Renault Laguna III GT GrandTour 2.0 dCi 2010 (Aktualizacja fot str. 9)

Postprzez Beny » 8 kwi 2019, 06:26

PeKa napisał(a):Zadzwonię też jutro do zakładu, który spawa alu. Jak będą mogli pospawać bez demontażu to git, bo nie chce mi się zwalać zderzaka.
a nie lepiej zrzucić zderzak zakuć węża i zapomnieć o temacie?Mi spawanie alu odradzali,tylko u mnie przetarlo rurkę przez opaskę która ja trzymała a tu tak sobie chyba pękło?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8202 (63/59)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez PeKa » 8 kwi 2019, 07:25

Nic nie pękło. Plastik, który widać na zdjęciu nawet, przetarł rurkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Krzemol » 8 kwi 2019, 20:40

Gib napisał(a):na lawecie się nie liczy ;)

Za drogo by wyszło, a tak przynajmniej już trening miałem z głowy <faja>
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1480 (216/68)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Postprzez PeKa » 9 kwi 2019, 21:50

Rurka zajmę się za chwilę, gdy ustalę czy może być trochę inna.

Dziś jednak święto. Od jakiegoś już czasu miałem szarpnięcia skrzyni przy zbijaniu z 3 na 2 i z 2 na 1 oraz standardowe z D na R i odwrotnie. Podjechałem do polecanego przez mojego majstra warsztatu. Pogadaliśmy, ustaliliśmy, że przy takim przebiegu jak nie był zmieniany olej, zrobią jedną statyczną, sprawdzimy przez kilkadziesiąt kilometrów czy nie jest gorzej i podejmiemy decyzje co dalej. Dziś odebrałem auto, i kurcze... no nie ta skrzynia! Żadnego szarpania przy zbijaniu biegów, to samo przy D>R. I to po jednej wymianie! Jutro umawiam kolejne

Wycie o którym wspomniałem, to na 99% łożysko. Nie wiem jeszcze które, ale obstawiam lewy tył. Zajmę się.

A za kilka dni mikro zmiana w looku GTka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Bart0n » 10 kwi 2019, 07:46

Szkoda, że forumowiczów nie usłuchałeś :P jest ogromna poprawa po wymianie oleju. IMO trudność wymiany oleju w skrzyni to jakieś 2/10, myślę, że naprawa tej rurki co robiłeś była trudniejsza więc może warto wymienić samemu ;) olej to Ravenol ATF J2/S
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 673 (5/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez PeKa » 10 kwi 2019, 07:57

Nie było na to czasu. Sam nie podołam na razie, w chwili obecnej pozbyłem się dostępu do kanału. Poza tym, teraz mam większy cyrk z autem żony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 15 kwi 2019, 20:20

I sam nie wiem, zostawić, czy zdjąć...
Załączniki
20190415_181428.jpg
20190415_181433.jpg
20190415_183447.jpg
20190415_183451.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 19 cze 2019, 17:02

Nic się dawno nie działo, więc... skończyło się łożysko w lewym tyle. Zamówione już tarcz i klocki, ori zestaw wleci w poniedziałek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 25 cze 2019, 21:27

Wymienione tarcze tył, klocki tył i linki elektrycznego postojowego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2019, 21:33

Masz jeden silnik elektryczny od ręcznego czy na każdym zacisku osobno?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8202 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez PeKa » 25 cze 2019, 22:16

Jeden, centralnie umieszczony. Masz taki sam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 25 cze 2019, 22:52

PeKa napisał(a):Masz taki sam


Raczej nie. W Scenicu silniki są na zaciskach (TRW). Dlatego w tym aucie teoretycznie trzeba podpiąć CLIPa do wymiany klocków, a w praktyce wystarczy podać 12V :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10156 (325/636)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez PeKa » 26 cze 2019, 07:05

A nie wystarczy tak jak w L3 wyłączyć silnika z wciśniętym przyciskiem ręcznego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 26 cze 2019, 15:14

Nie, bo tłoczek cofnie się tylko na tyle żeby nie blokować koła. Jednak to za mało żeby wsadzić nowe klocki, trzeba go jeszcze ~1cm cofnąć. Ręcznie (wkręcając tłoczek, jak w wielu autach) się nie da, bo silnik trzyma. W L3 tego problemu nie ma, bo zacisk nie ma fizycznego połączenia z silnikiem od ręcznego. W zasadzie w L3 układ hamulcowy z elektrycznym ręcznym nie różni się za wiele od tradycyjnego. Po prostu za linkę od ręcznego ciągnie silnik zamiast wajchy w kabinie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10156 (325/636)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez PeKa » 26 cze 2019, 16:23

To zmienia postać rzeczy.
U mnie kombinacji nie ma, trzeba tylko pamiętać o odpięciu aku przed wypięciem linek z modułu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 27 cze 2019, 00:48

Robiłem hamulce z tyłu w L3, a niedawno w Scenicu, dlatego się tak mądrze :P Scenic mnie zaskoczył z tym rozwiązaniem. Na szczęście instalacja jest banalnie prosta, bo do silnika dochodzą tylko dwa przewody. Więc całe sterowanie polega na odwracaniu polaryzacji. Dlatego można sobie poradzić bez CLIPa, wystarczy podać 12V.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10156 (325/636)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Neonixos666 » 27 cze 2019, 07:58

Moim zdaniem trochę to mija się z definicją hamulca awaryjnego bo powinien on działać nawet bez prądu a tak małą awaria instalacji i nie mamy ręcznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8202 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez PeKa » 27 cze 2019, 08:43

Bo on się już nie nazywa awaryjnym, tylko postojowym :P
Ja miałem małe obawy przed wymianą linek, po przestudiowaniu neta, gros ludzi miał z nimi problem. Część musiała podłączać Clipa, inna część musiała regenerować sterownik.
Na szczęście zadziała instrukcja z LII i poszło bez problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 27 cze 2019, 21:42

Czy jak przykucniesz przy prawym przednim kole na wolnych obrotach słyszysz pracę łańcucha rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8202 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez PeKa » 28 cze 2019, 22:28

Słysze tylko poranny klekot spod czarnej amelinowej maski :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1265 (264/120)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: nemi i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy