Citroen Spacetourer 2.0HDI 180KM S&S EAT6 AT
Napisane: 30 maja 2018, 18:44
Witam,
W poniższym poście przedstawie mój nowy samochód zastępczy którego wybór został podyktowany coraz to większym ściskiem w drugim rzędzie foteli oraz potrzeba przewozu dodatkowo naszych zwierzaków podczas dłuższych wypadów weekendowych czy wyjazdów wakacyjnych.
Poprzedni samochód C4 Picasso po 4 latach użytkowania był już dla nas zdecydowanie za mały.
Początkowo skupiliśmy się na SUV 7-osobowych ponieważ moja małżonka miała tym jeździć na co dzień a rodzinne VANy typu Sharan/Alhambra czy S-Max/Galaxy zostały skreślone z listy ze względu na wygląd
Po dłuższych przemyśleniach stwierdziliśmy ze potrzebujemy duży samochód gdzie nie będzie problemu z brakiem miejsca dla nas jak i dzieciaków, łatwość wsiadania oraz załadunku walizek oraz przewozu zwierzaków.
Tym tokiem myślenia przeszliśmy do grupy multivanów, kwadratowych blaszanych pudelek gdzie na brak miejsca w środku nie można narzekać, duży bagażnik oraz łatwość wsiadania czy dostęp do wnętrza są dużym atutem tych samochodów.
Na rynku mamy kilka marek które oferują tego typu multivany.
VW Transporter, Mercedes Vito/V-class, Ford Transit Custom, Opel Vivaro/Renault Traffic/Nissan NV300/Fiat Talento or Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso. Myślę ze nie pominąłem żadnego.
Priorytetem była automatyczna skrzynia biegów, tempomat, reszta rzeczy opcjonalnie.
Po kilku jazdach próbnych, rozpatrzeniu ofert of dealerów oraz odrzuceniu blaszaków przerobionych na osobówki ( Ford, Opel itp. ) na placu boju pozostało już tylko kilka opcji.
Mercedes jak i VW za każdą opcje płacimy ekstra nawet przy wyborze opcji wersji modelu, po skonfigurowaniu pod siebie cena wygórowana, słabe upusty, Mercedes V-class wykończony dobrej jakości materiałami co do VW tutaj jakoś nie powala a dalej nie wiele odbiega od ceny Mercedesa.
Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso, to tak naprawdę ten samochód różniący się logo i przednim pasem. Co do jakości wykończenia i użytych materiałów mogło by być trochę lepiej, porównując do Picasso plastiki są dużo twardsze, brak pokrycia miękka pianka ale ogólnie spasowanie jest dobre, nic nie skrzypi itp.
W ostatecznym rozrachunku Citroen miał najlepsza ofertę cenowa oraz w rozliczeniu C4 picasso dostaliśmy więcej niż się spodziewaliśmy wiec tutaj nie było innej opcji i ostatecznie wybraliśmy ta markę po raz drugi z rzędu
SILNIK I WERSJA:
2.0HDI 180KM S&S EAT6 M Shine Automat
WYGLĄD:
-Kolor Czarny Metalik
-Felgi aluminiowe 17’’ CURVE
-Szyby tylne przyciemniane
-Klamki zewnętrzne z chromowanymi wstawkami
-Pakiet Look (zderzaki, listwy boczne, klamki zewnętrzne, obudowy lusterek w
kolorze nadwozia)
-Pełne wykończenie wnętrza (ciemne), dekoracyjne listwy
-Skórzana tapicerka Claudia i elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze
szczotkowanego aluminium
-Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem matrycowym 3,5’’
-Dach szklany CIELO z dwudzielną roletą
BEZPIECZEŃSTWO:
-ABS + AFU + HILL ASSIST (wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
-Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
-Czujnik niezamierzonego przekroczenia linii
-Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
-Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
-Monitoring koncentracji kierowcy poziom 1 – Coffe Break Alert (licznik czasu
jazdy)
-Pakiet Widoczność (czujnik deszczu, czujnik zmierzchu)
-Poduszki bezpieczeństwa przednie i boczne kierowcy i pasażera (rząd siedzeń 1)
-System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
-VTH – System wyświetlania w kolorze informacji w polu widzenia drogi (Head-up
Display)
-System stabilizacji toru jazdy (ESP)
-System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
-Funkcja Follow me home
-Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
-Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
-Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
-Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
-Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu
KOMFORT:
-Automatyczne zapalanie świateł awaryjnych w razie gwałtownego hamowania
-Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa z niezależnym rozprowadzeniem na tył
-Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
-Komputer pokładowy wielofunkcyjny
-Lusterko wsteczne wewnętrzne elektrochromatyczne
-Szyby przednie sterowane elektrycznie
-Światła do jazdy dziennej DRL LED
-Ksenony
-Tempomat z ogranicznikiem prędkości
-Zamek centralny sterowany pilotem
-Stoliki lotnicze w oparciach foteli przednich pojedynczych
-System bezdotykowego otwierania drzwi bocznych przesuwnych prawych i lewych
-Pakiet HIFI
-Pakiet akustyczny (szyba przednia akustyczna, szyby boczne pogrubione,
dodatkowe wyciszenie wnętrza i komory silnika)
-Fotele przednie regulowane elektrycznie na wysokość, wzdłużnie i w odcinku
lędźwiowym, podgrzewane i z funkcja masażu
-Drzwi boczne przesuwne prawe i lewe sterowane elektrycznie
OPCJE DODATKOWE:
-Citroen Connect BOX
-Citroen NAVI
-Czujnik martwego pola
-Kamera cofania
-Siedzenia przednie podgrzewane
-Szyby przyciemniane
-Ogrzewanie postojowe WBASTO
-Koło zapasowe pełnowymiarowe
-Bezkluczykowy dostęp
-Zestaw naprawczy
-Grip Control – ustawienie trakcji w zależności od warunków panujących na drodze czy rodzaju nawierzchni
Odbior:
Prosto z salonu udałem się do Autospa-Merzig na zabezpieczanie lakieru.
Po dokładnym umyciu i pełnej dekontaminacji czas na inspekcje lakieru, jak widać nowy lakier nie wyglądał za ciekawie
Najwięcej czasu wymagała polerka maski bo tutaj było tragicznie.
50/50
i po
A tak kilka zdjęć po nałożeniu Max Protect UNC v1
W poniższym poście przedstawie mój nowy samochód zastępczy którego wybór został podyktowany coraz to większym ściskiem w drugim rzędzie foteli oraz potrzeba przewozu dodatkowo naszych zwierzaków podczas dłuższych wypadów weekendowych czy wyjazdów wakacyjnych.
Poprzedni samochód C4 Picasso po 4 latach użytkowania był już dla nas zdecydowanie za mały.
Początkowo skupiliśmy się na SUV 7-osobowych ponieważ moja małżonka miała tym jeździć na co dzień a rodzinne VANy typu Sharan/Alhambra czy S-Max/Galaxy zostały skreślone z listy ze względu na wygląd
Po dłuższych przemyśleniach stwierdziliśmy ze potrzebujemy duży samochód gdzie nie będzie problemu z brakiem miejsca dla nas jak i dzieciaków, łatwość wsiadania oraz załadunku walizek oraz przewozu zwierzaków.
Tym tokiem myślenia przeszliśmy do grupy multivanów, kwadratowych blaszanych pudelek gdzie na brak miejsca w środku nie można narzekać, duży bagażnik oraz łatwość wsiadania czy dostęp do wnętrza są dużym atutem tych samochodów.
Na rynku mamy kilka marek które oferują tego typu multivany.
VW Transporter, Mercedes Vito/V-class, Ford Transit Custom, Opel Vivaro/Renault Traffic/Nissan NV300/Fiat Talento or Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso. Myślę ze nie pominąłem żadnego.
Priorytetem była automatyczna skrzynia biegów, tempomat, reszta rzeczy opcjonalnie.
Po kilku jazdach próbnych, rozpatrzeniu ofert of dealerów oraz odrzuceniu blaszaków przerobionych na osobówki ( Ford, Opel itp. ) na placu boju pozostało już tylko kilka opcji.
Mercedes jak i VW za każdą opcje płacimy ekstra nawet przy wyborze opcji wersji modelu, po skonfigurowaniu pod siebie cena wygórowana, słabe upusty, Mercedes V-class wykończony dobrej jakości materiałami co do VW tutaj jakoś nie powala a dalej nie wiele odbiega od ceny Mercedesa.
Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso, to tak naprawdę ten samochód różniący się logo i przednim pasem. Co do jakości wykończenia i użytych materiałów mogło by być trochę lepiej, porównując do Picasso plastiki są dużo twardsze, brak pokrycia miękka pianka ale ogólnie spasowanie jest dobre, nic nie skrzypi itp.
W ostatecznym rozrachunku Citroen miał najlepsza ofertę cenowa oraz w rozliczeniu C4 picasso dostaliśmy więcej niż się spodziewaliśmy wiec tutaj nie było innej opcji i ostatecznie wybraliśmy ta markę po raz drugi z rzędu
SILNIK I WERSJA:
2.0HDI 180KM S&S EAT6 M Shine Automat
WYGLĄD:
-Kolor Czarny Metalik
-Felgi aluminiowe 17’’ CURVE
-Szyby tylne przyciemniane
-Klamki zewnętrzne z chromowanymi wstawkami
-Pakiet Look (zderzaki, listwy boczne, klamki zewnętrzne, obudowy lusterek w
kolorze nadwozia)
-Pełne wykończenie wnętrza (ciemne), dekoracyjne listwy
-Skórzana tapicerka Claudia i elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze
szczotkowanego aluminium
-Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem matrycowym 3,5’’
-Dach szklany CIELO z dwudzielną roletą
BEZPIECZEŃSTWO:
-ABS + AFU + HILL ASSIST (wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
-Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
-Czujnik niezamierzonego przekroczenia linii
-Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
-Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
-Monitoring koncentracji kierowcy poziom 1 – Coffe Break Alert (licznik czasu
jazdy)
-Pakiet Widoczność (czujnik deszczu, czujnik zmierzchu)
-Poduszki bezpieczeństwa przednie i boczne kierowcy i pasażera (rząd siedzeń 1)
-System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
-VTH – System wyświetlania w kolorze informacji w polu widzenia drogi (Head-up
Display)
-System stabilizacji toru jazdy (ESP)
-System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
-Funkcja Follow me home
-Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
-Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
-Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
-Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
-Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu
KOMFORT:
-Automatyczne zapalanie świateł awaryjnych w razie gwałtownego hamowania
-Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa z niezależnym rozprowadzeniem na tył
-Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
-Komputer pokładowy wielofunkcyjny
-Lusterko wsteczne wewnętrzne elektrochromatyczne
-Szyby przednie sterowane elektrycznie
-Światła do jazdy dziennej DRL LED
-Ksenony
-Tempomat z ogranicznikiem prędkości
-Zamek centralny sterowany pilotem
-Stoliki lotnicze w oparciach foteli przednich pojedynczych
-System bezdotykowego otwierania drzwi bocznych przesuwnych prawych i lewych
-Pakiet HIFI
-Pakiet akustyczny (szyba przednia akustyczna, szyby boczne pogrubione,
dodatkowe wyciszenie wnętrza i komory silnika)
-Fotele przednie regulowane elektrycznie na wysokość, wzdłużnie i w odcinku
lędźwiowym, podgrzewane i z funkcja masażu
-Drzwi boczne przesuwne prawe i lewe sterowane elektrycznie
OPCJE DODATKOWE:
-Citroen Connect BOX
-Citroen NAVI
-Czujnik martwego pola
-Kamera cofania
-Siedzenia przednie podgrzewane
-Szyby przyciemniane
-Ogrzewanie postojowe WBASTO
-Koło zapasowe pełnowymiarowe
-Bezkluczykowy dostęp
-Zestaw naprawczy
-Grip Control – ustawienie trakcji w zależności od warunków panujących na drodze czy rodzaju nawierzchni
Odbior:
Prosto z salonu udałem się do Autospa-Merzig na zabezpieczanie lakieru.
Po dokładnym umyciu i pełnej dekontaminacji czas na inspekcje lakieru, jak widać nowy lakier nie wyglądał za ciekawie
Najwięcej czasu wymagała polerka maski bo tutaj było tragicznie.
50/50
i po
A tak kilka zdjęć po nałożeniu Max Protect UNC v1