Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

Postprzez Maksiu_z_Probe » 16 kwi 2018, 19:06

26001011_208021353102198_5724041377914668055_n.jpg
Po zlocie na Torze Poznań wreszcie stwierdziłem, że pora założyć wątek o Probe

Probe to moje "pierwsze" poważne auto. Początkowo 2.0 zostało zastąpione 2.5 v6 KLDE i dzięki Pomocy Kuzaja i Miedziaka udało się je przywrócić do stanu używalności. Hobbistycznie pracuje na Torze Poznań, więc staram się modyfikować auto pod track daye oesy itp.

\Dane:
Ford Probe gen 2
rok prod. 1994
Przebieg około 190tyś km
Waga 1267kg
Silnik
2.0 FS-> było
2.5 v6 KLDE
(z Probe 1993 214tys km) –> jest
Sprzęgło obite Kevlarem
Lekki zamach: 7kg
Stożek: Simota
wydech: seria z mx6 bez kata, końcowy custom

Zawieszenie + hamulce
Sprężyny MTS -35mm
Amortyzatory seria zregenerowana + skrócony skok pod spręzyny
Poulieratany na przodzie
Długie szpilki
Tarcze + zaciski:
Przód: Mazda 6 1,8 Diesiel (183mm)
Tył seria z działającym ręcznym

Body:
Hoodspacery
błotniki z wersji 1993 (brak kierunkowskazów)
reszta seria + Duuuuużo nalypek na szybach

ECU:
K819 z mx3
w planach DET3

Autko początkowo dawało mi dużo frajdy ale już od momentu zakupu seryjny silnik nie był w najlepszej kondycji, bagnet oleju był suchy, przy wkręcaniu na obroty koledzy śmiali się z niebieskiej chmurki.
Na 19 urodziny udało mi się znaleźć dawce za małe pieniądze, więc od razu padł pomysł swapa na 2.5.
Po przełożeniu silnika okazało się, że aparat zapłonowy był trafiony a dodatkowo przy wyciąganiu silnika została naruszona wiązka silnika, przez co pół roku auto stało nie jeżdżone.
Po wielu namowach KUZAJA auto trafiło do Miedziaka, i wreszcie udało się je uruchomić.
Przez następny rok od wsadzenia 2.5 auto doczekało się rewizji zawieszenia, układu hamulcowego, nowego alternatora, akumulatora, przepustnicy, chłodnicy cieczy (z mazdy mx-6) i wielu pierdół.
Finalnie jestem zadowolony z auta. Wykres z hamowni na zlocie(załącznik) pokazał 147KM i 248 Nm z czego się cieszę.
Załączniki
IMG_2994.JPG
IMG_3212.JPG
21765059_1581857015234111_3775890633824942082_n.jpg
Z dawcą
29313868_233497123887954_7093499550064705536_n.jpg
Nalypki
19748900_1514180568668423_6514071579822898361_n.jpg
IMG_3203.JPG
Ostatnio edytowano 26 wrz 2018, 13:55 przez Maksiu_z_Probe, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Piotr_ » 17 kwi 2018, 16:43

Pierwszy :D
Pamiętam jak to przyprowadziłeś do Miedziaka :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Biniu » 17 kwi 2018, 17:38

A czemu to ma taką tragiczna górę? :O
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez KUZAJ » 17 kwi 2018, 19:03

Mnie zaskakują Nm. Seryjny KL miał 210-215 a tu prawie 250 :| :|
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez marcinowozniako » 17 kwi 2018, 19:06

KUZAJ napisał(a):Mnie zaskakują Nm. Seryjny KL miał 210-215 a tu prawie 250 :| :|


Kwestia sterowania, sprawdźcie jakie tam ecu siedzi bo wszystko strasznie nisko jest za nisko jak na ten silnik. :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 17 kwi 2018, 20:18

Ostatnio coraz bardziej zastanawiam się, czy wpływ na tą niską moc może mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy i baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?
Zobaczymy bo barany z ebaya bardzo fajnie wyglądają i jak będzie większy zastrzyk gotówki to chyba się na nie skuszę.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 17 kwi 2018, 20:23

Maksiu_z_Probe napisał(a):mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy


Na pewno nie aż w taki stopniu. Mowa raczej o 2-3KM nie więcej.

Maksiu_z_Probe napisał(a):baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?


To już prędzej ale to i tak ciekawe skąd ten NIut. Bo tego niuta masz więcej niż ja u siebie <czarodziej>

To że KL się kręci do niecałych 6 tyś też normalnie nie jest :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 17 kwi 2018, 21:21

Właśnie pare osób na Poznaniu mi wspominało, że mam bardzo duży moment jak na ten silnik.
Jeśli faktycznie tak jest to tylko się cieszyć, bo z modów zamiast kupować lekkiego zamachu z k8 stoczyłem serie KLa do 7kg
Załączniki
50AECE8D-218E-4B75-9AE8-3B4DABF64D3A.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Maksiu_z_Probe » 22 kwi 2018, 11:12

W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg

Dopisano 22 kwi 2018, 11:12:

W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg
Załączniki
1F3D1D34-8BAA-46E2-94C2-5F37BFD55811.jpeg
1F3D1D34-8BAA-46E2-94C2-5F37BFD55811.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 22 kwi 2018, 22:09

Ile Paliwa? To tak naprawdę nie jest super ciężki ten probe, myślałem że to waga ok 1.5T jest a tu miłe zaskoczenie.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 3 maja 2018, 00:05

Paliwa było z 1/3 baku. Teraz waga może się trochę zmienić w górę, bo przy okazji wolnej majówki zabrałem się za największą bolączkę tego auta czyli lakier
Mam nadzieje ze Mat się spodoba bo na te milion odcieni czerwonego już nie mogłem patrzeć
Załączniki
8D7C6120-735B-45F8-8A82-D72647DCC8FE.jpeg
F047CED9-DA51-4BC8-B2D5-F4A45296F624.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez ace-mati » 3 maja 2018, 15:36

Jaką farbą malowałeś? Ciekawy jestem efektu po złożeniu :D
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2017, 18:35
Posty: 70
Skąd: Czarna Białostocka
Auto: Mada 626 GF USA 2.5v6

Postprzez Maksiu_z_Probe » 3 maja 2018, 19:06

Kolor to metalik z palety vw ale położony w macie, w słońcu widać fajnie te drobinki ale ogólnie cały jest matowy. Cała akcja była bardzo spontaniczna i zajęła nam 2 dni a efekt moim zdaniem jest mega
Załączniki
5EE5EBF9-618F-41CD-9638-8C2D61011251.jpeg
C11488C4-DA1A-400F-8291-202E21198F92.jpeg
C3C17BAC-5434-42C2-A4F7-19887B9824EF.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Maksiu_z_Probe » 14 maja 2018, 16:42

Upłynął ponad tydzień od malowania, kolor coraz bardziej mi się podoba, a co najważniejsze Probe ani razu jeszcze nie umar (odpukać). W weekend obsługiwałem rajd historyczny więc parędziesiąt kilometrów zrobiłem. Probe ani razu nie nawalił z czego się bardzo cieszę a dodatkowo dzisiaj udało mi się zamontować nową przepustnice z silniczkiem krokowym, bo poprzednia lubiła się zawieszać.
A jeszcze na koniec, gdy teraz ktoś zapyta po co mi taki długi wydech mogę pokazac to zdjęcie
Załączniki
573D1D4F-F089-4806-ADA4-9D3A609DBCFB.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Maksiu_z_Probe » 21 maja 2018, 21:31

Pare fotek z Toru
Załączniki
BBDF01EF-085F-44DD-AA54-154AE2C39E16.jpeg
A0AAD69B-8AC9-4687-8746-5245702E57D9.jpeg
D45354D8-0323-4B0A-92B4-90880E45C30C.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Bo_Lo » 21 maja 2018, 22:01

Ooo w słońcu lakier robi robotę <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Maksiu_z_Probe » 20 lip 2018, 15:28

Chwile było ciszej ale probe nadal jeździ.
Nadal rozmyślam jak podłączyć det3 ale przy okazji udało się zamontować ecu z k8.
Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)
W planach jest nowy wydech bez wystających rurek. Przelotówka turbo worksa już jest. Pozostaje czekać
Załączniki
07EE9AC8-B1E5-40B6-AAD1-63F25931C0E8.jpeg
5B5391DE-5BF9-4B86-9579-AFD335330A4E.jpeg
BCC15EC7-9775-4D8D-AEBC-A39160C1C595.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 20 lip 2018, 15:45

Maksiu_z_Probe napisał(a):przy okazji udało się zamontować ecu z k8.


+10KM wpadło :D

Maksiu_z_Probe napisał(a):Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)


Musisz coś mieć podłączone za ecu co zmienia to. To jest mało możliwe żeby zmieniając ecu nie zmieniała się ta odcinka, bo to właśnie ecu tym steruje.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 21 lip 2018, 08:42

Wczoraj dzięki pomocy Kuzaja udało się prawdopodobnie znaleźć winowajcę !
Ktoś próbował zaślepić egr z marnym skutkiem i uszkodził solenoid. Cały czas wywala usterkę zaworu egr (28). Trzeba go szybko wymienić podłączyć wszystkie podciśnienia i zobaczymy
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 21 lip 2018, 09:34

Egr nie ma tu nic do rzeczy a tym bardziej jego błąd. Mówię o jakieś elektronice kostce czy czymś. Prześledź mniej więcej wiazke i zobacz czy nie jest nic podłączone. Dodatkowo zobacz jaki masz aparat zapłonowy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy