Citroen Spacetourer 2.0HDI 180KM S&S EAT6 AT

Postprzez motomike6 » 12 sie 2020, 16:23

Neonixos666 napisał(a):pewnie przy delikatnej na pusto zszedł by w okolice 5L. Jak oceniasz motor? to biturbo jest czy na jednej sprężarce?

Powinna to być jedna sprężarka od Borg Warner model BV43 ale musiał bym podpiąć się do samochodu by to dokładnie sprawdzić, co do silnika to jest to jednostka opracowana z Fordem DW10FC i po za grupa PSA, Fordem, Oplem te 2.0 tez są/były montowane w Volvo jak C30/S40/V50.
Ogólnie silnik pracuje głośno ale wnętrze jest dobrze wygłoszone wiec nie przeszkadza podczas jazdy, jest elastyczny i myślę ze w miarę ekonomiczny ale przy tej wadze ponad 1.7T plus AT ciężko zejść do katalogowego spalania które w cyklu mieszanym powinno wynosić w granicach 5.7L :D

Akurat chwile po tym jak odpowiedziałeś na posta wybraliśmy się do IKEA, trasa 47km, 38km samej autostrady reszta podmiejskie, ze względu na smog na trasie ograniczenie do 90km/h, w obie strony średnia z przejazdu 76-78km/h, spalanie 6.5L, może jak bym wyjął wszystkie fotele i jechał sam dało by rade zejść poniżej 6L ale to już myślę ekstremum :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 12 sie 2020, 16:40

co ile dolewasz AdBlue?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez motomike6 » 12 sie 2020, 16:55

Neonixos666 napisał(a):co ile dolewasz AdBlue?


Powiem ci ze tak co ~13-15Kkm, ciężko dokładnie mi sprecyzować bo dwa razy uzupełniali mi przy okazji serwisu ale myślę ze w takim zakresie przebiegu.

Dopisano 13 sie 2020, 10:25:

W lutym 2019 przy przebiegu 25Kkm citroen odwiedził serwis na swój pierwszy przegląd okresowy, rachunek na kwotę 263,10€, porównując do pierwszego przeglądu w C4 Picasso zapłaciłem ponad 100€ za w sumie ta sama usługę :) Chyba gabaryty auta miały na to wpływ <lol>.

Przygotowując się na remont łazienki w planowany w okolicach świat wielkanocnych klocek świetnie się sprawdzał do przewozu gabarytowych rzeczy jak np wanna :)

wanna.jpg


Czy tez jako roboczy wół, czas oczekiwania na dostawę z marketu budowlanego wynosił około 2 tygodni wiec nie było na to czasu i trzeba było sobie radzić. Bez problemu można było załadować przedmioty o długości 2600-2800mm przy zamkniętej klapie.

market.jpg


Pomiędzy kwietniem a czerwcem zrobiłem łącznie ponad 9Kkm kursując kilka razy miedzy LUX a PL.

Średnia z tego okresu wyszła 7.82L

spalanie.jpg


Podczas jednej z podroży dostałem kamieniem na autostradzie i tym razem szyba nie wytrzymała uderzenia i pękła.

szyba1.jpg


szyba.jpg


Po powrocie z PL w serwisie citroena wstawili nowa szybę. W cenie ubezpieczenia mam 3x darmowy wymiany w ciągu roku z których korzystałem już kilkakrotnie np. przy okazji GH czy GJ :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 16 wrz 2020, 16:47

Pod koniec 2019 na liczniku miałem najechane niecałe 48Kkm.

Wszystko było by tip top ale na początku grudnia pojawił się dziwny dźwięk dochodzący z układu wentylacji, wyglądało na pierwsza usterkę, po wizycie w serwisie okazało się ze do dmuchawy wentylatora dostało się kilka suchych liści i po ich usunięciu wszystko wróciło do normy :)

Pod koniec lutego przy przebiegu 49209km Citroen odwiedził serwis na swój drugi przegląd, za całość wyszło 645€.

Chwile potem przyszedł COVID19 i praktycznie przez kilka kolejnych miesiecy samochód więcej stal niż jeździł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 19 wrz 2020, 11:39

W czerwcu sytuacja zaczęła się stabilizować, pojawiły się wstępne plany wyjazdów a ponieważ opony letnie które zostały mi z poprzedniego samochodu były już dobite po dwóch sezonach na Spacetourer musiałem zacząć rozglądać się za nowym kompletem.
Koszty przekładek są dosyć kosztowne plus na fabrycznych 17" auto nie wygląda za dobrze, pojawił się wiec pomysł włożenia większych obręczy, początkowo myślałem o 18" ale cały czas brałem pod uwagę 19" jedynie przy tym rozmiarze obawiałem się profilu opony bo w rachubę wchodziły 40 lub 45.

Zaczęły się poszukiwania felg, początkowo szukałem jakiś używek z grupy PSA z takich modeli jak C5, 308, 508, RCZ itp. ale w większości przypadków ET było dużo niższe niż mam w ORI i musiałbym zakładać dodatkowo dystanse plus ciężko było znaleźć coś w dobrym stanie lub w miarę rozsądnych pieniądzach.

Różnice w zakupie kompletu 18" czy 19" nie były aż takie duże, jedynie jak już wcześniej pisałem przy 18" była możliwość wyboru opony o profilu 50, w przypadku 19" to już tylko 45 lub 40. Obawiałem się ze przy masie i gabarytach tego auto może być za twardo i będę czul każdą nierówność, tak czy inaczej zaczęły się poszukiwania, wymogiem był TUV pod moje auto, wybór był jednak ograniczony.
Po przegrzebaniu dziesiątek stron wybór został ograniczony do 4 modeli które podobały mi się najbardziej:

TOMASON TN22 Dark Hyper black polished

Tomason TN22.png


MSW 71 GLOSS DARK GREY

msw_71.jpg


MSW 48 BLACK FULL POLISH

msw_48_gloss_black_full_polished.jpg


AUTEC Astana Black polished

autec-typ-as-astana-schwarzpoliert.jpg


Ostatecznie AUTEC Astana Black polished miał idealne parametry jak ET42 czy otwór centrujący 65.1mm które idealnie pasowały do Spacetourera.

Miałem już zamawiać AUTEC Astana Black polished ale po obejrzeniu kilku zdjęć aut z tymi felgami ostatecznie zdecydowałem się na ten sam model tylko w kolorze Titan Silver :)

Co do opon wybrałem Toyo Proxes CF2 SUV w rozmiarze 235/45/19

Przed montażem felgi zostały zabezpieczone powłoką FX Protect Wheel Armour.

Całość komponuje się tak:

wheels.jpg


Dodatkowo na ebay zakupiłem nakrętki na wentyle z logiem Citroena

wheel_cap.jpg


wheels1.jpg


left_down1.jpg


right_down.jpg


wino4.jpg


wino13.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez twardy103 » 19 wrz 2020, 12:21

Dobry wybór, ładnie wyglądają! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez nemi » 21 wrz 2020, 07:33

Całkiem nieźle to wygląda. Ale oryginały też mają fajny wzór.
Jakie ten samochód ma możliwości aranżacji wnętrza? Tzn. jakie układy foteli można zrobić? Da się zrobić układ do jazdy w 4 osoby i spanie w 2 osoby rzucając tam jakiś materac? Mam teraz zajawkę kempingową i tak sobie rozmyślam o autach w wolnych chwilach <rotfl>

Pasażerowie mają jakieś stoliki, da się zrobić w nim spanie w standardzie (tak jak w Multivanie)?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez motomike6 » 21 wrz 2020, 12:51

nemi można, podobnie jak w multivanie możesz mieć dwa fotele lotnicze obracane o 180 stopni w drugim rzędzie, 3 rzad tez możesz chyba w tego typu siedzenia wyposażyć, dokładnie nie pamiętam, dołożyć stolik itp. Nie wiem czy teraz coś nie zmienili i czy te opcje są dostępne w każdej wersji długości i wyposażenia, trzeba by było sprawdzić.
W naszej wersji 2+3+3 jak położysz wszystkie fotele w 2 i 3 rzędzie bez problemu można na to wrzucić jakiś materac i spokojnie się przespać :)

A jak chcesz mieć typowa Californie to https://www.campster.de/ sprzedaje swoja wersje na bazie SpareTourera i myślę ze jest to tańsza opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez twardy103 » 21 wrz 2020, 20:27

W Motorze z 07.09 jest test Peugeota Travellera (obstawiam, że to to samo co Twój) z VW Multivanem 6.1.
Peugeot wygrał cały test, polecam przeczytać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez motomike6 » 21 wrz 2020, 20:36

twardy103 napisał(a):W Motorze z 07.09 jest test Peugeota Travellera (obstawiam, że to to samo co Twój) z VW Multivanem 6.1.
Peugeot wygrał cały test, polecam przeczytać :)


A z chęcią zerknę ;)
Tak to jest ta sama buda, różnica tylko w emblematach i przednim pasie, obecnie sprzedawany pod 4 markami jak Citroen, Peugeot, Toyota i ostatnio dodany Opel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez nemi » 22 wrz 2020, 05:37

Te czworaczki mają jedną zasadniczą wadę – deskę z dostawczaka, przynajmniej na zdjęciach. W Multivanie wygląda już jak w całkowicie zwyczajnym hatchbacku, tylko ma sporo schowków ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez motomike6 » 13 gru 2020, 13:06

nemi napisał(a):Te czworaczki mają jedną zasadniczą wadę – deskę z dostawczaka, przynajmniej na zdjęciach. W Multivanie wygląda już jak w całkowicie zwyczajnym hatchbacku, tylko ma sporo schowków ;)

nemi zgodzę się z tobą ze jakość materiałów nie powala, porównując np do C4 Picasso ( obecnie C4 Spacetourer ) jest słaba, w C4 mamy miękkie plastiki, jest bardziej przytulnie, tutaj jest prosto oraz twarde materiały na desce rozdzielczej. W wersji rodzinnej mogli iść o krok do przodu, dać inne wykończenie ale wiadomo taniej i prościej było wykonanie jednego typu deski dla obu wersji.
Jeżeli chodzi o wygłoszenie itp są to całkiem dwie rożne wersje, mamy tutaj szybę przednia akustyczna, szyby boczne pogrubione, dodatkowe wyciszenie wnętrza na każdym słupku, wygłuszanie komory silnika itd.

Co do VW to jest samochód produkowany od ponad 60 lat, maja już swoich stałych odbiorców w tej grupie, mamy kilka rożnych wersji wykończenia, większa paletę silników itd. ale osobiście zewnętrzna bryła w obecnej wersji Citroena Spacetourer nie odbiega aż tak bardzo od Multivana porównując do jego poprzednich wersji które były brzydkimi dostawczakami które można było kupić w wersji pasażerskiej :)
VM będzie miał bardziej dopracowane detale, zarówno w wewnątrz jak i na zewnątrz ale może sobie na to pozwolić bo jak pisałem produkuje ten model od ponad 60 lat, ma grono swoich odbiorców, Citroen ( PSA ) musi walczyć o klientów w tej grupie i mam nadzieje ze w kolejnej odsłonie tego modelu będzie dużo lepiej :)

Tak jak pisałem na początku podobnie skonfigurowany VM to wydatek dodatkowych ~12-15K EUR które możemy przeznaczyć na coś innego :)

A tutaj jeszcze dorzucam filmik złożony przy okazji nakładania powłoki na felgi przed ich montażem.

https://vimeo.com/485628640
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 30 kwi 2021, 18:37

Zaniedbuje trochę temat ale średnio z czasem :]

Dodam kilka informacji co się wydarzyło przez ostatnie kilka miesiecy od momentu ostatniego posta.

Pod koniec sierpnia wybraliśmy się na południowo-zachodni kraniec Francji. Łącznie zrobione prawie 2900km. Z tylu bagażnik plus 4 rowery. Średnia z całości na poziomie 8.1L

w_drodze.jpg


trasa_fr.jpg


Ogólnie piękne, szerokie piaszczyste plaże, w dużej ilości mało komercyjnie i świetne miejsca do serfowania.

Poniżej kilka fotek z wyjazdu.

plaza_1.jpg


plaza.jpg


kolo.jpg


kon.jpg


meduzy.jpg


toaleta.jpg


wydmy_1.jpg


wydmy.jpg


zachod.jpg


zatoka.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez piwo » 1 maja 2021, 16:01

Piękne obrazki i super spalanie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4732 (214/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez motomike6 » 24 maja 2021, 11:59

piwo napisał(a):Piękne obrazki i super spalanie.


Dzięki piwo <oczko>

Dwa tyg po powrocie z urlopu i pierwszym odpaleniu od tego momentu ukazał mi się taki widok na desce rozdzielczej.

usterka.jpg


Okazało się ze kuna zrobiła sobie mala imprezę, przegryzła przewody od czujników w lewym przednim kole plus wygryzła cześć wygłoszenia.

kuna_ham.jpg


kuna_maska.jpg


Na cale szczęście koszt naprawy został pokryty przez ubezpieczenie.

Do końca 2020 za dużo już nie jeździliśmy i rok został zamknięty z przebiegiem 58200km

Dopisano 24 maja 2021, 13:10:

W styczniu przy dużych opadach śniegu można było trochę pojeździć po okolicznych górkach, na śniegu z Grip Control ustawionym na tego typu nawierzchni Citroen radził sobie całkiem dobrze ale momentami jednak brakuje napędu na tył bo większość masy mamy z przodu.

zima.jpg


zima1.jpg


Pod koniec lutego wypadła 3 inspekcja. Tym razem zmieniłem dealera bo przy ostatniej wizycie bardzo bylem rozczarowany obsługą klienta, do tego przenieśli się jakieś 25km dalej.
Mniejszy jednak na plus, całkiem inne podejście do klienta, mila i fachowa obsługa itp. cenowo tez dużo taniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 24 maja 2021, 12:40

motomike6 napisał(a):Citroen radził sobie całkiem dobrze ale momentami jednak brakuje napędu na tył bo większość masy mamy z przodu.


Czegoś tu nie rozumiem, skoro większa masa jest z przodu to napęd na przód jak najbardziej jest dociążony i lepiej ciągnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez motomike6 » 24 maja 2021, 14:01

Neonixos666 napisał(a):
motomike6 napisał(a):Citroen radził sobie całkiem dobrze ale momentami jednak brakuje napędu na tył bo większość masy mamy z przodu.


Czegoś tu nie rozumiem, skoro większa masa jest z przodu to napęd na przód jak najbardziej jest dociążony i lepiej ciągnie.


Teoretycznie tak ale tutaj elektronika bierze gore i jak ci jedno utknie w błocie/śniegu to cały moment idzie na to kolo, drugie stoi w miejscu a tak myślę dało by rade wyjechać z dodatkowym napędem na tylnej osi. Mialem dwa takie przypadki i zmiana ustawień trakcji nie pomogła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 24 maja 2021, 14:23

To ja w starym Signum miałem tak że samochód sam szukał przyczepności i nigdy nie było takiej opcji że jedno koło się kręci a drugie stoi w miejscu. Zawsze moc była dawana na koło które ma przyczepność przyhamowując koło które kręci się się bez przyczepności chyba że oba były na lodzie i kręciły się tak samo to na to już nie ma rady. Był jeden warunek, delikatnie dodany gaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez motomike6 » 27 maja 2021, 10:14

Wiem Neo, w dwóch przypadkach było to w zimę gdzie wjechałem w zaspę a pod była gruba warstwa mokrej ziemi, próba wyjechania w trybie śnieg czy błoto, AT przestawionym w manual średnio zmieniło sytuacje bo elektronika cały czas przekazywało moment na kolo które nie miało żadnej przyczepności. Tutaj dopiero traktor gospodarza wyciągnął mnie z opresji. W drugim przypadku lód pod jednym z kol, tutaj udało się wypchnąć przy pomocy rodziny i deski podłożonej pod kolo :)
To są sytuacje które zdarzają się w jakimś 0.1% całego czasu eksploatacji ale wygląda ze trzeba uważać w tego typu warunkach gdzie parkujemy lub zjeżdżamy z głównej drogi.

W kwietniu wybraliśmy się do PL, w sumie zrobione ponad 3400km gdzie po za Częstochową byliśmy jeszcze kilka dni w Warszawie oraz Krakowie.
Średnie spalanie z całości 7.5L z komputera, z dystrybutora wyszło 7.6L na 100km.

apr_pl.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 27 maja 2021, 15:20

Patrząc na średnią prędkość to wolno nie było do tego gabaryt stawia opór, spalanie moim zdaniem na fajnym poziomie. No i tak jak pisałeś ten komfort że nie martwisz się o miejsce, wrzucasz co chcesz wsiadasz i jedziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy