotykowy 8",
AppLink, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i rozbudowaną funkcją sterowania
głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 6 głośników,
gniazda 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy
WRAŻENIA Z JAZDY
Póki co (po ok. 3500km) mega pozytywne. Zważywszy, że wcześniej nie jeździłem Focusem MK3, nawet w żadnym nie siedziałem, a wnętrze oglądałem tylko na zdjęciach w internetach . Zawieszenie wg. mnie idealnie zestrojone, dość twarde i wystarczająco komfortowe, auto bardzo dobrze 3ma się drogi, nie przechyla się na boki na szybkich łukach i natychmiast reaguje na każdy ruch kierownicą – układ kierowniczy dość sztywny, idealnie przekazuje kierowcy to co powinien, przy wyższych prędkościach auto bardzo pewnie się prowadzi. Bardzo dobrze wyciszony. Silnik ma fajną charakterystykę i ciągnie równo od ok. 2000 obr. Praktycznie w ogóle go nie słychać, dopiero po wciśnięciu gazu na 3/4 słychać mega przyjemny basowy pomruk – to zaskoczyło mnie najbardziej, jak by miał pojemność przynajmniej 2 butelek wody mineralnej a nie jednej . A propos wody to w przednich drzwiach mieści się butelka 1,75l, więc jest też dość ergonomiczny, mimo że wydaje się dość mały w środku – wrażenie potęguje czarna podsufitka, przyciemniane szyby i dość szeroka konsola środkowa wysunięta mocno do przodu. Spalanie? Trasa – zwykłe drogi 3 osoby na pokładzie + córa – 5,6l, Trasa – drogi ekspresowe, tempomat 120km/h – 6,5l, miasto – 7,5-9,5+ ,zależy jak się jeździ. Może spalić też więcej, ten silnik jest dość wrażliwy na prawą nogę – jeżdżąc delikatnie/normalnie pali mało, przy bucie pali dużo. Podsumowując jak na razie jestem mega zadowolony i oby tak dalej . Poniżej kilka fot Foki.