Strona 3 z 6

PostNapisane: 25 lut 2018, 14:31
przez loockas
hip już powiedziałem :P

Sorry... używanego Espace 5 da się wyrwać od 85-90k :)

PostNapisane: 25 lut 2018, 14:41
przez JohnnyB
Nadal wolałbym dorzucić :). Segment mini Van po prostu mi się nie podoba. Jeśli kiedyś będę musiał się przesiąść w coś takiego to raczej będę celował coś w segment wyżej. Ale jak kto lubi, potrzebuje, może......;). Na szczęście nie jestem jakimś ortodoksem, nie wyznaję religii przesuwnych drzwi, stąd nadal kombi jest możliwe.....:)

PostNapisane: 25 lut 2018, 14:49
przez loockas
Cenne rady, zapamiętam :)

JohnnyB napisał(a):Nadal wolałbym dorzucić


Kup cokolwiek z tego co wymieniłeś na czaterii przez ostatni rok. Chociaż jedno auto :) Potem pogadamy.

PostNapisane: 25 lut 2018, 15:30
przez JohnnyB
Nie pamiętam co wymieniałem :P, ale absolutnie nie było tego dużo :P. Priorytety się zmieniły, zbieram na kwadrat :P, zmiany nie będzie przez najbliższe dwa lata.
Absolutnie nic nie radze :P. Jeździsz czym jeździsz. Fajnie ze się dobrze odpycha. Sam jestem dość pozytywnie zaskoczony możliwościami Golfa w tej małej turbo PB.

PostNapisane: 25 lut 2018, 15:43
przez Szymon
JohnnyB napisał(a):, ale absolutnie nie było tego dużo

<lol>
:P

PostNapisane: 25 lut 2018, 15:44
przez Paweł
loockas napisał(a):A poprzednia generacja jest z czasów Laguny 2.

Nie wiem, czy nie jest nawet starsza... Wiele rozwiązań jest archaicznych – np. brak wizualizacji czujników parkowania, hydrauliczne wspomaganie. Mój ma silnik z ciężarówki bez DPF-u. Można mnożyć takie przykłady.

Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną. Megane/Scenic II i III mają w zasadzie identyczną płytę podłogową, elektrykę. Pomijając wprowadzenie małolitrażowych silników TCE, zmiany były kosmetyczne i w zasadzie tylko wizualne. Coś jak GE i GF u Mazdy.

PostNapisane: 25 lut 2018, 15:51
przez loockas
Tak poważnie. Staram się dobierać auta do aktualnych potrzeb. Póki co minivan mi wystarcza. Zmienić auto to żaden problem. Nie zarzekam się, ale nie chciałbym iść w kierunku większego vana czy jak tam je zwał. Wolałbym raczej to wypośrodkować i póki co najlepszym następcą Scenica jest wciąż S-MAX. Z tym, że teraz celowałbym w obecną generację. Nowy Espace też się wpisuje na listę, bo to już nie jest rodzinny van jak poprzednia generacja.

Jedno jest pewne, że póki mam dzieci z fotelikami to chcę samochód z fotelami w tylnym rzędzie. Z resztą przy wypadach na narty to też jest świetne rozwiązanie. W Scenicu składam środkowe siedzenie i mam miejsce na sprzęt. Jednocześnie dwie dorosłe osoby mieszczą się z tyłu. W Lagunie to było niewykonalne.

Paweł napisał(a):Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną.


E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza. Przebudowane hands free i zmienione karty (te się nie psujo...) to na pewno. Wspomaganie kierownicy chyba też. Multimedia zupełnie inne i cała reszta wyposażenia wnętrza. Silniki zgoda, tutaj jest miszmasz z poprzednią generacją. Patrząc na Megane 3 i Scenic 3, to widzę dużo podobieństw w elementach wyposażenia do Laguny 3. Niektóre elementy są po prostu te same :)

Z drugiej strony nie ma się co dziwić, skoro Espace 4 był robiony od 2002 do 2014 to gdzieś się to musi zacierać z innymi generacjami które wychodziły w tym zakresie. Poza tym Reno lubi robić kilka liftów i ostatni ma na pewno więcej wspólnego z kolejną generacją niż pierwszy.

Re: Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

PostNapisane: 25 lut 2018, 17:50
przez Neonixos666
a czy ktoś siedział w takim Scenicu w trzecim rzędzie? Tylko dla dzieci czy dorośli się tam zmieszczą?

PostNapisane: 25 lut 2018, 18:01
przez loockas
Zmieszczą się, ja się władowałem. Ale to tak po mieście przejechać :) No i żeby nie trzeba było nóg amputować to fotele w drugim rzędzie trzeba przesunąć do przodu. Robi się ciaśniej wszędzie. Jeszcze nie użyłem tych foteli, ale awaryjnie może się kiedyś przydadzą.

PostNapisane: 25 lut 2018, 18:18
przez Neonixos666
Czyli teściowa może siedzieć te 400km <lol>

jak będziesz miał to rozłożone to cyknij fotkę i wrzuć ile bagażnika zostaje i miejsca na nogi jest.

PostNapisane: 25 lut 2018, 18:22
przez brii
loockas napisał(a):E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza

Zaadoptowano rozwiązania z L2 PH2 , które poddano kosmetyce. Zmian w stosunku do PH1 było wiele :)

PostNapisane: 25 lut 2018, 19:02
przez Paweł
Przez kilkanaście lat, tych zmian w Megane/Scenicu oczywiście było bez liku. RS ravo po lifcie – w stosunku do mojego – ma dość zmienioną elektrykę nawet wokół tego samego silnika. W Espace trudno dojść, które części wzajemnie pasują, bo już same elementy wnętrza – od foteli, przez przełączniki do pojedynczych plastików – występowały przez ten czas w kilku wzajemnie niekompatybilnych wersjach. U loockasa są np. jednostki sterujące nowszej generacji. Pod tym względem Francuzi są jak Włosi, bo składają auta z tego, co akurat mają pod ręką ;). Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę :).

Mimo wszystko podstawa konstrukcyjna auta jednak się nie zmieniła. Zresztą nic w tym dziwnego, bo większość producentów opracowuje nadwozia i układy napędowe na przynajmniej 2-3 generacje, starając się przy tym poskładać to na mijankę – tj. wchodzi "nowy" model (jak n.p. Megane/Scenic III), oparty o starą budę – przypudrowaną po wierzchu, ale jednocześnie pojawiają się całkowicie nowe silniki. Ten sposób jest może łatwiejszy do przełknięcia dla księgowych, no i w mniejszym stopniu naraża klientów na "choroby wieku dziecięcego".

BTW. Espacowi bliżej do (staruszka) VelSatisa, niż Laguny. Co ciekawe, mechanicznie to są niemal identyczne auta.

Re: Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

PostNapisane: 25 lut 2018, 19:09
przez brii
Vel Satis to w 70% (jak nie więcej) Laguna II PH1, grube różnice są w tylnej części samochodu – tam zawieszenie jest kompletnie inne, ale elektryka jest praktycznie taka sama. Espace od Vel Satisa różni chyba tylko wnętrze ;)
Jak obserwuję tą markę od ~20 lat tak widzę, że nowe modele to zazwyczaj nowa buda na starej technologii, potem jest lift – nowe silniki, elektryka albo coś tam i dopiero kolejna buda na tych rozwiązaniach. Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe" :)

PostNapisane: 25 lut 2018, 20:07
przez loockas
brii napisał(a):Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe"


Tak, ale chyba co drugiej generacji. Bo jak już wspólnie stwierdziliśmy w przypadku megane 3 / laguny 3 mamy tak naprawdę kontynuację udanego liftu 2 generacji. Patrząc już na Megane 4 czy Scenica 4 to dla mnie to już nowy rozdział, a nie kontynuacja 3 gen. Tutaj faktycznie trzeba poczekać na lift. Talisman to już na pewno nie jest kontynuacja udanej L3 :)

Paweł napisał(a):Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę :).


Szczególnie w takich tasiemcach jak Espace, który był produkowany wyjątkowo długo w tej generacji. Z laguną 3 czy Scenic 3 nie mam problemów. Tylko 1 lift po drodze. Twój Espace miał chyba 3 lifty :P

Re: Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

PostNapisane: 4 sie 2018, 20:35
przez Neonixos666
Jak z LPG przy tym 1.4 TCe łyka jak pelikan czy nie bardzo?

PostNapisane: 5 sie 2018, 00:32
przez loockas
Z tego co widziałem po sieci, to nie ma problemu z gazowaniem. Tu jeszcze był pośredni wtrysk paliwa, więc instalacja w normalnej cenie.

Re: Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

PostNapisane: 5 sie 2018, 09:57
przez Neonixos666
Miałem zamiar brać diesla ale jeśli ten 1.4 da się zagazować to bez sensu pakować się w klekota tym bardziej że ceny ON są wysokie. Jakie najmniejsze spalanie udało Ci się osiągnąć?

PostNapisane: 5 sie 2018, 10:17
przez loockas
Jak niżej :) Trasa do Korbielowa i z powrotem (200km), zima, 3 dorosłe osoby + sprzęt narciarski. Jak się nie staram to w trasie 7-8 w zależności od nogi. W mieście trzeba liczyć 10l, na krótkich odcinkach potrafi i 11 wciągnąć. Średnia z baku zwykle wychodzi ok 8-9 ale u nas to auto bardzo często robi krótkie odcinki (od 1 do 3km).

IMG_0756.JPG

Re: Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

PostNapisane: 11 sie 2018, 21:08
przez Neonixos666
przeglądając ogłoszenia zauważyłem znaczne zużycie przycisków od radia szczególnie ściszanie/podgłaszanie. Świadczy to o sporym przebiegu czy te elementy są dość delikatne i szybko się wycierają?

PostNapisane: 11 sie 2018, 22:21
przez loockas
Delikatne, pokryte jakimś gów..litem. Wystarczy nieodpowiednia chemia by się pozbyć tej farby z przycisku.