Strona 1 z 2

Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 15 lut 2018, 16:45
przez hrabia82
No i po rozstaniu z mazdą piąteczką (viewtopic.php?f=313&t=167605&p=3319614#p3319614), nadszedł czas na coś zupełnie innego.

Padło na VOLVO XC90 którego kompletnie nie brałem pod uwagę, ale że auto było pewne co potwierdziłem w raportach z USA, policyjnych, ubezpieczeniowych to długo się nie zastanawiałem.

Model: VOLVO XC90
Silnik: 3.2L benzyna 248KM
Skrzynia: AUTOMAT 6 biegowy
Wersja: 5-osobowa
Rocznik: 2007
Kolor: MAGIC BLUE
Przebieg przy kupnie: 88 000mil

Wyposażenie:
• Czujnik zmierzchu i deszczu
• Szyberdach elektryczny
• Automatyczna klimatyzacja 2 strefowa
• Przyciemniane szyby
• 4x elektryczne szyby
• lusterka elektryczne i podgrzewane
• DVD ze słuchawkami bezprzewodowymi dla Dzieci
• Tempomat
• Skórzana wielofunkcyjna kierownica
• Skórzana 2 kolorowa tapicerka
• Podgrzewane fotele przednie
• Wspomaganie kierownicy
• Komputer pokładowy
• 6 x AIRBAG
• Radio CD,MP3 ze zmieniarką na 6 płyt
• ESP, ABS, DTSC
• Halogeny przeciwmgielne
• Centralny zamek z pilotem
• Imobilizer
• Alufelgi oryginalne 17" z oponami Pirelli SCORPION ATR wielosezonowymi

i pewnie jeszcze kilka rzeczy których jeszcze nie rozgryzłem :)

Planowane modyfikacje:
• Wymiana żarówek we wnętrzu na LED – zrobione
• Czujniki parkowania przód i tył – zrobione
• Nakładki na pedały – zrobione
• Stacja multimedialna ANDROID – zrobione
• kamera cofania – zrobione
• ładowarka USB zamiast gniazda zapalniczki – zrobione
• wideorejestrator drogi – szukam czegość
• końcówki tłumika – zrobione
• DRL światła dzienne
• Oklejenie samochodu – w trakcie
• 3 światło STOP – podświetlany napis :]
• Malowanie zacisków hamulcowych – zrobione
• renowacja plastików -OWATROL POLYTROL – na razie wstrzymane
• renowacja Alufelg i zmiana koloru – zrobione
• Obniżenie zawieszenia EIBACH PRO KIT – zastanawiam się
• Przyciemnienie lamp tylnych – w trakcie
• Wymiana podświetlenia elektroniki
• Wymiana lamp przednich (stare są całe spękane)

I trochę zmian w elektronice:
• centralny otwiera za jednym wciśnięciem tylko drzwi kierowcy, dopiero kolejne wciśnięcie otwiera resztę drzwi – cholernie wnerwiające zwłaszcza przy dzieciach.
• lusterko wsteczne automatyczne – aby je zamontować trzeba od razu przeprogramować co nie co
• radio USA – trzeba przeprogramować aby łapało europejskie stacje, ale to jeszcze rozważam i zdecyduję po montażu stacji Android.

Zdjęcia na razie na szybko, ale może w najbliższy weekend coś się uda lepszego pstryknąć.
20180210_155038-01.jpeg

20180210_155048-01.jpeg

20180210_155104-01.jpeg

20180210_155116-01.jpeg

20180210_155146-01.jpeg

20180210_155204-01.jpeg

20180210_155217-01.jpeg

20180210_155237-01.jpeg

20180210_174435-01.jpeg

PostNapisane: 15 lut 2018, 19:21
przez loockas
Fajny. Trochę pojeździłem takim z V8. Kawał wygodnej fury.

hrabia82 napisał(a):• Obniżenie zawieszenia EIBACH PRO KIT – zastanawiam się


Yyy, a po co obniżać SUVa? Myślałem, że po to są SUVy, żeby wysoko było :P

PostNapisane: 15 lut 2018, 19:28
przez JohnnyB
Najlepsza wersja silnikowa. Świetna fura, warto teraz ciągać z USA, dolar dość nisko, auto rocznikami dość młode można wyrwać a cześci nie takie drogie.
Sam myślałem o takim, ale żona nie bardzo chce. Może jednak się jeszcze złamie, od 7 lat jeździmy Volvo :D

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 15 lut 2018, 20:09
przez Danmazda
Gratki auta <spoko> Mi się bardzo podoba. Szerokości i bezawaryjności.

PostNapisane: 15 lut 2018, 20:50
przez Bart0n
Kawał samochodu. Wymieniaj czym prędzej olej w automacie ;)

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 15 lut 2018, 21:23
przez JohnnyB
Najlepiej zrób wymianę dynamiczną :).
Skrzynia prawdopodobnie Aisin WarnerTF80SC, miałem taką w S60 z 2006 roku – 6 biegowy Geartronic. Jak będziesz pilnował wymian, maks 120 tyś, aczkolwiek lepiej skracać do maks 80 tyś. to 300 tyś przeleci.
W nowych Volvo przy skrzyni TF80SD Volvo już sugeruje wymianę w okolicach 60 tyś.

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 15 lut 2018, 22:59
przez Bigbluee
Witamy kolejnego użytkownika łosia :)

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 15 lut 2018, 23:46
przez hrabia82
Oleje pod kontrolą :D. Poprzedni właściciel niesamowicie dbał o auto i serwisował tylko w aso i to na dodatek w moim mieście, na wszystko mam faktury także nie mam sie za bardzo do czego czepiać. Jedynie to klocki przód i tył będę wymieniał na początek bo juz końcówki.

A auto nooo mega po przesiadce z mazdy 5. Każda przejażdżka najchetniej dluższą drogą i nie chce się wysiadać <rotfl>

Dopisano 15 lut 2018, 23:51:

loockas napisał(a):Fajny. Trochę pojeździłem takim z V8. Kawał wygodnej fury.

hrabia82 napisał(a):• Obniżenie zawieszenia EIBACH PRO KIT – zastanawiam się


Yyy, a po co obniżać SUVa? Myślałem, że po to są SUVy, żeby wysoko było :P


Jakoś tak za wysoko? Jeszcze ja to spoko bo wysoki jestem. Ale dzieci i żona muszą skakiwać. A z drugiej strony w głęboki teren to raczej za bardzi nie bedzie jeździć.

PostNapisane: 16 lut 2018, 09:45
przez Bart0n
hrabia82 napisał(a):Oleje pod kontrolą


Ale wiesz, że nie mówimy o oleju w silniku i dyfrach? :P masz auto ze skrzynią wrażliwą na jazdę ze starym olejem. Jeżeli będziesz zmieniał o czasie to posłuży dużo dłużej zanim elektorzawory padną :)

Planujesz jakieś LPG? Ciekawy jestem spalania w takim dwutonowym aucie :)

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 16 lut 2018, 13:31
przez kokobongo
Jeśli to nie tajemnica to napisz ile zapłaciłeś za ten egzemplarz? bo raczej mało takich z pełną historią i do tego serwisami ASO. Nie przerażają Cię koszta serwisu, ilości paliwa jakie pochłonie itp. Bo w porównaniu do mazdy 5 to palić będzie pewnie dwa razy tyle, w serwisie myśle że też trzeba liczyć x2. Nad twoją mazdą sam się zastanawiałem :) często ją widywałem bo też jestem z Zielonych :)

PostNapisane: 16 lut 2018, 16:27
przez hrabia82
kokobongo napisał(a):Jeśli to nie tajemnica to napisz ile zapłaciłeś za ten egzemplarz? bo raczej mało takich z pełną historią i do tego serwisami ASO. Nie przerażają Cię koszta serwisu, ilości paliwa jakie pochłonie itp. Bo w porównaniu do mazdy 5 to palić będzie pewnie dwa razy tyle, w serwisie myśle że też trzeba liczyć x2. Nad twoją mazdą sam się zastanawiałem :) często ją widywałem bo też jestem z Zielonych :)


ostatecznie wyszło 36tys. Co do części przynajmniej podstawowych (klocki, tarcze itp) to jakoś nie są drogie. Na pewno będzie droższy w utrzymaniu ale może nie będzie tak najgorzej.

Co do spalania to w mieście na obecną chwilę to 18-18 mi wciąga ale mało jeżdżę i któtkie odcinki.
Ale już 26 lutego ląduje w firmowym warsztacie AC, także będzie znacznie lepiej. Owszem w mieście będzie palić grubo, ale w trasie to już nie wielka będzie różnica między xc90 a moją mazdą (moja w automacie paliła 11L LPG w trasie, i 15-17 w mieście teraz zimą).

PostNapisane: 16 lut 2018, 18:24
przez loockas
Jak tak słucham ile co kosztuje do V8 od kolegi, to znowu tak tanio nie ma. Kwestia co dla kogo jest drogie. Wymiana AT go zabolała, bo raz się naciął na jakiś szmelc, drugi raz już kupił gdzie trzeba. Ale z tego co pamiętam, to zabawa wyszła 10k z plusem. Teraz sobie pilnuje oleju i filtra, który jest bardzo upierdliwy w wymianie.

PostNapisane: 16 lut 2018, 19:10
przez kokobongo
No to moim zdaniem dobra cena i sam za takie pieniądze chyba bym się skusił. A orientowałeś się już jakie są ceny ubezpieczenia takiego wozu? chodzi o OC.

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 16 lut 2018, 20:15
przez Weelkoo
Fajny łoś, kawał solidnej fury <spoko> Niech służy!

PS. Mają Volvo IMO w sobie to coś – design stonowany ale za to starzeje się bardzo godnie <ok> Do dziś trochę (choć tylko trochę ;) ) mi żal, że nie trafiłem żadnego V60 w konfiguracji jaka mnie interesowała... Z drugiej strony już za 5 dni prezentacja nowego V60 :D

PostNapisane: 16 lut 2018, 23:07
przez hrabia82
Weelkoo napisał(a):Fajny łoś, kawał solidnej fury <spoko> Niech służy!

PS. Mają Volvo IMO w sobie to coś – design stonowany ale za to starzeje się bardzo godnie <ok> Do dziś trochę (choć tylko trochę ;) ) mi żal, że nie trafiłem żadnego V60 w konfiguracji jaka mnie interesowała... Z drugiej strony już za 5 dni prezentacja nowego V60 :D


Dzięki

Zawsze mi się łosie podobały, jednak rozsądek zwyciężał i wybieralem auta praktyczne i z rozsądnymi silnikami. Tym razem wybrałem coś zupełnie innego. Choć gdyby, była sensowna mazda cx7ub 9 to na pewno bym wybrał japończyka, piekne i mają coś w sobie i nadal sercem jestem przy Mazdzie to z każdym dniem coraz bardziej utwierdzam sie w wyborze Xc90.

PostNapisane: 16 lut 2018, 23:30
przez JohnnyB
Volvo jest świetne, zwłaszcza te roczniki. Robi się mało sympatycznie jednak jak przychodzą jakieś większe naprawy. Sam tęsknie do wnętrza poprzedniego S60.....
Może jednak się złamie i coś z 2014 roku przyprowadze z USA, można dostać tam całkiem przyjemnie rozbitę. Częsci w PL jest multum to i naprawa dość niedroga i mozna mieć na prawdę kawał solidnej fury, jesli kogoś nie boli że to auto przez 14 lat wyglądało identycznie :)

PostNapisane: 17 lut 2018, 17:26
przez Bart0n
JohnnyB napisał(a):Robi się mało sympatycznie jednak jak przychodzą jakieś większe naprawy


Reszta volvowskich silników tj. uturbione 4 i 5 cylindrów też jest taka droga w obsłudze?

PostNapisane: 18 lut 2018, 14:27
przez JohnnyB
Eksploatacja jest ok, troszke drozej za czesci zawieszenia. W S60 z wiekszych rzeczy robilem sterowanie turbo, ale temat dotyczy D5 w wersji 185KM – sterowanie turbo silnikiem eleltrycznym Hella – rzadkie rozwiazanie, oraz popychacze zaworowe, tez nienajzdrowsze w orygonale. Do tego potrzebna Vida, standardowy komp po OBD2 niewiele zrobi.
Temat skrzyni znany. Do tego drobne problemy z elektryka, czujnik skretu w kierownicy itp.
Wdzystko zalezy od rocznika i budy.

Re: Volvo XC90 3.2L 2007r. 248KM AT

PostNapisane: 18 lut 2018, 17:07
przez hrabia82
Przyszło parę gadżetów z zakresu bezpieczeństwa, wiec jest co robić.
Na początek nowe wycieraczki bo stare tylko rozmazywały.
Kolejna rzecz to lusterko wsteczne kierowcy bo ni cholery nic nie widać. Teraz bedzie asferyczne.
W folii to lusterko wewnetrzne automatyczne – ale tu sprawa troszkę skomplikowana bo bez kompa sie nie obejdzie aby je aktywować :(
No i na koniec czujniki parkowania przód i tył. Tu trochę sie zejdzie bo jest co rozbierać i muszę jakieś zrobić tuleje skośne bo tylny zderzak mocno pochylony.
20180217_094359.jpg


A tu widoczna różnica między lusterkami
20180217_094513.jpg

PostNapisane: 18 lut 2018, 18:05
przez JohnnyB
Testowałeś już mocno hamulce ? W S60 to były raczej zwalniacze, zresztą większość użytkowników Volvo z tego okresu właśnie na hamulce narzeka.