Strona 2 z 5

PostNapisane: 2 lut 2018, 20:42
przez Neonixos666
yasko napisał(a):ale pewnie 6 i Vectra się szybko sprzedadzą i zostanie Saab


tak będzie, albo z mazdą zostaniesz :)

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 2 lut 2018, 21:59
przez yasko
Po cichu na to liczę, w tajemnicy przed Żoną..

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 7 lut 2018, 08:54
przez yasko
Dodałem taką informację w giełdzie, gdzie może być usunięta więc wklejam i tu:

Porównanie Vectra C vs. 6 GH popełniłem tutaj:
viewtopic.php?f=139&t=104058&start=20
Z komfortem trochę trudno mi porównać 16'' z balonami w Oplu do 18'' 225/45/R18 w Mazdzie. Pewnie część większego hałasu też wynika z różnicy opon. Oczywiście piszę o oponach zimowych.
Ile wlejesz tyle pali. Po mieście niewiele jeździłem, więc spalanie wyłącznie z trasy:
Vectra:
– Szwedzkie drogi szybkiego ruchu (110/120), jazda zgodnie z przepisami 8l/100 km,
– Niemcy w okolicach 150 12l/100 km z 5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem (4 koła 19'' i bagaże)
Mazda
– Polska trasa Gdynia-Mława na S6 120-130 km/h, remonty przepisowo, S7 160 km/h, jechałem sam z 4 kołami w bagażniku 13l/100km

PostNapisane: 7 lut 2018, 09:20
przez MrShaleck
Czy Saab zostanie czy Vectra to będziesz chociaż miał blisko do dobrego modzenia, LPG i dobrego oleju :)
Osobiście liczę, że zostanie Ci VC albo Saabik. Co by nie zostało to i tak spotkamy się na spocie pomorskim czy to mazdy czy VK :D
Powodzenia!

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 21 lut 2018, 08:48
przez yasko
Na pewno się spotkamy, ale raczej na spocie mazdy.
Vectrę w weekend wystawiłem na olx i przez 2 dni miała ponad 400 odsłon.
Saab przez tydzień na allegro miał 150 odsłon, zresztą zostaje w Mławie, więc na spot nim nie przyjadę.

Całą drogę ze Szwecji sprzeczałem się z Pitem, że Vectra jest super. Jednak muszę mu przyznać rację – auto jest bardzo porządne, ale jak dla mnie nie ma tego czegoś.
O dziwo Saab, który jest starszy o 2 lata co widać zwłaszcza na desce ma to coś.

Niestety albo i stety, wszystko wskazuje na to, że nie zdążę przygotować R3 na Poznań. Dopiero wczoraj dostałem papiery, które mnie blokowały, a ze względu na przeprowadzkę mam bardzo mało wolnego czasu.

Trzeba było podjąć męską decyzję – jak nie R3 to co. Saaba z automatem na tor szkoda, jechać nie przygotowanym autem to duże ryzyko.

Tak więc na zlot pojadę GH <jupi> .

W idealnym świecie GH byłaby idealnym dopełnieniem R3, ale jak na razie jest dla mnie za droga jako główne auto. Może do wakacji coś się poprawi w tej kwestii...

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 9 lut 2019, 09:18
przez yasko
Minał prawie rok. Zwyczajem z innego forum aktualizuje wątek.

Na zlot nie pojechałem, a Opel się nie sprzedał. Chyba cena była za niska, że ludzie obeznani z Vectrami bali się miny, a zwykli uzytkowanic nie chciali płacić drożej za OPC – tylko jedna osoba przyjechała oglądać auto (przyjechała przedliftem) i stwierdziała, że jest auto OK, ale za drogo.

Potem była awaria, która unieruchomiła auto, ale miałem GH. Jak wystawiłem GH to auto stało już u mechanika od saabów. Po 3 tygodniach znalazł usterkę nierównej pracy, sprawdzając przy okazji zapłon, turbinę, węzyki podciśnienia. Winowajcą okazał się sterownik silnika.
Przy okazji zrobiłem kilka wymian ekspoatacyjnych.

Przez ostatni miesiąc Opel bardzo się przydał, bo przeprowadzałem się z rodziną do Tczewa. Rzeczy, których nie zmiesciłbym w bagażniku GH, tu wchodziły bez problemu i jeszcze pozostawało trochę wolnego miejsca.

Raz udało mi się zmusić małżonkę, aby się przejechała i jeszcze bardziej utwierdziała się w przekoaniu, że auto jest dużo za duże.

Jak dla mnie w aucie brakuje 4 rzeczy:
– 30 lub 60 dodatkowych KM, a firma TurboLPG pod nosem,
– instalacji LPG – patrz punkt wyżej,
– ksenonu (może jeszcze zamontuje, bo mam seryjne sprywskiwaczw i soczewki, a w garażu leżą przetwornice),
– kamery cofania (trochę posprawdzałem i poniżej 200$ można kupić dedykowane radio od myfirend'ów)

Jak ktoś chce kupić karawan o ogromnych możliwościach bagażowych, to auto jest na sprzedaż.

Cena do końca lutego jest promocyjna jak na OPC line – poniżej 20 tys. PLN. Auto jest zarejestrowane w PL. Potem cena wzrośnie.

PostNapisane: 11 lut 2019, 07:07
przez yasko
yasko napisał(a):Jak to mówi się w mojej już byłej firmie – sytuacja jest dynamiczna.

Vectra będzie na sprzedaż, więcej szczegółów pojawi się w dziale giełda w sobotę.

Nowa świecka tradycja – sprzedaż Vectry w lutym...

PostNapisane: 27 lut 2019, 09:20
przez yasko
yasko napisał(a):Jak dla mnie w aucie brakuje 4 rzeczy:– 30 lub 60 dodatkowych KM, a firma TurboLPG pod nosem,– instalacji LPG – patrz punkt wyżej,– ksenonu (może jeszcze zamontuje, bo mam seryjne sprywskiwaczw i soczewki, a w garażu leżą przetwornice),– kamery cofania (trochę posprawdzałem i poniżej 200$ można kupić dedykowane radio od myfirend'ów

Autem przejechałem ponad 1k km, głównie po S7, A1 i S6. Do takich podróży auto jest świetne, przy 1,80 Ma jest lekko ponad 4 k rpm i dość cicho w środku.
Postanowiłem, że jak auto sie nie sprzeda do 1.03 to zostaje <czarodziej>

Mały update:
– zmieniłem koła na letnie 17'' ze względu na drogi i prędkości z jakimi się poruszam,
– zmieniłem olej na polecanego Millersa, jeszcze nie zdarzyło mi się płacic za olej ponad 200 zł (6l)...
– jestem umówiony w TurboLPG, pochwale się odpowiednimi kreskami po strojeniu,
– żarniki i przetwornice leżą w schowku, czyli instalacja coraz bliżej,
– kamera cofania (transmisja obrazu po WiFI) jest już w PL, czekam na przesyłkę, podłączę pod tablet lub telefon, radia nie chcę wymieniać.

Na 18'' z wersji OPC na razie nie mam kasy...

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 27 lut 2019, 16:40
przez Neonixos666
Szkoda że taka fajna wersja opc a nie ma biksenonu skrętnego.

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 6 mar 2019, 13:42
przez Palele
Czekam na kreski, planujesz zmieniać/modyfikować turbo i wtryski? Czy stroisz na seryjnych? Też się do p. Bartka wybieram ale dopiero po skompletowaniu wszystkich gratów coby wiele razy nie jeździć. :)

PostNapisane: 6 mar 2019, 21:58
przez MrShaleck
I słusznie. Najlepiej się przygotować, postawić auto i oddać w dobre ręce Bartka :P
Zwłaszcza, że z terminami jest ciężko oporowo.... :)
Yasko ma na szczęście blisko :D

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 7 mar 2019, 09:53
przez yasko
@Neonixos666
Biksenonu nie żałuję tak bardzo jak AFL. W GH działał idelanie, a do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja.

@Palele
Nie mam żadnych planów na zmiany, zobaczymy w sobote....

@roxygenium
Dokładnie, żal nie skorzystac mając taką firmę pod nosem.

Update:
Za dużo i za szybko jeżdzę.
Zrobiłem co najmnije 2k w miesiąc i nie zanosi się abym miał jeździć mniej.
Auto jest troche ładniejsze bo ma 17'' czarne felgi. Na 18'' OPC nie mam na razie kasy i nie będę miał.
Środek nadal jest tak samo brzydki jak był.

1. Przegonienie auta z prędkością niemieckiej autostrady, spowodowało wydmuchanie wygłuszenia tłumika końcowego, który jak się okazał, był oryginalny. 12 lat to chyba dobry wynik jak na tłumik.
2. W ramach przygotowań do strojenia wymieniłem świece – kolejny element, który powinien kosztowac grosze, a w tym przypadku kosztuje mniej niż świece do RXa, ale nadal dużo.
3. Zwlekanie z monażem ksenonów, spowodowało, że musiałem kupić H7 i wymieniać na trasie. Było oczywiście ciemno, na szczęście nie padał deszcz.
4. Zamonowałem kamerę 70mai jako kamerę cofania, teraz szukam odpowiedniego wyświetlacza i miejsca montażu
5. Zastanawiam się nad LPG

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 7 mar 2019, 12:00
przez Palele
Montowałem u siebie zimniejsze świece NGK to komplet kosztował koło 40-50zł także tanio dosyć. Jak tak patrzyłem po postach na fb to zazwyczaj jak auto wjeżdżało seryjne to wyjeżdżało z mnóstwem zmienionego sprzętu :D

PostNapisane: 7 mar 2019, 20:49
przez MrShaleck
yasko napisał(a):5. Zastanawiam się nad LPG

A nie masz? : O
Zakładaj u Bartka razem ze strojeniem. Kumpla 9-3 na koksie (270hp) pali w mieście koło 10l, w trasie to w ogóle grosze.
Niestety w z20net / b207 świece to co 10kkm trzeba zmieniać i to na dobre, bo potem cyk ceweczka 400zł :D – mamy na półce jak coś haha

PostNapisane: 10 mar 2019, 06:34
przez yasko
Palele napisał(a):Montowałem u siebie zimniejsze świece NGK to komplet kosztował koło 40-50zł także tanio dosyć.

Też tyle płaciłem tylko, że za sztukę.

Niestety z przyczyn osobistych musiałem odwołać strojenie. Chyba też zmienię kolejność modów i pierwszy będzie gaz, bo ilość km które ostatnio robię jest potężna i nie zapowiada się, aby miała być mniejsza.

Dopisano 10 mar 2019 7:48:

roxygenium napisał(a):
yasko napisał(a):5. Zastanawiam się nad LPG

A nie masz? : O
Zakładaj u Bartka razem ze strojeniem. Kumpla 9-3 na koksie (270hp) pali w mieście koło 10l, w trasie to w ogóle grosze.
Niestety w z20net / b207 świece to co 10kkm trzeba zmieniać i to na dobre, bo potem cyk ceweczka 400zł :D – mamy na półce jak coś haha


270 KM to dużo za dużo jak dla mnie w ośce.
Zrobię tak, że najpierw podjadę pogadać, co można zrobić w sensownych pieniądzach, jaki będzie wtedy koszt instalacji. Moc w którą celuję to 240 KM.
Teraz mody mają następujący priorytet:
1. LPG
2. Rozpórka, jeżeli są dedykowane
3. Hamulce – ostre hamowanie z 1,8 Ma jak jakieś auto postanowi wyprzedzić tira, nie jest problemem, ale mogłoby hamować lepiej. Tutaj autem referencyjnym jest RX.
4. Moc, od razu ze zmienionymi elementami, aby nie podchodzić do tematu kilka razy.

Teraz najzabawniejsze:
Posiadając jedno z największych kombi na rynku, zaczynam się rozglądać za bagażnikiem dachowym. Jeździ z nami pies, który ma kojec w bagażniku i poza jedną wielką torbą, którą też umieszczam w bagażniku, to resztę trzeba pakować do kabiny. Jak jedziemy we 3 to nie ma problemu, we 4 jest trochę kombinacji, w 5 to już przypomina wyjazd maluchem nad morze.

PostNapisane: 10 mar 2019, 10:13
przez Neonixos666
yasko napisał(a):270 KM to dużo za dużo jak dla mnie w ośce.


No fakt na torze poznań możesz tracić grip przy mocnym wciśnięciu <lol>
Przy 1,6 tony sporo mocy idzie na rekompensatę strat.

PostNapisane: 10 mar 2019, 10:44
przez MrShaleck
yasko napisał(a):2. Rozpórka, jeżeli są dedykowane
3. Hamulce – ostre hamowanie z 1,8 Ma jak jakieś auto postanowi wyprzedzić tira, nie jest problemem, ale mogłoby hamować lepiej. Tutaj autem referencyjnym jest RX.


2. są – Górny sport robi
3. Hamulce – ładujesz z 9-3 Aerosa / którejś tam wersji VC też, na prżód zaciski + tarcze 314mm i tył podwójne wentylowane tarcze i będzie elegancko :). Miałem ten setup w Sigu i jest wystarczający.

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 21 mar 2019, 15:54
przez yasko
@roxygenium
Co to za auto?
Podkładki best oils.
Wygląda przepięknie.

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 21 mar 2019, 16:06
przez UCASH
Na starym forum gdzie byłem ten lub podobny schab i miał ~ 350kuni jak się nie mylę

Re: Opel Vectra C 2.0T OPC linie

PostNapisane: 21 mar 2019, 16:50
przez yasko
Teraz ma 400.
Moja dupohamownia miała rację.
Teraz muszę przemyśleć czy inwestycja 4k+ w auto ma sens. Mi się nie podoba, Żona nie chce nim jeździć.