Audi A6 C7 2.0TFSI '12 S-Line Phantom Black @ 270KM // Weelkoo
+1, inaczej bardziej i dłużej cieszą one kolejnego właściciela nie wiem czy do Audi są ale z własnego doświadczenia w kombiaku powiem że nawet do zwykłej jazdy ulicznej przy klockach warto dopłacić do czegoś ponad podstawowe wersje ATE czy Ferodo jak np zielone czy czerwone EBC. Tarcze mimo wszystko są mniej odczuwalne przy zwykłej jeździe a te ze średniej półki jak ATE czy Zimmermanny każde mogą się np przegrzac zależnie od trafienia na mniej lub bardziej wadliwa partie i ilości hamowan z dużych prędkości. Choc tutaj sam rozmiar masz już sensowny. Ceny OEM tarcz audi zabijają? Jaka firma im je robi?
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Socyopatic napisał(a):Ceny OEM tarcz audi zabijają? Jaka firma im je robi?
320mm nie widziałem, ceny większych OE zabijają Ceny 3rd party jak ATE czy TRW – praktycznie identyczne jak w przypadku Mazdy w tym samym rozmiarze (kilkadziesiąt PLN droższe w przypadku Audi za komplet klocki/tarcze na jedną oś np. ATE, mają jednak czujniki co po części pewno tłumaczy różnicę). W każdym razie w moim przypadku cały układ hamulcowy opisany jest jako rozwiązanie ATE i wedle informacji z for OE na pierwszy montaż produkuje również ATE. No forach polecane są oba komplety (Zimmermann/Ferodo oraz ATE/ATE), choć więcej zwolenników chyba pierwszego rozwiązania. Negatywnych opinii mało, trafiają się w obu przypadkach. Sklep zaopatrujący klub A6 na moje zapytanie o ATE i Zimmermann/Ferodo napisał wprost, że poleca te tańsze jako co najmniej nie gorsze i tańsze. Nic, coś wybiorę choć na ATE/ATE się ostatnio przejechałem trochę (piszczały) ale już ATE/Ferodo (standardowe) było OK – tu nie wiem co za klocki są ale całość hamuje bardzo dobrze (tarcze jeszcze OE z pierwszego montażu)
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
No i zaliczyłem wizytę w Dynosoft <spoko> Seria względem nominalnych 180KM i 320Nm wyrzuciła 197KM i 340Nm. Następnie zabawa softem – korzystając z temperatur sprawdzone, ile na spokojnie dmuchnąć może turbina – wypluło >300KM i 440Nm ale to dawało tylko pogląd na co można liczyć jakbym chciał więcej zainwestować Finalny program pod Pb98 – zachowawczy, zrobiony z zapasem pod seryjny IC, z przyciętym nieco momentem – rezultat 267KM i 395Nm. Jak dla mnie mega Jeszcze nie sprawdzałem go tak z w pełni otwartą przepustnicą ale zmierzyłem sobie 80~120 dla porównania – w GH w wersji "najszybszej" a więc z 2. wychodziło w Torque w okolicach 6,2s (o ile pamiętam to był chyba najlepszy wynik z kilku prób, Torque ma trochę zwłoki więc realnie może być nieco krócej ale Torque wygodniejszy w obsłudze ), tu w wersji najszybszej (też od 2. przy serii) schodziłem do 5,3s. Na 3. biegu 80~120 Torque najszybciej zarejestrował w 5,9s. W drodze z programu sprawdziłem jedynie pobieżnie ten ostatni scenariusz w jednym podejściu (nie było po płaskim, nie depnąłem też w podłogę na max) i wypluło 4,4s Na koniec wykresik finalny:
PS. Jako ciekawostka – było trochę lepiej niż na tym filmiku w porównaniu z GJ 2.5 (tu też 2.0TFSI 180KM ale Multitronic/CVT więc czasy trochę gorsze niż MT, w szczególności przy wyższych prędkościach)
Jest raczej szybciej niż tu (te same auta tyle, że tym razem C7 po programie na 260KM/400Nm – nadal CVT)
PS. Jako ciekawostka – było trochę lepiej niż na tym filmiku w porównaniu z GJ 2.5 (tu też 2.0TFSI 180KM ale Multitronic/CVT więc czasy trochę gorsze niż MT, w szczególności przy wyższych prędkościach)
Jest raczej szybciej niż tu (te same auta tyle, że tym razem C7 po programie na 260KM/400Nm – nadal CVT)
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Wynik zacny , taki skok mocy silnik i reszta wytrzyma ?
To jest ta sama jednostka (całość identyczna tj. silnik, turbo, IC, skrzynia) co w wersjach 211KM i 220KM, tyle że ograniczony mapą – dlatego skok względnie duży się wydaje, jakby był z seryjnych 220KM to już by tak nie wyglądał To co mam podobno pod serię spokojnie – jak pisałem, turbo dmuchło i ponad 300KM ale tego IC w ciepłe dni by już nie dźwignął, do tego przydało by się wymienić downpipe i ewentualnie sprzęgło na wzmacniane. Sam silnik wytrzymuje spokojnie grubo ponad 300KM
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Zakupy, zakupy – dotarły tarcze i klocki, komplet na obie osie. Postawiłem na najbardziej rekomendowany na forum zestaw, który polecono mi też w sklepie mianowicie tarcze Zimmermann Coat-Z gładkie i klocki Ferodo Premier. Zestaw robi wrażenie masywnością (szczególnie przód) ale nie będę ukrywał, że dałem trochę ciała – okazuje się bowiem, że w moim przypadku wystarczy z przodu wymienić jarzma by móc wrzucić tarcze 345mm (klocki są te same, pozostałe komponenty układu hamulcowego również – jedyna różnica to właśnie jarzma i większe tarcze). Różnica podobno w hamowaniu żadna (przy zwykłym użytkowaniu) ale wizualnie na pewno trochę lepiej by to wyglądało przy planowanych 20" Wymiana prawdopodobnie w za tydzień.
Do tego zamówiłem komplet świec – ponownie postawiłem na NGK i tym razem również dotarły do mnie świece wyprodukowane w Japonii, powinny więc spisywać się należycie
W następnej kolejności chyba zabiorę się za sprzęgło, tu jednak jeszcze muszę zasięgnąć opinii czy inwestować we wzmacniane od ZF Sachs (seria Performance) czy wybrać idącego na pierwszy montaż LUK'a lub Sachsa Xtend Wyżej z mocą i momentem niż to co jest celować nie będę.
Do tego zamówiłem komplet świec – ponownie postawiłem na NGK i tym razem również dotarły do mnie świece wyprodukowane w Japonii, powinny więc spisywać się należycie
W następnej kolejności chyba zabiorę się za sprzęgło, tu jednak jeszcze muszę zasięgnąć opinii czy inwestować we wzmacniane od ZF Sachs (seria Performance) czy wybrać idącego na pierwszy montaż LUK'a lub Sachsa Xtend Wyżej z mocą i momentem niż to co jest celować nie będę.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
PeKa napisał(a):345mm po zmianie jarzma, a przed? Jaka tarcza?
320mm przed czyli aktualnie
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
PeKa napisał(a):tyle tylko że Ty masz chyba dwutłoczek prawda?
320 i 345mm mają jeden tłok, 356mm ma dwa tłoczki, zestawy pod tarcze 400mm mają trzy tłoczki (S6, RS6)
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Weelkoo napisał(a):zestawy pod tarcze 400mm mają trzy tłoczki (S6, RS6)
Trzy tłoczki? Raczej 6 lub 8
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
zemoj napisał(a):Trzy tłoczki? Raczej 6 lub 8
Faktycznie, po 3 na stronę To samo chyba przy 356mm, czyli po dwa na stronę.
W każdym razie przed chwilą właśnie odebrałem auto, wymieniono:
– tarcze przód i tył – Zimmermann Coat-Z
– klocki przód i tył – Ferodo Premier
– świece – NGK PFR7S8EG
– płyn hamulcowy – ATE SL6
Teraz układanie całości a następnie docieranie klocków. W każdym razie wymiana bezproblemowa – nic nie zapieczone, wszystkie gumy w stanie idealnym, tłoczki i prowadnice bez śladów zużycia, płynnie działające Wszystko wyczyszczone, przekonserwowane, także myślę że będzie spokój do następnej wymiany klocków
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Super wynik mocowo akurat żeby jeszcze przod naped w miare ogarniał szkoda trochę tych hebli na 345, bo to już konkretna tarcza ale jak auto ma być na kilka lat, to może jeszcze zmienisz na wieksze
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Socyopatic napisał(a):Super wynik mocowo akurat żeby jeszcze przod naped w miare ogarniał szkoda trochę tych hebli na 345, bo to już konkretna tarcza ale jak auto ma być na kilka lat, to może jeszcze zmienisz na wieksze
Auto standardowo raczej, na 3 lata ale kto wie – zależy jak się będzie spisywać, zazwyczaj bowiem po 3 latach zaczynają mnie irytować słabsze strony danego modelu jeśli nie napotykam na nic poważnego W weekend zaliczyliśmy z rodzinką wypad do Gdańska więc raz, że po trasie 1100 km hamulce powinny być już dotarte, dwa – była okazja sprawdzić auto w trasie. Bez szaleństw, ot wyprzedzanie kolumn tirów, czasem przegoniony "nieco" szybciej jak się kolumna osobówek trafiła i jakieś towarzystwo, pod które można się podczepić Z rezultatu jestem zadowolony, ba – nawet żona zauważa, że auto jest wyraźnie dynamiczniejsze i żwawsze Co prawda odbiło się to trochę na spalaniu bo trasę do Gdańska, po Gdańsku i z powrotem zamknąłem wynikiem 9,0l / 100km ale raz, że jednak trochę "zabawy" było, dwa – warunki nie sprzyjały niskiemu spalaniu (duży ruch, kilka korków po trasie itp)
Przy okazji wczoraj dotarł do mnie kolejny wideorejestrator, po Yi Dash, które sprzedałem i dwóch kamerkach, które oddałem – tym razem padło na Viofo A119 i na tym się skończą poszukiwania na chwilę obecną Właśnie idę ułożyć zasilanie pod kamerkę i nagrać próbne materiały z kilku miejsc montażowych, także samą kamerkę pewno montować będę jutro lub w sobotę
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Dylematy, dylematy – potrzebne opinie Wertuję od jakiegoś czasu oferty felg w poszukiwaniach czegoś ładnego, wytrzymałego i rozsądnego cenowo (tj. nie będącego w pobliżu pięciocyfrowej kwoty) i mam mały mętlik, w którym kierunku iść. Wiem tyle, że żona odrzuciła opcję złotych i brązowych felg, ja zaś wykluczyłem czarne/bardzo ciemne Opcji mam finalnie upatrzonych kilka, ładne IMO wszystkie no ale właśnie, pomijając różnice w cenie i ich dostępność, bo z tym bywa całkiem różnie – które robią najlepszą robotę?
Na wstępie kilka opcji z oferty OE Audi:
1. felgi z RS6
2. felgi z R8 V10 Plus
3. rotory z RS Q3
dalej idąc...
4. OZ Leggera (czy to super czy ultra)
5. BBS CH-R
6. Avant Garde M590
7. Vossen VFS-2
a może iść w rant – ale nie niemiecki a japoński z racji budżetu pewno w dwuczęściowe Worki jak np. (są co prawda tanie "dishe" ale te nie będą tu leżeć IMO)
8. Work Varianza T1S
Która bramka Panowie (i Panie)? Nie ukrywam, że kusi 8. chyba najbardziej ale też pod względem dostępności to największa masakra będzie – raczej import wchodzi w grę jedynie
Na wstępie kilka opcji z oferty OE Audi:
1. felgi z RS6
2. felgi z R8 V10 Plus
3. rotory z RS Q3
dalej idąc...
4. OZ Leggera (czy to super czy ultra)
5. BBS CH-R
6. Avant Garde M590
7. Vossen VFS-2
a może iść w rant – ale nie niemiecki a japoński z racji budżetu pewno w dwuczęściowe Worki jak np. (są co prawda tanie "dishe" ale te nie będą tu leżeć IMO)
8. Work Varianza T1S
Która bramka Panowie (i Panie)? Nie ukrywam, że kusi 8. chyba najbardziej ale też pod względem dostępności to największa masakra będzie – raczej import wchodzi w grę jedynie
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Sam ostatnio rozglądałem się za felgami. Ale kuźwa nic mi się nie podoba.
A jak już wpadło w oko to 10 tys. zł za komplet.
5 i 6 mi się najbardziej podoba. Ale jak mówię – ja po ostatnich poszukiwaniach stwierdziłem:
"**dole, chyba się na tym nie znam".
A jak już wpadło w oko to 10 tys. zł za komplet.
5 i 6 mi się najbardziej podoba. Ale jak mówię – ja po ostatnich poszukiwaniach stwierdziłem:
"**dole, chyba się na tym nie znam".
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
2 i 4 i 8 moje typy.... reszta mi nie pasuje za bardzo.
7 jeszcze ewentualnie...
jakies bym wybral... i dopasowal bardziej moze hamulce dla felg z duzym przeswitem.
7 jeszcze ewentualnie...
jakies bym wybral... i dopasowal bardziej moze hamulce dla felg z duzym przeswitem.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości