Citroen Spacetourer 2.0HDI 180KM S&S EAT6 AT

Postprzez motomike6 » 30 maja 2018, 17:44

Witam,

W poniższym poście przedstawie mój nowy samochód zastępczy którego wybór został podyktowany coraz to większym ściskiem w drugim rzędzie foteli oraz potrzeba przewozu dodatkowo naszych zwierzaków podczas dłuższych wypadów weekendowych czy wyjazdów wakacyjnych.
Poprzedni samochód C4 Picasso po 4 latach użytkowania był już dla nas zdecydowanie za mały.

Początkowo skupiliśmy się na SUV 7-osobowych ponieważ moja małżonka miała tym jeździć na co dzień a rodzinne VANy typu Sharan/Alhambra czy S-Max/Galaxy zostały skreślone z listy ze względu na wygląd :)

Po dłuższych przemyśleniach stwierdziliśmy ze potrzebujemy duży samochód gdzie nie będzie problemu z brakiem miejsca dla nas jak i dzieciaków, łatwość wsiadania oraz załadunku walizek oraz przewozu zwierzaków.

Tym tokiem myślenia przeszliśmy do grupy multivanów, kwadratowych blaszanych pudelek gdzie na brak miejsca w środku nie można narzekać, duży bagażnik oraz łatwość wsiadania czy dostęp do wnętrza są dużym atutem tych samochodów.

Na rynku mamy kilka marek które oferują tego typu multivany.

VW Transporter, Mercedes Vito/V-class, Ford Transit Custom, Opel Vivaro/Renault Traffic/Nissan NV300/Fiat Talento or Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso. Myślę ze nie pominąłem żadnego.

Priorytetem była automatyczna skrzynia biegów, tempomat, reszta rzeczy opcjonalnie.

Po kilku jazdach próbnych, rozpatrzeniu ofert of dealerów oraz odrzuceniu blaszaków przerobionych na osobówki ( Ford, Opel itp. ) na placu boju pozostało już tylko kilka opcji.

Mercedes jak i VW za każdą opcje płacimy ekstra nawet przy wyborze opcji wersji modelu, po skonfigurowaniu pod siebie cena wygórowana, słabe upusty, Mercedes V-class wykończony dobrej jakości materiałami co do VW tutaj jakoś nie powala a dalej nie wiele odbiega od ceny Mercedesa.

Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso, to tak naprawdę ten samochód różniący się logo i przednim pasem. Co do jakości wykończenia i użytych materiałów mogło by być trochę lepiej, porównując do Picasso plastiki są dużo twardsze, brak pokrycia miękka pianka ale ogólnie spasowanie jest dobre, nic nie skrzypi itp.

W ostatecznym rozrachunku Citroen miał najlepsza ofertę cenowa oraz w rozliczeniu C4 picasso dostaliśmy więcej niż się spodziewaliśmy wiec tutaj nie było innej opcji i ostatecznie wybraliśmy ta markę po raz drugi z rzędu :)

SILNIK I WERSJA:
2.0HDI 180KM S&S EAT6 M Shine Automat

WYGLĄD:
-Kolor Czarny Metalik
-Felgi aluminiowe 17’’ CURVE
-Szyby tylne przyciemniane
-Klamki zewnętrzne z chromowanymi wstawkami
-Pakiet Look (zderzaki, listwy boczne, klamki zewnętrzne, obudowy lusterek w
kolorze nadwozia)
-Pełne wykończenie wnętrza (ciemne), dekoracyjne listwy
-Skórzana tapicerka Claudia i elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze
szczotkowanego aluminium
-Zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem matrycowym 3,5’’
-Dach szklany CIELO z dwudzielną roletą

BEZPIECZEŃSTWO:
-ABS + AFU + HILL ASSIST (wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
-Czujnik ciśnienia w ogumieniu pośredni (DSGi)
-Czujnik niezamierzonego przekroczenia linii
-Automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu
-Automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania
-Monitoring koncentracji kierowcy poziom 1 – Coffe Break Alert (licznik czasu
jazdy)
-Pakiet Widoczność (czujnik deszczu, czujnik zmierzchu)
-Poduszki bezpieczeństwa przednie i boczne kierowcy i pasażera (rząd siedzeń 1)
-System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
-VTH – System wyświetlania w kolorze informacji w polu widzenia drogi (Head-up
Display)
-System stabilizacji toru jazdy (ESP)
-System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU)
-Funkcja Follow me home
-Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia
-Poduszka bezpieczeństwa kierowcy
-Poduszka bezpieczeństwa pasażera z możliwością odłączenia
-Poduszki bezpieczeństwa boczne w I rzędzie
-Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe boczne z przodu i z tyłu

KOMFORT:
-Automatyczne zapalanie świateł awaryjnych w razie gwałtownego hamowania
-Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa z niezależnym rozprowadzeniem na tył
-Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i głębokość
-Komputer pokładowy wielofunkcyjny
-Lusterko wsteczne wewnętrzne elektrochromatyczne
-Szyby przednie sterowane elektrycznie
-Światła do jazdy dziennej DRL LED
-Ksenony
-Tempomat z ogranicznikiem prędkości
-Zamek centralny sterowany pilotem
-Stoliki lotnicze w oparciach foteli przednich pojedynczych
-System bezdotykowego otwierania drzwi bocznych przesuwnych prawych i lewych
-Pakiet HIFI
-Pakiet akustyczny (szyba przednia akustyczna, szyby boczne pogrubione,
dodatkowe wyciszenie wnętrza i komory silnika)
-Fotele przednie regulowane elektrycznie na wysokość, wzdłużnie i w odcinku
lędźwiowym, podgrzewane i z funkcja masażu
-Drzwi boczne przesuwne prawe i lewe sterowane elektrycznie

OPCJE DODATKOWE:
-Citroen Connect BOX
-Citroen NAVI
-Czujnik martwego pola
-Kamera cofania
-Siedzenia przednie podgrzewane
-Szyby przyciemniane
-Ogrzewanie postojowe WBASTO
-Koło zapasowe pełnowymiarowe
-Bezkluczykowy dostęp
-Zestaw naprawczy
-Grip Control – ustawienie trakcji w zależności od warunków panujących na drodze czy rodzaju nawierzchni

Odbior:
IMG_5408.JPG


IMG_5415.JPG


Prosto z salonu udałem się do Autospa-Merzig na zabezpieczanie lakieru.
space_fome (1 of 1).jpg


space_after_wash (1 of 1).jpg


Po dokładnym umyciu i pełnej dekontaminacji czas na inspekcje lakieru, jak widać nowy lakier nie wyglądał za ciekawie <płacze>

space_inspection (1 of 1).jpg

space_inspection1 (1 of 1).jpg

space_inspection2 (1 of 1).jpg

space_inspection3 (1 of 1).jpg

space_inspection5 (1 of 1).jpg


Najwięcej czasu wymagała polerka maski bo tutaj było tragicznie.

50/50
IMG_5624.JPG


i po
IMG_5625.JPG


A tak kilka zdjęć po nałożeniu Max Protect UNC v1

space_maxprotect_v1f (1 of 1).jpg

space_maxprotect_v1g (1 of 1).jpg

space_maxprotect_v1h (1 of 1).jpg

space_maxprotect_v1i (1 of 1).jpg


space_inside1 (1 of 1).jpg

space_inside2 (1 of 1).jpg
Ostatnio edytowano 5 cze 2018, 11:19 przez motomike6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez nemi » 5 cze 2018, 08:16

Chyba zapomniałeś o najważniejszym – wnętrzu, które prawdopodobnie jest największym atutem tego samochodu ;). Chętnie bym zobaczył jak wygląda, bo z zewnątrz dostawczak ;)

Prawdę mówiąc od Ciebie dowiedziałem się o istnieniu takiego samochodu <czarodziej>
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7197 (154/327)
Skąd: Warszawa

Postprzez loockas » 5 cze 2018, 08:44

motomike6 napisał(a):rodzinne VANy typu Sharan/Alhambra czy S-Max/Galaxy zostały skreślone z listy ze względu na wygląd


Trochę to zabawnie się czyta biorąc pod uwagę co finalnie wybraliście :P No ale w takich samochodach wygląd spada na drugi plan.

Temat mi trochę bliski, bo szukamy z szefem od pewnego czasu podobnego auta na wyjazdy firmowe, konferencje itd. Zaczęliśmy wypożyczać takie samochody właśnie na takie wyjazdy aby przekonać się, który sprawdzi się najlepiej.

Toyota ProAce, czyli bliźniak Twojej cytryny. Miałem okazje tym zrobić trasę Katowice-Poznań i z powrotem (z małą przerwą na przesiadkę do tyłu). Niestety auto mnie nie urzekło prowadzeniem. Po wersji osobowej spodziewałem się innego charakteru tego auta. Lusterka boczne mogły by być też nieco większe. Na plus zwrotność i wnętrze, które już mniej przypomina auto dostawcze. Z tyłu dla mnie trochę niewygodnie (jechałem może z 2h), ale nie wiem czy my nie mieliśmy najuboższej wersji osobowej. Przyznaje jednak, że biorąc pod uwagę wygląd, cenę i wyposażenie to dostajemy tutaj najmniej dostawczego samochodu.

Testowaliśmy jeszcze Transita Customa oraz VW Multivana. Transit genialne prowadzenie. Po wyregulowaniu fotela i kierownicy czułem się jak w Mondeo. Niestety z testowanych aut ten był najbardziej dostawczy, ale też trafiła nam się wersja bieda+. Multivan, klasa sama w sobie ale to pewnie zauważyłeś, że doposażając go sobie konkretnie można osiwieć widząc cenę :) 400k+ to nie problem...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9982 (307/593)
Ostrz.: 1
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno

Postprzez Grzyby » 5 cze 2018, 12:03

Wolałbym chyba 260KM benzynową hybrydę w tej cenie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16807 (71/180)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez Dominator » 5 cze 2018, 12:30

Z wyglądu fajny ten dostawczak <spoko>
Obrazek
...
Avatar użytkownika
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4742 (60/73)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 323C B3,626 GF FS, MX-6 KL, J.Stype AJ-byly
Vtec – jest

Postprzez Weelkoo » 5 cze 2018, 13:09

Autko niech służy ale to jak wygląda lakier w nowym samochodzie woła o pomstę do nieba... :[
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1045 (0/13)
Skąd: Bieruń
Auto: Audi A6 C7

Postprzez motomike6 » 5 cze 2018, 14:43

Co do wnętrza dodałem dwa zdjęcia przedniej części ale muszę znaleźć czas by zrobić całości, szczególnie wieczorem bo fajnie rozwiązali podświetlanie wnętrza oraz dachu panoramicznego.

loockas@ co to kwestii wyglądu to rzecz gustu, ale na pewno ciężko w tym segmencie o coś co będzie wyglądało, będzie praktyczne i nie rozpruje nam kieszeni ;)

Według mnie przy wyborze takiego rodzaju samochodu stawiamy przede wszystkim na funkcjonalność, wyposażenie i prowadzenie, reszta raczej schodzi na drugi plan.

Co do wygody myślę ze jest całkiem dobrze, na prowadzenie przy pełnym załadunku tez nie ma na co narzekać. Na pusto przy bocznym wietrze wiadomo potrafi zarzucić. Do tej pory najdłuższa trasę jaka zrobiliśmy jednorazowo to ponad 1500km w sumie około ~14h z przystankami i powiem ze nie było tragedii :) Jak <dupa> bolała to masażer w fotelu robił swoje :)

Czego nie lubię miedzy innymi w grupie VAG to ze pomimo wyboru najwyższej opcji wyposażenia dalej mnóstwo rzeczy jest opcja za która trzeba dodatkowo słono płacić lub nie ma możliwości wyboru gdyż musimy dodać coś innego czego nie koniecznie potrzebujemy/nie chcemy a to jedyna opcja by doposażyć :(

Wracając do ceny, w najbogatszej wersji katalogowo z całym dodatkowym wyposażeniem nie kosztuje aż tak mało bo około 55K EUR ( ~ 235K PLN ) ale Citroen daje najlepsze upusty porównując do bliźniaczych Peugeot czy Toyota ( gdzie tak naprawdę kupujemy ten sam samochód z innym logo, różniącym się przednim pasem ).
Za podobnie wyposażonego VW czy Mercedesa musimy zapłacić min 65K EUR (~278K PLN ) a za dużych upustów nie uzyskamy u tych dealerów.

Grzyby napisał(a):Wolałbym chyba 260KM benzynową hybrydę w tej cenie :)

Co masz na myśli ?

Ogólnie to jest samochód rodzinny wiec ma wygodnie i bezpiecznie przewieść z A do B.
Jazda 200+ raczej nie wchodzi w rachubę ( kaganiec i tak jest na 173km/h ) a nawet jak by to miało tyle polecieć to przy tego typu gabarytach fizyki nie oszukasz ;)

Z tym silnikiem i ta skrzynia rozpędza się całkiem dobrze chodź dół jest ustawiony bardziej pod ciągnik dopiero powyżej 2200 czuć dużą różnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2018, 15:25

Tym też małżonka będzie jeździć na co dzień? Ogólnie ja bardziej bym celował w coś pokroju Lancii Voyager niż w takiego ,, małego dostawczaka" choć w środku jest osobowo to niestety bryła zadaje pytanie czy kupujemy coś w sklepie czy dostarczamy papier ksero :P. Silnik tu widzę że robi robotę, jak ze spalaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7666 (21/130)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez motomike6 » 5 cze 2018, 17:07

Neonixos666 napisał(a):Tym też małżonka będzie jeździć na co dzień? Ogólnie ja bardziej bym celował w coś pokroju Lancii Voyager niż w takiego ,, małego dostawczaka" choć w środku jest osobowo to niestety bryła zadaje pytanie czy kupujemy coś w sklepie czy dostarczamy papier ksero :P. Silnik tu widzę że robi robotę, jak ze spalaniem?


No właśnie nie :( Musiałem jej oddać GJ <nie> Ale myślę nad zakupem 6 MPS do codziennego dojazdu do pracy lub coś podobnego ale zobaczymy :D

I właśnie ładowność i funkcjonalność przeważyły nad wyborem. Moze nie jest to idealny samochód na co dzień ale do tej pory nie mam na co narzekać, jedynie parkowanie na wąskich podziemnych może być trochę uciążliwe ale jak to bywa w życiu trzeba było iść na kompromis.

Odnośnie spalania katalogowego o tych wartościach możemy zapomnieć :(
Pierwszy dłuższy przelot na trasie Luksemburg <> Częstochowa ponad 1100km ze średnią 114km/h z całej trasy 9.1L/100. Załadowany do pełna.
Z powrotem jechaliśmy przez Warszawę na Berlin ponad 1500km, średnia podobnie i wyszło 9.0L/100km

Na co dzień gdzie w większości jeżdżę drogami podmiejskimi, mało świateł, autostrada średnia schodzi w okolice 8L/100km.

Po prawie 9Kkm średnia z komputera 8.4L/100km z dystrybutora wychodzi około 8.6L/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Grzyby » 5 cze 2018, 17:14

motomike6 napisał(a):Grzyby napisał(a):
Wolałbym chyba 260KM benzynową hybrydę w tej cenie

Co masz na myśli ?

Neonixos666 napisał(a): bardziej bym celował w coś pokroju Lancii Voyager niż w takiego ,, małego dostawczaka"

Neo był blisko, bo miałem na myśli Pacifikę. Wersja benzynowa lub hybryda o mocy (260-285KM nie wiem która wartość jest prawdziwa, chociaż częściej mowa o 280+KM) Niestety, minusem jest brak serwisu (na wprost, bo teoretycznie nie powinno być problemów w Fiacie) i auto zza oceanu. Aczkolwiek w tych pieniądzach byłaby nówka.
http://www.amerykany.v10.pl/Chrysler,Pa ... 34962.html

Obrazek

Nikt nie mówi że masz się ścigać, ale wiesz doskonale że mocy nigdy zbyt wiele, chociażby do samego szybkiego wyprzedzania. Ciekaw jestem jak zachowuje się ta "hybryda" Chryslera.
Bryłę ma zdecydowanie przyjemniejszą dla oka (rodowód też "z założenia" osobowy).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16807 (71/180)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK
Nissan Micra K11 CG10DE

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2018, 19:17

motomike6 napisał(a):Odnośnie spalania katalogowego o tych wartościach możemy zapomnieć
Pierwszy dłuższy przelot na trasie Luksemburg <> Częstochowa ponad 1100km ze średnią 114km/h z całej trasy 9.1L/100. Załadowany do pełna.
Z powrotem jechaliśmy przez Warszawę na Berlin ponad 1500km, średnia podobnie i wyszło 9.0L/100km

Na co dzień gdzie w większości jeżdżę drogami podmiejskimi, mało świateł, autostrada średnia schodzi w okolice 8L/100km.

Po prawie 9Kkm średnia z komputera 8.4L/100km z dystrybutora wychodzi około 8.6L/100km


Kurde myślałem że w 7 litrach się zmieści ale dość wysoka bryła robi swoje. Są tam jakieś czujniki parkowania albo kamera cofania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7666 (21/130)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez motomike6 » 6 cze 2018, 10:30

Grzyby napisał(a):Nikt nie mówi że masz się ścigać, ale wiesz doskonale że mocy nigdy zbyt wiele, chociażby do samego szybkiego wyprzedzania. Ciekaw jestem jak zachowuje się ta "hybryda" Chryslera.
Bryłę ma zdecydowanie przyjemniejszą dla oka (rodowód też "z założenia" osobowy).


Powiem ci ze ten silnik daje rade, manetkami przy kierownicy można rzucić np dwa biegi w dol i wtedy idzie całkiem dobrze, może nie jak taka Pacifica ale myślę ze wystarczająco <faja>

Tez przeglądałem i brałem pod uwagę tak samo jak Toyotę Sienne czy Hondę Odyssey które maja pod maska V6 i wyglądają bardziej jak osobówki <rotfl> ale kolejnym wymogiem o którym nie wspomniałem było aby w drugim rzędzie mieć 3 pełnowymiarowe fotele gdzie w powyższych modelach mamy opcje jak w Mazdzie 5 gdzie jest coś pomiędzy ale ciężko to nazwać fotelem a bagażniki ze wszystkimi zainstalowanymi fotelami niestety nie zabija pojemnością która jest dla nas istotna przy wyjazdach wakacyjnych itp.
Dodatkowo brak sieci sprzedaży, problem z gwarancja mogą być problematyczne gdy coś nawali itp.
Rynek US pod tym względem jest o niebo lepszy gdy szukamy tego typu samochodu :(

Neonixos666 napisał(a):Kurde myślałem że w 7 litrach się zmieści ale dość wysoka bryła robi swoje. Są tam jakieś czujniki parkowania albo kamera cofania?


Jest wszystko co potrzeba :) w opisie wyposażenia jest wymienione.
Nawet ma CarPlay czy AndroidAuto a Navi fabryczne jest na TomTom z Live Traffic i dożywotnią darmowa aktualizacja map wiec nie ma co narzekać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez brii » 6 cze 2018, 10:39

Grzyby napisał(a):260-285KM nie wiem która wartość jest prawdziwa, chociaż częściej mowa o 280+KM

To wynika z metody pomiaru – DIN vs SAE, ludzie przez to niekiedy sądzą, że są różne wersje silników albo, że na rynek amerykański wychodzą silniejsze wersje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8722 (108/228)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez motomike6 » 8 cze 2018, 17:45

W miedzy czasie wpadły dwa dodatki.

Screen protector do Navi
Obrazek

Obrazek

Oraz nakładka na tylny zderzak
Obrazek

Z czasem moze cos od Muskieter bo maja kilka fajnych akcesoriów do SpaceTourera :)
http://www.musketier.com/?site=fotogalerie&sub=citroen&subs=citroen_spaceto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 26 cze 2018, 19:41

Pierwsze 10K za nami :)

Obrazek

Ogólnie nie żałuje zakupy, auto jest bardzo praktyczne i funkcjonalne. Dobrze się nim manewruje i z parkowaniem nie ma większych problemów nawet na wąskich podziemnych garażach gdyż wszystkie system wspomagające wykonują swoje zadania.

Z minusów napewno brak możliwości zamykania/otwierania nawiewów wentylacji, możemy jedynie zmienić kierunek nadmuchu na kratkach lub zmienić ustawienia na panelu klimatyzacji. Brak pamięci ustawień fotela kierowcy a ze względów na umiejscowienie przycisków do zmiany położenia fotela łatwo jest go poprzestawiać. Zamykanie tylnej klapy ( brak możliwości wyboru elektrycznego domykania ) ze względów na rozmiar nie jest takie proste.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 21 wrz 2018, 13:05

Witam,

Mały update po dłuższej przerwie :)
Na zegarze już ponad 17Kkm plus mamy za sobą kolejny większy wypad cala rodzina wliczając zwierzaki na dłuższe wakacje.

W miedzy czasie do Spacetourera został zakupiony i zamontowany hak holowniczy. Nie powiem ze nie namęczyłem sie z instalacja ale ostatecznie warto było bo koszt tego samego wraz z instalacja w ASO około 1000EUR, koszt zakupu ne ebay około 300EUR w wersji z kulą wypinaną pionowo. Dodatkowo musiałem odwiedzić ASO w celu aktywacji wiązki. W bardzo dobrej cenie udało mi się również zakupić od znajomego w pracy bagażnik na 3 rowery firmy Thule 929 który przetestowaliśmy już kilkakrotnie na miejscu oraz zabraliśmy ze sobą na wakacje. Prosty montaż i demontaż na kuli haka oraz łatwy w przechowywaniu po złożeniu.

Przy okazji wizyty w ASO oprogramowanie silnika zostało uaktualnione ponieważ w skrajnych przypadkach mogło dojść do przegrzania silnika. Jedna z ostatnich akcji serwisowych Citroena.

Przy okazji wyjazdu wakacyjnego samochód zaskoczył swoim spalaniem w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Trasa Luksemburg – okolice południowej Ancony, dystans około 1140km. Do granicy ze Szwajcaria droga w miarę pusta dopiero później zaczęły sie liczne roboty drogowe i przed sama przełęczą Gotthard było zakorkowane na max. Na samym przejeździe przez Szwajcarię strata około 2h w samych korkach. Potem trochę na obwodnicy Milanu, reszta drogi już bez postojów.

Średnia z trasy wyszła 69km/h a spalanie 6.4L/100km z całego przejazdu :)

W drodze powrotnej do domu na odcinku do Milanu średnią prędkość 119km/h a spalanie na poziomie 7.4L/100km na dystansie 440km, potem z powodu dwóch wypadków na obwodnicy utknęliśmy w korku, ostatecznie musieliśmy przecisnąć się przez centrum Milanu bo autostrada była zablokowana i nawigacja przekierowała nas przez środek miasta. Po przekroczeniu granicy ze Szwajcaria po drodze co jakiś czas roboty drogowe ale bez postojów w korkach wiec momentami max 80km/h wiec nie dało rady jechać szybciej chyba ze ktoś lubi drogie pocztówki z wakacji :)
Średnia z drogi powrotnej wyszła 96km/h a średnie spalanie 7.2L/100km.

IMG_6791.jpg

IMG_6796.jpg


Trasa zrobiona w sumie przez te dwa tyg to 3228km, średnia z całości to 71km/h ze średnim spalaniem 7.2L/100km.

IMG_6807.jpg


Wygląda na to ze silnik już się ułożył plus jadąc prędkościami autostradowymi do 140km/h potrafi on spalić w miarę mało nawet przy pełnym załadunku. Rożnicę widać gdy jedziemy już szybciej w okolicach 150-160km/h po np niemieckiej autostradzie na dłuższym odcinku trasy.

A tu kilka fotek klocka z wakacji.
spacetourer sunrise4.JPG

spacetourer sunrise3.JPG

spacetourer sunrise.JPG

GPTempDownload(2).jpg

IMG_6510.jpg

Lago di Fiastra
spacetourer lago-s.jpg

Tutaj w drodze z Fiastra do Sarnano
spacetourer mountain.JPG

spacetourer mountain1.JPG

Beach Urbani
GOPR8811.JPG

Scoglio del Trave
GOPR7993.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 309 (77/8)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy