Strona 1 z 2

Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 16 kwi 2018, 20:06
przez Maksiu_z_Probe
26001011_208021353102198_5724041377914668055_n.jpg
Po zlocie na Torze Poznań wreszcie stwierdziłem, że pora założyć wątek o Probe

Probe to moje "pierwsze" poważne auto. Początkowo 2.0 zostało zastąpione 2.5 v6 KLDE i dzięki Pomocy Kuzaja i Miedziaka udało się je przywrócić do stanu używalności. Hobbistycznie pracuje na Torze Poznań, więc staram się modyfikować auto pod track daye oesy itp.

\Dane:
Ford Probe gen 2
rok prod. 1994
Przebieg około 190tyś km
Waga 1267kg
Silnik
2.0 FS-> było
2.5 v6 KLDE
(z Probe 1993 214tys km) –> jest
Sprzęgło obite Kevlarem
Lekki zamach: 7kg
Stożek: Simota
wydech: seria z mx6 bez kata, końcowy custom

Zawieszenie + hamulce
Sprężyny MTS -35mm
Amortyzatory seria zregenerowana + skrócony skok pod spręzyny
Poulieratany na przodzie
Długie szpilki
Tarcze + zaciski:
Przód: Mazda 6 1,8 Diesiel (183mm)
Tył seria z działającym ręcznym

Body:
Hoodspacery
błotniki z wersji 1993 (brak kierunkowskazów)
reszta seria + Duuuuużo nalypek na szybach

ECU:
K819 z mx3
w planach DET3

Autko początkowo dawało mi dużo frajdy ale już od momentu zakupu seryjny silnik nie był w najlepszej kondycji, bagnet oleju był suchy, przy wkręcaniu na obroty koledzy śmiali się z niebieskiej chmurki.
Na 19 urodziny udało mi się znaleźć dawce za małe pieniądze, więc od razu padł pomysł swapa na 2.5.
Po przełożeniu silnika okazało się, że aparat zapłonowy był trafiony a dodatkowo przy wyciąganiu silnika została naruszona wiązka silnika, przez co pół roku auto stało nie jeżdżone.
Po wielu namowach KUZAJA auto trafiło do Miedziaka, i wreszcie udało się je uruchomić.
Przez następny rok od wsadzenia 2.5 auto doczekało się rewizji zawieszenia, układu hamulcowego, nowego alternatora, akumulatora, przepustnicy, chłodnicy cieczy (z mazdy mx-6) i wielu pierdół.
Finalnie jestem zadowolony z auta. Wykres z hamowni na zlocie(załącznik) pokazał 147KM i 248 Nm z czego się cieszę.

PostNapisane: 17 kwi 2018, 17:43
przez Piotr_
Pierwszy :D
Pamiętam jak to przyprowadziłeś do Miedziaka :P

PostNapisane: 17 kwi 2018, 18:38
przez Biniu
A czemu to ma taką tragiczna górę? :O

PostNapisane: 17 kwi 2018, 20:03
przez KUZAJ
Mnie zaskakują Nm. Seryjny KL miał 210-215 a tu prawie 250 :| :|

PostNapisane: 17 kwi 2018, 20:06
przez marcinowozniako
KUZAJ napisał(a):Mnie zaskakują Nm. Seryjny KL miał 210-215 a tu prawie 250 :| :|


Kwestia sterowania, sprawdźcie jakie tam ecu siedzi bo wszystko strasznie nisko jest za nisko jak na ten silnik. :D

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 17 kwi 2018, 21:18
przez Maksiu_z_Probe
Ostatnio coraz bardziej zastanawiam się, czy wpływ na tą niską moc może mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy i baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?
Zobaczymy bo barany z ebaya bardzo fajnie wyglądają i jak będzie większy zastrzyk gotówki to chyba się na nie skuszę.

PostNapisane: 17 kwi 2018, 21:23
przez marcinowozniako
Maksiu_z_Probe napisał(a):mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy


Na pewno nie aż w taki stopniu. Mowa raczej o 2-3KM nie więcej.

Maksiu_z_Probe napisał(a):baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?


To już prędzej ale to i tak ciekawe skąd ten NIut. Bo tego niuta masz więcej niż ja u siebie <czarodziej>

To że KL się kręci do niecałych 6 tyś też normalnie nie jest :D

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 17 kwi 2018, 22:21
przez Maksiu_z_Probe
Właśnie pare osób na Poznaniu mi wspominało, że mam bardzo duży moment jak na ten silnik.
Jeśli faktycznie tak jest to tylko się cieszyć, bo z modów zamiast kupować lekkiego zamachu z k8 stoczyłem serie KLa do 7kg

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 22 kwi 2018, 12:12
przez Maksiu_z_Probe
W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg

Dopisano 22 kwi 2018, 11:12:

W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg

PostNapisane: 22 kwi 2018, 23:09
przez marcinowozniako
Ile Paliwa? To tak naprawdę nie jest super ciężki ten probe, myślałem że to waga ok 1.5T jest a tu miłe zaskoczenie.

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 3 maja 2018, 01:05
przez Maksiu_z_Probe
Paliwa było z 1/3 baku. Teraz waga może się trochę zmienić w górę, bo przy okazji wolnej majówki zabrałem się za największą bolączkę tego auta czyli lakier
Mam nadzieje ze Mat się spodoba bo na te milion odcieni czerwonego już nie mogłem patrzeć

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 3 maja 2018, 16:36
przez ace-mati
Jaką farbą malowałeś? Ciekawy jestem efektu po złożeniu :D

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 3 maja 2018, 20:06
przez Maksiu_z_Probe
Kolor to metalik z palety vw ale położony w macie, w słońcu widać fajnie te drobinki ale ogólnie cały jest matowy. Cała akcja była bardzo spontaniczna i zajęła nam 2 dni a efekt moim zdaniem jest mega

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 14 maja 2018, 17:42
przez Maksiu_z_Probe
Upłynął ponad tydzień od malowania, kolor coraz bardziej mi się podoba, a co najważniejsze Probe ani razu jeszcze nie umar (odpukać). W weekend obsługiwałem rajd historyczny więc parędziesiąt kilometrów zrobiłem. Probe ani razu nie nawalił z czego się bardzo cieszę a dodatkowo dzisiaj udało mi się zamontować nową przepustnice z silniczkiem krokowym, bo poprzednia lubiła się zawieszać.
A jeszcze na koniec, gdy teraz ktoś zapyta po co mi taki długi wydech mogę pokazac to zdjęcie

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 21 maja 2018, 22:31
przez Maksiu_z_Probe
Pare fotek z Toru

PostNapisane: 21 maja 2018, 23:01
przez Bo_Lo
Ooo w słońcu lakier robi robotę <spoko>

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 20 lip 2018, 16:28
przez Maksiu_z_Probe
Chwile było ciszej ale probe nadal jeździ.
Nadal rozmyślam jak podłączyć det3 ale przy okazji udało się zamontować ecu z k8.
Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)
W planach jest nowy wydech bez wystających rurek. Przelotówka turbo worksa już jest. Pozostaje czekać

PostNapisane: 20 lip 2018, 16:45
przez marcinowozniako
Maksiu_z_Probe napisał(a):przy okazji udało się zamontować ecu z k8.


+10KM wpadło :D

Maksiu_z_Probe napisał(a):Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)


Musisz coś mieć podłączone za ecu co zmienia to. To jest mało możliwe żeby zmieniając ecu nie zmieniała się ta odcinka, bo to właśnie ecu tym steruje.

Re: Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

PostNapisane: 21 lip 2018, 09:42
przez Maksiu_z_Probe
Wczoraj dzięki pomocy Kuzaja udało się prawdopodobnie znaleźć winowajcę !
Ktoś próbował zaślepić egr z marnym skutkiem i uszkodził solenoid. Cały czas wywala usterkę zaworu egr (28). Trzeba go szybko wymienić podłączyć wszystkie podciśnienia i zobaczymy

PostNapisane: 21 lip 2018, 10:34
przez marcinowozniako
Egr nie ma tu nic do rzeczy a tym bardziej jego błąd. Mówię o jakieś elektronice kostce czy czymś. Prześledź mniej więcej wiazke i zobacz czy nie jest nic podłączone. Dodatkowo zobacz jaki masz aparat zapłonowy.