Volvo S80 2007 2.0 Pb FlexiFuel

Postprzez Bigbluee » 18 sty 2018, 22:11

Narazie cisza i spokój ale to dopiero 5000km od zakupu więc niewiele da sie powiedzieć poza tym, że żadna droga nie jest za długa. Wygoda jest niesamowita i chyba dobrze że nic się nie dzieje, dlatego na szczescie nie trzeba tu nic pisać. Zima nie sprzyja "zabawie przy samochodzie" wiec nie ma co komentować :) Akumulator jeszcze fabryczny przy -7 spokojnie dawał rade. Jedynie co zaszwankowało w mróz to "dynks" od otwierania drzwi po stronie kierowcy. Nie zawsze chciał wyjsc do konca co powoduje, że drzwi sie nie otwierały klamką. Trzeba było zamknac i otworzyc centralnym ponownie. Musze to ogarnąć w cieplejszy dzień.

Na forum łosia jest gość, który do kilku modeli volvo programuje takie wynalazki:

wyswietlacz.jpg



Księgowi ograniczają wyświetlanie czegokolwiek na liczniku a jak widać możnaby było fabrycznie coś wstawić na licznik, chociażby temp płynu lub oleju, bo jak sie zapali "check" to może byc juą za późno. Auta z DPF mając taki wyświetlacz parametrów, przynajmniej widzą kiedy się wypala. Koszt to 450zł. Tutaj chłop dla diesla w automacie wyjął chyba wszystko co możliwe. U mnie połowy tych parametrów by nie było. Generalnie interesujący ficzer. Ja należę do tych co lubią mieć wszystko samemu pod kontrolą i często spoglądam na dostępne wskaźniki więc taka zabawka by mi się przydała ale narazie mam na liście ważniejsze rzeczy do zrobienia :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Beny » 19 sty 2018, 09:12

A wiesz może czy da się podnieść moc w tym silniku jakiś program?
Sa jakieś elementy eksploatacyjne których cena może wyrwać z butów?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 7901 (54/51)
Skąd: KCH
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 KL
Była Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Bigbluee » 19 sty 2018, 13:06

Generalnie części do Volvo są drogie ale wiele elementów jest współdzielonych z Fordem MK IV (S80 jest na plycie MK IV) co ułatwia szukanie zamienników. Silnik ten sam co w M6 GH i Fordzie co również znacznie upraszcza diagnostyke czy eksploatacje. Dzieki temu baza wiedzy w rozwiązaywaniu problemów jest większa. Można skorzystać z 3 forów :)

Najdroższe sa elementy "ozdobne" czyli blacha, plastki, lampy itd. Tu każde volvo jest drogie. Ceny w ASO takie, że można wyskoczyc z butów a zamienniki równiez do tanich nie należą.

Czy można podnieśc moc? Nie wiem. W ogóle mnie to nie interesuje. Ja akurakt kupiłem ten silnik ze względu na niezawodność i ogromną baze wiedzy. Świadomie wybrałem 2.0 mimo że pupy nie urywa jeśli chodzi o osiągi(90% to jazda miejsca wiec osiągi są mi zbędne) i pali tyle samo co mocniejsze jednostki ale tak ma być i ma bezawaryjne jezdzić przez kolejne 10 lat. Również żaden mechanik mi nie powie że nie wie o co chodzi bo mazdowskie 2.0 w benie jest popularne.
Gdybym chciał coś mocniejszego to pewnie wzialbym silnik z turbiną 2.5 200KM i akzycą 18,6% a to kłóci się z moim założeniem dotyczącym prostoty żywotności i bezawaryjności + nie stac mnie na akcyze 18,6%. :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 7 lut 2018, 21:04

Serwis olejowo filtrowy zrobiony.
Dodatkowo sprawdzone luzy zaworowe. Wszystko w normie.

Można umawiać się na montaż LPG.

Jeszcze taka ciekawostka bo mi się teraz przypomniało po napisaniu posta. Jakoś w rozmowie o rozrządzie który u mnie ma bardzo delikatny luz wynikający z prawie 200k km, temat zszedł na nową motoryzacje i jej wytrzymałość. W ostatnim tygodniu mechanik wymieniał 2 silniki w tych nowoczesnych mega zminimalizowanych i zaturbionych samochodach. Jeden to był 1.0 turbo a drugi 1.2 turbo. Przeżyły kolejno 48k km i 65k km. Silniki sie po prostu rozpadły i nie było co naprawiać.

IMG_0999.JPG
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 22 lut 2018, 17:38

Podtlenek azotu zamontowany.

Sterownik: Stag Qbox Plus
Wtryski: Barracuda
Reduktor: AC-R01
Zbiornik: GZWM 52,5L
Podłoga delikatnie podniesiona z tyłu ale oryginalna fabryczna plastikowa podkładka włożona do bagażnika sprawia że tego nie widać. Na mniejszym zbiorniku by nie była podniesiona ale nie przeszkadza mi to wcale a przynajmniej dystans większy. Bagażnik i tak 90% czas jeździ pusty.

Montaż w "Autogazownia" ul.Parkowa 24, Gniezno
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 11 kwi 2018, 21:17

Na całe szczęście nic się nie dzieje więc jest fundusz aby zadbać o samochód. Przed montażem LPG nie dałem rady więc wymieniłem świece teraz. Po demontażu widać, że były już sfatygowane. Mimo to nie odczuwałem problemów. Jednak po montażu LPG wolałem podmienić w miarę możliwości czytając opinie w internecie, że na podtlenku azotu świece dostają mocno w tyłek.
Kupiłem oryginały fordowskie (Made in Japan).

Dodatkowo zaplanowałem wypucować skóry. Dojechały 2 zestawy Gliptone:
GT11+GT12
GT11+GT15

GT12 do czyszczenia mocno zabrudzonej i długo nie konserwowanej skóry. U mnie widąć, że regularnie nie było robionej konserwacji więc GT12 się przyda.
GT11 do każdorazowej konserwacji po wyczyszczeniu GT11 lub GT15
GT15 do regularnego czyszczenia zadbanej skóry.

swiece1.jpg



swiece2.jpg
Załączniki
IMG_1056.JPG
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 8 sie 2018, 08:04

Wczoraj stuknęło 200000 km na liczniku więc mały update od ostatniego posta:

Leje i jezdze (14k km od zakupu auta). Nic złego z samochodem się nie dzieje. Poza tym:

– Uszkodzenie tylnej prawej lampy
Jakiś ch* uszkodził mi lampe z tyłu. Nie samochodem ale czymś małym i twardym. Cos się komuś małego mocno odbiło albo oparł sie kierownicą od roweru. W ramach "dobrej woli" ten ktoś podniósł z ziemi 2 plastikowe kawałki od lampy i położył na samochód. Dziękuje Ci "dobry człowieku" i życze tego samego.
Plastik lampy jest tak mocny że nie miałem sposobu aby ręką go ruszyć albo nawet zgiąc, takze uderzenie musiało byc mocne albo bardzo punktowe. Z tego powodu tylko 2 spore kawałki w całosci odpadły. Przykleiłem na kropelke. Z daleka nie widac ale z bliska owszem Lampa narazie szczelna. To chyba zasługa własnie tego twardego i grubego plastiku. który sie nie wyszczerbił i pasował podczas klejenia. Uzywana lampa do S80 polift najtaniej 370zł <lol>

IMG_20180807_195234.jpg



– Zamontowanie wideorejestratora w wersij z GPS.
Koszt zakupu 220zł. (Obecnie jest drożej ale tak jest co jakis czas aby za chwile sprzedawca mógł zrobić przecene na 58$)
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 56e5XjiaBp
Zasilanie stałe i po stacyjce co jest duzo lepszym rozwiązaniem niz mikrobaterie czy kondensatory. Wpięcie jak widać na stronie, mamy bezpośrednio do gniazda z bezpiecznikami co umozliwiało instalacje plug and play bez ingerencji w instalacje, bawienia sie w pomiary prądu, szukanie plusa po kablach.
Na forum Volvo podpowiedzieli które puste miejsca w skrzynce z bezpiecznikami, mają zasilanie stałe a które po stacyjce.
Do tego karta Samsunga 32GB za 30zł z https://www.joybuy.com/
Kamera nie posiada LCD a GPS jest wyniesiony na zewnątrz(umiescilem go w prawym dolnym rogu szyby) co powoduje że jest ultra lekka przez co przyklejona do szyby, mimo ekstremalnych upałów, nic sobie z tego nie robiła i nie odpadła :)
Musze pomyslec nad filtrem polaryzacyjnym.

kamera.jpg


– Doprowadzenie zasilania do lewego słupka koło deski rozdzielczej.
Uchwyt będący na środku szyby zasłaniał obraz na kamerze i dodatkowo odbijał sie spory cień w szybie. Przeniosłem więc uchwyt na lewa strone i trzeba było doprowadzić tam zasilanie.
Oryginalne gniazdo zapalniczku mam w tunelu środkowym pod rozsuwaną roletą przed podłokietnikiem. Zasilanie stamtąd czegokolwiek jest mało komfortowe a wiszace kable mocno mnie denerwują. Wtyczke odpowiedzialną za doprowadzenie prądu do zapalniczki znalazłem w tunelu środkowym.
Zakupiłem przedłużacz zapalniczki i obciąłem z niego męską końcówke.

zapalniczka.jpg


Kable po obcięciu końcówki zamontowałem w orginalnej wtyczce w tunelu aby uniknąć cięcia fabrycznych kabli i łączenia na kostki. Potem tunelem do przodu i obok nóg kierowcy (w tunelu a nie na wierzchu) w damskie gniazdo przedłużenia zapalniczki zamontowałem ładowarkę a nastepnie kabel z ładowarki nad nogami kierowcy i lewym słupkiem w górę do uchwytu na telefon.
Drugie gniazdo zapalniczki schowałem obok pierwszego. Może kiedys się przyda :)

Jazda na LPG
Przejechane juz 7000km. Spalanie przez ten czas wyszło dokładnie 13,3L/100km
Spalanie PB: 0,48L/100km
Problemów zero i oby tak pozostało.
Oleju nic nie ubywa.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 11 sie 2018, 18:43

Jeszcze 1 detal zrobiony dzisiaj:
– Regulacja linki ręcznego pod nogami kierowcy.

Pedał ręcznego miewał bardzo duże trudności aby odbić do końca, przez co czasami lampka od ręcznego była cały czas zapalona. Trzeba było kilka razy pociągnąć wajchę albo pomóc podnieść pedał stopą.

Na forum volvo znalazłem krótka instrukcje i udało się wszystko zrobić. Plastiki w Volvo to jakaś inna galaktyka. W żadnym z dotychczasowych samochodów plastiki nie były tak dobrze spasowane i nic sie z nimi nie działo podczas montażu/demontażu. Było to widać podczas grzebania w tunelu środkowym jak i dzisiaj, zdejmując plastiki progowe. Nawet metalowe spinki mają wyciszenie.

Przy okazji znalazłem jakeś 2 zużyte trytytki i gumke widoczną na zdjęciu. Przy ostatnich robotach i wycieczkach po plażach, samochód wygląda jak z piaskownicy więc kolejna rzecz to będzie odkurzanie.

Podczas testowej jazdy po regulacji linki, wyskoczyła informacja o zbliżającym się serwisie czyli czas zrobić zakupy.

IMG_20180811_181154.jpg
IMG_20180811_181227.jpg
IMG_20180811_181250.jpg
IMG_20180811_181304.jpg
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Bigbluee » 5 wrz 2018, 07:56

W tym watku na szczęscie nuda. W samochodzie rodzinnym nie bedzie montowania eibachów i tym podobnych modyfikacji więc niestety nic odkrywczego i rajdowego tu sie nie pojawi. Natomiast co do bieżącej eksploatacji i dbania o auto:

– Naprawa nieskładającego się lusterka
Lusterka składało sie tylko troche i mechanizm się zatrzymywał. Pojechałm do ASO tylko dlatego że mam ASO Karlik w Poznaniu 200m od roboty. W ASO powiedzili, że silniczek jest ok ale zebatki sa połamane więc dalej się nie złoży. Ja miałem inne odczucia gdyż silniczek stawał razem z lusterkiem i pracował dalej jak pomogłem lusterku reką. ASO jak to ASO, Nigdy po żadnym ASO nie oczekuje fachowości więc sam się za to zabrałem. Spręzonbe powietrze wydmuchało chmurę pyły z wnętrza lusterka. Stukając mocniej ręką, zxaczely dołem przy uszczelce wypadac kamienie :|
Kilka z nich było tak duzych, że same tam nie wpadły i wyjąć je było ogromnie ciężko. Po półgodzinnym oczyszczaniu powietrzem i stukaniem, w końcu przestało lecieć a na ziemi uzbierała się biała górka tego co wyleciało. Ktos przez otwór po odgięciu lusterka, nawtykał tam tego wszystkiego. Samo nie weszło w takiej ilosci. Wypłukałem wszystko WD-40 i jeszcze co jakiś czas psikne aby wypłyneło to co jeszcze się uzbierało w miedzyczasie. Po tym zabiegu, nawet przed WD-40, lusterko zaczeło sie składać i działa. Jest wolniejsze niż drugie, ale działa bez pomocy. <jupi>

– Wyczyszczenie całej skóry wewnątrz zestawem z Gliptone (więcej w poprzednich postach)
Bardzo fajny zestaw. Przyjemnie sie z tym pracuje Bdb efekt i zapach. Brudu zeszło sporo. Polecam

– Pierwszy serwis LPG
Po 8000km nastąpiła wymiana filtrów i kontrola ustawień:
IMG_20180904_081353.jpg
IMG_20180904_081312.jpg
IMG_20180904_081822.jpg


Filtry czyste. Z ustawień, spadło cisnienie na reduktorze. Nie odczuwałem tego podczas jazdy (Pewnie przy depnięciu mogłoby odłączyc LPG i przejsc na PB). Cisnienie zostało przestawione do poprzedniej wartości i tyle. Instalacja sprawna, zero błędów. Oby tak dalej.

– Serwis olejowy
Po 10k km ponownie wleciał MIllers EE 5w30 a filtry tym razem inne. Kabinowy Mann a oleju i powietrza tym razem oryginalne Fordowskie.

– Uzupełnienie poprzedniej konserwacji podwozia
Jako że przed zima nie miałem czasu dwa razy przejechać podwozia pędzlem, dopiero teraz udało mi sie objechac podwozie drugi raz. Jeden raz to za mało malując sobie samemu amatorsko bez kompresora.
Specyfiku jakiego używałem to Bitgum. Bdb się trzymał po zimie. Litrowa puszka zeszła zimą i teraz ponownie cały litr został na podwoziu. Przy okazji skontrolowałem montaż LPG od spodu.

W sumie lista "zadań" została wyczerpana. Oby nic sie nie działo i nadal wiało nudą w wątku :)
Czy zdecyduje się na jakieś modyfikacje wizualne ? Raczej nie. Wg mnie to nie jest samochód któremu modyfikacje w jakikolwiek sposób wizualnie by pomogły.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Krzemol » 5 wrz 2018, 19:46

I oby tak dalej <spoko>
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1438 (183/66)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Postprzez mark.87 » 5 wrz 2018, 20:22

Radził bym rozebrać lusterko i zobaczyć co tam jest ewentualnie mechanizm i sprężyne nasmarowac smarem bo wd40 jest kiepskim preparatem, wyplukuje smary i za chwilę się coś zatrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 751 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Krystian186 » 5 wrz 2018, 20:36

Fajna relacja z opisu innego auta niż mazda. A Volvo.....klasa !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 17:39
Posty: 28
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 DITD 2002 r

Postprzez Bigbluee » 6 wrz 2018, 20:29

mark.87 napisał(a):Radził bym rozebrać lusterko i zobaczyć co tam jest ewentualnie mechanizm i sprężyne nasmarowac smarem bo wd40 jest kiepskim preparatem, wyplukuje smary i za chwilę się coś zatrze

Wiem, że to tak działa ale niestety po tym co wyleciało ze środka, narazie wolałem użyć WD-40, właśnie aby wypłukiwac to co tam się nagromadziło bo jak był smar, piach i kamienie to gorzej nie będzie. Zdaje sobie sprawę, że to nie smaruje. Jest tłuste ale nie służy jako smar, natomiast lepsze to niz nic. Pytałem na forum Volvo jak rozebrać to lusterko szukałem w wątkach ale niestety nikt nie wie... Jedynie jak zdjąc obudowe z góry, wymienić wkład albo wyjąć całe lusterko ze samochodu.
Będe musiał zaryzykowac i zdjęć obudowę mocowania od dołu (11). Wygląda że jest na wcisk ale znając moje szczeście, połamie jakiś plastik <oczy>

Obrazek
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Beny » 7 wrz 2018, 07:43

Eee tam dobre koło zawsze poprawi wygląd, kolor do dealingu słaby ale zawsze cis ram mozna wyciągnąć z lakieru :)
Odrzywka gliptona rzeczywisci fajnie pachnie, ale nie na wszystkich skórach. U mnie w mazdzie ze dwa dni a u szwagra w bmw chyba z miesiąc.
Cleaner trochę dla mnie uciążliwy w nakładaniu, czysci dobrze jednak wole np chemical guys leather cleaner. Taniej a robi taką samą robotę w krotszym czasie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 7901 (54/51)
Skąd: KCH
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 KL
Była Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Sonek » 9 wrz 2018, 14:53

Co do lusterka to może podobnie jak w S60? https://www.youtube.com/watch?v=-xqC_BtFDAA
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 298 (0/7)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Bigbluee » 23 paź 2018, 21:48

Z lusterkiem jest inaczej niż w S60. Tapicerka inaczej się ściąga. Narazie nie ruszam gdyż działa :)
Z rzeczy bieżących:

– Coś hałasuje od czasu do czasu podczas jezdzie na klimie (czyli prawie cały czas bo jezdze w trybie AUTO). Wyłaczenie klimy powoduje cisze. Hałas jest różny przy różnych prędkosciach i obrotach i ustaje wraz z wyłączeniem klimy. Jako że auto dobrze wyciszone to trudno o diagnoze. Podobny efekt miałem w drugim aucie (Corsa B) i zdecydowałem się wymienić wentylator klimy w Corsie. Cisza nastała, mimo że nie do konca bylem przekonany z początku czy winny jest wentylator . Na postoju zarowno w volvo jak i corsie jest cisza i zadnych dzwiekow wentylator nie wydawał.
Tym doświadczeniem posłuzyłem się i tutaj. W corsie mam osobny wentylator do klimy. W volvo 1 wentylator odpowiada za obydwie chłodnice. Przy klimatroniku, uznałem, że tyle lat prawie ciągłej pracy może dawać dziwne efekty podczas jazdy. Nowy zamiennik kosztował 260zł. Standardowo, pasuje tez do S-Maxa i Mondeo więc łatwo było cos znalezc w rozsądnej cenie. Jak narazie cisza po wymianie.

Tak wygląda u mnie konstrukcja wentylatora. Ja kupiłem sam wentylator bez obudowy i mofułu sterującego.

1d27115a4733b731005d0420ffb5[1].jpg



– Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy zaczął cieknąć od strony wtyczki. Przy dolewce jak poziom spadł do minimum, zauważyłem że olej ma kolor herbaty. Mając doświadczenie z olejem hydrauliczym z Xantii, wiem że to oznacza brak jakichkolwiek własciwości bazowych. Nowy płyn... Fordowski ;) 100zł za 2L. Wchodzi litr. Drugi litr na przepłukanie.
766836356_w640_h640_1781003_ford[1].jpg


Zabiła mnie cena czujnika ciśnienia wspomagania. Tylko oryginał dostępny. 200zł. Oczywiście Fordowski.
Kupiłem używkę za 50zł. Narazie działa.
Tak wygląda ten kawałek w cenie złota. Nie wiem czym się różni od czujnika ciśnienia oleju silnikowego w cenie 20 razy mniejszej. Może ktoś wie to wzbogace swoją wiedze z ogromną przyjemnością.

czujnik-cisnienia-w-ukladzie-wspomagania-mondeo-mk4-s-max-galaxy-ford-1437144[1].jpg


Całość została już zrobiona przez mojego mechanika i wszystko jest w porządku narazie.

Na koniec w czasie jazdy do mechanika, jeden z ksenonów wyzionął ducha i łoś stał się cyborgiem.
Żarówki jakie mam zamontowane to Phillips XenStart D1S. Ile mają lat? NIe wiem. Da się to sprawdzic?
Cena ksenonów zwaliła mnie z nóg a trzeba zakupić 2 żarówki <głaszcze>

Po kolejnym dniu spędzonym na poszukiwaniu częsci w internecie i czytaniu recenzji, zdecydowałem się na BOSMA D1S 6000K. 100zł za sztuke żeby nie zbańczyć.
689347739_2_1000x700_zarniki-zarowki-xenon-bosma-d1s-6000k-nowe-dodaj-zdjecia[1].jpg

Jeszcze nie zamontowałem ponieważ w międzyczasie Corsa zaczeła gubić zioloną krew i trzebabyło ją reanimować i odstawić... do tego samego mechanika. <płacze>

Chłodnica wody skończyła żywot.

Pogoda w postaci deszczu i wiatru oraz ciemności, nie sprzyja wymianie xenonów. Plan jest na piątek. Postaram się wrzucić porównanie w postaci obecnie działającej żarówki i nowej w drugiej lampie.

Zamiast choinki są xenony a zamiast prezentów są częsci zamienne. Jestem lżejszy o tysiączka i odwołuje święta hahaha
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez PeKa » 24 paź 2018, 11:51

Mam te Bosmy w LIII od ok. 50tyś. km i są spoko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1190 (257/110)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez mark.87 » 24 paź 2018, 12:26

Też w L3 są D1s i bez przesady z tą ceną.
Ja za Osram 5500K płaciłem 350zl więc tragedi niema
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 751 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Bigbluee » 24 paź 2018, 19:11

mark.87 napisał(a):Też w L3 są D1s i bez przesady z tą ceną.
Ja za Osram 5500K płaciłem 350zl więc tragedii niema

Chodzi o to że człowiek nie jest przyzwyczajony do płacenia kila stów za... żarówki bo całe zycie H1 albo H4 :) Może to wynika z tego, że nazywamy je żarówkami. W sumie "lampa wyładowcza" brzmi drożej :)
Zdecydowałem się na Bosmy gdyż robią je tam gdzie Tungsramy (na Węgrzech), które osobiście uznaje za najlepsze "standardowe" żarówki typu H1 czy H4.
Mam te Bosmy w LIII od ok. 50tyś. km i są spoko :)

Oo, jakaś pozytywna opinia :) To dobrze. Mam nadzieje że wytrzymają drugie tyle. Powiedz mi czy to całe "wypalanie się" długo trwa. Czytałem że własciwa barwe, ksenony dostają dopiero po jakims czasie.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 610 (4/37)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2018, 21:57

Bosmy mają dobrą opinie, Osramy też są ok ale trzeba uważać na podróbki bo często można natknąć się na badziew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7666 (21/130)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: daaf i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy