Strona 1 z 1

Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 20 kwi 2018, 11:38
przez lukasz.b
20171216_143113 aaa1.jpg
Po 7 latach jeżdżenia obniżonym Protege5 wreszcie przyszedł czas na zmianę na bardziej wygodne auto, które można zaparkować na krawężniku i do tego „jakotako” jedzie. Nadwozie koniecznie musiało być kombi wiec w zakładanym budżecie padło na Lagune Renault Laguna III Grandtour. Na decyzje wpływ miały także pochlebne opinie buczosa na temat silnika Renault F4RT , który bardzo pomógł w zakupie francuza.

Znaleźć zadbany egzemplarz nie bylo łatwo, Lagun z silnikiem F4RT jest bardzo mało w porównaniu do Diesli.

Lagune udalo się sprowadzić ze Szwajcari, gdzie miała dwóch właścicieli. Auto do końca serwisowane, ori lakier na calym nadwoziu, ostatnie faktury z aso przy przebiegu 168 000 / 11.2017 i tym samym mamy kolejna Lagune na forum mazdy.

Trochę więcej na temat samego samochodu:

Rok produkcji: 2008
Przebieg: 175 000 km
Silnik: 2.0T F4RT
Moc: 170 KM przy 5000 obr/min
Moment: 270 Nm przy 3250 obr/min
Skrzynia: Automatyczna 6-biegowa
Waga: 1625 – sporo
Tarcze przód: 296mm
Tarcze tył: 300mm
O-100km/h : 9.2s
40 – 140 km/h: 14.4s
80-140 km/h: 5.9s

Wersja wyposazenia Dynamique – czyli tak naprawdę podstawowa.
• Trójramienna kierownica, pokryta skórą
• Tapicerka materiałowo-skórzana ze wzmocnionym podparciem bocznym
• Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
• Podgrzewane fotele
• Czujnik światła i deszczu
• Regulator – ogranicznik prędkości + tempomat
• system Hands-free
• Automatyczny hamulec postojowy
• Tarcze zegarów z chromowanym obramowaniem
• Relingi dachowe w kolorze chromu (Grandtour)
• Zaczep na torbę (Grandtour)
• Światła przeciwmgłowe przednie
• Poduszki kurtynowe z przodu i z tyłu + pasażerów

W cenie samochodu byly opony letnie 17" Pirelii P7 + felgi stalowe zimowe 16” + ori kołpaki kół Bayadere z oponami Michelin Alpin 5 w bardzo dobrym stanie.

Z rzeczy które do tej pory już zrobiłem to:
• dołożone czuinki parkowania tył
• nowe ori dywaniki welurowe renault
• filtr powietrza K&N
• Hybryda – czyli instalacja gazowa założona u Krzyśka w Busku http://autogaz-busko.pl/

Laguna obecnie przejechałam około 4,5 tys kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Jest to komfortowy połykacz kilometrów i własnie czegoś takiego szukałem. Sam silnik jest w miarę elastyczny. Przy 140 km/h na autostradzie można w aucie normalnie rozmawiać, w porównaniu do BJ'otki to przepaść <glupek2> Nie jest to sprinter do setki ale na światłach nie jedno niemieckie auto w TDI było zdziwione. Automat jest ok , oczywiście nie jest tak precyzyjny i szybki jak dsg czy s-tronic ale na moje potrzeby w zupełności wystarcza.

Sporo osób ma Renowki na naszym forum wiec czekam na propozycje dobrej auto lawety i pakietu assistance <diabełek>

PostNapisane: 25 kwi 2018, 13:52
przez Bart0n
Świetna fura :) szerokości

PostNapisane: 25 kwi 2018, 14:40
przez lukasz.b
Bart0n napisał(a):Świetna fura szerokości

Dzięki ! :)
Dziś dodtakowo laguna przeszła serwis klimatyzacji + wymiane 2 x filtrów kabinowych węglowych . Weszło 150g czynnika + 187g oleju dodatkowo <spoko>

PostNapisane: 25 kwi 2018, 14:47
przez loockas
Następny laguniarz. Assistance dobry sobie kup, Laguny sie psujo! :)

Graty. Mega wygodne auto. Tęsknie za tą wygodą na trasach.

lukasz.b napisał(a):wymiane 2 x filtrów kabinowych węglowych


To nie są dwa filtry :P To jeden filtr podzielony na pół. Jakbyś kupił ten z pierwszego montażu to byś miał w całości, ale montaż go to masochizm. Wymyślili więc potem dwie połówki :P

PostNapisane: 25 kwi 2018, 14:57
przez lukasz.b
loockas napisał(a):Następny laguniarz. Assistance dobry sobie kup, Laguny sie psujo!

Własnie teraz ma jakieś lipne z Link4, zapewne nie obejmuje tak licznych interwałów autolawety :D Muszę pomyśleć nad jakimś pakietem "super francuz hol co 1tys km."

loockas napisał(a):Graty. Mega wygodne auto. Tęsknie za tą wygodą na trasach.

Tak, jest wygodne, do tego fajnie zestopniowany automat. Przy 140km/h na 6stym biegu silnik ma jakies 2800 rpm.

loockas napisał(a):To nie są dwa filtry To jeden filtr podzielony na pół. Jakbyś kupił ten z pierwszego montażu to byś miał w całości, ale montaż go to masochizm. Wymyślili więc potem dwie połówk

Nom, montaż wymaga troche zabawy, dlatego jak mi powiedzieli w serwisie ze wezma 20 pln za to mi się odechciało samemu tego rozbierac :D

Re: Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 25 kwi 2018, 19:09
przez mark.87
To i ja jako użytkownik Laguny pogratuluje nabytku, widzę coraz więcej osób przekonuje się do Reno. Fakt auto bardzo wygodne w trasie.

Re: Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 25 kwi 2018, 21:09
przez Dominator
Spoko wersja, fajnie że z AT. Nic tylko połykać kilometry ;)

Re: Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 25 kwi 2018, 21:30
przez PeKa
Nareszcie porządne auto!! Trochę brzydkie z przodu, ale porządne! :D
Kierownicy Łukasz nie masz GT ;)
I raczej nie masz tez z tyłu większych tarcz hamulcowych, ale to na bank Twój błąd.
Coś w planach?
Szerokości! <ok>

PostNapisane: 26 kwi 2018, 07:59
przez lukasz.b
PeKa napisał(a):Nareszcie porządne auto!! Trochę brzydkie z przodu, ale porządne!

Dzięki <spoko>
PeKa napisał(a):Kierownicy Łukasz nie masz GT

Własnie patrze na te kierownice i GT rzeczywiście jest jeszcze bardziej spłasczona u dołu.
PeKa napisał(a):I raczej nie masz tez z tyłu większych tarcz hamulcowych, ale to na bank Twój błąd.

Hmm według wszystkich baz danych przednia ma 296 mm a tył 300mm. Jak kiedyś sciagne koło to zmierze dla pewności.
RENAULT 402022291R Tył
RENAULT 402066813R Przód
PeKa napisał(a):Szerokości!

Myśle puki co odświerzyć i pomalować zaciski :)

Re: Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 26 kwi 2018, 09:34
przez PeKa
Kierownica GT, prócz tego, że bardziej spłaszczona jest na dole, to jest też zrobiona z innej skóry, boki ze skóry perforowanej i szyta jest białą nicią ;) Podobno też jest "bardziej mięsista", ale tego nie wiem, nie macałem :)
Czyli jesteśmy w tym samym punkcie z zaciskami. Chciałem to zrobić przez majówkowy weekend, ale nadal nie mam lakieru, baaa, nie wybrałem nawet koloru.

Re: Renault Laguna III Grandtour 2.0T '08 AT

PostNapisane: 26 kwi 2018, 10:56
przez xRafalx
Wkońcu się pojawiłeś :) Oby bezawaryjnie się sprawowała :)

PostNapisane: 27 kwi 2018, 08:53
przez JohnnyB
Kurde i ja zatęskniłem za Laguną. Chyba najlepsze auto jakie miałem pod względem eksploatacji.
Gdyby jeszcze produkowali rozglądałbym się. Talisman mnie absolutnie nie pociąga do tego chyba powrócił do tradycji L2 P1.
Bezawaryjności :).
Do tego świetna wersja, dobry AT.....tylko LPG brakuje :P

PostNapisane: 27 kwi 2018, 11:04
przez lukasz.b
JohnnyB napisał(a):Bezawaryjności .

Dzięki!
JohnnyB napisał(a):Do tego świetna wersja, dobry AT.....tylko LPG brakuje

LPG już jest ale zrobilem dopiero jakieś 700km na podtlenku. Instalacja założona przez Krzyśka w Busku 2 tyg. temu :) Patrzac na spalanie w krakowskich korkach – okolo 12-13L PB, myśle, że była to dobra inwestycja :)

PostNapisane: 27 kwi 2018, 14:03
przez JohnnyB
Fakt, jakoś mi umknęło :). Czyli faktycznie wersja jeszcze bardziej interesująca :).

PostNapisane: 27 kwi 2018, 14:57
przez Bart0n
lukasz.b napisał(a):Instalacja założona przez Krzyśka


Bananmin stroił już takie auta? Podobno w tych Lagunach trzeba AFR mierzyć i ogólnie są trudne w strojeniu ;)

PostNapisane: 27 kwi 2018, 19:31
przez lukasz.b
Bart0n napisał(a):Bananmin stroił już takie auta? Podobno w tych Lagunach trzeba AFR mierzyć i ogólnie są trudne w strojeniu

Tak, stroi bez probelu, nie byłem pierwszym klientem z F4RT, na jego stronie firmowej są tez realizacje z Espace 2.0T
buczos też zakładał u bananmina LPG i chyba już zrobił bez obsługowo 40 tys. km
Bananmin stroi nawet Ecoboost'y fordowskie :D